Uusi emolevy, näytössä ei signaalia.

Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
3
Kone:
Ryzen 5 1600
MSI B350M Gaming Pro
MSI GeForce 1050 Ti
Corsair Vengeance LPX 8 GB 2666MHz
Seasonic 650W Gold
Acer GN246HL

Kone on uusi, itse rakennettu pari kuukautta sitten. Koneen alkuperäisessä Asus B350M-A emossa oli ongelmana että en pystynyt päivittämään BIOSia. Vaihdoin tähän uuteen MSI emoon, mutta ongelmana on että vaikka kone käynnistyy, en saa signaalia näytölle.

Kun käynnistän koneen, molemmat tuulettimeni lähtevät täysillä käyntiin. Emon varoitusvaloissa vilahtaa prossun ja RAMin varoitusvalot, mutta ne poistuvat samantien ja luulen että se tapahtuu vaikka kone olisi kunnossa. Kone ei tee mitään ääntä käynnistyessään.

Olen koittanut antaa olla 30min käynnossä ilman että näyttö herää. Jos painan reset nappia kone käynnistyy uudelleen, erona se että tuulettimet alkavat pyörimään normaalinopeuksilla.

- Olen koittanut vaihtaa RAMin paikan.
- Kytkin näytön irti ja painoin virtanappia 1min ajan.
- Varmistin kootessa että kaikki piuhat on kiinni.
- Emon alla ei ole ylimääräisiä ruuvikorokkeita(?)
- Olen ottanut näyttiksen irti ja laittanut takaisin.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Jos nuo muistisi ovat tätä, niin niitä ei ole ainakaan listattu yhteensopivaksi tuon emolevyn sivuilla. Jos mahdollista niin kokeile toisilla muistikammoilla.
 
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
3
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Olin mennyt PCPartPickerin mukaan, jonka mukaan pitäisi olla ok
System Builder - Ryzen 5 1600 3.2GHz 6-Core, GeForce GTX 1050 Ti 4GB GAMING X 4G - PCPartPicker

jos oletetaan että tässä on vika, mitä RAMia suosittelisit? Jos oletus on että 8gb ~2114-2666MHz
Se, että tuo puuttuu tuolta yhteensopivuuslistalta ei tarkoita varmuudella ettei ne sovi, ehkä eivät vaan ole testanneet niitä. Mutta kyllähän tuo vähän RAM yhteensopivuusongelmalta kuulostaa, ellei sitten emossa/prossussa ole jotain vialla.

Paha tässä nyt on heittää suosituksia jollekkin tietylle rammille, ovat aika hinnoissaan enkä ole kyllä oikein seurannut mitkä ovat sopineet hyvin Ryzeneille. Koita bongata joku tarjous sellaisesta joka on testattu toimivaksi tuolla emosi yhteensopivuuslistalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
3
Se, että tuo puuttuu tuolta yhteensopivuuslistalta ei tarkoita varmuudella ettei ne sovi, ehkä eivät vaan ole testanneet niitä. Mutta kyllähän tuo vähän RAM yhteensopivuusongelmalta kuulostaa, ellei sitten emossa/prossussa ole jotain vialla.

Paha tässä nyt on heittää suosituksia jollekkin tietylle rammille, ovat aika hinnoissaan enkä ole kyllä oikein seurannut mitkä ovat sopineet hyvin Ryzeneille. Koita bongata joku tarjous sellaisesta joka on testattu toimivaksi tuolla emosi yhteensopivuuslistalla.
Olit oikeassa, omaa tikkua ei ollut tossa listalla. Harmi, ostan sitten uuden ja katson uudestaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 678
Viestejä
4 188 615
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom