finWeazel
Make ATK Great Again
3kk kohdalla pystyi tekeen kaikkea. Nyt reilu 5kk leikkauksen jälkeen alkaa olemaan salilla tulokset lähellä samaa kuin ennen leikkausta. Pitkään kipeytyi leikkauspaikka kun teki jotain coreen paljon ottavia juttuja kuten etukyykky, voimapyörä, yhdenkäden kulmasoutu, roikkuminen/leuanvedot tai penkki kaarella, ts. treenailin kivun rajoissa en sen läpi. Ajattelin, että parempi ottaa vähän rauhallisesti tässä kuin riskeerata. Lääkäri kyllä 2vk kontrollissa sanoi ettei paikka enää repeä mutta silti otin vähän rauhallisemmin treenipainojen ja liikkeiden kanssa. Ikääkin alkaa olemaan niin ei parane samalla lailla kuin jos olisi käynyt 20 vuotiaana operaatiossa.Yllättävää että tyräleikkauksesta kuntoutuminen kestää noin kauan. Mulla oli kanssa sellainen pari vuotta sitten, ja se oli aikalailla parantunut pari-kolme kuukautta leikkauksen jälkeen. Toki olen sua nuorempi, muttei sen pitäisi niin paljoa vaikuttaa asiaan kun et varsinaisesti vanhuskaan ole, jos olen oikein ymmärtänyt.
Jos unohtaa liikuntahommat niin vois sanoa, että 8vk kohdalla oli jo kondiksessa ja kivut hyvin vähäiset. Mutta tästä oli pitkä matka siihen, että liikuntahommissa sai tulokset takaisin ja kipua/tuntemuksia ei tule kovienkaan treenien jälkeen.
--
Kalifornia vs. portugali ero niin selviää kun käy paikanpäällä harrastamassa. Se kolmas puoli on noi kalastushommat. Tuolla mun mainitsemalla alueella niin esim. kuningaslohta, kirjolohta, juovabassi, amerikansilli,... vaelluskaloista mitä nousee jokiin. Isot altaat missä karppi/monni/isobassi/... iso meri(niin portugalissakin) ja päälle noi vuorilla olevat arktisemmat missä on ainakin joskus ollut myös harjusta. Upeaa seutua. Kaliforniassa myös paljon julkista maata missä saa esim. metsästää, sienestää, marjastaa ja kaikki vedet yhteisessä omistuksessa niin paljon paikkaa missä saa kalastaa(myös yöllä). Portugali on vähän nihkeämpi mutta ihan ok. mahdollisuus silti.
Mulle kalifornia on rakas paikka missä olosuhteet vuodenympäri upeat. Ymmärrän hyvin jos jollekin toiselle portugali on vastaavalla tavalla sydäntä lähellä tai jos joku haluaa asua jossain megakaupungissa ja käy ulkona "vain" puistossa ja betoniviidakossa.
Tuossa jorpakossa alkoi kalifornian kalastushommat. Keväällä hetki kivaa vihreää sadekauden loppupuolella
Tätä allasta tuli kalastettua myös paljon
suolavesihommia, tuo oli "mun" spotti keskellä nudistirantaa.
Fillarihommia, ihan sootanan kuumottava paikka kun noita elukoita molempia puolin pitkin polkua
Viimeksi muokattu: