Uuden tietokoneen kasaaminen noin 1200-1400 €

Liittynyt
07.08.2022
Viestejä
4
Hei,
En ole koskaan ollutm kovin viisas näiden komponentien suhteen, tiedän kyllä että tälläisiä tarvitaan ja mitä ne koneen sisällä suurinpiirtein tekevät. Suurin ongelma on ehkäpä, että mitkä sopivat keskenään yhteen. Eli tarkoituksena olisi koota sellainen kokoonpano, jolla pelaa pelejä full hd-laadulla. Ajattelin myös että kone saisi olla sen verta tehokas kokonaisuus, että sillä pärjää vuoden päivät ilman suurempia investointeja ja lähituleviasuuden pelitkään eivät olisi liian vaativia. Pelejä, joita pääasiallisesti pelailisin olisi mm: Overwatch, GTA V, R6S, RDR 2, Minecraft, Call of dutyt ( uudet ja vanhat), Battlefield 1. Minulta löytyy jo valmiiksi vanhemmasta koneesta ssd:t ja isompi hdd sen takia niitä ei tuossa ostoskorissa ole myöskää laitettu. Budjetti ei ole nyt niin lukkoon lyöty, mutta tuolle välille sen olisi hyvä osua. Saa ehdotella myös parannuksia tuohon ostokorin sisältöön, mutta näin noviisin näkökulmasta tuon luulisi toimivan jotenkin. Kiitän vastauksista etukäteen.
a7d7542b2e94229d56ca2e88e36547b7.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 142
Jimm'sin bundlejen osat toimii aina yhteen. Siksi niitä on helppo suositella ja ne on Jimm'siltä hieno oivallus. Se on vaan, että 5600 = 5600X, ja maksaa 50€ vähemmän, niin itse valitsemalla vastaavat osat voi saada ainakin enemmän valinnanvaraa.

Tästä puuttuu prosessorin jäähdytin ja mahdollinen M.2 NVME SSD, joka olisi nopeusparannus SSD:hen.

--

Näytönohjain on ylihintainen, tämä vaan pitää tietää. Kohtuuhinta RTX 3060:sta on 350-400€. Tuolla rahalla pitäisi saada jo 3060 Ti. Juuri nyt ei ole linkittää, mutta niinkuin viime viikolla sai Jimm'siltä, niin eiköhän kohta saa taas.

Kotelo on vanha malli, ja ei se yksi tuuletin tuota paranna.. Mieluummin vaikka tuo:
..tai hampaita kiristäen tämä:
..mutta en ostaisi, kun vähänkään tehokkaammat osat ja tuolla tulee kuuma - liian kuuma.

Jos haluat uusia tuulettimet, niin sitten budjettiratkaisu on kolme noita valitsemaasi tuuletinta.
 
Liittynyt
07.08.2022
Viestejä
4
Jimm'sin bundlejen osat toimii aina yhteen. Siksi niitä on helppo suositella ja ne on Jimm'siltä hieno oivallus. Se on vaan, että 5600 = 5600X, ja maksaa 50€ vähemmän, niin itse valitsemalla vastaavat osat voi saada ainakin enemmän valinnanvaraa.

Tästä puuttuu prosessorin jäähdytin ja mahdollinen M.2 NVME SSD, joka olisi nopeusparannus SSD:hen.

--

Näytönohjain on ylihintainen, tämä vaan pitää tietää. Kohtuuhinta RTX 3060:sta on 350-400€. Tuolla rahalla pitäisi saada jo 3060 Ti. Juuri nyt ei ole linkittää, mutta niinkuin viime viikolla sai Jimm'siltä, niin eiköhän kohta saa taas.

Kotelo on vanha malli, ja ei se yksi tuuletin tuota paranna.. Mieluummin vaikka tuo:
..tai hampaita kiristäen tämä:
..mutta en ostaisi, kun vähänkään tehokkaammat osat ja tuolla tulee kuuma - liian kuuma.

Jos haluat uusia tuulettimet, niin sitten budjettiratkaisu on kolme noita valitsemaasi tuuletinta.
Okei, pitää katsella, nuo hinnat nnyt on jo paljon järkevämpiä kuin hetki sitten niin sillä vaan jo tässä miettinyt päivitystä entisestä.
 
Liittynyt
07.08.2022
Viestejä
4
Samalla rahalla saisi tällaisen. Ferasta voi ottaa toisen tuulettimen koteloon.
Tälleen hieman myöhässä kysyen tohon kokoonpanoon liittyen, että saisko tohon mahdutettua sellasta emolevyä, jossa ois myös Wifi ominaisuudet? En nyt ole niin välkky, mut ton emolevyn tiedoissa ei lukenut että se olisi wifi ominaisuuksien kera. Muuten kokoonpano vaikutti ihan hyvältä omiin silmiin. Mulle ei jostain syystä tullut ilmoitusta tästä sähköpostiin tai muuallekkaan.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 492
Tälleen hieman myöhässä kysyen tohon kokoonpanoon liittyen, että saisko tohon mahdutettua sellasta emolevyä, jossa ois myös Wifi ominaisuudet? En nyt ole niin välkky, mut ton emolevyn tiedoissa ei lukenut että se olisi wifi ominaisuuksien kera. Muuten kokoonpano vaikutti ihan hyvältä omiin silmiin. Mulle ei jostain syystä tullut ilmoitusta tästä sähköpostiin tai muuallekkaan.

tai prossusta tinkimällä saa myös RTX3070 kanssa. (<1200€).


isommalla budjetilla voi ottaa Ryzen 5600 + näyttiksenä esim. tämän:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.08.2022
Viestejä
4

tai prossusta tinkimällä saa myös RTX3070 kanssa. (<1200€).


isommalla budjetilla voi ottaa Ryzen 5600 + näyttiksenä esim. tämän:

Mulle riittänee tuo 6700XT aivan hyvin. En ole pelaamassa pelejä kuitenkaan kuin 1080p laadulla enimmäkseen, sillä mun täytys näytöt päivitellä sitten vielä parempiin. Siihen ei ole tarvetta, ehkä tulevaisuudessa jos koen isomman reson tarpeelliseksi.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 492
Mulle riittänee tuo 6700XT aivan hyvin. En ole pelaamassa pelejä kuitenkaan kuin 1080p laadulla enimmäkseen, sillä mun täytys näytöt päivitellä sitten vielä parempiin. Siihen ei ole tarvetta, ehkä tulevaisuudessa jos koen isomman reson tarpeelliseksi.
Sitten tuo ensimmäinen Ryzen 5600 + 6700XT on varmasti hyvä. Alkuperäiseen 1200e budjettiinkin jää vielä matkaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 948
Viestejä
4 207 221
Jäsenet
70 997
Uusin jäsen
Raadottaja

Hinta.fi

Ylös Bottom