Unenlaadun seurantaan suunnitellut laitteet?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Olin ostamassa älysormusta, koska kiinnostaisi seurata omaa nukkumista. Aloin kuitenkin miettimään jos jokin toinen laite ajaisi asian paremmin. Eniten kiinnostaisi ominaisuus, että laite/kännykkä herättäisi silloin kun on sopivin aika unirytmin kannalta herätä. Tietysti muutkin infot omasta unesta olisi kiva nähdä, koska muuten niitä on mahdotonta itse arvioida. Minulta löytyy jo oneplus 6 ja Mobvoi Ticwatch Pro älykello, mutten tykkää nukkua kello kädessä varsinkaan kun tuo ei ole kooltaan mikään pieni.

Pikaisen googlettelun perusteella Withings / Nokia Sleep ja Beddit 3 olisi ne parhaimmat laitteet? Onko jollain kokemuksia näistä tai olisi perehtynyt enemmän näihin?

EDIT: Beddit ei toimikaan kuin Applen kanssa ja Apple oli ostanut firman joten tuo Nokia Sleep olisi varmaan paras?
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 539
Ei sitä unenlaatua millään pulssilla tai liikesensorilla mitata, täyttä paskaa tuollaiset laitteet.
 
Liittynyt
28.10.2017
Viestejä
77
Mulla on ollut nyt kuukauden käytössä Withings Aura Sleep System. Tekee sen mitä pitääkin ja näyttää käsittääkseni tiedot oikein.
Näkee syvän, kevyen ja rem unen määrän. Myöskin mittaa sykkeen yöllä.
Minulla on vakava unettomuus sairautena, joten kaikki mahdollinen tietoa, mitä on saatavilla, on minulle tärkeää.
Suosittelen.
 

Exe

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
105
Mihin tuon toiminta perustuu? Minullakin on se käsitys, että syke ja liikesensori eivät riitä.

Minulla on Suunto spartan sport wrist HR kädessä päivin öin ja sujuvasti se kertoo esim. syvän unen. Kokemusten perusteella ruohon riittäisi pari koodiriviä, kun määrä on ollut aina 2 h +- 25 minuuttia. Unen pituuden kokonaisuudessaan kello kyllä nappaa varsin hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Olen ollut aikoinaan unitesteissä joten tiedän kyllä ettei nämä sellaista vastaa, mutta mahdollisimman paljon tietoa olisi kiva saada ja "älyherätyskello" kiinnostaisi jos se auttaisi heräämään virkeämpänä.

Siinä perus kotona tehtävässä mittauksessahan mitattiin veren happipitoisuus, syke, hengitys jne. eli eihän mikään tuollainen sitä vastaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 445
Viestejä
4 162 092
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom