Testissä Radeon RX 7900 XTX -custom-mallit (Asus & Gigabyte)

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529


Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Testasimme io-techissä heti tuoreeltaan viime joulukuussa AMD:n oman Radeon RX 7900 XTX -näytönohjaimen yleisen suorituskykytason näkökulmasta, mutta Asuksen ja Gigabyten omiin suunnitelmiin perustuvien custom-mallien testi on kaikessa kiireessä valitettavasti viivästynyt pahasti.

Tutustumme artikkelissa Asuksen TUF OC- ja Gigabyten pelibrändi Aoruksen Elite-malleihin 1199-1275 euron hintahaarukasta ja ajamme pikaiset suorituskykytestit sekä tehonkulutus, lämpötila- ja melumittaukset. Mukana on myös ylikellotustestit.

Lue artikkeli: Testissä Radeon RX 7900 XTX -custom-mallit (Asus & Gigabyte)

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:

rlame

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
624
Oliko testiyksilöissä coilwhinea? Olen tuota tuffin 7900 xtx silmäillyt mutta moni on sanonut siinä olevan todella kova coilwhine.
Enkä itse ainakaan ole valmis sietämään yli 1000 euron hintaisessa tuotteessa ylimääräistä vinkunaa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
546
Kokeilitteko Gigabyten Aoruksen Elite RGB softaa, en saa hyvällä tahdollakaan toimimaan. Se vähä mitä itse olen kerennyt testaamaan, niin ei havaittavaa coilwhineä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Alkaa olla kyllä sellaisia jytkyjä nuo kortit, että tulee helposti ongelmia, jos koteloon pitää sijoittaa jokin muukin lisäkortti (varmaan yleisimmin äänikortti).
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
varmaan yleisimmin äänikortti
Tjoo, varmaan pelaajat kautta sunnuntaihifistelijät saattaa haluta jonkun sisäisen kortin, mutta ainakin ne, jotka harrastaa musantekemistä, tuottamista yms. vakavampaa, ostaa aika isolla todennäköisyydellä ulkoisen (instrumentti yms. sisääntuloineen, balansoituine lähtöineen jne.).

Mulle tulee tulee tuo Asuksen kortti, varmaan maanantaina, että varmaan sit näkee ennemmin tai myöhemmin, tuleeko tilaongelmia.

muoks. tai no, en tiedä haluaako kukaan tämmöstä näyttistä mihinkään PC-pohjaiseen musakoneeseen.. että ehkä tuo korttiongelma voi olla ihan todellinen sillä käyttäjäkunnalla, mille nää menee..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.01.2021
Viestejä
363
Alkaa olla kyllä sellaisia jytkyjä nuo kortit, että tulee helposti ongelmia, jos koteloon pitää sijoittaa jokin muukin lisäkortti (varmaan yleisimmin äänikortti).
Toisaalta sentään viime aikoina yleistymään päin ovat olleet juuri sellaisetkin emolevyt, joissa asia on jo suunnittelussa huomioitu, eli "tyhjyyttä" on varattu sen sijaan, että aivan lähinaapurina sille "näytönohjain-PCI-E-paikalle" olisi niitä muita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 287
Tjoo, varmaan pelaajat kautta sunnuntaihifistelijät saattaa haluta jonkun sisäisen kortin, mutta ainakin ne, jotka harrastaa musantekemistä, tuottamista yms. vakavampaa, ostaa aika isolla todennäköisyydellä ulkoisen (instrumentti yms. sisääntuloineen, balansoituine lähtöineen jne.).

Mulle tulee tulee tuo Asuksen kortti, varmaan maanantaina, että varmaan sit näkee ennemmin tai myöhemmin, tuleeko tilaongelmia.

muoks. tai no, en tiedä haluaako kukaan tämmöstä näyttistä mihinkään PC-pohjaiseen musakoneeseen.. että ehkä tuo korttiongelma voi olla ihan todellinen sillä käyttäjäkunnalla, mille nää menee..
Joo itse kuulun juuri näihin "sunnuntaihifistelijöihin". Eli kuuntelen musiikkia siihen tarkoitetuilla luureilla, mutta en itse sitä tee tai käsittele, joten sisääntulolle ym. ei ole tarvetta, vaan sisäinen äänikortti riittää. Vähintään se on kuitenkin pakollinen, kun emolevyjen integroitujen piirien hirveyden kuulee (melkein) kuka tahansa.

Niin ja kyllä niitäkin on, jotka tekee yhdellä ja samalla PC:llä musaa ja pelaa. Ainakin yksi kaverini tulee heti mieleen, joka tekee musaa ja pelaa ihan vakavissaan samalla PC:llä.

Toisaalta sentään viime aikoina yleistymään päin ovat olleet juuri sellaisetkin emolevyt, joissa asia on jo suunnittelussa huomioitu, eli "tyhjyyttä" on varattu sen sijaan, että aivan lähinaapurina sille "näytönohjain-PCI-E-paikalle" olisi niitä muita.
Kommenttini kirjoittamisen jälkeen mietinkin, että näinköhän on jo tosiaan jossain uusissa emoissa asia huomioitu. Jos GPU:t alkaa haukata puolet kotelosta, niin turha niihin, ainakaan ensisijaisesti pelaajakohderyhmälle suunniteltuihin emoihin, olisi juuri muita paikkoja laittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
Ei nyt liity 7900xtx:n mitenkään, mutta kyllähän peruskäyttäjälle emon oma äänikortti riittää ja nykyisin saa laadukkaan ulkoisen d/a-muuntimen kaiuttimille tai kuulokkeille huokeasti niin sen saa helpolla ohitettua jos haluaa hifistellä.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
2 565
Niin ja kyllä niitäkin on, jotka tekee yhdellä ja samalla PC:llä musaa ja pelaa. Ainakin yksi kaverini tulee heti mieleen, joka tekee musaa ja pelaa ihan vakavissaan samalla PC:llä.
Joo, kyllä minäkin tota korttia olen ostamassa koneeseen, jolla nyt ainakin nauhoitellaan kitaroita. Mistään vakavasta musan tekemisestä ei tosin voi puhua.

Mut itelläkin on tuossa työpöydällä tosiaan erikseen äänikortti ja dac / vahvari, joilla saa hoidettua sekä nuo nauhoittelut että musan kuuntelun. En keksi yhtään järkevää syytä lyödä sitä äänikorttia tuonne koneen sisuksiin, vaikka on niitä varmaan jotain studiotason kortteja, joissa ei ainakaan laatu ois ongelma.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
948
Varmaan videokaappauskortti taitaa nykyään olla yleisempi kuin äänikortti, tosin niistäkin on ihan päteviä USB-versioita.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 213
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom