Underlords (PC, Android, iOS, Linux)

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 917
Steam: Dota Underlords on Steam
Update notes: Dota Underlords - Update Notes
dota-underlords-guide-5.jpg

Valven ilmainen haastaja uuteen auto-battler genreen on ollut avoimessa betassa kesästä lähtien. Päivityksiä on tippunut joka viikko mutta odotettu iso päivitys eli v1.0 julkaisu on enää viikkojen päässä joten aika tehdä ketju. Tunteroinen tulee pelattua tätä joka ilta ja hyvin maistuu.

Pelin idea on laittaa ukkeleita pelilaudalle jossa ne tappelevat automaattisesti puoliminuuttia vastustajan joukkoja vastaan. Erän jälkeen niitä ostellaan, myydään ja varustetaan puoliminuuttia ja sitten taas mennään. Yksi "peli" kestää puolisen tuntia.

Tutoriaali kertoo muistaakseni kaiken tarvittavan, mutta aloittelija ei ehkä huomaa että on elintärkeää saada kasvatettua ja pidettyä kulta yli viidessä kympissä koron kasvun takia.
Esim. tilillä on 28 kultaa -> +2 korkoa, tilillä on 52 kultaa -> +5 korkoa.
Ukkeleita pitää kumminkin ostaa ja tasoja pitää nousta niin tuhlata pitää, 50 kultaa pitäisi olla tilillä jossain erän 17 paikkeilla tai vähän ennen.

Ripeän päivitystahdin takia pari viikkoa vanhat strategiaoppaat eivät enää pidä täysin paikkaansa, mutta niistä voi silti saada käsityksen mihin tarkoitukseen mikäkin ukkeli sopii.

EDIT: Peli on myös suomennettu. :D
Assasins = lahtarit, elusives = riidankylväjät, scaled = suomuniskat...
 
Tätä on tullut pelattua aina silloin tällöin ja ehkä olisi syytä tutustua johonkin tutoriaaliin kun tuntuu että ei pärjää yhtään tuolla Late gamessa. Paras sijoitus taitaa olla kolmas.
 
Tätä on tullut pelattua aina silloin tällöin ja ehkä olisi syytä tutustua johonkin tutoriaaliin kun tuntuu että ei pärjää yhtään tuolla Late gamessa. Paras sijoitus taitaa olla kolmas.
Late game on joskus kyllä hämärää. Omia ukkeleita on loppupelissä kentällä 10 (+vihun 10 ukkoa) ja kaikki tapahtuu yht'aikaa niin eihän siitä saa hyvää näkemystä mitä loppujen lopuksi tapahtui. On alkupelikin kyllä monesti hämärä, ei siinä mitään. :D Jotkut taiat tuntuvat tekevät hillittömästi damagea, kun kaikkia ukkeleiden ominaisuuksia ei saa helposti selville. Armor, elusive, jne.

Kaipaisin tähän sellaista kelausmahdollisuutta, että näkisi ukkelien spellien oikean tehon jne. Semmonen videoista tuttu kelausnauha ja lisäksi näkisi damagen kun sitä nauhaa vetelee suuntaan tai toiseen.
 
Jaa katos onko se megapätsi vihdoin tulossa. Tätä tuli pelattua aika paljon heti betan julkasun seutuun oikeastaan useammankin viikon ajan, mutta alkoi tuossa joku aika sitten maistumaan aika pahasti puulta. Varmaan pitää taas palata kunhan toi pätsi iskee.
 
Olipa hyvä tuo iso päivitys. Bugikorjauksia siihen on tosin tullut jokatoinen päivä, mutta arestisysteemi toimii ja muutenkin helposti puulta maistuva gameplay sai piristysruiskeen.

Taitaa olla tämän auto-battlereiden ongelma että pelaaminen alkaa viikon tai parin jälkeen tylsistyttämään kun jämähtää vain kokoamaan sitä suosikkiarmeijaa. Aresti ei korjaa sitä kokonaan mutta ainakin vähän.

Miten niillä muilla auto-battlereilla menee? Olen pelanut vain Underlordisia.
 
Heh, tuota edellistä viestiä... Vaikka pidin aluksi "isosta päivityksestä" niin peli-into laantui marraskuussa. Tuntui että uutta opeteltavaa oli liikaa ja pelistä tuli sekava, lisäksi matsit kestivät lähes tunnin. Viimeisin iso päivitys taas korjasi kaiken paremmaksi ja olen pelannut useamman tunnin joka päivä.

+Max korko on nykyään 3g, eli nykyään pysytellään 30g tuntumassa ja peli "alkaa" aikaisemmin
+Ei neutraalieriä ja tavaroita on tasapainotettu
+Ei arestisysteemiä, kaikki ukkelit ovat saatavilla joka päivä
+Kaikkea on yksinkertaistettu hyvään suuntaan
+Lyhyemmät pelit ja pikapeleihin oma pelimuoto
+Underlordit ja niiden kyvyt ovat selkeämpiä ja niillä on hyvä tasapainottaa omaa tiimiä

Ehkä pelin hauskuuteen vaikuttaa myös se että aloin pelaamaan Legion Commander buildeja ja suosittelen sitä muillekin jos pelistä on mennyt mielenkiinto. LC sopii melkein jokaiseen kokoonpanoon ja tiimin rakennus on hauskaa läpi pelin. Champion allianssin erikoisuus on että se saa kaikkien muiden allianssien bonukset ja lisäksi 3% dmg & 8% hp jokaisesta valmiista allianssista.

Redditissä on monenlaista buildia, mutta minä pidän näitä tärkeimpinä:
-2x warlock, lisää hp:tä kesken matsin
-2x demon, nykyään demonit saavat +50% dmg jokaisesta omasta demonista kyvyn käyttämisen jälkeen
-2x troll, lisää nopeutta eli damagea
-2x knight, knighteista löytyy trolli ja demoni

Tuohon sitten lisäilen:
-2x druid, ilmainen +1 taso
-2x brute, vihun heikennys
-2x bloodbound, jos satun saamaan Big Time Contracting tämä on ehdoton

Underlordiksi:
-Anessix ylimääräisen demonin takia
-Jull tankiksi

Screenshotin pelissä kaikki meni juuri kuten toivoin, monesti alliancet ovat huonompia ja pari ukkoa vasta lvl 1. LC:n tekemä 14000 dmg tuli neljän demonin takia (LC on se neljäs).
lc-build.jpg
 
Itse on tullut pelailtua lähinnä Knockouttia sen julkaisemisen jälkeen. Pelit kestää murto-osan ajasta niin niitä saa naksuteltua useamman läpi kun katsoo vaikka jakson jotain sarjaa siinä sivussa.
 
20200201183259-1.jpg

20200201183323-1.jpg

Tulihan se sieltä parin viikon grindaamisen jälkeen!

Pelasin pelkästään Legion Commander buildeja, yleensä tämän näköistä. Jos sain alussa Blood-Bound tavaran niin laitoin Doomin tilalle Ogre Magen tai Warlockin Shadow Fiendin tilalle.

Shadow Fiend on ainoa ongelmallinen osa tiimiä, koska se pääsee tekemään taikansa vasta kun Chaos Knight on kuollut. Kummastakaan en oikein haluaisi luopua kun tekevät niin hyvin damagea.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 706
Viestejä
4 496 439
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom