Ubuntu Touch puhelimet & porttaukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
374
Testailin viime viikolla uusinta devel imagea ja jotain fixiä siihen on näköjään tehty.
Nyt päivittyy uusien asennettujen ohjelmien kuvakkeet heti siihen valikkoon, myös Anboxilla, eli ei tarvii bootata luuria joka välissä.. :tup:

Tuo Nexus 5:n wifi fixi ei ole vasta kuin devel kanavalla. Kokeilin RC kanavaa ja ei pystyny Anboxia sinne asentaa kun kernelissä ei ole tukea..
Eiköhän se fixi sinnekki päivity jossain välissä.

Tein pari uutta videota.


 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Whatsapin aktivointi kuitenkin onnistui? Hyvä, jos sen saavat pelittämään, kun sitä melkein kaikki käyttää.

Porttailut uusiin luureihin on näköjään ollut aika jäissä. Pelkkiä ikivanhoja listalla, joita ei saa, kuin käytettynä ostettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
374
Whatsapin aktivointi kuitenkin onnistui? Hyvä, jos sen saavat pelittämään, kun sitä melkein kaikki käyttää.

Porttailut uusiin luureihin on näköjään ollut aika jäissä. Pelkkiä ikivanhoja listalla, joita ei saa, kuin käytettynä ostettua.
Joo kyllähän tuo aktivoitu vaikkei ole SIMmiä edes tuossa vaan se on toisessa luurissa. Se tuli koodi siihen ja toimi kerralla. Eihän tuo täydellisesti toimi. Itse viestit kyllä toimii, WA puhelut ei, kamera ei, ilmoitukset ei toimi.
Välillä joutuu käynnistää Anboxin uusiksi (anbox-tool disable/enable).

Mulla ei ole ollu ikävä kyllä wassuppia, jonkin aikaa kokeilin sitä joskus ja jatkoin Telegramin käyttöä. Se tuntuu paremmalta omaan käyttöön.. ja siitä löytyy natiivit versiot Sailfishiin ja Ubuntu Touchiin.

Sony Xperia X on aika lähellä jo ilmeisesti toimivaa. Marius on alkanu testailee Ubuntu 20.04:seen siirtymistä. Pinephone ja Librem5 taitaa toimia jo sen verran mitä niillä dev kiteillä on mahdollista testata. Odottavat lopullisia versioita käsittääkseni.

Se uus drawer (unity) on vieny aikaa ja kun tähtäävän sen tulevan seuraavaan ota12:sta.

Halium puolelta saattaa noita uudempiakin (?) luureja tulla jossain välillä.
Halium/projectmanagement
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
374
Parashan ois jos wassupista tehtäis natiivi versio, taitaa vaan olla niin ettei tule koskaan sitä tapahtumaan. Nämä Anboxit ja SF AlienDalvikit on vähä semmosia purkkavirityksiä. Onneksi on korvaavia natiiveja viestimiä kuten Telegram ja Matrix
https://ubports.com/blog/ubports-blog-1/post/secure-ip-communication-144

Onhan noillakin pärjäillyt. Olen kaikille tutuilleni sanonu vaan millä keinoilla mut saa kiinni ja jos eivät siirry/asenna TG tai Matrix clienttiä niin se on heidän oma moka, soittakoot sitte tai laittakoot tekstareilla viestinsä.. :D
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Whatsup nyt vaan on de facto viestitin, jos ei se toimi, niin ei voi puhelinta käyttää.

Xperia X:lle porttaus tulossa? Minun X alkaa olemaan parin vuoden käytön jälkeen jo sertiromua, eikä moisia enää uutena myöskään saa. Eikö tosiaan mitään markkinoilla olevaa luuria ole tuettujen listoille tulossa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 870
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom