Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 935
Joo vähän samoilla linjoilla et se 34" on jo liian pieni tolle resoluutiolle. Dellillä on näemmä 40" koossa saman resoluution vehjettä joka vois olla jo fiksumpi laite, hintaa on vaan aika muikeesti.


Mulla siis tää:

LG 38WN95C-W

Katselin noita isomman reson näyttöjä, mutta niissä tulee ominaisuuksissa äkkiä takkiin mitä on kiva olla pelaillessa, kun käytän tätä kotitoimistolla työhommissa ja sitten omissa hommissa pöytäkoneen kanssa. Taitaa aikalailla se paras kompromissi olla siihen tämä.

HDR näytti kivalta doomissa :)



ps. en tiedä miksi @Jimm's ei mainitse näytön olevan AMD freesync premium pro tasolla ja puhuu vain g-syncistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
751
Kävin eilen verkkokaupasta tämän hakemasta samaan hintaan 429e.
Vielä tähän asti positiivinen yllätys tuo kaarevuus 1000r verrattuna aikasempaan 1800r.
Sattui vielä hyvä yksilö kun ei valovuotoa eikä kuolleita pikseleitä ole löytynyt.
Ghostingia on hieman niinkuin va paneeleissa yleensä on?, Värit omaan silmään defaulteilla ok.
Ainakin näin peruspelaajana kelpuutan tämän pubg, path of exile, ja warzone pelailuihin.
Nyt enemmän pubgia pelannut ja koennut häiritseväksi tuon inverse ghostingin.
Onko samaan hintaluokkaan suositella mitä näyttöä?
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
801
Reilu viikko takana Alienware AW3821 kanssa. Pelkoni ips paneelien ongelmista (kiitos asus pg279q) osoittautuivat ainakin tämän yksilön kohdalla vääriksi. Ei kuolleita pikseleitä eikä havaittavaa valovuotoa/ips glowta. Ja täysin äänetön tuuletin!
Olen ollut kyllä tyytyväinen ostokseeni ja tämä koko/kuvaduhde on kyllä loistava omaan käyttööni.

HDR on vielä testaamatta, mutta sen varaan en paljoa laskisi näytön ominaisuuksien ja windowsin hdr surkeuden takia.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
716
AOC:n 34 tuumanen ollut pari kuukautta nyt käytössä ja on tää ultrawide touhu hienoa. Pelit vielä odottavat näyttiksen saapumista mutta olin yllättynyt miten iso ilo tästä on kaikessa muussakin. Ensikosketus VA-paneeliin ja olen ollut tyytyväinen. Tosin tätä ennen on tuijoteltu kaksi vuotta oledia niin eihän tämä siihen verrattuna samanlaista wau-elämystä ole tarjonnut kuvanlaadullisesti.

Vähän tekisi mieli pistää tää jonkun monitorivarren päähän, jos saisi hieman pöytä tilaa enempi. Lisäksi tää AOC:n jalka on kyllä ruma :D

Millasta vartta ootte ultrawide-näyttöjen kanssa käyttänyt?
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
297
Tämä ei ole varsi mutta hyväksi olen todennut.
 

Liitteet

Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
743
Vähän tekisi mieli pistää tää jonkun monitorivarren päähän, jos saisi hieman pöytä tilaa enempi. Lisäksi tää AOC:n jalka on kyllä ruma :D

Millasta vartta ootte ultrawide-näyttöjen kanssa käyttänyt?
Olen ollut erittäin tyytyväinen vaihdettuani näyttöjen orkkisjalustat monitorivarteen. Varsinkin kun aiemman näyttöni oma jalusta vei syvyyssuunnassa kolmisenkymmentä senttiä aivan turhaa tilaa.
Itselläni on tällä hetkellä 34" UW ja sen vieressä 27" tavallinen tuommoisella kahden näytön ARCTIC Z2 Pro (Gen 3), joten sen perusteella uskaltaisin ainakin suositella yhdelle näytölle tuommoista ARCTIC Z1 Pro (Gen 3).
 
Liittynyt
07.08.2018
Viestejä
17
AOC:n 34 tuumanen ollut pari kuukautta nyt käytössä ja on tää ultrawide touhu hienoa. Pelit vielä odottavat näyttiksen saapumista mutta olin yllättynyt miten iso ilo tästä on kaikessa muussakin. Ensikosketus VA-paneeliin ja olen ollut tyytyväinen. Tosin tätä ennen on tuijoteltu kaksi vuotta oledia niin eihän tämä siihen verrattuna samanlaista wau-elämystä ole tarjonnut kuvanlaadullisesti.

Vähän tekisi mieli pistää tää jonkun monitorivarren päähän, jos saisi hieman pöytä tilaa enempi. Lisäksi tää AOC:n jalka on kyllä ruma :D

Millasta vartta ootte ultrawide-näyttöjen kanssa käyttänyt?
Saman näytön kanssa käytössä tämä varsi: ARCTIC Z1 Basic -monitorivarsi, 13"-38", musta - 39,90€
Tyytyväinen olen ollut.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Eipä tuo 3840x1600 ole mitenkään eksoottinen. 21:9 kuvasuhde ni kaikki softat jotka toimii perus 3440x1440 ultrawidella toimii myös tuolla ihan samallalailla. Tuohon hintaan tuo HP on varmaan ihan ok vaihtoehto jos tosiaan käyttö muuta kun pelaamista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
Mitäs ajatuksia herättää: HP 37,5" Z-Display Z38c, kaareva UWQHD+ -monitori, musta/harmaa (Poistotuote!) - 699,00€ ?

Ei olisi mitään pelikäyttöä, maksimissaan civilizationia tulee pelattua. M1 Mac käytössä.
Vanhempaa versiota tuosta paneelista. Eli Srgb 100%, mutta se onkin väritoiston piikki. Eli jos haluaa dci-p3/adobergb värejä, niin joutuu pettymään. Saa kalibiroitua tarkaksi ja srgb on se netin ja pelien oletusväriavaruus, eli riittää kyllä. Uudemmat versiot paneelista on nopeampia (pelikäyttö) ja toivat dci-p3 värit (video/valokuvaediointi). Katselukulmat, kontrasti yms on sitä samaa tasoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
LG:n 38GN950-B on taas tilattavissa (ei varastossa) saksan amazonista 1300€ hintaan. Edellisten erien perusteella toimitusaika on todennäköisesti 1-2kk.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
152
Mahtaakos täällä foorumilla olla jollain kokemusta tollasesta Acer Predator X34GS näytöstä?


Tai tuohon hintaluokkaan about samoilla spekseillä mitä lähtis kattelemaan?
Predatorista (34 GS) nyt muutaman päivän kokemus. Olen hyvin tyytyväinen. Tämä on Jimm'sin pikselitarkastama yksilö. Käytän sRGB-moodissa, koska tehtaalla säädetty sille. Värintoisto ja mustan/valkoisen taso hyvät. Pidän 144 Hz:llä, lyhyesti käytin 180 Hz:llä ja silläkin vaikutti hyvältä. Näyttö saisi mennä alemmaksi, ei saa pöydän tasoon vaan jää yli 10 cm korkeudelle. Ei haittaa minua. Kaiuttimet laitoin mutelle, lyhyesti kuunneltuna eivät vaikuttaneet aivan huonoilta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
354
Tuli tuollainen AOC34CUG2X/BK hommattua ja ainakin toistaiseksi esiintyy sen verran paljon välkkymistä nvidian 3070 kanssa että todennäköisesti menee palautukseen. Huomenna tarkoitus vielä kokeilla muutamalla eri dp johdolla että saisiko loppumaan... Eikä myöskään tuo ghostinki miellytä omaa silmää.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
716
Tuli tuollainen AOC34CUG2X/BK hommattua ja ainakin toistaiseksi esiintyy sen verran paljon välkkymistä nvidian 3070 kanssa että todennäköisesti menee palautukseen. Huomenna tarkoitus vielä kokeilla muutamalla eri dp johdolla että saisiko loppumaan... Eikä myöskään tuo ghostinki miellytä omaa silmää.
Ennen tän näytön ostamista selvitin mahdollisia ongelmia ja redditissä todella monella tuo välkyntä oli loppunut kun vaihtoi mukana tulleen dp-kaapelin laadukkaampaan.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
297
LG:n 38GN950-B on taas tilattavissa (ei varastossa) saksan amazonista 1300€ hintaan. Edellisten erien perusteella toimitusaika on todennäköisesti 1-2kk.
Tilasin tämän 16.1 ja tänään on lähtenyt matkaan. Eli aikalailla 2kk toimitus, viikko varmaan menee että kotia asti tulee. Kerkes sopivasti tulla tälläviikolla amd.shopista f5 lotottu 6900xt. Näillä luulis pärjäävän muutaman vuoden taas.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Tilasin tämän 16.1 ja tänään on lähtenyt matkaan. Eli aikalailla 2kk toimitus, viikko varmaan menee että kotia asti tulee. Kerkes sopivasti tulla tälläviikolla amd.shopista f5 lotottu 6900xt. Näillä luulis pärjäävän muutaman vuoden taas.
Täytyy oikein onnitella, että olet onnistunut saamaan tuon kombon toimitukseen asti. Oma 38GN950-B tilaus ei ole muuttunut ja näyttistä metsästän edelleen. Olisi kiva kuulla kokemuksia tuon yhdistelmän toimivuudesta ja toki siitä tuleeko näyttö ehjillä pikseleillä yms.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
297
Joo on tämä nykyään hankalaa saada komponentteja ja oheislaitteita. :rolleyes: Pitää kirjotella tänne kuhan saa testattua. Nyt acer x34p ja sen kaverina 6900xt ei oo paras mahollinen, syncci ei toimi noiden välillä nii pientä repeilyä/nykimistä havaittavissa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
427
Tilasin tämän 16.1 ja tänään on lähtenyt matkaan. Eli aikalailla 2kk toimitus, viikko varmaan menee että kotia asti tulee. Kerkes sopivasti tulla tälläviikolla amd.shopista f5 lotottu 6900xt. Näillä luulis pärjäävän muutaman vuoden taas.
Itse tilasin saman näytön 15.1. mutta ei ole lähtenyt vielä. Otitko sen myös ilmaisella toimituksella?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
Itse tilasin saman näytön 15.1. mutta ei ole lähtenyt vielä. Otitko sen myös ilmaisella toimituksella?
Näitä 38 näyttöjä on nyt vähän tullut testattua.

- Sama näyttö tilattu 20.1. Oli menossa toimitukseen 5.2. Peruuntui automaattisesti, kun eivät saaneet korttia velotettua (se vaatii pankkivarmennuksen isommissa ostoissa. Valitin systeemin bugista aspaan.
- Kokeeksi vanhempi 75hz versio tilaukseen. Ei freesync ongelmaa 6800XT:n kanssa, hyvä paneeli, mutta srg värit oli kyllä meeh kun ennen oli ollut adobergb ja nyt vain dci-p3 näyttö, niin kuvankäsittelyssä eron huomasi. Palautukseen.
- Tilalle Alienwaren 38. Ei kuolleita pikseleitä, todella hiljainen tuuletin, ei freesync ongelmia. Paneelin taustavalo oli eriparia, ylhäältä sinertävä ja alhaalta kellertävä. Palautukseen.
- 19.2 Tilattu tuo 38" uudestaan. Tänään amazon yritti laskuttaa korttia, bugi oli korjattu, maksun sai hoidettua amazonissa ilman automaattista perumista. Taitaa siis lähteä pian postitukseen.

Kumma kun tuo 15.1 tilaus on vielä toimittamatta, kun mulla näyttää kuukauden viive.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
427
Kumma kun tuo 15.1 tilaus on vielä toimittamatta, kun mulla näyttää kuukauden viive.
Viime viikon tiistaina tuosta tuli kortille katevaraus, joten ajattelin että pian se varmaan lähtee. Ei ole kuitenkaan vielä lähtenyt ja edelleen tuo näkyy vaan katevarauksena.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
297
Itse tilasin saman näytön 15.1. mutta ei ole lähtenyt vielä. Otitko sen myös ilmaisella toimituksella?
Joo oli ilmanen toimitus, amazonin sivuilla lukee että dispatched ja postin seurantakoodi ilmestynyt(ei löydy sillä mitään vielä). Spostiin tuli myös viesti että lähetetty. Aiemmin näky että toimitetaan 26pv menneessä, nyt kun lähetetty niin muuttui 29pv.
 
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
42
- 19.2 Tilattu tuo 38" uudestaan. Tänään amazon yritti laskuttaa korttia, bugi oli korjattu, maksun sai hoidettua amazonissa ilman automaattista perumista. Taitaa siis lähteä pian postitukseen.
Tämä lisää vähän toivoa, koska itsekin tilasin samana päivänä (vieläkin lukee: "Arriving 22 Mar - 20 Apr ")... tosin en pääse nyt tarkastamaan, että onko laskutettu.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
Tämä lisää vähän toivoa, koska itsekin tilasin samana päivänä (vieläkin lukee: "Arriving 22 Mar - 20 Apr ")... tosin en pääse nyt tarkastamaan, että onko laskutettu.
Mulla monitori on nyt "Preparing for Dispatch" - tilassa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
427
Joo oli ilmanen toimitus, amazonin sivuilla lukee että dispatched ja postin seurantakoodi ilmestynyt(ei löydy sillä mitään vielä). Spostiin tuli myös viesti että lähetetty. Aiemmin näky että toimitetaan 26pv menneessä, nyt kun lähetetty niin muuttui 29pv.
Itsellä lukee edelleen että toimitus olisi 26. päivään mennessä. Jos viime aikainen tilauksiani koskeva huono tuuri jatkuu, niin varmaan se pian siirtyy kuukaudella eteenpäin tai peruuntuu kokonaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 870
Onko maailmalta kuulunut mitään, että onko tulossa uusia malleja? CES messut tais tulla ja mennä mutta ei mitään ihmeellistä.

LG 34/38 ollut tässä kiikarissa jos niitä joskus saa.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
20210319_232234.jpg


Tulipa hommattua Samsungin G9 kun oli tarjouksessa, kyselisin että mitä näytönkäsittelyohjelmaa jengi on käyttänyt että saa jaettua näyttöä moneksi?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120


Tulipa hommattua Samsungin G9 kun oli tarjouksessa, kyselisin että mitä näytönkäsittelyohjelmaa jengi on käyttänyt että saa jaettua näyttöä moneksi?
Vähän asian vierestä, mutta eikö tuo talja aiheuta mielettömiä hankaussähköpurkauksia??? ;)
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
119


Tulipa hommattua Samsungin G9 kun oli tarjouksessa, kyselisin että mitä näytönkäsittelyohjelmaa jengi on käyttänyt että saa jaettua näyttöä moneksi?
Itse laitoin ihan kaksi erillistä kaapelia menemään näyttöön, sit näytön omalla PIP tilalla huijata windows luulemaan että on 2 erillistä näyttöä koneessa kiinni
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
297
Onko maailmalta kuulunut mitään, että onko tulossa uusia malleja? CES messut tais tulla ja mennä mutta ei mitään ihmeellistä.

LG 34/38 ollut tässä kiikarissa jos niitä joskus saa.
Tuskin tulee uusia kun nykyisiäkään malleja ei saa kauppoihin asti. Ja ainoa mitä näistä nykysistä 38" vois parantaa nii faldia, sitte hinta karkais nii kovaks että ei kukaa ostais. Eli tuskin ihan hetkee tulee uusia koska hankala parantaa.. 34" löytyy kyllä vaihtoehtoja sitte enemmänkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 870
Tuskin tulee uusia kun nykyisiäkään malleja ei saa kauppoihin asti. Ja ainoa mitä näistä nykysistä 38" vois parantaa nii faldia, sitte hinta karkais nii kovaks että ei kukaa ostais. Eli tuskin ihan hetkee tulee uusia koska hankala parantaa.. 34" löytyy kyllä vaihtoehtoja sitte enemmänkin.
Jotain CES 2021 juttuja Googletin mutta eipä siellä oikein mitään ihmeellistä ollut. OLEDia tulossa monitoriin mutta hintakin on omaa luokkaansa.
 
Liittynyt
05.04.2018
Viestejä
174
Vähän asian vierestä, mutta eikö tuo talja aiheuta mielettömiä hankaussähköpurkauksia??? ;)
Varmaan aiheuttaa mutta tuskin nyt komponenteihin virtaa...


Itse laitoin ihan kaksi erillistä kaapelia menemään näyttöön, sit näytön omalla PIP tilalla huijata windows luulemaan että on 2 erillistä näyttöä koneessa kiinni
Kokeilin tätä ei hiiri sit tullut ulos toiselle puolelle(näyttöön) samasta paikkaa, voikohan tää olla kaapelista kiinni oli joku vuosia vanha dpi kaapeli...
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
119
Kokeilin tätä ei hiiri sit tullut ulos toiselle puolelle(näyttöön) samasta paikkaa, voikohan tää olla kaapelista kiinni oli joku vuosia vanha dpi kaapeli...
Windowssista vaan kattoo et siellä on ne näytöt samalla tasolla. Itellä menee dp ja hdmi kaapelit koska hdmi tulee joskus myös capture cardin kautta niin en kahta erillistä dp kaapelia enää lähtenyt vetää.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Teen lukemattomia videoita youtubeen käyttäen 3440x1440 resoluutiota.

Ja Youtuben studio ilmoittaa parhaimmaksi laaduksi 2K kun se on valmis ja täysin renderöity.

1616319354745.png


1616319498122.png


Video asetuksissa näkyy 2160p60 4K. Mutta kuvasuhde silti näissä videoissa täyttää tämän monitorini näytön aivan täysin, jostain syystä Laatu-asetukseen ei ole merkitty 2K-merkintää.

Eli onko tämä ikuinen taistelu nyt ratkaistu, että 2K on ihan oikeasti käytettävä nimike ja sitä saa käyttää ja se tarkoittaa oikeasti 3440x1440.

Videot löytyy mun aiemmasta läppäritopicista jos jotain kiinnostaa
 
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
42
Mulla taas 38gn950 Amazonin tilaus muuttui "Preparing for dispatch" -tilaan ku räyhäsin pe aspalle ku maksu ei mennyt läpi ja antoivat 5 pvää aikaa korjata tilanne, mutta alunperin näytti siltä että pääsin taas mukavasti jonoon. Siinä tilassa se on edelleenkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
Mulla taas 38gn950 Amazonin tilaus muuttui "Preparing for dispatch" -tilaan ku räyhäsin pe aspalle ku maksu ei mennyt läpi ja antoivat 5 pvää aikaa korjata tilanne, mutta alunperin näytti siltä että pääsin taas mukavasti jonoon. Siinä tilassa se on edelleenkin.
On se neljättä päivää mullakin preparing for dispatch tilassa.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
682
Tuli viimeinkin laitettua crg9 tilaukseen. Näkyi olevan Telialla siedettävät 979e (mahtuu yhden vuoden hankintoihin verotuksessa).
G9:n kurvi kuitenkin pelotti liikaa + siitä puuttuva usb-c.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
297
Mun 16.1 tilattu 38"lg näyttää edelleen 29pv saapuvaksi.

Monday, 22 March
3:43 PM
Package arrived at an Amazon facility
Gernsheim, Darmstadt DE
1:05 AM
Package departed an Amazon facility
Saint-Martin-de-Crau, Provence-Alpes-Côte d'Azur FR
Friday, 19 March
9:39 AM
Package arrived at an Amazon facility
Saint-Martin-de-Crau, Marseille FR
Thursday, 18 March

Package has shipped
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 870
Tarkoittaako Not yet dispatched, että tavaraa olisi jo varattuna?
Toissapäivänä taisi lukea, että ilmoitamme kun saatavilla.
 

ykii

Lizard of Oz
Tukijäsen
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
682
Se taisi olla kyllä vähän halvemmalla Jimmsin foorumitarjouksena.
Kappas! Eipä tullut noita foorumitarjouksia katsottua. Hintaseurannat kahlasin läpi. Telian näyttö on vielä matkalla, voisihan sen palautella ja säästää vielä tuon satasen... Kiitos vinkistä!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 429
Oma näyttö lähti liikkeelle lähempää.

Mullakin on edistystä. Tila vaihtui viimein Dispatching now moodin oltuaan ensin 5 päivää preparing for dispatch. Noin siis 19.2 tilatulla yksilöllä. Eli taisivat saada erän. Nyt vain toivomaan, että tuli hyvä paneeli.
 
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
42
Mullakin on edistystä. Tila vaihtui viimein Dispatching now moodin oltuaan ensin 5 päivää preparing for dispatch. Noin siis 19.2 tilatulla yksilöllä. Eli taisivat saada erän. Nyt vain toivomaan, että tuli hyvä paneeli.
No nyt se mun 19.2 tilattu 38gn950 lähti matkaan Amazonilta ja saapumispäiväksi merkitty 1. huhtikuuta... tosin kuljetuksesta vastaa Suomen posti, et voi olla et saan joskus ens vuonna. :D Nyt peikut pystyyn, et kaikki saa hyvät paneelit! :) :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 514
Viestejä
4 193 607
Jäsenet
70 746
Uusin jäsen
vateezz

Hinta.fi

Ylös Bottom