UL Benchmarks julkaisi uuden 3DMark DirectX Raytracing -ominaisuustestin

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 377
3dmark-directx-raytracing-feature-test-20201102.jpg


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Kotimaiset juuret omaava UL Benchmarks tunnetaan parhaiten 3DMark-testisovelluksistaan. Nyt yhtiö on julkaissut testiperheeseen uuden jäsenen erillisen ominaisuustestin muodossa.

3DMark DirectX Raytracing -ominaisuustesti on suunniteltu mittaamaan yksinomaan näytönohjainten säteenseurantanopeutta DirectX Raytracing -rajapinnalla. Kaikki testin grafiikka on toteutettu säteenseurannalla ja se piirretään kokonaisuudessaan yhdellä kertaa. Tällä tavoin saadaan esiin yksinomaan säteenseurantakiihdytyksen tarjoama suorituskyky, kun peleissä suorituskykyyn vaikuttavat merkittävästi myös perinteisten rasteroitujen grafiikoiden piirto.

Testin renderöintiresoluutio on 2560x1440 ja se antaa testituloksen keskimääräisenä ruudunpäivitysnopeutena sekunnissa (FPS, Frames per Second). Vakiotestin lisäksi käyttäjä voi halutessaan määrittää montako näytettä kutakin pikseliä varten lasketaan ja vertailla sen vaikutusta ruudunpäivitysnopeuteen ja kuvanlaatuun. Tarkempaa tietoa testin teknisistä yksityiskohdista löytyy 3DMarkin teknisestä oppaasta (PDF).

Purkitetun testin lisäksi ominaisuustestistä löytyy interaktiivinen tila, jossa kameraa voi liikuttaa vapaasti läpi renderöitävän maailman. Käyttäjä voi hallita myös kameran asetuksia ja niiden vaikutusta esimerkiksi syvyysterävyyteen.

3DMark DirectX Raytracing -ominaisuustesti on saatavilla ilmaisena päivityksenä 3DMark Advanced Edition -lisenssille. Ilmaisversio 3DMarkista ei valitettavasti sisällä lainkaan ominaisuustestejä.

Lähde: UL Benchmarks

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Hmmm jos huhut amd kortista pitävät paikkansa, niin tämä testi suorii amd säteenseurantaa, kun taas rasteri jonkinasteisella säteenseuralla sopisi paremmin Nvidialle. Olettaen, että kaikki amd piirtoyksiköt pystyvät tilanteen mukaan joko tekemään säteenseurantaa, tai rasterointi. Jos taas jokainen amd piirtoyksikkö osaa molempia yhtäaikaa... paha sanoa. Nvidialla. Lienee erilliset yksiköt rasteroinnit ja säteenseurannalla. Joka tapauksessa mielenkiinnolla odottelen edelleen rdna2 arkkitehtuuriin tarkempaa esittelyä. Onko jo tietoa koska tämä tapahtuisi?
 
Hmmm jos huhut amd kortista pitävät paikkansa, niin tämä testi suorii amd säteenseurantaa, kun taas rasteri jonkinasteisella säteenseuralla sopisi paremmin Nvidialle. Olettaen, että kaikki amd piirtoyksiköt pystyvät tilanteen mukaan joko tekemään säteenseurantaa, tai rasterointi. Jos taas jokainen amd piirtoyksikkö osaa molempia yhtäaikaa... paha sanoa. Nvidialla. Lienee erilliset yksiköt rasteroinnit ja säteenseurannalla. Joka tapauksessa mielenkiinnolla odottelen edelleen rdna2 arkkitehtuuriin tarkempaa esittelyä. Onko jo tietoa koska tämä tapahtuisi?
AMD:lla laskentayksiköt hoitaa puussa etenemisen, mutta itse osumat lasketaan erillisillä säteenseurantayksiköillä. NVIDIAlla molemmat lasketaan RT-ytimissä.
AMD:n laskentayksiköiden tekemät RT-hommat menevät sinne grafiikkahommien lomaan, eli yksiköitä ei tarvitse "varata säteenseurannalle" tai muuta sellaista.
 
Thanks! Edelleen odotellaan sitä amd feature/architecture showta!
Mutta tuossa oli jo perusteita, joiden pohjilta voi vähän punoa jo lankoja yhteen. Näistäkin on liikkunut ”huhuja suuntaa ja toiseen. Eli lähempänä toisiaan, kuin oletin mutta kuitenkin hoitavat piirtämisen hieman eri tavoin. Tuon perusteella ratkaisemaan on yksiköiden nopeudet sen puun osien laskennan ja tiedon siirron suhteen. Sekä tietysti ysittäisten laskentayksikköjen teho.

Oletettavaa siis lienee, että on taas engine, peli kohtaista kuinka paljon tehoja tuo syö, vs pyörittämien ilman noita raytraising ominaisuuksia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom