Testissä Xiaomi 12 Lite

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
Xiaomi laajensi 12-mallistoon keskihintaluokkaan heinäkuussa julkaistessaan Xiaomi 12 Liten, joka toimii samalla myös seuraajana viime vuoden Mi 11 Lite 5G:lle sekä 11 Lite 5G NE:lle. Suomeen puhelin julkaistiin tänään 19. syyskuuta 499 euron suositushintaan ja me pääsimme testaamaan laitteen jo valmiiksi ennen Suomen julkaisua.

Xiaomi 12 Liten perusominaisuuksiin kuuluu Snapdragon 778G -järjestelmäpiiri, 4300 mAh:n akku 67 watin pikalatauksella sekä 6,55-tuumainen AMOLED-näyttö 120 hertsin virkistystaajuudella. Kamerajärjestelmä puhelimessa muodostuu 108 megapikselin pääkamerasta, 8 megapikselin ultralaajakulmakamerasta sekä 2 megapikselin makrokamerasta.

Testiartikkelissa tutustumme Xiaomi 12 Liteen viikon ympärivuorokautisten käyttökokemusten pohjalta.

Lue artikkeli: Testissä Xiaomi 12 Lite

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 051
Minulla on Mi Lite 11 5G. En minä tuohon päivitä.

Sormenjälkilukija näytön alla on edelleen huono asia. Tämä on eri puhelin, mutta noilla on kaikki ne samat ongelmat, mitä minulla oli vanhemman Mi:n kanssa:

Jos pääsisit talvella jatkamaan tuon kanssa, voisivat mielipiteesi olla erilaiset. Lisäksi nykyään monet sovellukset, vaikka. Matkahuolto ja Pankki käyttävät sormenjälkitunnistusta, niin sitä tarvitsee ihan sovellustasolla.

Olen ehkä vanha jäärä, mutta on ollut tuollainen, Xiaomin keskisarjan puhelimessa ja se oli huono päätös. Yritän oppia virheistäni.

--

Sitten mikään ei näytä parantuneen oikeasti.. En minä välitä, onko näyttö 90Hz vai 120Hz, enkä näytä tarvitsevan prosessointitehoa lisää. Pelaaminen on jäänyt minimiin , käytän lähinnä sovelluksia ja erityisesti Google Mapsiä liikkuessani ulkona ja otan kännykän kameralla kuvia. Viimeeksi tänään. En usko, että uusi kamera parantaisi kuviani yhtään. Mitä haluaisin, olisi paremmat sisäkuvat ja siihen auttaisi eniten optinen kuvanvakain. Tai ohjelmoitava kannettava salama, joka osaa keskustella puhelimen kanssa, mutta se on taas vielä unelmaa vain.
Peruskäyttökokemuksen osalta kännykkäprosessorit ovat saavuttaneet riittävän tason jo vuosia sitten.

--

Jännästi mennyt 1.5v , eikä tuossa ole ollenkaan niin paljon parannusta, kun viimeeksi samassa ajanjaksossa. Enpä laita ostohousuja jalkaani.

--

Lisäksi laittaisivat jotain vahvistettua muovia taakse, eikä lasia.. Nyt piti hankkia suojakuori.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Onko joku pankki erikseen joka vaatii sormenjälkeä vai?
Ei ainakaan danske bank vaadi.
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
879
Itellä kädessä vuoden vanha poco F3. Jotain 360€ oli hinta. Aika hyvin ollut vastinetta hinnalle. Ei oo wörttiä tähän vaihtaa. Odotellaan vuosi ja katsotaan uudelleen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 062
Ei sitä kukaan vaadi, eikä kyllä voikaan vaatia. Ominaisuus joka käyttäjän on itse otettava käyttöön.
Ihmettelinkin tuota lausetta: " Matkahuolto ja Pankki käyttävät sormenjälkitunnistusta, niin sitä tarvitsee ihan sovellustasolla. "
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 051
Sormenjälkitunnistus oli Nordeassa joskus oletuksena. Nyt ei näytä olevan päällä. Matkahuollossakin voi käyttää jotain salasanaa sormenjäljen sijaan. Se on vaan helpompaa ja tarpeeksi turvallista sormenjäljellä, niin jatkan sen käyttöä, kunhan voin. Mukavaa, kun taas takerrutaan pikkukohtiin ja pilkun paikkaan. Saa niitä sovelluksia muutenkin käytettyä, mutta sormenjälkitunnistus tekee autentikoinnista helpompaa ja se on minulla käytössä.

Nykypuhelimessa vielä toimii. Kuten sanottu, karsastan näytönalaisia vaihtoehtoja ja ekana talvena tuli ekat ongelmat, niin veikkaan, että tässäkin vasta ensipakkaset niitä aiheuttaa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Onpas älytön hinta.399-429€ olis kyllä noilla spekseillä oikeampi hinta
Verrattuna kilpailijoihin ja niiden ominaisuuksiin 399 olisi minunkin mielestä kilpailukykyinen hinta. Ja sittenkin vielä hyvä huomioida, että teknisesti hyvin vastaavia viimevuotisia 11 Lite -malleja saa edelleen 249-299 hintaan.
 
Liittynyt
26.07.2020
Viestejä
5
Ei "näytönalaisiin" kannata kategorisesti suhtautua varauksellisesti. Itsellä ollut vuodesta 2019 sellainen käytössä eikä koskaan mitään ongelmia sen toimivuudessa tai käytettävyydessä.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 385
Ei "näytönalaisiin" kannata kategorisesti suhtautua varauksellisesti. Itsellä ollut vuodesta 2019 sellainen käytössä eikä koskaan mitään ongelmia sen toimivuudessa tai käytettävyydessä.
Näytönalaiset tunnistimet toimii nykypäivänä pääosin ihan yhtä nopeasti ja varmasti kuin takakuoreen/kylkeen sijoitetut muutamia vuosia sitten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 663
Viestejä
4 187 869
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom