UGreen 4-port USB 2.0 switch box

Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 225
Minulla on kotona normaali pöytäkone sekä läppäri etätyötä varten. Molemmat on sijoitettu samalle työpöydälle. Olen käyttänyt molempien kanssa samaa mekaanista, langallista näppäimistöä sekä hiirtä. Olen siis joutunut vaihtamaan näppäimistön ja hiiren koneesta toiseen tarpeen vaatiessa, koska en pidä läppärin näppiksellä kirjoittamisesta enkä tasohiirestä. Eikä kyseinen yhdistelmä ole muutoinkaan paras mahdollinen tehokasta työskentelyä ajatellen. Pidemmän päällä tämä alkoi olla vaivalloista ja piti keksiä jokin vaihtoehto. Yksi tapa olisi ollut ostaa langaton hiiri+näppis -yhdistelmä läppärille, mutta sitten olisi ollut pöydällä tuplamäärä ohjainlaitteita mikä ei ollut toivottavaa. Myöskään näytössäni ei ole USB-hubi toiminnallisuutta.

Ratkaisu oli KVM USB -kytkin.



Tilasin Aliexpress:stä otsikon mukaisen ja yllä olevan UGreen 4-port USB 2.0 swith box -kytkimen.
UGreen USB KVM Switch
2 In 4 Out USB 2.0 Sharing Switch Box

Eli kytkimeen voidaan liittää maksimissaan neljä USB laitetta. Kytkin voidaan liittää kahteen eri tietokoneeseen, jolloin kytkimeen liitetyt laitteet ovat molempien tietokoneiden käytettävissä.
Vain yksi kone voi kerrallaan käyttää liitettyjä laitteita ja kytkimessä on nappula millä vaihdetaan koneen 1 ja 2 välillä. Itselläni on kytkimeen liittettynä mekaaninen näppäimistö ja hiiri eli vielä kaksi porttia on jäänyt vapaaksi esim. tulostinta tai ulkoista kiintolevyä varten.

Kytkimessä on micro-USB liitin lisävirtaa varten. Ohjeen mukaan lisävirtaa kannataa käyttää, jos kytkimeen on liitetty esim. RGB valoilla varustettu hiiri/näppäimistö tai ulkoinen kiintolevy. Virtalähteeksi käy tavallinen 5V/2A matkapuhelimen laturi.

Kytkin on kooltaan savukeaskia vastaava eli todella pieni. Pohjassa on kumitassut mitkä pitävät sen ainakin minun pöydälläni tukevasti paikoillaan.

Ostamani malli on USB 2.0. Saatavilla on myös USB 3.0 malli. Molemmat maksavat alle 20 euroa.

Laite toimii juuri kuten sen on tarkoituskin toimia: ei enää johtojen irroittelua ja vaihtamista koneesta toiseen. Vain napinpainallus riittää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 362
Viestejä
4 158 459
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom