UPS-laitteet suositukset ja kokemukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja erppa
  • Aloitettu Aloitettu

Lineinteractive? Hmm, mä olen pitänyt tuota ja AVR:ää Suomessa käytännössä turhana. Mutta tietysti mun kokemus asiasta on hyvin rajallista (muutamia tuhansia asennuspaikkoja vaan)? Mutta olisi varmaan ihan hyvä keskustelu käydä, koska en muista nähneeni asiasta mitään keskustelua missään. Siis nimenomaisesti Suomen sähköverkkoa koskien. Tiedän kyllä monta paikkaa maailmalla, missä nuo ominaisuudet tulee oikeasti tarpeeseen, mutta en muista paikkoja missä noita olisi tarvinnut vuosikymmeniin Suomessa. - Kunhan vain itsekseni jupisen, mitä olen muille asiasta sanonut ja ajatellut.
 
Millaisiin paikkoihin olet asentanut, teollisuuteen jossa vakaa sähkönsyöttö?

Ehkä tuollaisesta on ihan hyötyä jossain taajaman ulkopuolella jossa ongelmia sähkönsyötössä voisi olla? :hmm:
 
Ehkä tuollaisesta on ihan hyötyä jossain taajaman ulkopuolella jossa ongelmia sähkönsyötössä voisi olla? :hmm:

Aivan varmasti on hyötyä niissä paikoissa joissa sellaista tarvitsee. Yleensä ihmiset tietävät sen varsin hyvin. Ja jos on oikeasti huonot sähköt, niin sitten täysi on-line versio tietenkin.
 
Niin millaisiin paikkoihin olet tuhansia asentanut?
Liiketiloihin, ympäri koko Suomen. Miksi sillä olisi jotain erityistä merkitystä millaisiin? Ihan normaaleita sähkönkäyttökohteita ne on ja pääsääntöisesti usein vielä verrattavissa ihan normaaleihin asuntoihin.
En ole siis asentanut sellaisiin paikkoihin joissa on useita sähkökatkoja päivässä, sekä omat generaattorit tarpeen vaatiessa. Tällaisiakin käyttöpaikkoja varmasti riittää Suomessa ja varsinkin maailmalla, jos se oli se kysymys mihin tarvittiin mahdollisesti parempia UPSeja.
 
Kyllähän suomen sähköverkko maailman mittapuulla on laadukas ja varmatoiminen. Niin toimintavarmuuden kuin sähkön laadun osalta. Täällä mm. on ihan hyvät suojaukset joten esim alijännite tapauksia sähköt katkaistaan laitteiden suojaamisen takia aika nopeasti jos vikaa haivaitaan. Varsinkin 120V sähköverkkoa ja ilmalinjoa käyttävissä maissa erilaiset alijännitetilanteet on varsin yleisiä.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 821
Viestejä
4 411 037
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom