Uudet ramit ei toimi

Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Kyllä sitä kuka vaan on hädässä jos kone ei toimi ja tarvitsee apua.Autetaan parhain mukaan.Anteeksi offtopic!
 
Liittynyt
29.12.2022
Viestejä
26
Kaveri laittoi ulinaa 3min sisään kun kukaan ei vastannut, ikään kuin lypsääkseen vastauksia kuin hänelle oltaisiin jotain velkaa, viestillä jossa ei mitään informaatiota yhtään mistään - mutta tyhjentävä vastaus tulisi saada välittömästi. Olen nähnyt aiemminkin tätä kummallista hätähousuasennetta, parilla foorumilla tunnus lähtenyt moisesta suoraan deleteen. :D Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, kysymällä fiksusti ja edes alustavasti panostamalla sekunnin verran ulosantiin, voipi saada tolkun vastauksia myös. :kahvi:

WÖÖÖÖ MIKSETTE VASTAA KAIKKI MULLE HETI NYT
En tainnut sanoa ihan noin ja jos kerran noin paljon vituttaa niin voisit vaikka aikuismaisesti olla vittuilematta
 
Liittynyt
16.11.2018
Viestejä
302
Kaveri laittoi ulinaa 3min sisään kun kukaan ei vastannut, ikään kuin lypsääkseen vastauksia kuin hänelle oltaisiin jotain velkaa, viestillä jossa ei mitään informaatiota yhtään mistään - mutta tyhjentävä vastaus tulisi saada välittömästi. Olen nähnyt aiemminkin tätä kummallista hätähousuasennetta, parilla foorumilla tunnus lähtenyt moisesta suoraan deleteen. :D Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, kysymällä fiksusti ja edes alustavasti panostamalla sekunnin ulosantiin, voipi saada tolkun vastauksia myös. :kahvi:

WÖÖÖÖ MIKSETTE VASTAA KAIKKI MULLE HETI NYT
En nyt tuota kommenttia kohdistanut sinuun vaan aivan yleisesti. Harmittaa varsinkin uusien käyttäjien puolesta jotka usein ovat vielä nuoria kun täällä tulee tosi tylyä kommenttia.
Noihin voi vastata hyvinkin ystävällisesti jos vaan haluaa, turha pahoittaa kenekään mieltä tarkoituksella.
Itse olenkin kysellyt muutamilta fiksuilta tyypeiltä yksityisviesteillä jos on jotain ongelmaa, näin vältän tuon vittuilun ja ylimääräisen länkytyksen.
Mulla kiehuu aina kun luen noita tylyjä viestejä, kaikki ei ole asiantuntioita, siksi täällä yleensä kyselläänkin.
 
Liittynyt
29.12.2022
Viestejä
26
Tagien sisällä offtopiccia, mutta vastaus mietteisiisi. Voit olla melko varma että vinoutuneeseen asenteeseen saa vinoutuneen vastineen.
Kaveri laittoi ulinaa 3min sisään kun kukaan ei vastannut, ikään kuin lypsääkseen vastauksia kuin hänelle oltaisiin jotain velkaa, viestillä jossa ei mitään informaatiota yhtään mistään - mutta tyhjentävä vastaus tulisi saada välittömästi. Olen nähnyt aiemminkin tätä kummallista hätähousuasennetta, parilla foorumilla kysyjän tunnus lähtenyt moisesta suoraan deleteen. :D Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, kysymällä fiksusti ja edes alustavasti panostamalla sekunnin verran ulosantiin, voipi saada tolkun vastauksia myös. :kahvi:

Viesteissäni oli vinha pointti, ilman pätemisen ja vittuilemisen tarvetta. En vain jaksa kirjoittaa vastausta emojitulvan saattelemana, jottei sitä väärinymmärretä lit lit 100 100 fäm fam fr fr no cap no cap. Toisekseen kun kaveri ei edes yritä tehdä päivänselviä asioita joita kehotetaan ratkaisuksi, mutta apustaa tulisi. Siellä on pölymatto todennäköisesti edelleen paikoillaan, joka prässätty sinne muistikampojen vaihdon yhteydessä.

WÖÖÖÖ MIKSETTE VASTAA KAIKKI MULLE HETI NYT
Joo totanoin oon putsannu sen jo aikoja sitten tänään
 
Liittynyt
29.12.2022
Viestejä
26
Selvä se sitten, yritetään yhdessä pitkää foorumi jatkossa luettavassa muodossa. Joko ne pölyt putsattu sieltä muistislotista, neljännen kerran kysyn? Mikäli et halua uskoa mitään tai ole valmis tekemään asioiden eteen, niin miksi edes kysyt alkujaan? :kahvi:
Olen putsannut aikoja sitten paine ilmalla koneen ja erityisen huolellisesti ramien slotit
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 419
En ole kuullut et Varta tekisi bios pattereita.
Ei niissä emolevyissä ole mitään ihme-bios-paristoja, vaan tavallisesti aivan normaaleja CR2032 nappiparistoja.
Niitä tekee Varta ja 1100+ muuta paristovalmistajaa ympäri maailman. Minkä tahansa valmistajan CR2032 paristoversio käy.
Duracell tekee mallimerkinnällä DL2032, mutta sama paristo on kyseessä.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
788
Ei välttämättä ole viksua lähtä tässä tapauksessa purkamaan ja kasamaan konetta kun apua tarvitsevan henkilön taidot eivät välttämättä riitä siihe. Tulee helposti vain enemmän tuhoa.

Oletko koittanut ram slottien putsausta pölystä kuten ehdotettiin.
Jotenkin tuntuu oudolta että voisi olla muualla vika jos et epähuomiossa tehnyt jotain ylimääräistä.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
788
@Patrikp Osaatko kertoa hieman tarkemmin miten se muisti ei toimi.
Eikö kone käynnisty Windowsiin? Vai käynnisty ollenkaan?
Jos käynnistyy muttei Windowsiin niin osaatko mennä biossii tarkistamaan xmp profiilin muisteille?
Oletko koittanut nyt noita molempia yhtäaikaa vai erikseen?
Onko uusia kampoja 1 vai 2 kappaletta?
 
Liittynyt
29.12.2022
Viestejä
26
@Patrikp Osaatko kertoa hieman tarkemmin miten se muisti ei toimi.
Eikö kone käynnisty Windowsiin? Vai käynnisty ollenkaan?
Jos käynnistyy muttei Windowsiin niin osaatko mennä biossii tarkistamaan xmp profiilin muisteille?
Oletko koittanut nyt noita molempia yhtäaikaa vai erikseen?
Onko uusia kampoja 1 vai 2 kappaletta?
Kone käynnistyy kyllä mutta näytöllä ei tapahdu mitään ja olen puhdistanut slotit ja uusia rameja on yksi kappale joka on yhteen sopiva muitten osien kanssa
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
No nyt se selvis,muistit siis on yksi palikka 16 gigaa ramia,nille ei löytynyt tukea emolevyn support listasta.Kannattaa ostaa 2 8 gigan muistia niin käyvät sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 247
Olen epäluuloinen paskiainen, niin haluan kuvia puhdistetuista muistipaikoista, ennenkuin uskon.

Meillä voi olla eri käsitys puhtaasta ja edelleen todennäköisin virhe on se, että pöly estää kontaktin muistin ja muistipaikan johtimien välillä.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
788
Kone käynnistyy kyllä mutta näytöllä ei tapahdu mitään ja olen puhdistanut slotit ja uusia rameja on yksi kappale joka on yhteen sopiva muitten osien kanssa
Okei. Oletko koittanut molemmissa sloteissa sitä kampaa?
Tai tuleeko signaali jostai syystä muualta kuin normaalisti?
Edit: Itselläni oli ongelmia joskus tuon integroidun kanssa vanhalla prosessorilla. Jostain kumman syystä halusi antaa signaalia integroidulta eikä erilliseltä näytönohjaimelta.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
788
No nyt se selvis,muistit siis on yksi palikka 16 gigaa ramia,nille ei löytynyt tukea emolevyn support listasta.Kannattaa ostaa 2 8 gigan muistia niin käyvät sitten.
Olen koittanut kaivaa myös muistitukea tuolle emolevylle huonolla menestyksellä.
Mistä sinä löysit?
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
788
Tuon mukaan se ei tue mitään single kampaa mutta eikö hän ollut käyttänyt vanhaa muistiakin singlessä?
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Tuon mukaan se ei tue mitään single kampaa mutta eikö hän ollut käyttänyt vanhaa muistiakin singlessä?
Minun nähdäkseni tukea ei olisi ollenkaan vaikka olisi single kampa.Kokeilisin vielä lähteekö vanhoilla muisteilla ilman 16 gigan kampaa.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Nyt alkoi toiminaan uudella kammalla kun pistin toisen uuden cmos patterin en ymmärrä miten se uuskin patteri ois muka voinu vaurioitua jostai mut ny toimii kiitos kaikille avusta
Hyvä juttu et sait toimimaan,yleensä bios patteri voi ollakin tyhjä tai jotain sinne päin.Hyvä et toimii uudella muistikammalla.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
788
Nyt alkoi toiminaan uudella kammalla kun pistin toisen uuden cmos patterin en ymmärrä miten se uuskin patteri ois muka voinu vaurioitua jostai mut ny toimii kiitos kaikille avusta
Itsellä ei ole tarvinnut noita vaihtaa koko oman elämäni aikana :alien:
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
444
Itse oon neuvonut kyllä vaihtamaan bios pattereita,mut en koskaan myöskään itse ole joutunut.On tullut sopivat emolevyt aina vastaan.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
221
Ei niin tavaton juttu. Nykystandardiparistolla piece of cake mutta kun ennen oli merkkikohtaisia
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 136
Nyt alkoi toiminaan uudella kammalla kun pistin toisen uuden cmos patterin en ymmärrä miten se uuskin patteri ois muka voinu vaurioitua jostai mut ny toimii kiitos kaikille avusta
Älä höpötä, tietokone käynnistyy ja toimii ilmankin paristoa, asetukset ei vaan tallennu biosiin.

Eiköhän se muistislotti ole ollut vain likainen tai kampa ei ole ollut kunnolla asennettu paikalleen ihan pohjaan asti.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 515
Älä höpötä, tietokone käynnistyy ja toimii ilmankin paristoa, asetukset ei vaan tallennu biosiin.

Eiköhän se muistislotti ole ollut vain likainen tai kampa ei ole ollut kunnolla asennettu paikalleen ihan pohjaan asti.
Ei aina, mutta harvinaista se on. Videon kommenteista löytyy samankaltaisia kokemuksia tai ainakin luulevat niin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 720
Kone kannattaa edes kerran puoleen vuoteen puhaltaa pölyistä puhtaaksi, lisää vuosia elinikää. Myös mukavampi vaihdella osia tarvittaessa.
Muutenkin mukavampi fiilis pelailla ynn, kun tietää että kone ei käy tukkoisena (jäähdytyksessä se pölyn kertyminen ekana näkyy).
Toki nämä tuntuu itsestäänselvyyksiltä itsestäni, mutta hyvä joskus mainita ihan yleisesti. Yllättävän nopeasti, esimerkiksi oman kotelon virtalähteen pölyfiltterikin on
tukkoinen, vaikka imurointia ynm sännöllisesti harrastan. Muutaman kuukauden välein putsailen.

Puhdas kone, iloinen kone:comp:
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
283
Varmaankin "Bios patterin" vaihtamisen hyöty taitaa monesti olla se että CMOS oikeasti ehtii resetoitua patteria vaihdettaessa.
Eli sama efekti olisi Clear CMOS jumpperin oikkariin laittamisella. Tiedä sitten miksi se ei ole resetoitunut.
Kyllähän koneen lähtökohtaisesti pitäisi lähteä päälle ilman paristoa. BIOS asetukset eivät vaan ole muistissa, vaan kone käynnistyy aina default bios-asetuksilla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 392
Viestejä
4 235 673
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom