• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
372
Hyvin kävi Amazon Warehouse dealista tilatun LG 34GN850-B kanssa. Ei yhtään kuollutta pikseliä tai muutenkaan mitään moitittavaa.

En edes löydä näytöstä Amazonin mainitsemia ”Pieniä jälkiä näytön etukehyksessä” :hmm: Hyvä näin ja ensituntumalta mahtavan näköinen näyttö. Pitää vähän pelailla ja testailla lisää.

Huippu hankinta 500€ hintaan:thumbsup:
 

Liitteet

Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
398
Pienen selvittelyn perusteella AW3821DW olisi parempi QC ja takuu. Täytynee siis vielä pohtia, että minkä noista 38" malleista päätyy tilaamaan.
Itsekin tässä katselen LG 38GL950G-Bn sekä Dellin Alienware AW3821DW välillä.


Mitäs tuossa takuussa on eroa? Ainakin tätä foorumia kun lukee, niin Amazonista ostettuna ongelmaa ei näytä olevan. Onko näistä muuten jompi kumpi mielestäsi parempi ja jos on niin miksi? Hintaero on kyllä LGn puolella ja Amazonissa Dellin hinta melkein sama kuin Suomessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
627
Hyvin kävi Amazon Warehouse dealista tilatun LG 34GN850-B kanssa. Ei yhtään kuollutta pikseliä tai muutenkaan mitään moitittavaa.

En edes löydä näytöstä Amazonin mainitsemia ”Pieniä jälkiä näytön etukehyksessä” :hmm: Hyvä näin ja ensituntumalta mahtavan näköinen näyttö. Pitää vähän pelailla ja testailla lisää.

Huippu hankinta 500€ hintaan:thumbsup:
Tuleeko nämä amazon näytöt kotiinkuljetuksella?
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Itsekin tässä katselen LG 38GL950G-Bn sekä Dellin Alienware AW3821DW välillä.


Mitäs tuossa takuussa on eroa? Ainakin tätä foorumia kun lukee, niin Amazonista ostettuna ongelmaa ei näytä olevan. Onko näistä muuten jompi kumpi mielestäsi parempi ja jos on niin miksi? Hintaero on kyllä LGn puolella ja Amazonissa Dellin hinta melkein sama kuin Suomessa.
Markkinoissa voi olla eroa takuun suhteen. LG voi mahdollisesti hoitaa takuujuttuja nihkeästi esim. Jenkkilässä, kun redditin puolella niin parjaavat.

Itsellä pohjoismaiden LG:n toiminnasta vain hyviä kokemuksia takuun osalta. Olediin vaihtoivat virtalähteen on-site. Ja aikanaan G3 puhelimen sain kolme kertaa kokonaan uuden puhelimen kun kuoressa oli joku halkeama-ongelma toistuvasti. Eikä ole tarvinnut vaatia tai selitellä.

AW:ssa on muistaakseni aito gsync moduuli. Lähtökohtaisesti mua aavistuksen aina inhottaa ajatus piiristä joka vaatii aktiivituulettimen monitorin sisään.

Vaikka äänetön se kyllä varmasti on, eikä ne nyt usein oikeasti hirtä kiinni. Onhan telkkareissakin.

Mut. Mut..
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
330
Itsekin tässä katselen LG 38GL950G-Bn sekä Dellin Alienware AW3821DW välillä.


Mitäs tuossa takuussa on eroa? Ainakin tätä foorumia kun lukee, niin Amazonista ostettuna ongelmaa ei näytä olevan. Onko näistä muuten jompi kumpi mielestäsi parempi ja jos on niin miksi? Hintaero on kyllä LGn puolella ja Amazonissa Dellin hinta melkein sama kuin Suomessa.
Dellin takuu näyttäisi olevan 3 vuotta ja LG:n 2 vuotta. Redditistä lukemani perusteella jäi käsitys, että Dellin kohdalla on todennäköisempää saada kelpo yksilö ensiyrittämällä. Camelin mukaan kuukausi sitten Delliä sai ~1100€ hintaan, joten taidan odotella josko se tässä syksyn aikana tippuisi uudemman kerran lähelle tuota. Näin myös epämääräisen kommentin, että olisi tulossa AW3822, mikä myös kiinnostaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Neljäs LG 38GN950-B tuli just ovesta sisään. Tsekkasin paneelin nopeasti ja jooh, kolmannen kerran se sama saatanan kirkas vihreä jumittunu pikseli. Tällä kertaa melkeen täysin keskellä näyttöä.

Vittu mitä paskaa. Viimenen LG:n näyttö joka kyllä tähän talouteen tulee jos tää on oikeasti näin vitun vaikeeta saada näyttö missä ei oo mitään virhettä. Laitan vielä kerran amazonille viestiä ja sanon et tarjositte 30% jossain välissä hyvitystä, laittakaa se menemään ja tää paska on sillä sit selvä, mä en enää jaksa, ei toi vasemman alanurkan kuollut punanen alipikseli nyt niin häiritsevä oo etteikö 400€ olis riittävä korvaus siitä. Saatana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 880
Neljäs LG 38GN950-B tuli just ovesta sisään. Tsekkasin paneelin nopeasti ja jooh, kolmannen kerran se sama saatanan kirkas vihreä jumittunu pikseli. Tällä kertaa melkeen täysin keskellä näyttöä.

Vittu mitä paskaa. Viimenen LG:n näyttö joka kyllä tähän talouteen tulee jos tää on oikeasti näin vitun vaikeeta saada näyttö missä ei oo mitään virhettä. Laitan vielä kerran amazonille viestiä ja sanon et tarjositte 30% jossain välissä hyvitystä, laittakaa se menemään ja tää paska on sillä sit selvä, mä en enää jaksa, ei toi vasemman alanurkan kuollut punanen alipikseli nyt niin häiritsevä oo etteikö 400€ olis riittävä korvaus siitä. Saatana.
Tai odottaa vuoden pari ja katsoo uudelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Ei nyt varmaan yhtään lohduta sinua, mutta oma vuosi sitten hankittu Jimmsiltä hankittu LG 38" näyttö oli pakasta vedettäessä el perfecto. Halusin vain sen takia tänne sen kirjoittaa, kun yleisesti kirjoitellaan vain ongelmia kohdatessa ja paitsioon jää ne kellä ei ole ollut mitään ongelmia.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 578
Neljäs LG 38GN950-B tuli just ovesta sisään. Tsekkasin paneelin nopeasti ja jooh, kolmannen kerran se sama saatanan kirkas vihreä jumittunu pikseli. Tällä kertaa melkeen täysin keskellä näyttöä.

Vittu mitä paskaa. Viimenen LG:n näyttö joka kyllä tähän talouteen tulee jos tää on oikeasti näin vitun vaikeeta saada näyttö missä ei oo mitään virhettä. Laitan vielä kerran amazonille viestiä ja sanon et tarjositte 30% jossain välissä hyvitystä, laittakaa se menemään ja tää paska on sillä sit selvä, mä en enää jaksa, ei toi vasemman alanurkan kuollut punanen alipikseli nyt niin häiritsevä oo etteikö 400€ olis riittävä korvaus siitä. Saatana.
No helvetti että voi käydäkin huono mäihä. o_O

Ite kanssa vähän aikaa mietin ton vuosi sitte saadun LG 34GK950F:n kanssa silloin, että alanko vaihtelemaan, kun IPS Glow vasemmassa reunassa suht reipas. No näitä tämmösiö juttuja lukiessa ei harmita, etten alkanut vaihtelemaan, kun siihen jo tottunut eikä se nyt edes ole mikään kummoinen ongelma, kun vähän siirto vaan näyttöä kaemmas, mitä entinen oli. Muutenhan oman näytön paneeli on perfecto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
Jos kuolleet pikselit häiritsee, niin Jimmsin pikselitakuu on mainio vaihtoehto (mikäli haluttu näyttö löytyy valikoimasta/on saatavilla).

Näytöstä ehkä joutuu maksamaan enemmän, mutta ei tarvitse ottaa stressiä palautusten kanssa, ja siitä että laskulla on pari tonnia saldona tai kyseinen summa puuttuu omalta tililtä, kunnes virheetön yksilö löytyy ja palautukset rekisteröity yms.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Jotenkin kovin nykyaikaa, että firmat tarjoaa ja kuluttajat suosittelee toisilleen ylimääräisen maksullisen lisäpalvelun ottamista jotta saa virheettömän uuden tuotteen.

Ihan vitun käsittämätöntä alun alkaenkaan, että valmistajilla on määriteltynä joku heidän mielestään ok määrä virheitä joita tuote voi sisältää jotta se edelleen valmistajan mukaan on virheetön…
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
199
Olisi tarkoitus hankkia etätyöhön näyttö tai näytöt. Tähän asti kotona on ollut kaksi työnantajan näyttöä, jotka pitää nyt palauttaa.

En ole ennen ultrawideä omistanut, mutta mielessä on ollut jos sellainen voisi korvata kahden näytön setupin ja pärjäisi vain yhden näytön ostamalla. Käyttö on tosiaan ihan normi toimistotyötä.

Budjetti olisi sellainen max 350€. Onko tuossa hintaluokassa mitään hyviä ehdokkaita mitä voisi väijyä tarjouksista? Vai pitääkö tyytyä ostamaan pari halvempaa pienempää näyttöä?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Budjetti olisi sellainen max 350€.
Tuolla budjetilla samsungin SJ55W vois olla potentiaalinen. Montaa ultrawidea ei mahdu tuohon hintaluokkaan ja ko. Sampan pitäis olla ihan järkevän laatuinen.

edit: tolla budjetilla ei 34 tuumasta isompaa saa…

Powerilla ja gigantissa just 350 tällä hetkellä
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Neljäs LG 38GN950-B tuli just ovesta sisään. Tsekkasin paneelin nopeasti ja jooh, kolmannen kerran se sama saatanan kirkas vihreä jumittunu pikseli. Tällä kertaa melkeen täysin keskellä näyttöä.
Itsekkin annoin periksi noiden 38" ruutujen suhteen, kun 49" asettui taloon ja niitä pystyi vaihtamaan aikalailla helpommin kuin kuukauden tai kahden jonotuksen 38" paneeleja. Kuusi monitoria meni (3x 38 ja 3x 49) ennnkuin sopiva löytyi. Vain yhdessä oli kuollut pikseli, valovuodot oli aika harvinaisia myös. Taustavalojen ongelmat oli yleismpiä, oli nikotiiniraitaa, tai paljon hillitympää värisiirtymää.

Toisaalta on tässä nykyisessä 49":ssä myös pieni kellertävä kohta keskellä alhaalla ja yksi kulma vuotaa vähän, mutta ei häiritsevästi valoa, mutta muuten on valon tasaisuudeltaan paras paneeli pitkään aikaan. Eli isosta monitorista löytää aina jotain vikaa.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 808
Tuolla budjetilla samsungin SJ55W vois olla potentiaalinen. Montaa ultrawidea ei mahdu tuohon hintaluokkaan ja ko. Sampan pitäis olla ihan järkevän laatuinen.
Mulla on ollut SJ55W suunnilleen puolitoista vuotta. Itse monitori on sellainen hajuton-väritön-mauton joka tekee just mitä pitääkin mutta ei mitenkään ihmeellisesti. Monitorin oma jalka on kohtuuttoman iso, elämänlaatua ja tilaa pöydällä nosti kummasti sopivan vaihtojalan käyttöönotto.

Jos aikaisemmin on käyttänyt tuplanäyttöjä niin kyllä tämänkin kanssa mielellään pariksi ottaisi yhden, tai kaksi. Tuplanäytöille kun sopii näppärästi 4 sovellusta yhtaikaa, ultrawidelle kaksi ja puoli.

Nykyisessä setupissa on tämä ultrawide päämonitorina ja vieressä kaksi 27" 1440p (päällekkäin). Hyötykäytössä ns. tuplanäytöt (toinen 27 on extrana koska diili oli hyvä :p) 34" UW ja 27" 16:9 ovat saman korkuisia ja molemmissa 1440p pystyresoluutio, tekee työskentelystä johdonmukaista.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 578
Siis puhtaaseen työntekoon tuommonen 32:9 näyttö on ehdoton jos on UW tyohommiin hakusessa. Siis jos on oikeasti tarve useita softia jakaa yhtöaikaa ruudulle. 21:9 ruudulle ei vaan mahdu samalla tavalla rinnakkain tavaraa ja tuo kuvasuhde on omasta mielestä "paras" pelikäyttöön ja semmosen työskentelyyn, missä ei ole kovaa tarvetta pitää useaa sovellusta rinnakkain auki.

Itsellä on töissä juurikin nykyään 32:9 UW + 24" normi näyttö. Enne oli 3*24". Tämä UW + 1 normi näyttö kombinon huomattavasti parempi, kun kuitenkin isoja exceleitä yms. joutuu aika usein käsittelemään kanssa. Sitten kun on kotona etänä, niin tuo oma 21:9 uw tuntuu kyllä vähän ikävän kapealle työhommiin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Neljäs LG 38GN950-B tuli just ovesta sisään. Tsekkasin paneelin nopeasti ja jooh, kolmannen kerran se sama saatanan kirkas vihreä jumittunu pikseli. Tällä kertaa melkeen täysin keskellä näyttöä.

Vittu mitä paskaa. Viimenen LG:n näyttö joka kyllä tähän talouteen tulee jos tää on oikeasti näin vitun vaikeeta saada näyttö missä ei oo mitään virhettä. Laitan vielä kerran amazonille viestiä ja sanon et tarjositte 30% jossain välissä hyvitystä, laittakaa se menemään ja tää paska on sillä sit selvä, mä en enää jaksa, ei toi vasemman alanurkan kuollut punanen alipikseli nyt niin häiritsevä oo etteikö 400€ olis riittävä korvaus siitä. Saatana.
Perseestä...
Mulle ei oo ikinä tullut yhtään näyttöä, jossa olisi ollut kuolleita tai kirkkaita pikseleitä... Pitää koputtaa puuta!

Yksikin ongelmallinen pikseli pilaisi koko homman...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Ei nyt varmaan yhtään lohduta sinua, mutta oma vuosi sitten hankittu Jimmsiltä hankittu LG 38" näyttö oli pakasta vedettäessä el perfecto. Halusin vain sen takia tänne sen kirjoittaa, kun yleisesti kirjoitellaan vain ongelmia kohdatessa ja paitsioon jää ne kellä ei ole ollut mitään ongelmia.
Joo, on niitä varmasti olemassa kun tätäkin ketjua lukee. Ei vaan oo mulle osunu neljän näytön otannalla sellasta yksilöä ja täähän on siinä mielessä aika ongelmallinen tilanne ettei toista tällästä oikeastaan ole edes markkinoilla. Loput 38" ehdokkaat on G-Sync Ultimate-moduulilla. Tukevat vissiin tosiaan myös AMDn kortteja jos sellaseen tulevaisuudessa hommaa, mutta niissähän on tosiaan tuuletin näyttösäkin sisällä ja mulla on kone pistetty jäähtymään sellasilla vehkeillä ettei tästä kuulu ääntä missään rasituksessa, eli se näytössä oleva tuuletin vois hyvinkin olla se koko setin äänekkäin osa mikä ei nyt oikeen käy, varsinkin jos on vaihtoehto olemassa myös ilman tuuletinta.
Jos kuolleet pikselit häiritsee, niin Jimmsin pikselitakuu on mainio vaihtoehto (mikäli haluttu näyttö löytyy valikoimasta/on saatavilla).

Näytöstä ehkä joutuu maksamaan enemmän, mutta ei tarvitse ottaa stressiä palautusten kanssa, ja siitä että laskulla on pari tonnia saldona tai kyseinen summa puuttuu omalta tililtä, kunnes virheetön yksilö löytyy ja palautukset rekisteröity yms.
Niin, ehkä joutuu maksamaan enemmän. Jimmsillä hinta 1799€ ja amazonissa taas alle 1300€. En tiiä muista, mutta mun on aika saatanan vaikea perustella 500€ hintaerotus sillä et pääsen vielä kaupanpäälle maksamaan tuosta pikselitakuusta ja odottelemaan et ne saa näyttöjä varastoon. Ymmärrän kyllä ehdotuksen, mut toistaseks amazonin kanssa asiointi on ollu sen verran vaivatonta et ei mulla tästäkään paljoa valitettavaa ole.
Itsekkin annoin periksi noiden 38" ruutujen suhteen, kun 49" asettui taloon ja niitä pystyi vaihtamaan aikalailla helpommin kuin kuukauden tai kahden jonotuksen 38" paneeleja. Kuusi monitoria meni (3x 38 ja 3x 49) ennnkuin sopiva löytyi. Vain yhdessä oli kuollut pikseli, valovuodot oli aika harvinaisia myös. Taustavalojen ongelmat oli yleismpiä, oli nikotiiniraitaa, tai paljon hillitympää värisiirtymää.

Toisaalta on tässä nykyisessä 49":ssä myös pieni kellertävä kohta keskellä alhaalla ja yksi kulma vuotaa vähän, mutta ei häiritsevästi valoa, mutta muuten on valon tasaisuudeltaan paras paneeli pitkään aikaan. Eli isosta monitorista löytää aina jotain vikaa.
Ei se ongelma oo ollu se etteikö näyttöjä ois saanu riittävän nopeasti, aina noin viikon sisällä saa uuden kun on kysyny et ei tässä odottelemaan oo joutunu. Ite taas totesin 32:9 itelle sopimattomaks ja vaihdoinkin tollasesta 49" tähän ja oon ollu huomattavasti tyytyväisempi tähän kokoon ja kuvasuhteeseen.
Perseestä...
Mulle ei oo ikinä tullut yhtään näyttöä, jossa olisi ollut kuolleita tai kirkkaita pikseleitä... Pitää koputtaa puuta!

Yksikin ongelmallinen pikseli pilaisi koko homman...
Joo, oma tuuri loppu tähän kakkosnäyttöön. Oon kyllä ehkä vähän liikaakin sitä mieltä et se on paljon valmistajastakin kiinni mitä paskaa sieltä linjastolta päästetään läpi, sillä Acerilta XB271HU + X34P oli molemmat priimaa suoraan ekalla. Samoten Samsungin G9 sai nostaa paketista suoraan pöydälle ja todeta ettei paneelissa ole mitään vikaa. Sit oli tää tarjous-Lenovo (G27), eli 250€ hinnalla 1440p IPS 165hz. Tätä joutu jumppaamaan pari kertaa, kolmas näyttö virheetön. LG:n kanssa sit noh, ei oikeastaan mitenkään. En jaksanu vielä tälle päivälle aloittaa vinkumaan amazonille, mutta katotaan mitä vastaavat kunhan viitin laittaa viestiä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Ei se ongelma oo ollu se etteikö näyttöjä ois saanu riittävän nopeasti, aina noin viikon sisällä saa uuden kun on kysyny et ei tässä odottelemaan oo joutunu. Ite taas totesin 32:9 itelle sopimattomaks ja vaihdoinkin tollasesta 49" tähän ja oon ollu huomattavasti tyytyväisempi tähän kokoon ja kuvasuhteeseen.
Alkuvuodesta nuo oli sarjaa: kerran kuussa amazoniin avautui tilattavaksi 1300€ erä, jonka toimitusaika oli 1-2kk. Erän loppuessa monitoria ei voinut edes tilata. Tykkäsin kyllä tosin paljon 38":n koosta, mutta silloin puljaus oli ihan liian hankalaa tuon saatavuuden takia. Toisaalta nyt kun on tottunut VA:n kontrastiin ja etätöissä ikkunapinta-alaan, niin on taas hankala vaihtaa. Ehkä se 40" 5K ultrawide olisi se oma ultimaattinen monitori, jos saisi paremmalla virkistystaajuudella.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
Niin, ehkä joutuu maksamaan enemmän. Jimmsillä hinta 1799€ ja amazonissa taas alle 1300€. En tiiä muista, mutta mun on aika saatanan vaikea perustella 500€ hintaerotus sillä et pääsen vielä kaupanpäälle maksamaan tuosta pikselitakuusta ja odottelemaan et ne saa näyttöjä varastoon. Ymmärrän kyllä ehdotuksen, mut toistaseks amazonin kanssa asiointi on ollu sen verran vaivatonta et ei mulla tästäkään paljoa valitettavaa ole.
Onhan se paljon rahaa, mutta toisaalta ostaa itselleen mielenrauhaa, eikä tarvitse säätää palautusten kanssa. Yli tonnin näytöt kuitenkin ovat (tyypillisesti) pitkäaikainen sijoitus, niin sillä sitä voi itselleen myös perustella. Olen itsekin aikaisemmin säätänyt palautusten kanssa, ja vasta neljännellä kerralla tuli näyttö, jossa ei ollut pikselivikaa. Ultrawide -näyttöjen raahaaminen postista kotiin, purkaminen ja testaaminen, uuden näytön tilaaminen, vanhan pakkaaminen ja raahaaminen takaisin postiin söi sen verran intoa touhuun, että nykyään koitan ostaa valmiiksi pikselivikaisen näytön edullisesti (amazon warehouse, b-stock, outlet, yms), tai kurkkaan löytyykö näyttö Jimmsin tarjouksesta, ja yhdistän siihen pikselitakuun.

Viimeisin näyttöostokseni on 283€:n pikselivikainen (yksi punainen alapikseli) näyttö, joka muuten maksoi noin 400 euroa. Itselleni siis 117€ alennus yhdestä pikselistä oli varsin sopiva, eikä tarvitse säätää palautuksen kanssa. Toivottavasti sulle nyt kuitenkin saapuu mieluinen yksilö, tai saat Amazonilta alennusta, miten nyt päätätkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Onhan se paljon rahaa, mutta toisaalta ostaa itselleen mielenrauhaa, eikä tarvitse säätää palautusten kanssa. Yli tonnin näytöt kuitenkin ovat (tyypillisesti) pitkäaikainen sijoitus, niin sillä sitä voi itselleen myös perustella. Olen itsekin aikaisemmin säätänyt palautusten kanssa, ja vasta neljännellä kerralla tuli näyttö, jossa ei ollut pikselivikaa. Ultrawide -näyttöjen raahaaminen postista kotiin, purkaminen ja testaaminen, uuden näytön tilaaminen, vanhan pakkaaminen ja raahaaminen takaisin postiin söi sen verran intoa touhuun, että nykyään koitan ostaa valmiiksi pikselivikaisen näytön edullisesti (amazon warehouse, b-stock, outlet, yms), tai kurkkaan löytyykö näyttö Jimmsin tarjouksesta, ja yhdistän siihen pikselitakuun.

Viimeisin näyttöostokseni on 283€:n pikselivikainen (yksi punainen alapikseli) näyttö, joka muuten maksoi noin 400 euroa. Itselleni siis 117€ alennus yhdestä pikselistä oli varsin sopiva, eikä tarvitse säätää palautuksen kanssa. Toivottavasti sulle nyt kuitenkin saapuu mieluinen yksilö, tai saat Amazonilta alennusta, miten nyt päätätkään.
Joo sehän se tässä syö eniten. Toisaalta amazonilta tulee näytöt kotiinkuljetuksella niin ainakin yhteen suuntaan homma on helppoa, mut se palautus sit taas menee vittumaiseks hommaks.

En mä enää jaksa ruveta vaihtelemaan, 2cm vasemmasta reunasta ja 0,5cm alareunasta on sellanen paikka et jos siellä yks punanen kuollut alipikseli on niin antaa olla, jos amazon edelleen tarjoaa mulle 30% hinnanalennusta siitä niin se lähestulkoon 400€ on mulle ihan ok korvaus asiasta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
627
Joo sehän se tässä syö eniten. Toisaalta amazonilta tulee näytöt kotiinkuljetuksella niin ainakin yhteen suuntaan homma on helppoa, mut se palautus sit taas menee vittumaiseks hommaks.

En mä enää jaksa ruveta vaihtelemaan, 2cm vasemmasta reunasta ja 0,5cm alareunasta on sellanen paikka et jos siellä yks punanen kuollut alipikseli on niin antaa olla, jos amazon edelleen tarjoaa mulle 30% hinnanalennusta siitä niin se lähestulkoon 400€ on mulle ihan ok korvaus asiasta.
Onko tuo muuten yleinen käytäntö amazonissa että voi saada hyvitystä esim. kuolleiden pikseleiden takia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Onko tuo muuten yleinen käytäntö amazonissa että voi saada hyvitystä esim. kuolleiden pikseleiden takia?
En tiedä, varmaan. Kahden eri aspan toimesta nyt sitä hyvitystä tarjottu, eka oli 30% ja nyt kun neljättä näyttöä laittoivat tulemaan niin toinen jantteri tarjos vaan 10%. Otin siitä syystä sen neljännen näytön, mut mulla on noi lokit tallella niin kunhan käyn asiasta kysymässä niin vetoan siihen et 30% oli tarjottu ja siihen suostun, mikäli se tarjous nyt vielä on pöydällä.

Veikkaan kyl et näyttöjen tapauksessa tarjoavat aika herkästikkin tuota hyvitystä. Se pieni hyvitys tulee kuitenkin aika nopeasti halvemmaks kun useamman näytön lähettäminen ja sit warehouse diilinä myyminen jälkikäteen kun useampi onkin paskaa. Toki amazonillehan se on yks lysti kun missään se ei näy tai tunnu, mutta vähentäähän se aspankin kuormaa kun ei sama kusipää (lue: minä) ole kysymässä kuuttatoista näyttöä useamman kuukauden aikana. Riippuu toki aspahenkilöstä ja siitä et kuinka paljon joutuneet painimaan näiden kanssa. Tietämätön kaveri luulee et sulle on vaan sattunu paska säkä ja homma on OK kunhan saat toisen näytön, eikä todennäkösesti tiedä et mitä näitten vaihto- ja palautusprosentti todellisuudessa on.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
En ottais ainuttakaan näyttöä, jossa pikseli tai mikään muukaan tekninen vika. Vaikka antavat alennuksen, niin näyttö on sekundaa ja jälleenmyyntiarvo olematon. Melkein kannattais tsekata Verkkokaupan outletin Dellit. Yleensä hintalappussa lukee mikäli pikselivika, eikä lukenut kummassakaan.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
En ottais ainuttakaan näyttöä, jossa pikseli tai mikään muukaan tekninen vika. Vaikka antavat alennuksen, niin näyttö on sekundaa ja jälleenmyyntiarvo olematon.
Jos noin viidestä miljoonasta pikselistä esim. 1-3 on viallisia, niin ei se ole tekninen vika, tai virhe tuotteessa. Jos laskee mitä toi on prosentuaalisesti, niin se on jotain 0.000... prosenttia. Puhutaan siis valmistustoleransseista, ja se koskee ihan kaikkea, mitä kaupasta ostetaan. Ei ole siis kyse siitä, että tehtaasta tulee sekundaa ja kääritään kuluttajilta massit, vaan saadaan pidettyä hinnat kaikille alhasina, ja vähennetään hävikkiä. Tietenkin jälleenmyynnin kannalta harmillista, että jälleenmyyntihinta ottaa hittiä, kun joutuu ilmoituksessa sanomaan kuolleista pikseleistä.

Ehkä yksi ratkaisu ongelmaan toki olisi, jos näytöt binnataan jo tehtaalta lähtiessä, ja säädetään hintaa sen mukaan. Vähennetään edelleen hävikkiä ja energiaa, jota kuluu näyttöjen vaihtamiseen asiakkaan toimesta, kun asiakas tietää ostaessaan mitä saa.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
790
Itse ostin 999€ hintaan verkkokaupasta LG 38GN950 näytön, jossa on yksi tuollainen pikseli joka näkyy tummalla taustalla vihreänä. Ei ole häirinnyt yhtään. Tosin kokonaan kuollut pikseli varmaan häiritsisi.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
Jos noin viidestä miljoonasta pikselistä esim. 1-3 on viallisia, niin ei se ole tekninen vika, tai virhe tuotteessa. Jos laskee mitä toi on prosentuaalisesti, niin se on jotain 0.000... prosenttia. Puhutaan siis valmistustoleransseista, ja se koskee ihan kaikkea, mitä kaupasta ostetaan. Ei ole siis kyse siitä, että tehtaasta tulee sekundaa ja kääritään kuluttajilta massit, vaan saadaan pidettyä hinnat kaikille alhasina, ja vähennetään hävikkiä. Tietenkin jälleenmyynnin kannalta harmillista, että jälleenmyyntihinta ottaa hittiä, kun joutuu ilmoituksessa sanomaan kuolleista pikseleistä.

Ehkä yksi ratkaisu ongelmaan toki olisi, jos näytöt binnataan jo tehtaalta lähtiessä, ja säädetään hintaa sen mukaan. Vähennetään edelleen hävikkiä ja energiaa, jota kuluu näyttöjen vaihtamiseen asiakkaan toimesta, kun asiakas tietää ostaessaan mitä saa.
Se on ihan mihin kukin on tyytyväinen. Varsinkaan ton hintasissa premium näytöissä ei vaan yksinkertaisesti pitäisi hyväksyä yhtään viallista pikseliä tai häiritsevää valovuotoa. Aika harva 38" näyttöjä tilanneista on nähtävästi tyytyväisiä ostamiinsa tuotteisiin, jossa viallisia pikseleitä. LG 34GN850-B näytön vein samantien huoltoon kun yhdessä kulmassa oli häiritsevää valovuotoa. Laite tuli huollosta paneeli vaihdettuna.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Jos noin viidestä miljoonasta pikselistä esim. 1-3 on viallisia, niin ei se ole tekninen vika, tai virhe tuotteessa. Jos laskee mitä toi on prosentuaalisesti, niin se on jotain 0.000... prosenttia. Puhutaan siis valmistustoleransseista, ja se koskee ihan kaikkea, mitä kaupasta ostetaan. Ei ole siis kyse siitä, että tehtaasta tulee sekundaa ja kääritään kuluttajilta massit, vaan saadaan pidettyä hinnat kaikille alhasina, ja vähennetään hävikkiä. Tietenkin jälleenmyynnin kannalta harmillista, että jälleenmyyntihinta ottaa hittiä, kun joutuu ilmoituksessa sanomaan kuolleista pikseleistä.

Ehkä yksi ratkaisu ongelmaan toki olisi, jos näytöt binnataan jo tehtaalta lähtiessä, ja säädetään hintaa sen mukaan. Vähennetään edelleen hävikkiä ja energiaa, jota kuluu näyttöjen vaihtamiseen asiakkaan toimesta, kun asiakas tietää ostaessaan mitä saa.
En välttämättä kyllä ees haluais tietää mikä tän näytön hinta olis jos jokaikinen yksilö olis jo tehtaalta binnattu. Omien kokemusten mukaan noh, aika suolainen jos ei neljästä näytöstä ykskään ole täysin pikseliviaton. Tai sit mulla on vaan paska tuuri, en tiedä.

Jokaikisessä yksilössä mikä mulla on siis ollu on ollut yks kuollut pikseli, ei useampaa. Ehkä voi heittää veikkausta et jotain laadunvalvontaa siellä on, mutta yks pikseli päästetään läpi ja toivotaan ettei se ole sellanen asia mikä ostajaa sitten häiritsee. Jos häiritsee niin vaihtaa jälleenmyyjän kautta toiseen. Jokatapauksessa uskoisin et valtaosa porukasta ei välttämättä käy näitä kovinkaan tiheällä kammalla läpi, joten mahdollinen yhen pikselin virhe jää huomaamatta ja kuluttaja on tyytyväinen vehkeeseen. Toisaalta se on aika pieni porukka kuka ylipäätään näitä yli tonnin näyttöjä ostaa, mut mahtuu siihenkin porukkaan väkeä keillä on ehkä enemmän rahaa kun tietämystä, tai sit niitä ei vaan yksinkertasesti kiinnosta alkaa näyttöä haravoimaan. Voin ihan täysin rehellisesti sanoa et tän nykysen näytön punasen alipikselin vika ois jääny huomaamatta ellen sitä ois lähteny ettimään. Noitten muiden näyttöjen tummalla taustalla hohkaava vihreä pikseli tärähtää silmille kyllä ennemmin tai myöhemmin, toki tässäkin paikasta riippuen. Jos sattuu johonkin ylä- tai alanurkkaan osumaan niin sit se ei kyllä jatkuvasti näkökentässä ole.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
275
Launchissa tuon lg38GN950 ostin ja palautin kun oli rikkinäiset pikselit. Toinen perään oli myös virheellinen. Tästä vattuuntuneena nappasin sitten vastaavan AW3821DW ja ekalla kunnollinen. Tuntuu, että lg:llä on jotain ihme häikkää juuri noissa näytöissä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
47
Omassa LG 38GN950-B on se pieni piste joka näkyy 100% kirkkaudella lähinnä. Tein 3840x1600 kokoisen kuvan jossa oli punainen, vihreä ja sininen piste mustalla taustalla. Näin sain tarkastettua miltä näyttää jumiutunut osapikseli mustalla taustalla. Ja olihan nämä pikselit tajuttoman kirkkaita ja selkeitä. Tuo oma pieni piste (josta otin makrokuvan aiemmin) ei liity jumiutuneisiin pikseleihin mitenkään mutta saattaa helposti näyttää sellaiselta ellei voi varmistua makrokuvaamisella. En voisi ikinä sietää jumiutunutta pikseliä mutta hyväksyn tämä mikä minulla nyt on koska on kuitenkin niin pieni ja himmeä kun vertaa noihin täyskokoisiin osapikseleihin. Otin 100 e hyvityksen vastaan ja case closed. Amazonin asiakaspalvelu todella nopeaa ja ystävällistä. Näyttöhän on loistava kyllä, ei ole kaduttanut tämän hankinta. :) Ja enää ei ole tuo pistekkään tullut esille todellisessa käytössä. Liitteenä testikuva.
test.png
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Perseestä...
Mulle ei oo ikinä tullut yhtään näyttöä, jossa olisi ollut kuolleita tai kirkkaita pikseleitä... Pitää koputtaa puuta!

Yksikin ongelmallinen pikseli pilaisi koko homman...
Tässä lähdin miettimään montako litteää näyttöä on tullut aikojen saatossa ostettua ja kyllä se hiukan yli toistakymmentä on. Jos kavereiden (meikäläisen kautta tekemät) tilaukset lasketaan niin varmaan yli 20 näyttöä. 0 viallista pikseliä tähän mennessä, kop kop. Nyt ei tule kyllä hetkeen kokeiltua tuuria, 2020 kesällä Jimmsin ekasta erästä hommattu 38GN950-B pysyy(nee) pöydällä pitkään. Eka TFT oli muuten 2004 hankittu Acerin AL1714 ja se toimi 2019 asti. Viimeiset 10 vuotta hiukan vinkui käynnistyksen jälkeen, mutta lopulta ei käynnistynyt enää ollenkaan. Yllättävän pätevä ruutu, hyvän kokoineen moneen tilanteeseen (4:3 kuvasuhde), eikä ollut edes kovin hidas paneeli ja input lagikin siedettävä. Värit kyllä ihan päin peetä, mutta ei sillä nyt grafiikkaa tehtykään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Nyt on LG 38WN95C vihdoinkin saapunut huoltoon. Seurannan mukaan siihen on tilattu uusi paneeli. Toivottavasti joku katsoo, ettei siinä uudessa paneelissa ei oo kuolleita pikseleitä. Noin viikko sitten Posti sen haki minulta pois ja osat tulevat arvioiden mukaan viikon päästä. Verrattuna tohon palautusralliin niin aika kauanhan tässä menee, mutta toivottavasti sieltä tulee myös ehjä näyttö takaisin eikä tarvitsisi montaa kertaa lähetellä.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
398
38GN950-B Amazonissa veroeroineen ~1102€. Laitoin tilaukseen, nähtäväksi jää millainen palautusralli tästä syntyy..
Tartuin samaan -- hieman mietitytti tuo toimitusaika, koska niin "nopeutetulla" kuin ilmaisellakin toimituksella toimitusajan takaraja oli kuukauden päähän. Toivottavasti saapuu vähän ripeämmin.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
330
Tartuin samaan -- hieman mietitytti tuo toimitusaika, koska niin "nopeutetulla" kuin ilmaisellakin toimituksella toimitusajan takaraja oli kuukauden päähän. Toivottavasti saapuu vähän ripeämmin.
Itselläni näytti toimitusajan takarajaksi 22.11. Näyttöä on varastossa, joten voisi kuvitella, että se lähetettäisiin pian.
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
330
Laitoin Amazoniin viestiä, että mikseivät lähetä GN950-B:tä vaikka sitä on varastossa, niin tuli vastauksena, että pakettia ei voida toimittaa sen koon vuoksi. Mikähän homma tää nyt on olevinaan, jos täälläkin on monet tilailleet 38" UW:ta tuolta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Laitoin Amazoniin viestiä, että mikseivät lähetä GN950-B:tä vaikka sitä on varastossa, niin tuli vastauksena, että pakettia ei voida toimittaa sen koon vuoksi. Mikähän homma tää nyt on olevinaan, jos täälläkin on monet tilailleet 38" UW:ta tuolta.
Itekin kun kyselin ekan näytön perään et miksei oo lähteny niin sanoivat samaa et paketin ison koon vuoksi menee hieman pidempään. Paskapuhettahan se oli, koska kaikki kolme näyttöä sen jälkeen lähti ihan miten pitikin ajallaan.

Mut ei siinä kyllä noin kauaa mennyt. Kokeile kysästä myöhemmin uudestaan, riippuu varmaan aika paljon aspasta et mitä vastauksia sanovat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Laitoin Amazoniin viestiä, että mikseivät lähetä GN950-B:tä vaikka sitä on varastossa, niin tuli vastauksena, että pakettia ei voida toimittaa sen koon vuoksi. Mikähän homma tää nyt on olevinaan, jos täälläkin on monet tilailleet 38" UW:ta tuolta.
Amazonillahan on varastoja reilusti ympäri Eurooppaa ja riittää että yhdessä niistä on tavaraa niin voi lukea "In Stock", vaikka shoppailet jonkun tietyn/eri maan Amazonissa. Tällä perusteella voisi epäillä että ihan jokaisesta varastosta eivät toimita Suomeen kyseisiä näyttöjä.

(Ehkä) samaan tapaan ihan kaikki Amazon EU:n myymät tuotteet eivät myöskään tule ilmaisilla posteilla Amazon.de kautta tilattuna vaikka periaatteessa pitäisi. Tässä juuri harmittelen yhden hiukan kalliimman elokuvan perään jota Amazon.de myy suoraan Amazonin myymänä ("Sold by: Amazon EU S.a.r.L."), mutta siihen ei saa mitenkään ilmaisia postikuluja vaan siinä on aina kiinteä 7.49€ toimitusmaksu.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
199
Vielä ei ole tullut näyttöä hankittua, mutta hieman alan kaarevaan kallistumaan 34 tuumaisissa.

Onko kellään kokemuksia tästä Asuksen näytöstä? Käyttö olisi lähinnä toimistokäyttöä töissä, mutta kaippa sitä joskus voisi pelaillakin.

Tuo 400€ voisi vielä olla ok, jos vähän budjettia venyttää. Miettinyt myös Lenovo g34-w10, jos se tulisi johonkin tarjoukseen.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Onko kellään kokemuksia tästä Asuksen näytöstä? Käyttö olisi lähinnä toimistokäyttöä töissä, mutta kaippa sitä joskus voisi pelaillakin.
Tulet itkemään sen ensimmäisen kerran kun skrollaat tekstiä tai ruudulla on muuta mustavalkoista tavaraa. Edes 144Hz VA-näyttöjen päivitysnopeus ei riitä kunnolliseen tekstin selaamiseen, vaan välkkymistä ja muuta ikävää artifaktia tulee jatkuvasti. Ja tuo on vielä hitaampi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
199
Tulet itkemään sen ensimmäisen kerran kun skrollaat tekstiä tai ruudulla on muuta mustavalkoista tavaraa. Edes 144Hz VA-näyttöjen päivitysnopeus ei riitä kunnolliseen tekstin selaamiseen, vaan välkkymistä ja muuta ikävää artifaktia tulee jatkuvasti. Ja tuo on vielä hitaampi.
Eli onko vastauksena laittaa budjettiin tuplat ja IPS? Budjetti ei tuosta 400€ enää kyllä oikein veny niin paras kompromissi sitä kai pitää hankkia :lonely:
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Eli onko vastauksena laittaa budjettiin tuplat ja IPS? Budjetti ei tuosta 400€ enää kyllä oikein veny niin paras kompromissi sitä kai pitää hankkia
Noh, katselin että ainakin Acer 34" Nitro XV340CKP jää alle tuplat, mutta hyppäähän tuo siihen ~520€. Melkein jos 400€ on raja, niin pitää lähteä miettimään haluaisiko luopua siitä 34" vaatimuksesta (tai UWD:stä) - näitä UWD näyttöjä on aika vähän.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
199
Noh, katselin että ainakin Acer 34" Nitro XV340CKP jää alle tuplat, mutta hyppäähän tuo siihen ~520€. Melkein jos 400€ on raja, niin pitää lähteä miettimään haluaisiko luopua siitä 34" vaatimuksesta (tai UWD:stä) - näitä UWD näyttöjä on aika vähän.
Tuota näyttäisi olevan asiakaspalautuksena yksi kappale 413€ hintaan suht lähellä olevassa Powerissa. Kaarevaa kyllä mietin, kun mennään aika paljon nykyistä leveämpään näyttöön, mutta ehkä tuo flättikin menisi työkäytössä.

Onkohan kellään kokemusta laittaako Power palautettuja näyttöjä uudelleen myyntiin, jos on palautettu esim. pikselivian takia?
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
358
Vielä ei ole tullut näyttöä hankittua, mutta hieman alan kaarevaan kallistumaan 34 tuumaisissa.

Onko kellään kokemuksia tästä Asuksen näytöstä? Käyttö olisi lähinnä toimistokäyttöä töissä, mutta kaippa sitä joskus voisi pelaillakin.

Tuo 400€ voisi vielä olla ok, jos vähän budjettia venyttää. Miettinyt myös Lenovo g34-w10, jos se tulisi johonkin tarjoukseen.
Olet vähän huonoon aikaan liikkeellä, sillä näitä budjettiluokan 34-tuumaisia VA-näyttöjä oli 350 euron tienoilla koko alkuvuoden. Jostain syystä hinnat ovat nyt nousseet. Itsellä on AOC:n vastaava paneeli tuolla 350 eurolla ja nämä ovat aivan riittäviä useimmille käyttäjille. Laita ihmeessä hintahälytys päälle jos aikataulu joustaa.


Sitten päälle 500 euron saa jo Dellin VA-näytön joka on saanut erinomaiset arvostelut rtings.comissa. Samassa hinta-laatuluokassa tuo Acerin XV340CKP on poikkeus, muuten IPS-näytöstä pitää maksaa lähemmäs tonni.

 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 383
Vielä ei ole tullut näyttöä hankittua, mutta hieman alan kaarevaan kallistumaan 34 tuumaisissa.

Onko kellään kokemuksia tästä Asuksen näytöstä? Käyttö olisi lähinnä toimistokäyttöä töissä, mutta kaippa sitä joskus voisi pelaillakin.

Tuo 400€ voisi vielä olla ok, jos vähän budjettia venyttää. Miettinyt myös Lenovo g34-w10, jos se tulisi johonkin tarjoukseen.
Mites tämä Gigantin tarjousnäyttö? Itse tilasin työkoneeseen toimistolle juuri.

 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
199
Mites tämä Gigantin tarjousnäyttö? Itse tilasin työkoneeseen toimistolle juuri.

Joo tämä tuossa laittamani linkissä juuri olikin :)

Onhan sitä sen verran tuhnuja näyttöjä tullut käytettyä ettei tuo 100hz nyt askel alaspäin ole ainakaan.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Onkos noissa kaarevissa pelinäytöissä jotain haittoja mitä tulisi ottaa huomioon kun on hankkimassa näyttöä työkäyttöön? Itse siis en pelaa lainkaan ja nyt on joku 2-3 vuotta Dell 24" näyttö kotikonttorilla + 15" läppärin näyttö. Toimistolla taas on kaksi kappaletta 24" näyttöjä ja työskentely huomattavasti mukavampaa niillä.

Joten pitäisi hankkia nyt toinen näyttö, mutta en oikein tiedä mikä olisi sopiva. Tuollainen ultrawide voisi toimia jopa ainoana näyttönä, mutta ei ole kokemusta kuin nuo toimisi työkäytössä.

Tuo aiemmin mainittu Asus VG35VQ 35" voisi kiinnostaa kun hintakaan ei nyt kovin paha.

Toinen olisi tämä, mutta tuo taas ei ole sitten ultrawide. Hinta taas sopisi paremmin budjettiin:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 597
Viestejä
4 185 442
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom