Ulkoisen kiintolevyn tietojen palauttaminen

Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
10
Ulkoinen kovo, Seagate extension drive 4Tb ei käynnistynyt ja alkoi haista palaneelle. Virrat pois ja ongelmaa tutkimaan kuukkelista. Noh, levy atomeksi ja sisältä löytyi sen emolevy joka tuoksahti palaneelta. Kovasti vinkkasivat että hommaat uuden samanlaisen ja vaihdat vain vanhan kiintolevyn bios sirun uuteen ehjään emolevyyn ja alkaa pelittää. Ei se ihan niin helppoa ollutkaan, sirut oli piirilevyssä kovaa kiinni ja sai kuumailmapuhallinta tohottaa tosissaan että irtosivat. Samalla irtosi ”oikeasta” bios-sirusta 1 jalka. Olisi ehkä pitänyt harjotella piirien irrottamista ja kiinnittämistä ensin.

Nyt kysymys kuuluu, onko levyn tietoja mahdollista palauttaa? Käsittääkseni bios-sirua ei saa enää mitenkään henkiin. Kiintolevyllä olisin tietenkin muutaman vuoden valokuvat jotka olisi kovin mukava saada talteen. Muutamaa sataa ei ole tässä elämäntilanteessa varaa maksaa firmoillekaan. Apuva?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Käytännössä et voi itse tuolle mitään. Sen eeprommin saattaisi saada pelastettua (jos ei ole lämmöstä tuhoutunut...) vielä hiomalla piirin koteloa mikroskoopin alla ja paljastamalla jalan nysän.

Olen näitä piirejä jokusen korjannut ja voisin auttaa harrastetyönä jos aikataulu ei ole supertiukka.
 
Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
10
Käytännössä et voi itse tuolle mitään. Sen eeprommin saattaisi saada pelastettua (jos ei ole lämmöstä tuhoutunut...) vielä hiomalla piirin koteloa mikroskoopin alla ja paljastamalla jalan nysän.

Olen näitä piirejä jokusen korjannut ja voisin auttaa harrastetyönä jos aikataulu ei ole supertiukka.
Ei ole mikään kiire. Siru sai kovat lämmöt mutta en hengissäolosta tietenkään tiedä. Pääkaupunkiseudulla voin levyä ja sirua kuskailla helposti ja postillakin nuo tietenkin kulkee.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 521
Viestejä
4 165 298
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom