Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Joo, onhan sillä 38":lla kokoa. Mullakin menee monitorinvarsi vaihtoon (ergotron lx), se kantaisi tuon 38 LG:n, mutta tää G9 menee jo kantokyvyn yli. Budjettipuolella Arctic Z1 on muuten hyvä vaihtoehto. Ei voi siirrellä samalla tavalla mitä ergotronilla, mutta isolla näytöllä sitä tarvetta ei samalla tavalla olekkaan.
Ostin ton Arcticin Z1 Basicin, mutta siinähän ei ole tuossa vaakavarressa sitä yhtä lisäsaranaa mikä on Pro versiossa, joten tuo jää itselläni ainakin 80CM syvässä pöydässä liian eteen, jolloin en voi istua ergonomisesti pöydän ääressä koskaan. Palautukseen menee ja tilalle tuo Pro.

Ainoa asia mikä tuossa Prossa häiritsee on se, että en halua mitään kromiblingiä tuohon surffipisteeseen, joten joutuu laittamaan varmaan jonkun kutistesukan tuohon pystyvarteen.
 
Liittynyt
19.12.2019
Viestejä
55
Olen miettinyt joko ton Xiaomi mi ultrawide tai Lenovo g34w-10 näytön ostamista. Haluaisin kuitenkin tietää, että pystyykö ihan normaalilla kannettavalla pyörittämään tota näyttöä. Tarkoituksena olisi ihan opiskelu hommia ja töitä tehdä sillä. Exceliä, pdf, wordia ja välillä nettipokeria. Koneet mulla on Huawei matebook x pro 2018 ja Lenovo x380 yoga. Molemmissa on joku i5 8250 prossu ja 8gb muistia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 734
Olen miettinyt joko ton Xiaomi mi ultrawide tai Lenovo g34w-10 näytön ostamista. Haluaisin kuitenkin tietää, että pystyykö ihan normaalilla kannettavalla pyörittämään tota näyttöä. Tarkoituksena olisi ihan opiskelu hommia ja töitä tehdä sillä. Exceliä, pdf, wordia ja välillä nettipokeria. Koneet mulla on Huawei matebook x pro 2018 ja Lenovo x380 yoga. Molemmissa on joku i5 8250 prossu ja 8gb muistia.
Kyllä pyörii, meillä puoliso käytti mun Benq EX3501r:ää usb-c kautta ulkoisena monitorina etätöissä ilman mitäää ongelmia.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
152
3080


Eli periaatteessa vaihtoon, suoraan maahantuojan kanssa neutottelut vai Gigantin?


No ostin aiempaan näyttöön paremman kaapelin juuri joulukuussa: CLUB3D DP 1.4 HBR3 CABLE 2M. Mutta on mulla tuossa näytön omakin, jos sitä kokeilisi sitten.



Olen saanut sen nyt kuriin niin, että työpöytäkäytössä g-sync on vain"koko näytön" tilassa ja v-sync päällä. Ja pelikäytössä sitten G-sync "ikkuna ja koko näytön tilassa". Jos molemmat ois tuossa "molemmat" tilassa, niin työpöydäkäytössäkin on tuota flickeröintiä. Pelikäytössä ihan pientä flickeröintiä enää, kun laitoin ranget kuntoon 40-95 ja pakotin FPS:ssän siis max 95. Pelaamani lentosimu ei yllä ikinä yli 90 missään olosuhteissa. Eli kokeilen tuota näytön mukana tullutta omaa DP-kaapelia, jos saisin sillä flickeröinnin täysin pois.
Sama flicker-ongelma oli Acer Predator 34 GS:llä ja samat säädöt auttoivat ongelmaan. Korttina RTX 3080 minullakin. Taajuuksia ei tarvinnut rajoittaa, 180 Hz toimii.
 
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
42
Itselleni myös tuli tänään 38gn950... Jonkun verran säätöä ja testausta takana, niin hyvältä kyllä vaikuttaa kaikinpuolin... Tosin edelliset näytöt olivat kyllä vanhoja ja halpoja, et luultavasti mikä tahansa ois parannus. =)

Jonkun verran joutuu totuttelee vanhan 24"*2 yhdistelmän jälkeen, koska tämä on oikeasti ISO... mikään kuva tai video ei minusta kyllä näytä kuinka iso tämä näyttö oikeasti on. Näytön jalka haukkaa sen 30cm pöydästä eli näyttö on nyt suht lähellä... vähän pelottaa mahdolliset pääkivut, jos pidempään joutuu tuijottelee eli monitorivarsiostoksille seuraavaksi. Itse jalka on kyllä yllättävän hyvä ja tukeva, vaikka onkin muovinen.

Ainoa miinus minkä tähän asti löysin on kulmien valovuoto. Erityisesti vasen alakulma hohkaa n. 6cm korkean kolmion verran. Tämä tosin havaittavissa vain tummilla taustoilla tai kun katsoo monitoria sivusta... tässä ehkä toinen miinus eli katselukulmat ovat pienempiä ku mitä kuvittelin.
Vielä yksi merkittävä miinus löytyi tästä näytöstä (LG 38GN950), mikä liittyy enemmänkin Windowsin ominaisuuteen DP-kaapeleiden kohdalla. Eli jos on useampi näyttö käytössä (DP ja HDMI -kytkennöillä), niin aina ku tämä päänäyttö menee virransäästötilaan, Windows heittää kaikki ikkunat sekaisin toiselle näytölle, vaikka se ois pois päältä. Tämä siis liittyy siihen, että Windows ei tunnista HDMI:stä onko näyttö päällä vai pois ja taas DP:stä se luulee, että näyttö on kytketty irti. Miinus liittyy siihen, että tätä "hard sleep" -ominaisuutta ei saa tästä näytöstä kytkettyä pois päältä (vanhemmasta 38GL950 -mallista ymmärtääkseni saa). Erityisesti työpäivän aikana inhottava ominaisuus ku joutuu joka kerta sijoittelee kaikki ikkunat uusiksi, jos poistuu hetkeksi koneelta. Toki tähän on olemassa kaikenlaisia poppamies-konsteja tai virransäästön voi kytkeä pois päältä, mutta minusta merkittävä asia, mitä ei missään revikoissa mainita.

PS. Onneksi heittää vaa toiselle näytölle, eikä telkkariin (mikä on myöskin kytketty HDMI:llä), koska jos joka kerta joutuis laittaa töllön päälle, niin siinä menis terveys.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Asus PG35VQ ja tuo LG 38GN950 olisi harkinnassa, toki Asus vain sillä ehdolla että se tulee taas alle 1750€ joskus tarjoukseen.
Yllämainittu ongelma on kyllä vituttava ja itsellä kun on juuri vain yksi monitori ja TV kiinni niin tuossa tapauksessa taitaisi mennä kaikki ikkunat TV:n puolelle joka on suurimman osan ajasta kiinni (OLED).

LG 38GN950:
+Isompi ruutu
+Isompi resoluutio
+Parempi paneeli

Asus PG35VQ:
+HDR1000
+FALD

Kuten moni täällä on tuntunutkin päätyvän tuohon LG:n suuntaan, hieman itsekin sinne kallistun mutta jos jollain on lisättävää plussia ja miinuksia niin voi pistää. Saatavuus taitaa olla kummassakin niin heikkoa että saa vielä hetken odotella.
 
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
42
Asus PG35VQ ja tuo LG 38GN950 olisi harkinnassa, toki Asus vain sillä ehdolla että se tulee taas alle 1750€ joskus tarjoukseen.
Yllämainittu ongelma on kyllä vituttava ja itsellä kun on juuri vain yksi monitori ja TV kiinni niin tuossa tapauksessa taitaisi mennä kaikki ikkunat TV:n puolelle joka on suurimman osan ajasta kiinni (OLED).

LG 38GN950:
+Isompi ruutu
+Isompi resoluutio
+Parempi paneeli

Asus PG35VQ:
+HDR1000
+FALD

Kuten moni täällä on tuntunutkin päätyvän tuohon LG:n suuntaan, hieman itsekin sinne kallistun mutta jos jollain on lisättävää plussia ja miinuksia niin voi pistää. Saatavuus taitaa olla kummassakin niin heikkoa että saa vielä hetken odotella.
Ainakin tuolla sivulla 62 on näiden kahden vertailua/keskustelua ja linkkaus Linuksen videoon missä tätä käsitellään. Kumpikaan ei ole täydellinen, mutta pitkälti valinta menee sen mukaan, että antaako enemmän painoarvoa HDR:lle vai isommalle ruudulle ja resolle. Hinta voi tietysti olla myös määrittävä tekijä. Asuksessa myös G-Sync moduli eli siellä pyörii sitten tuuletin (en tosin tiedä kuinka äänekäs).

Näistä "miinuksista" huolimatta, uskallan kuitenkin suositella varauksetta tota 38GN950... on se sen verran hyvä peli, et plussat päihittää kirkkaasti miinukset. Ja minulle hlökohtaisesti toi 38" tarjoama lisäkorkeus on ainakin 34" verrattuna merkittävä asia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Ainakin tuolla sivulla 62 on näiden kahden vertailua/keskustelua ja linkkaus Linuksen videoon missä tätä käsitellään. Kumpikaan ei ole täydellinen, mutta pitkälti valinta menee sen mukaan, että antaako enemmän painoarvoa HDR:lle vai isommalle ruudulle ja resolle. Hinta voi tietysti olla myös määrittävä tekijä. Asuksessa myös G-Sync moduli eli siellä pyörii sitten tuuletin (en tosin tiedä kuinka äänekäs).

Näistä "miinuksista" huolimatta, uskallan kuitenkin suositella varauksetta tota 38GN950... on se sen verran hyvä peli, et plussat päihittää kirkkaasti miinukset. Ja minulle hlökohtaisesti toi 38" tarjoama lisäkorkeus on ainakin 34" verrattuna merkittävä asia.
Tässä vielä PG35VQ:n viiveet: Eli siinä on mustasta harmaaseen siirtymät hitaita., mikä tarkoittaa black smearingia, mutta ei nyt pahimman pään tarjontaa. Nuo LG:n 38" on hyviä, mutta voi luoja sitä saatavuutta. Jos et ole paneeliin tyytyväinen, niin sitten siinä on sitten kiva odotella pari kuukautta seuraavaa yritystä.

https://www.tftcentral.co.uk/images/asus_rog_swift_pg35vq/response_9.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Ainakin tuolla sivulla 62 on näiden kahden vertailua/keskustelua ja linkkaus Linuksen videoon missä tätä käsitellään. Kumpikaan ei ole täydellinen, mutta pitkälti valinta menee sen mukaan, että antaako enemmän painoarvoa HDR:lle vai isommalle ruudulle ja resolle. Hinta voi tietysti olla myös määrittävä tekijä. Asuksessa myös G-Sync moduli eli siellä pyörii sitten tuuletin (en tosin tiedä kuinka äänekäs).

Näistä "miinuksista" huolimatta, uskallan kuitenkin suositella varauksetta tota 38GN950... on se sen verran hyvä peli, et plussat päihittää kirkkaasti miinukset. Ja minulle hlökohtaisesti toi 38" tarjoama lisäkorkeus on ainakin 34" verrattuna merkittävä asia.
On jopa 3 tuuletinta tuossa Asuksessa jos internetin postaukset pitää paikkaansa, tuon FALDin takia tarvitsee hieman lisätuuletusta? Tiedä häntä.
Black smearing hiukan pelottaa mutta en usko sen olevan omalla kohdalla dealbreaker.
Valintojen maailma :think:
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
PC-pelaaminen olisi vuosien tauon jälkeen edessä ja tekisi mieli revitellä näillä Ultrawideillä niin saisi pesäeroa konsoleihin lisää. Tässä järkeilin kun pelikone on tällä kertaa läppäri (5800H/RTX 3070 140w) niin resoluution tulisi olla maltillinen (2560x1080) ja G-sync yhteensopivuuskin tulisi löytyä - taitaa olla aika vähän kilpailua näillä spekseillä?


Tuon LG 34gl750 lisäksi ei varastosta enää juuri muuta löytynyt ja tuokin tuntuu kalliilta vrt. vastaavat paremmalla resoluutiolla.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
PC-pelaaminen olisi vuosien tauon jälkeen edessä ja tekisi mieli revitellä näillä Ultrawideillä niin saisi pesäeroa konsoleihin lisää. Tässä järkeilin kun pelikone on tällä kertaa läppäri (5800H/RTX 3070 140w) niin resoluution tulisi olla maltillinen (2560x1080) ja G-sync yhteensopivuuskin tulisi löytyä - taitaa olla aika vähän kilpailua näillä spekseillä?


Tuon LG 34gl750 lisäksi ei varastosta enää juuri muuta löytynyt ja tuokin tuntuu kalliilta vrt. vastaavat paremmalla resoluutiolla.
Älä vaan osta ultrawideä alle 3440x1440 resolla, ei mitään järkeä ja tulet varmasti katumaan. 3070 riittää tuohon resoon hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
2560x1080 tulee näyttämään todella rumalta 34" näytöllä, sanoisin että pelaile FPS-pelit nykyisillä vehkeillä mutta tiputat resoluutiota jos tarve, tuo näyttö on liian pian paperipainona. Etenkin jos käytät vielä 27" 1440p jossa pikselitiheys on juuri passeli niin noiden näyttöjen välillä pomppiminen kuulostaa jonkinsortin kidutukselta.
2017 vuodesta eteenpäin julkaistut OLEDit tukee 120Hz 1080p resoluutiolla.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
2560x1080 tulee näyttämään todella rumalta 34" näytöllä, sanoisin että pelaile FPS-pelit nykyisillä vehkeillä mutta tiputat resoluutiota jos tarve, tuo näyttö on liian pian paperipainona. Etenkin jos käytät vielä 27" 1440p jossa pikselitiheys on juuri passeli niin noiden näyttöjen välillä pomppiminen kuulostaa jonkinsortin kidutukselta.
2017 vuodesta eteenpäin julkaistut OLEDit tukee 120Hz 1080p resoluutiolla.
27” FullHD ei tee mun silmille kipeää, eikös tuo 34” 2560x1080 ole samaa tavaraa leveämpänä?
Saako kysyä mistä pelistä puhutaan?
En toki mitään yksittäistä peliä varten näyttöä ole ostamassa, mutta Cyberpunk ja Witcher 3 olisi odottamassa. Itseni tuntien pelilaitteet saattaa jäädä helposti vuodeksi pölyttymään niin tähtäimessä olisi samalla läppärillä pelailla vielä 4v päästä niin siinä mielessä pidän tuota matalaa resoluutiota varmemmalta valinnalta (läppärissä itsessään 2560x1600 näyttö). Toki voi käydä niinkin päin että nälkä kasvaa syödessä ja alan kaipaamaan isompaa resoluutiota - sitten uutta näyttöä alle ja tuo LG rallipenkkiin kiinni.

Vaan eipä tuolle LG:lle oikein vaihtoehtoja taida olla, pitääpä hetki seurata joskos tulee tarjoukseen ja laittaa tilaukseen.

Edit: edellinen pelikone oli ajalta SandyBridge / GTX 680 ja ainakin silloin 1080p näytti ihan oksennukselta 1440p näytöllä - onko tässä tapahtunut kehitystä eli onko non-native resot nykyään käyttökelpoisia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
27” FullHD ei tee mun silmille kipeää, eikös tuo 34” 2560x1080 ole samaa tavaraa leveämpänä?

En toki mitään yksittäistä peliä varten näyttöä ole ostamassa, mutta Cyberpunk ja Witcher 3 olisi odottamassa. Itseni tuntien pelilaitteet saattaa jäädä helposti vuodeksi pölyttymään niin tähtäimessä olisi samalla läppärillä pelailla vielä 4v päästä niin siinä mielessä pidän tuota matalaa resoluutiota varmemmalta valinnalta (läppärissä itsessään 2560x1600 näyttö). Toki voi käydä niinkin päin että nälkä kasvaa syödessä ja alan kaipaamaan isompaa resoluutiota - sitten uutta näyttöä alle ja tuo LG rallipenkkiin kiinni.

Vaan eipä tuolle LG:lle oikein vaihtoehtoja taida olla, pitääpä hetki seurata joskos tulee tarjoukseen ja laittaa tilaukseen.

Edit: edellinen pelikone oli ajalta SandyBridge / GTX 680 ja ainakin silloin 1080p näytti ihan oksennukselta 1440p näytöllä - onko tässä tapahtunut kehitystä eli onko non-native resot nykyään käyttökelpoisia?
2560x1600 = 4.1M
3440x1440 = 4.9M

Tuo ero on aika pieni joten kyllä tuolla 3440 resollakin voit pelata ihan hyvin tuolla kortilla, varsinkin kun nuo pelit eivät ole mitään kilpapelaamista jossa fps:llä ei ole niin merkitystä.

Toistan itseäni, ei mitään järkeä ostaa tuota LG:tä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Onkos nyt voimassa mitään hyviä tarjouksia 34" näytöistä? Pitäisi hommata itselle kotikonttoriin etätöitä varten tuollainen, pelaaminen näytöllä ei ole ainakaan alkuun tarpeen, mutta jos hinnan puolesta saa sellaisen jolla myös pelaamaan pystyy, niin ei toki haittaakaan. Tarkoitus kytkeä samaan näyttöön oma pöytäkone ja duuniläppärin telakka; jos mahdollista, niin olisi hyvä olla hiirtä ja näppistä varten siis paikat näytössä, niin selviäisi pienemmällä piuhojen vaihtelulla koneiden välillä. Itse olin aiemmin katsellut tätä näyttöä, kun oli tarjouksessa jokin aikaa sitten: Xiaomi 34" Mi kaareva 144Hz Ultrawide WQHD -pelimonitori, musta - 449,00€

Mutta nyt huomasin esim. tämän: MSI Optix MAG342CQRV 34" -kaareva näyttö 379,90

Hinnan puolesta tuo MSI olisi jo sopiva, kannattaisiko tuo käydä hakemassa?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Onkos nyt voimassa mitään hyviä tarjouksia 34" näytöistä? Pitäisi hommata itselle kotikonttoriin etätöitä varten tuollainen, pelaaminen näytöllä ei ole ainakaan alkuun tarpeen, mutta jos hinnan puolesta saa sellaisen jolla myös pelaamaan pystyy, niin ei toki haittaakaan. Tarkoitus kytkeä samaan näyttöön oma pöytäkone ja duuniläppärin telakka; jos mahdollista, niin olisi hyvä olla hiirtä ja näppistä varten siis paikat näytössä, niin selviäisi pienemmällä piuhojen vaihtelulla koneiden välillä. Itse olin aiemmin katsellut tätä näyttöä, kun oli tarjouksessa jokin aikaa sitten: Xiaomi 34" Mi kaareva 144Hz Ultrawide WQHD -pelimonitori, musta - 449,00€

Mutta nyt huomasin esim. tämän: MSI Optix MAG342CQRV 34" -kaareva näyttö 379,90

Hinnan puolesta tuo MSI olisi jo sopiva, kannattaisiko tuo käydä hakemassa?
Sanoisin, että tuohon hintaan tuo MSI kyllä kannattaa hakea pois. Itse olin ostamassa samaan hintaan aikanaan tuota Xiaomia, mutta en pystynyt, kun en tykkää siitä VA paneelin black smearingista yhtään. Huomaa, että tuo MSI on myös VA, eli tuota Black smearingia saattaa olla siinäkin ihan ominaisuutena.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
915
2560x1600 = 4.1M
3440x1440 = 4.9M

Tuo ero on aika pieni joten kyllä tuolla 3440 resollakin voit pelata ihan hyvin tuolla kortilla, varsinkin kun nuo pelit eivät ole mitään kilpapelaamista jossa fps:llä ei ole niin merkitystä.

Toistan itseäni, ei mitään järkeä ostaa tuota LG:tä.
2560x1600 = 4.1M
3440x1440 = 4.9M

Tuo ero on aika pieni joten kyllä tuolla 3440 resollakin voit pelata ihan hyvin tuolla kortilla, varsinkin kun nuo pelit eivät ole mitään kilpapelaamista jossa fps:llä ei ole niin merkitystä.

Toistan itseäni, ei mitään järkeä ostaa tuota LG:tä.
2560 x 1080 = 2.8 miljoonaa eli valtava ero kaikkiin muihin mulla käytössä oleviin laitteisiin. Vaihtoehtona toki 1920x1080 (2.1 miljoonaa) mutta nyt tarkoitus saada tuntumaa ultrawideen. Toki jos resoluution pudottaminen 3440x1440 näytössä 2560x1080 ei merkittävästi heikennä kuvanlaatua niin samapa sellainen silloin ostaa.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
942
Sattuuko muuten kenelläkään olemaan kokemusta tästä ilmeisesti uutukaisesta Asuksesta: TUF Gaming VG34VQL1B|Monitors|ASUS Global ?

Tuo vaikuttaa spekseiltään kovalta vaihtoehdolta tähän halvempaan hintaluokkaan ja 600-700e panostus kuulostaa itselle vielä järkevältä. VA-paneelihan tuossa on edelleen, mutta lueskelin kokemuksia puolesta ja vastaan että paneeli olisi suhteellisen hyvälaatuinen.
Tämä oli reilun viikon testissä, kunnes lähti takaisin Amazoniin:

+Jämäkkä rakenne, siro bezel
+Paneeli oli hyvä, ei pahemmin sävyeroja eikä kuolleita pikseleitä ym.
+165Hz
+Ultrawide ja mukavalla 1500R-kaarella
+Liitännät
+Hinta, tilatessa oli reilu 600€, vrt. Suomessa yli 750€

-Black Smearing, tätä ei saanut millään OD-asetuksella kunnolla kuriin. Huomattavasti vähäisempänä ilmeni, kuin muissa VA-paneeleissa mitä itse nähnyt.
-OD 20 oli ainut asetus, jonka myötä ei nopeassa liikkeessä tullut paljoa viher-purppuraraitoja objektien reunojen ympärille, varsinkin tummien. Redditissä osalla tätä ilmenee, osalla ei. Minulla kyllä näkyi.
-Screen Flicker, kun ollaan FreeSync-alueen rajoilla esim. latausruuduissa.
-Ei vielä G-sync Compatible-leimaa, vaikka G-Syncin pystyi NVControl Panelista pakottaa päälle.
-+Kaikki osat oli laatikossa irtonaisena, joten ison ruudun taakse jalustan kasaus otti aikansa. Toisaalta tuotepakkaus oli suhteellisen ohut ja helppo käsitellä (Verrattuna Acer X34-sarja, jotka voi nostaa suoraan massiivisesta laatikosta pöydälle.)


IPS-näyttöihin tottuneena ei vain pystynyt katsomaan tuota smearingia, liikaa se häiritsi lopulta.
 

ile

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 265
Tämä oli reilun viikon testissä, kunnes lähti takaisin Amazoniin:

+Jämäkkä rakenne, siro bezel
+Paneeli oli hyvä, ei pahemmin sävyeroja eikä kuolleita pikseleitä ym.
+165Hz
+Ultrawide ja mukavalla 1500R-kaarella
+Liitännät
+Hinta, tilatessa oli reilu 600€, vrt. Suomessa yli 750€

-Black Smearing, tätä ei saanut millään OD-asetuksella kunnolla kuriin. Huomattavasti vähäisempänä ilmeni, kuin muissa VA-paneeleissa mitä itse nähnyt.
-OD 20 oli ainut asetus, jonka myötä ei nopeassa liikkeessä tullut paljoa viher-purppuraraitoja objektien reunojen ympärille, varsinkin tummien. Redditissä osalla tätä ilmenee, osalla ei. Minulla kyllä näkyi.
-Screen Flicker, kun ollaan FreeSync-alueen rajoilla esim. latausruuduissa.
-Ei vielä G-sync Compatible-leimaa, vaikka G-Syncin pystyi NVControl Panelista pakottaa päälle.
-+Kaikki osat oli laatikossa irtonaisena, joten ison ruudun taakse jalustan kasaus otti aikansa. Toisaalta tuotepakkaus oli suhteellisen ohut ja helppo käsitellä (Verrattuna Acer X34-sarja, jotka voi nostaa suoraan massiivisesta laatikosta pöydälle.)


IPS-näyttöihin tottuneena ei vain pystynyt katsomaan tuota smearingia, liikaa se häiritsi lopulta.
Kiitos kattavasta katsauksesta! Tällaiseen tulokseen tulin itsekin oman tutkimuksen perusteella, vaikka melko vähän materiaalia tuosta Asuksesta on vielä saatavilla. Oma tarjous AOC lähtee kyllä myös takaisin tuon smearingin ja blurrin takia. On vaan liian hidas paneeli pelihommiin omasta mielestä ja tuo ASUS on varmasti samaa tasoa. Seuraavaksi katseet kohti LG:tä.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Olen ollut tosi tyytyväinen tähän AOC ultra wideen. Leveyteen tottui nopeasti ja etätyöskentely on tehokkaampaa kun ikkunoita saa kolme vierekkäin. G-sync vähän nyt vihoittelee vieläkin flickeröinnin muodossa, mutta vain oikeastaan pelien menuissa ja ladatessa. HDR ominaisuus aika heikko, joten se ei ole käytössä. 4k Leffojen katselu on suorastaan nautinto kun ei ole mustia palkkeja missään. Ostin kaveriksi vielä Corsairin ledisysteemin, joka heijastaa näytön taakse valkoiselle seinälle sitä väriä, mitä näytön reunoilla on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Onkos nyt voimassa mitään hyviä tarjouksia 34" näytöistä? Pitäisi hommata itselle kotikonttoriin etätöitä varten tuollainen, pelaaminen näytöllä ei ole ainakaan alkuun tarpeen, mutta jos hinnan puolesta saa sellaisen jolla myös pelaamaan pystyy, niin ei toki haittaakaan. Tarkoitus kytkeä samaan näyttöön oma pöytäkone ja duuniläppärin telakka; jos mahdollista, niin olisi hyvä olla hiirtä ja näppistä varten siis paikat näytössä, niin selviäisi pienemmällä piuhojen vaihtelulla koneiden välillä. Itse olin aiemmin katsellut tätä näyttöä, kun oli tarjouksessa jokin aikaa sitten: Xiaomi 34" Mi kaareva 144Hz Ultrawide WQHD -pelimonitori, musta - 449,00€

Mutta nyt huomasin esim. tämän: MSI Optix MAG342CQRV 34" -kaareva näyttö 379,90

Hinnan puolesta tuo MSI olisi jo sopiva, kannattaisiko tuo käydä hakemassa?
Tämän nyt tilasin ja käyn tänään illalla hakemassa. Nyt tarvitsisi vielä ratkaisun (jos on saatavilla järkevään hintaan) hiiren, näppäimistön ja kuulokemikrofonisetin vaihteluun kahden koneen välillä. Olisiko tuota varten saatavilla jonkinlainen kytkin? Yritin noita etsiä tässä hieman, mutta tuntui että noissa on aina mukana myös videoliitännät tai sitten ei ole mahdollisuutta äänen kytkemiseksi. Vai pitääkö hommata erikseen pelkkä usb-kytkin ja lisäksi usb-äänikortti, jonka kytkee tuohon kytkimeen?

EDIT.

Onnistuisiko näillä?



Lähinnä kysymys siis siitä, että toimiiko kuulokkeet ja mikrofoni myös kytkimen kautta reititettynä? Itse en keksi miksei toimisi. En nyt kuitenkaan haluaisi noita ostaa ja todeta etteivät toimi, jos joku osaa jo varmaksi sanoa tämän.
 
Viimeksi muokattu:

ile

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 265
Tämän nyt tilasin ja käyn tänään illalla hakemassa. Nyt tarvitsisi vielä ratkaisun (jos on saatavilla järkevään hintaan) hiiren, näppäimistön ja kuulokemikrofonisetin vaihteluun kahden koneen välillä. Olisiko tuota varten saatavilla jonkinlainen kytkin? Yritin noita etsiä tässä hieman, mutta tuntui että noissa on aina mukana myös videoliitännät tai sitten ei ole mahdollisuutta äänen kytkemiseksi. Vai pitääkö hommata erikseen pelkkä usb-kytkin ja lisäksi usb-äänikortti, jonka kytkee tuohon kytkimeen?

EDIT.

Onnistuisiko näillä?



Lähinnä kysymys siis siitä, että toimiiko kuulokkeet ja mikrofoni myös kytkimen kautta reititettynä? Itse en keksi miksei toimisi. En nyt kuitenkaan haluaisi noita ostaa ja todeta etteivät toimi, jos joku osaa jo varmaksi sanoa tämän.
Menee vähän off-topiciksi, mutta multa löytyy tollanen Aten ja Schiit Hel sen päässä vaihtuu nätisti eri koneille ilman mitään nikotteluita. Eli eiköhän tuo Creativekin toimi siinä hommassa mainiosti.

Pistähän kokemuksia tuosta MSI:stä tänne jahka saat sen käsiisi!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Päättänyt tuon LG:n hankkivan, saako tuonne Amazon.de jotenkin että hälyttää kun tulee taas tilattavaksi?
Hintaseurannan avulla pitäisi onnistua. Amazon myyjäksi ja sopiva hinta niin pitäisi hälyttää taas myyntiin tullessa. LG Electronics 38GN950-B 95,25 cm (37,5") Ultragear Curved 21: 9 UltraWide QHD+ IPS Gaming Monitor (144 Hz, Display Port, USB 3.0, HDR, Höhenverstellbar, 2X HDMI) schwarz (B086C3FZ3X)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Päättänyt tuon LG:n hankkivan, saako tuonne Amazon.de jotenkin että hälyttää kun tulee taas tilattavaksi?
Suosittelen tarkkailemaan hintaa, itse en ihan halvimmalla saanut, mutta 1300€ tuosta on kyllä ihan hyvä hinta. Halvin mitä olen välillä nähnyt on ollut 1240€. Tuo 1600€ mitä siellä nyt on hintana on hieman korkeampi kuin parhaimmillaan hinta Saksassa.

Nyt on viikon ollut käytössä tämä näyttö ja pari mietettä verrattuna edelliseen näyttöön.
+ Näytön pinta-ala
+ Näytön tarkkuus
+ Kuvanlaatu (pääasiassa sRGB tila käytössä, ei ole kalibroitu, mutta on kyllä todella lähellä tuota vanhaa näyttöä, joka oli kalibroitu)
+ näytön taustavalo (käytän staattista kylmää valkoista väriä)
+ Tattiohjain ja käyttöliittymä (vaikka tykkäänkin erillisnapeista, on tämä toteutus kyllä aika helppokäyttöinen ja miellyttävä)
+ erityismaininta hyvälaatuisen 21:9 4K videon kuvanlaadusta, aivan parasta

+- näytön kaarevuus (esim. kuvaeditoinnissa pitää muistaa näytön kaarevuus kun tarkkailee esim. panoramakuvien vääristymiä, toisaalta pelatessa ja videoissa pieni kaarevuus parantaa immersiota)

- pientä valovuotoa alanurkissa (vähemmän kuin vanhassa)
- jalustan turha futuristisuus (siisti työpöytä kaipaa kyllä kiinteän jalustan)
- paketointi oli hieman siinä rajoilla, onko riittävä tällaiselle näytölle, keskellä näyttöä oli muovituki, joka voi rikkoa paneelin jos kylki saa kuljetuksessa osuman. Dell U3818DW näytössä oli paremmin suojattu näyttö

Vanha näyttö oli siis Samsungin noin 10v. vanha 27" 1440p PLS paneelinen tuote, joka on edelleen ihan hyvä perusnäytöksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Suosittelen tarkkailemaan hintaa, itse en ihan halvimmalla saanut, mutta 1300€ tuosta on kyllä ihan hyvä hinta. Halvin mitä olen välillä nähnyt on ollut 1240€. Tuo 1600€ mitä siellä nyt on hintana on hieman korkeampi kuin parhaimmillaan hinta Saksassa.

Nyt on viikon ollut käytössä tämä näyttö ja pari mietettä verrattuna edelliseen näyttöön.
+ Näytön pinta-ala
+ Näytön tarkkuus
+ Kuvanlaatu (pääasiassa sRGB tila käytössä, ei ole kalibroitu, mutta on kyllä todella lähellä tuota vanhaa näyttöä, joka oli kalibroitu)
+ näytön taustavalo (käytän staattista kylmää valkoista väriä)
+ Tattiohjain ja käyttöliittymä (vaikka tykkäänkin erillisnapeista, on tämä toteutus kyllä aika helppokäyttöinen ja miellyttävä)
+ erityismaininta hyvälaatuisen 21:9 4K videon kuvanlaadusta, aivan parasta

+- näytön kaarevuus (esim. kuvaeditoinnissa pitää muistaa näytön kaarevuus kun tarkkailee esim. panoramakuvien vääristymiä, toisaalta pelatessa ja videoissa pieni kaarevuus parantaa immersiota)

- pientä valovuotoa alanurkissa (vähemmän kuin vanhassa)
- jalustan turha futuristisuus (siisti työpöytä kaipaa kyllä kiinteän jalustan)
- paketointi oli hieman siinä rajoilla, onko riittävä tällaiselle näytölle, keskellä näyttöä oli muovituki, joka voi rikkoa paneelin jos kylki saa kuljetuksessa osuman. Dell U3818DW näytössä oli paremmin suojattu näyttö

Vanha näyttö oli siis Samsungin noin 10v. vanha 27" 1440p PLS paneelinen tuote, joka on edelleen ihan hyvä perusnäytöksi.
Kuulostaa hyvältä.
Katselinkin tosiaan että 1499€ on saanut Jimm'sistäkin tilattua useamman kuukauden niin tuota enempää en tule maksamaan, ovat nyt nostaneet hintoja varmaan saatavuuden takia?
Jos Amazonissa tuohon 1300€ pintaan saisi jossain kohtaa niin laitan tulemaan, pistin tuon hintahälytyksen niin toivotaan että hälyttää kun voi tilata.

Itselläkin 27" 1440p IPS Dell (tätä ennen oli Samsungin PLS joka suoraan verrattavissa tähän) niin varmaan ihan mukava päivitys myös itselle, tuo kaarevuus muuten pelottaisi mutta taitaa tässä mallissa olla niin pieni että en yöuniani sen takia menetä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
655
Menee vähän off-topiciksi, mutta multa löytyy tollanen Aten ja Schiit Hel sen päässä vaihtuu nätisti eri koneille ilman mitään nikotteluita. Eli eiköhän tuo Creativekin toimi siinä hommassa mainiosti.

Pistähän kokemuksia tuosta MSI:stä tänne jahka saat sen käsiisi!
Tiedoksi mahdollisesti muille samaa asiaa pohtiville, niin ratkaisu toimii ja oikeastaan vielä paremmin kuin olettaa edes saattoi. Äänetkin vaihtuvat koneesta toiseen kytkimen kautta nappia painamalla, eikä tarvitse ohjauspaneelista tai muualta vaihtaa edes inputtia. Kyllä nyt on mukavaa, kun ei tarvitse enää siirrellä piuhoja koneesta toiseen.

Näyttöä nyt ei ole vielä ehtinyt kuin testata, että toimii. Ja onhan tämä nyt melkoinen harppaus tuosta 27" edellisestä näytöstä, varmasti kestää hetken aikaa tottua ja löytää järkevät toimintatavat tällä tekemiseen. Heti aloin hieman töitä tehdessäni pohtia, saako ikkunoita jotenkin järkevästi jaettua pystysuunnassa muutenkin kuin puoliksi näytöllä pikanäppäimillä? Pitäisi myös näytön asetukset laittaa vielä kuntoon, jos joku osaa suoraan linkata jonkin hyvän oppaan tähän, niin otan ilolla vastaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Onko Samsungilla patentti 1000r:ään kun sitä ei taida MSI:tä(lisensoineet?) lukuunottamatta muilla olla? Esim AOC 49" saisi olla 1000r eikä 1800 niin olisi vahvemmin ehkä mielessä.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Onko Samsungilla patentti 1000r:ään kun sitä ei taida MSI:tä(lisensoineet?) lukuunottamatta muilla olla? Esim AOC 49" saisi olla 1000r eikä 1800 niin olisi vahvemmin ehkä mielessä.
Veikkaan että syy onse, ettei valtaosa ihmisistä pidä noin isosta kaarevuudesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Ajopeleihin/simuihin olisi kyllä paljon parempi kuin 1800r, en minä sitä mihinkään muuhun käyttäisikään. Nykyistä(ts vuosia vanha) Benqin 35" isompi pitäisi kuitenkin joskus hankkia, siinä tuo 1800r kuten työpöytä-AOC 32":ssakin. Ajosimunäyttö siis standissä ihan erillään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 229
Ultrawidekuume jo aika kriittisellä tasolla, mites usein noita LG 38GN950 tuonne Amazon.de ilmestyy?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 528
Aiemmin on ollut melkein jatkuvasti myynnissä ja saantia ollut parin kuun välein, myös välillä hinta laski tuonne alle 1300€ asti, nythän tuolla oli muutamien näyttöjen hinnat nousseet.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 419
Ultrawidekuume jo aika kriittisellä tasolla, mites usein noita LG 38GN950 tuonne Amazon.de ilmestyy?
Jos on jumalaton hätä, niin briteissä on Alienwaren 38" varastossa. Menisi kai about 1400€ hintoihin, tjsp.

Sellainen ehti olla itsellä, meni takaisin, kun oli aika paha taustavalovirhe (joka voi tulla LG:llekkin, sama paneelihan niissä on). Imho LG:hen verrattuna parempaa tekoa, paremmin pakattu, huomattavasti isompi jalusta. Gsync tuulettimen huomaa vain jos pistää korvan sen viereen. Srgb moodi puuttuu ja ei ole ylikellotusoptiota 165hz valikossa. Gsync moduli on uudempaa mallia, joten se tukee freesynciäkin.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
624
Alienware 38 on todella hyvä näyttö. Itsellä ollut käytössä LG 34" ja nyt Dell 38". Dellin näyttö on ehkä enemmän rakenteeltaan Premium kuin LG. Kuten mainittu, valovuotoa voi olla kaikissa IPS-paneeleissa. Tuuletin on todella hiljainen eikä kuulu mitenkään ainakaan tavallisessa käytössä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
796
Alienware 38 on todella hyvä näyttö. Itsellä ollut käytössä LG 34" ja nyt Dell 38". Dellin näyttö on ehkä enemmän rakenteeltaan Premium kuin LG. Kuten mainittu, valovuotoa voi olla kaikissa IPS-paneeleissa. Tuuletin on todella hiljainen eikä kuulu mitenkään ainakaan tavallisessa käytössä.
Täältä kanssa suositus tuolle, jos vaan jostain saa.
Paras tämä on näistä 38" malleista.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
27
Varmaan tyhmä kysymys mutta kysyvä ei tieltä eksy. Ostin Acer Nitro XV340CKP näytön. Käsittääkseni tässä pitäisi olla 8-bittinen värintoisto. Miksi minulla kuitenkin Windowsin asetuksissa näkyy kohdassa bit depth 6-bit?
 

Liitteet

Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
804
Varmaan tyhmä kysymys mutta kysyvä ei tieltä eksy. Ostin Acer Nitro XV340CKP näytön. Käsittääkseni tässä pitäisi olla 8-bittinen värintoisto. Miksi minulla kuitenkin Windowsin asetuksissa näkyy kohdassa bit depth 6-bit?
Mikä näyttis?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
27
Kokeileppa laskea virkystystaajuus 60Hz auttaisko se?
Auttoi heti kun laski 144 --> 120. Mistäs tämä nyt sitten johtuu, täytyykö kaivaa jotkin "ajurit" näytölle?

EDIT: Vanhalla 27" QHD 144 Hz monitorilla näytti myös 144 Hz asetuksella 8 bit. Näyttö kiinni DP-kaapelilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
GTX970 taitaa tukea vain DisplayPortin versiota 1.2, missä ei kaista riitä korkeampaan taajuuteen 8-bit väreillä 3440x1440 ruudun koolla.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Auttoi heti kun laski 144 --> 120. Mistäs tämä nyt sitten johtuu, täytyykö kaivaa jotkin "ajurit" näytölle?

EDIT: Vanhalla 27" QHD 144 Hz monitorilla näytti myös 144 Hz asetuksella 8 bit. Näyttö kiinni DP-kaapelilla.
Tosiaan näyttiksen DP 1.2 portin takia kaista loppuu kesken. 2560x1440 144Hz se riittää, mutta ei enää 3440x1440 144Hz.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 471
Viestejä
4 163 257
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom