UL Benchmarks esitteli 3DMark Port Royal -säteenseurantatestin, julkaisu tammikuussa

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559



Kotimaisena Futuremarkina aiemmin tunnettu UL Benchmarks on esitellyt 3DMark-testiohjelmistoon uuden testiosion. Uusi 3DMark Port Royal on ensimmäinen säteenseurantaa hyödyntävä 3DMark-testi.

DirectX Raytracing- eli DXR-rajapintaa hyödyntävä 3DMark Port Royal julkaistaan virallisesti tammikuussa, mutta sitä esitellään yleisölle jo 8. joulukuuta Vietnamin Ho Chi Minh Cityssä pidettävän Galax GOC Grand Final -ylikellotuskilpailun yhteydessä.



Uudessa 3DMark-testissä hyödynnetään säteenseurantaa heijastusten ja varjojen sekä tarkemmin määrittelemättömien muiden efektien kanssa. Yhteistä kyseisille efekteille on niiden hankala toteutettavuus perinteisin rasterointimetodein. Itse testi pyörii oletuksena 2560x1440-resoluutiolla ja vaatii luonnollisesti DirectX Raytracing -rajapintaa tukevan näytönohjaimen.

UL Benchmarks tiedostaa, että toistaiseksi DXR-tuellisten näytönohjainten valikoima on varsin rajallinen, mutta se odottaa markkinoiden kasvavan uusilla DXR-näytönohjaimilla ensi vuoden aikana. Yhtiön mukaan se on kehittänyt 3DMark Port Royalin tiiviissä yhteistyössä Microsoftin kanssa varmistaakseen ensiluokkaisen DXR-toteutuksen. Lisäksi omia ajatuksiaan kehitystyön avuksi ovat olleet jakamassa muun muassa AMD, Intel ja NVIDIA.

3DMark-tuotesivut

Lehdistötiedote

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
Ei sillä että itsellä olisi rautaa tuota edes ajella, mutta olisi ollut kiva nähdä myös ihan puhdas raytracing benchmarkki jossa koko scene renderöidään sillä. Toki resoluutio ja säde/pikselimäärät olisivat nykyraudalla aika matalat, mutta siitä saisi hyvän mittatikun siihen milloin voidaan oikeasti alkaa siirtyä käyttämään RT:tä muunakin kuin kuorrutteena rasteroidun skenen päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Ei sillä että itsellä olisi rautaa tuota edes ajella, mutta olisi ollut kiva nähdä myös ihan puhdas raytracing benchmarkki jossa koko scene renderöidään sillä. Toki resoluutio ja säde/pikselimäärät olisivat nykyraudalla aika matalat, mutta siitä saisi hyvän mittatikun siihen milloin voidaan oikeasti alkaa siirtyä käyttämään RT:tä muunakin kuin kuorrutteena rasteroidun skenen päällä.
Ai malliin tämä.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 066
Ei sillä että itsellä olisi rautaa tuota edes ajella, mutta olisi ollut kiva nähdä myös ihan puhdas raytracing benchmarkki jossa koko scene renderöidään sillä. Toki resoluutio ja säde/pikselimäärät olisivat nykyraudalla aika matalat, mutta siitä saisi hyvän mittatikun siihen milloin voidaan oikeasti alkaa siirtyä käyttämään RT:tä muunakin kuin kuorrutteena rasteroidun skenen päällä.
Eiköhän ole Nvidian sponssaama, ts. sen verran efektejä että pyörii täysin sulavasti 2080ti:llä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Jep, jotain tuonsuuntaista, mutta mielellään toki enemmän oikeaan pelikäyttöön suunnattuna toteutuksena, tuossa demossa taitaa olla käytetty aikapaljon kikkoja ja optimointeja jotka eivät välttämättä ole mahdollisia dynaamisessa pelissä.
Heti tuossa alussa kun kamera tulee lehtien takaa tulee sellanen "woosh" efekti kun skene yrittää renderöityä oikein. Samaa tekisi varmaan jos pääsisi itse heiluttamaan kameraa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Jep, jotain tuonsuuntaista, mutta mielellään toki enemmän oikeaan pelikäyttöön suunnattuna toteutuksena, tuossa demossa taitaa olla käytetty aikapaljon kikkoja ja optimointeja jotka eivät välttämättä ole mahdollisia dynaamisessa pelissä.
Mitään sen kummempia kikkoja kuin pelkkää säteenseurausta DX12 DXR rajapinnalla(+denoisingia). Tuohan oli todella hätäseen kokoon kursittu demo. Siggraphissa oli tuosta(ja muistakin Chaosgrupin säteenseuranta kokeiluista) tekijän esittely mitä demolla haettiin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
Mitään sen kummempia kikkoja kuin pelkkää säteenseurausta DX12 DXR rajapinnalla(+denoisingia). Tuohan oli todella hätäseen kokoon kursittu demo. Siggraphissa oli tuosta(ja muistakin Chaosgrupin säteenseuranta kokeiluista) tekijän esittely mitä demolla haettiin.
Joo, mutta se on aika kaukana tyypillisestä peliympäristöstä. Tuossa on staattinen skene joka koostuu muutamasta uniikista meshistä ja hitaasti ja melko suoraan liikkuva kamera. Pelissä kun on kokoajan muuttuva skene jossa geometriaa pitää päivittää kokoajan, iso kasa eri mesheja ja kamera joka saattaa liikkua äkkiä miten sattuu joten esim. edellisten framejen käyttö denoisingiin jne. on hyvin ongelmallista.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
1
Ei sillä että itsellä olisi rautaa tuota edes ajella, mutta olisi ollut kiva nähdä myös ihan puhdas raytracing benchmarkki jossa koko scene renderöidään sillä. Toki resoluutio ja säde/pikselimäärät olisivat nykyraudalla aika matalat, mutta siitä saisi hyvän mittatikun siihen milloin voidaan oikeasti alkaa siirtyä käyttämään RT:tä muunakin kuin kuorrutteena rasteroidun skenen päällä.
Jep.

Joitain puhtaita RT testejä, joissa eri tyyppisiä tilanteita.
Esim samansuutaiset säteet, random suunnat, syvä BVH ja Pari shader painotteista. (IE. shaderin valinta RT:tä käyttäen.

Toivotavasti käyttävät myös sitä softa puolta API:sta jotta muillakin korteilla voi testailla. (Voi löytyä mielenkiintoisia eroja.)
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Toivotavasti käyttävät myös sitä softa puolta API:sta jotta muillakin korteilla voi testailla. (Voi löytyä mielenkiintoisia eroja.)
Tämä on käsittääkseni kiinni täysin näytönohjaimen ajureista jotka joko tukee DXR:ää ja sen softa fallback layeriä tai ei tue
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Tämä on käsittääkseni kiinni täysin näytönohjaimen ajureista jotka joko tukee DXR:ää ja sen softa fallback layeriä tai ei tue
Käsittääkseni tuo softa fallback oli vain kehittäjille tarkoitettu alkuunpääsyyn ja on sittemmin jo deprecated. Eli vaatii ajurilta tuen DXR:lle tuota ei enää softalla kierretä.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Nyt ei ihan sytytä mitä meinaat? Kysyttiin koska se aukee ja siihen vastasin. Multahan sitä tosin ei kysytty,mutta vastasin silti kun satuin vastauksen tietämään.
En tarkoittanut sinun viestiä vaan ihan vain sitä että UL kertoo tulevan muitakin kuin RTX kortteja. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 093
En tarkoittanut sinun viestiä vaan ihan vain sitä että UL kertoo tulevan muitakin kuin RTX kortteja. :)
Sitä DXR-rajapintaa voi ajaa myös softalla, niinkuin Titan V:ssä. Se on vähän hitaampi, mutta toimii. Varmaan puhuvat ajurituesta vanhemmille korteille.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 210
Tämä on näemmä nyt julkaistu. Kohta tulosta.:D @Sampsa @mehari @Kaotik jos nyt uutista aiotte laitella.:tup:

Laitahan @edup ladaten niin saadaan vertailua.:tup: Tosin 3DMark kyllä näyttää että Port Royal on tullut ja ostettu, mutta se näkyy vielä harmaana eikä päivityksen latausta näy.. jospa se lataa jotain taustalla..?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Olin saunassa h-hetkellä.:btooth: Mikähän tuossa lienee kun näkyy Port Royal vaan harmaana eikä näy Run test-nappia?
Mulla toimi kyllä ihan ookoo tämän kanssa. Mutta joskus on ollut jonkun muun testin kanssa vastaavia ongelmia että mukamas asennettu testi ei ole käytettävissä. Nuo on korjaantunut kun on asentanut koko 3DMarkin uudelleen.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 156
Viestejä
4 193 218
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom