Työpöydät

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tulipahan tässä huomattua kun on vaihtelevuus komentokeskuksen kamojen kanssa ollut paikoitellen suhteellisen hurjaa, ettei pöydällä yhtäkkiä riitäkkään tila. 34" kokoisen ultrawiden ja perinteisen 24" 1080p romun sijoittaminen samalle 120cm pitkälle pöydälle oli suhteellisen haasteellista, mutta onnistui se kuitenkin jotenkuten. Ongelmaksi vaan nyt pikemminkin muodostui pöydän syvyys/leveys (tai mikskä sitä nyt sanotaankaan, tämä pituus mikä on tuolin ja seinän välissä) ja näytön jalan massiivisuus.

Tosiaan 120x75x75cm on aikalailla pöydän mitat tällä hetkellä. Saisi olla jokaiseen suuntaan vähän isompi, korkeus on hyvä. Tulipahan vaan tuossa huomattua, että erityisen paska valikoima löytyy kaikkialta noin niinkuin isommissa pöydissä. Kaikki on lähes poikkeuksetta jotain 60-80cm leveitä, mutta pituutta saat sitten kyllä enemmän kuin tarpeeks. Joku 140x85x75 vois olla aikalailla täydellinen vekotin, mutta vähän nihkeeltä näytti tollasen saatavuus yhtään mistään.

Toisaalta tää nykynen pöytähän on oikeasti ruokapöytä, että sinällänsä kova äijä vetäis mutkat suoriks ja ostais vaan uuden ruokapöydän. Ongelmana vaan se että ruokapöydistä pääsee maksamaan jossain ikeassakin aivan helvetisti, ja mielellään en kovinkaan suurta summaa tähän uuteen pöytään investoisi.

Jonkinaikaa pompin sivustolta toiselle pään jo vähän kiehuessa. Tuli sitten mieleen että joskus näin jotain "gaming" pöytiä jimmsin nettisivuilla ja ajattelin että jospa niissä oltais käytetty jotain järkeäkin noitten mittojen kanssa ja otettu huomioon vähän isommatkin näytöt ja isommat katseluetäisyydet. Noh, ainakin melkeen löysin tarpeisiin sopivan pöydän, sillä Jimmsiltä löytyi ainakin listoilta Arozzin Arena joka näytti yllättävän hyvältä. Ainut mikä mietityttää on tuo 80cm leveysmitta ja tuo syvennys pöydässä, taitaa mennä lähemmäs tätä vanhaa 75cm mittaa tuon syvennyksen kohdalta?

Eli käytännössä tuon ostamalla ei ratkaise muuta kuin sen, että molemmat näytöt mahtuvat helposti pöydälle. Summa summarumina pitäisi siltikin ostaa näytölle erillinen jalka, jotta saa sen täydellisen katseluetäisyyden. Ja sen jalan saa kiinnitettyä tähän vanhaankin pöytään, joten vähän joutuu taas pohtimaan tuota investoinnin kannattavuutta ihan moneltakin kantilta. Toisaalta pöydän ulkonäkö on hillitty, väri oikea ja pöytätilaakin saisi huomattavasti lisää. Myös ainakin ajatuksen tasolla kiinnostaa tuo koko pöydän kokoinen hiirimatto. Korkeussäätökin tuosta löytyy ja sitä vois sitten rassailla mielensä mukaan.

Mut jos on muita fiksuja ehdotuksia pöydäksi niin kertokaa ihmeessä, toki itse rakentamalla saa just sellasen minkä haluaa, mutta mulla on toisaalta intressit täydet 0 alkaa mitään sen suurempaa urakkaa alkaa tästä tekemään, korkeintaan kasaan pöydän. Vaatimuksia mulla ei sen pöydän suhteen oo pahemmin mitään muuta kun noi mitat, painonkestolla ei niinkään väliä kunhan se ei oo tasoa Ikean hunajakennopöydät, kun ei mulla oo tarkotusta laittaa keskusyksikköä pöydälle ollenkaan. Toki jos pöytä kestää sen niin en nää syytä miksei sitä vois siihen myös laittaa, keräispähän vähemmän pölyä sisäänsä. Toi Arozzin pöytä kestää sivujen mukaan painoa sen 80kg tasasesti jaoteltuna. Uumoilisin painokuorman olevan jotain hieman yli 20kg jos pelkät näytöt on pöydällä ja se satunnainen romu mitä siihen nyt aina tuppaa kertymäänkään. Keskusyksikön kanssa painoa tulis olemaan varmaan se 40kg sitten jo.
 
Viimeksi muokattu:

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Ikean Galant pöytä on hyvä mutta niitä ei enää saa uutena. Jalkoja on montaa erilaista vaihtoehtoa, pöytälevyjä myös.
Torista nappasin itse omani: kulmapöytä plus yksi jatko. Omaan käyttöön täydellinen, tähän mahtuu 43" telkkari, 27", 24" ja 23" monitorit ja pari pöytä-PC:tä. Lisäksi tilaa oli ainakin äsken jäljellä läppärin purkamiseen. Korkeus säädettävissä useammassa jalkamallissa.

Perinteisen pöydän mallinen Galant oli 160x80 kooltaan. Materiaalina puu tai lasilevy. Torissa just nyt hinnat vaihtelee 20e -> 150e välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Galant on hyvä. Ostin 6v sitten torista jonkun pienen puljun lopettaessa 2 kulmaa 3 suoraa ja 2 jatkopalaa. T jalat on parhaat.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
BEKANT Jalusta kulmapöytälevyyn - valkoinen - IKEA

Itsellä Ikean Bekantin manuaalisesti säädettävä jalusta, johon itse tehty koivusta pöytälevy.
Kestävä, saa itse muokata pöytälevystä sopivan ja hinta/laatusuhde itse tehtynä 6/5.

Saa täysiä lyödä nyrkkiäkin pöytään ja ei varmasti hajoa, kuten nuo kämäset pahvit pöydät.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Suosittelisin näyttöjalan ostamista.
70cm on ihan riittävä syvyys työpöydälle ja näyttöjalka tuo kummasti lisää tilaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
227
Suosittelisin näyttöjalan ostamista.
70cm on ihan riittävä syvyys työpöydälle ja näyttöjalka tuo kummasti lisää tilaa.
Itselläni on riittänyt 60 cm syvyyssuunnassa. Näyttöjalalla saa hyvin tilaa työpöydälle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
227
Itse aikanaan kun hain sopivaa työpöytää en löytänyt sopivaa ja tarpeeksi laadukasta valmiina kaupoista, niin teetin sellaisen. Useat kauppojen valmisratkaisut olivat ensinnäkin huteria ja taisi ainakin juuri Ikean pöydissä olla se ongelma, että niihin tuli sivuttaissuunnassa helposti heilumisliikettä ellei pöytää tue esim. jonkinlaisella seinäkiinnityksellä. Sama ongelma vaivaa useimpia muitakin T-jalallisia pöytiä, varsinkin jos jalkoja ei ole tuettu poikittain.

Oman pöydän runko on hyvinkin samanlainen, kuin tässä kuvassa. Sillä erolla, että poikittaispalkki on pulteilla kiinni jolloin pöydän saa purettua ja sitä on helpompi liikutella tarvittaessa. Runko on jauhemaalattu mattamustaksi ja siinä on 40mm paksu massiivitammesta valmistettu kansi. On tukeva ja mielestäni näyttävä.



Hintaa tälle kokonaisuudelle taisi tulla 500-600 euroa ellen ihan väärin muista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Itselläni on riittänyt 60 cm syvyyssuunnassa. Näyttöjalalla saa hyvin tilaa työpöydälle.
Jep, ite ostin tuon 70cm kun halusin lisää tilaa.
Mutta nyt kun on näyttöjalka, niin toi 70cm tuntuu jo liian syvältä. Joku 80cm tuntuisi jo lähes järjettömältä, ellei ole joku yli 40" näyttö.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Eihän sen näytön tarvitse olla takareunassa, jos sinne asti ei näe :D

Mun edellinen pöytä oli itsetehty, 60cm syvä ja se toimi muuten hyvin mutta syvyyden puolesta loppui tila jos piti tehdä jotain muuta kuin hakata näppistä.
 
Liittynyt
12.08.2017
Viestejä
17
Ikean Thyge ollut käytössä vuosikaudet ja voin suositella. Tukeva pöytä eikä heilu sivuttaissuunnassakaan paljoa. 160cm x 80 cm ja pöydän alla olevaan metallirunkoon saa jatkojohdot yms. nippusiteillä kiinni.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
117
Suositelkaapa jotain hyvää minimalistista pöytää datailuun. Saisi olla "suoralinjainen" eli esim. toi Ikean Thyge ei käy, koska noi A-muodossa olevat jalat on ruminta ikinä missään.

Haussa siis jotain tällaista (kuvassa Soges 55-inch desk, en tiedä saako Suomesta):
upload_2018-9-5_15-39-50.png
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Mitäs puuta työpöytä saisi olla, ja minkä paksuista? Tähän asti Ikean Gallantit palvelleet erinomaisesti, mutta nyt olisi tarkoitus tehdä reilusti isompi DIY-sovituksena ja tukevilla pukkijaloilla, jotta saan tietokoneen yhteyteen elektroniikkasäätöä varten työtilaa. Täällä landella on sen verran huonosti rautakauppoja, että pitää varmaankin tilata sokkona materiaalit kotiinkuljetuksella.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
136
Valmis koivu- tai tammilevy voisi olla näppärä vaihtoehto, jos sopivaa kokoa löytyy. Pöydän koosta riippuen paksuus jotain 30-50 mm. Jos tarvittavat työkalut löytyy, niin levyn tekee toki itsekin tasan haluttuun kokoon. Materiaaleista harkitsisin silloinkin ensimmäisenä koivua ja tammea.

Kannattaa pitää mielessä, että pöydissä ym. huonekaluissa "tein itse" ja "säästin" eivät yleensä kuvaa samaa tuotetta.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Kyl toi mun itse tekemä hässäkkä näytti just siltä että se oli tehty ihan itte ja säästämällä. Varsinkin ne ihan ekat versiot :D

Jos nyt lähtisin kasaamaan uutta pöytää harkitsisin vakavasti sähköjalkojen käyttöä, 3-4kpl pöydän koon mukaan. Jokatapauksessa jalat yhdistäisin ensin keskenään teräsputkesta tehdyllä kehikolla (kuten Galantissa oli) ja pöytälevy siihen kiinni erikseen.

Tuossa omatekemässä pöydässä suurin "vika" (kokoa lukuunottamatta) oli nimenomaan se, että jalat oli suoraan kiinni pöytälevyssä joka puolestaan taipui painon alla. Korjaustoimenpiteiden jälkeen ei enää paljoa mutta sen verran että sen huomasi, varsinkin jos katsoi vähän kauempaa. Sähköjaloilla saisi paremmat työskentelyasennot sen mukaan mitä on tekemässä ja pöydän alainen johdotuskin kävisi näppärämmin.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
136
Tuo on totta, että isossa pöydässä jalat kannattaa yhdistää jonkinlaisella pöytälevyä tukevalla kehikolla. Se pitää vaan muistaa suunnitella kunnolla, ettei vahingossa tee ansaa polville.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Itsekkin laitoin wanhan lipaston pöytälevyn uusiokäyttöön repimällä hajonneet lipastot pois ja pistämällä tilalle Ikean Adils-jalkoja (huhhuh kun on kallista!).

Levyllä kokoa 150cm x 75cm x 3cm ja materiaalina lastulevy, eli massaa on vaikka muille jakaa. Ongelmaksi vain tuli se ettei neljä jalkaa levyn nurkissa oikein jaksanut kannatellut levyä ilman silminnähtävää notkumista. Törkkäsin sitten viidennen jalan taakse/keskelle siten ettei jalka ollut aivan levyn laidassa missä siitä ei olisi hyötyä mutta ei kuitenkaan aivan keskellä missä se tulisi jalkojen tielle. Hyvin toiminut tähän asti, ja helppo purkaa muuttoa varten kun jalat saa kierrettyä kokonaan irti levystä ilman työkaluja.

Eli jos kelpo pöydän haluaa kelpo hintaan, niin Ikean jalat paritettuna mieleisen lastulevyn tai massiivipuulevyn kanssa on aika optimaalinen kokonaisuus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Vähän mietityttää että minkälaisen pöytän sitä hankkisi kun omilleen muutan. Pöydälle tulisi perinteiseti näyttö ja muut härpäkkeet, jonkulaiset kajarit, ehkä tuo nykyinen viritinvahvistin ja pitäisi konsoli/t mahduttaa myös. Liekkö sitten järkevintä että koneelle oma pöytänsä ja vierelle toinen johon kaikki muu? Toki ois kiva että pöydällä mahtuis myös tekemään jotakin.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Katso torista Ikea Galant 160x80 tjsp peruspöytä, se on ihan oikeaa puuta vielä eikä pahvia sisältä. Omasta mielestä olennaista on se, että pöydällä on riittävästi syvyyttä. Mahtu nimenomaan tekemään jotain siinä monitorin edessä, vaikka kasaamaan toisen koneen.

Mulla on nyt L-mallinen Galant, kuvan tyylinen mutta tuossa vasemmalla vielä yksi jatkopala lisää
http://i.imgur.com/CpmR4u3.jpg

Tässä on nyt kaksi pöytäkonetta, niissä neljä näyttöä joista yksi on 43" telkkari. Tilaa riittää ja olis enemmänkin jos sais aikaseks siivota tän pöydän. Huonona puolena on se, että tavaraa kertyy... Siksipä huomio, tarvitset pöydän kaveriksi laatikoston tai pari mihin tunkea kaiken pikkusälän. Itse aikanaan köyhäilin ja hain muutaman kympin lipastoja pari kappaletta paikallisesta huonekaluliikkeestä. Muuten ihan hyviä mutta eipä niihin mahdu mitään :D Joku päivä korvaan ne parilla hyvällä laatikostolla missä on pyörät alla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 884
Pöytiä kannattaa katsella kierrätyskeskuksista ja käytettyjä toimistokalusteita myyvistä paikoista jos haluaa tukevia ja kestäviä.
Itsellä on remppakohteista pelastettuja työtasoja,jalkoja ja laatikostoja.Työtasoa on L muotoisessa 3.0 m x 0.64m+1.3m, alla kaksi 60 cm leveää laatikostoa(3 laatikkoa molemmissa) Lisäksi on pari 45 cm leveää pyörällistä 4 laatikon settiä.Silti tuntuu että ei ole tilaa tarpeeksi.Pari näyttöä 32 ja 25,aktiivi kajarit,monitoimitulostin ja muuta sekalaista tavaraa liittyen valokuvaukseen,elekroniikkaan ja tietokoneisiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Itse päivitin työpöydän ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen, hetken mielijohteesta. Mukaan tarttui Jyskin tarjouspöytä ja täytyy kyllä kehua parin päivän kokemuksella. 120x60cm, korkeutta 75cm ja rautasahaa näyttämällä madaltunee kohtalaisen helposti ~5cm. Yllättävän tukea vaikka on rakenteeltaan aika siro, eikä ainakaan omaan silmään ole pahan näköinen. Halpakin vielä.

Työpöytä VANDBORG 60x120 tammi/musta | JYSK
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Itellä olisi tarvettä vähän sirommalle pöydälle. Olisi tarkoitus saada nörttihuoneeseen mahtumaan pc:n kaveriksi 55" töllö xbox one x pelailuun, nykyisellään olohuoneessa jää pelailut jostain ihmeen syystä aika vähiin :) Nyt pari vuotta ollut ikean halpis linnmon kennopöytä 200cm leveänä joka palvellut pelkässä pc käytössä ihan hyvin, telkkari vaan ei tule ultrawide näytön kanssa tuohon pöydälle mahtumaan.

Nykyinen setup näyttää siis tältä

IMG_20181202_102446.jpg


Suunnitelmana olisi ikkunan eteen PC setuppi, jolloin pitkän seinän puolelle saisi sijoitettua telkkarin ja muut roippeet. Absoluuttinen maksimileveys pc pöydälle olisi 140cm (mieluummin 120cm). Nykyisen pöydän tilalle oikeaan reunaan sit joku max 140cm leveä TV taso johon saisi vahvistimen ja ainakin aluksi telkkarin (voi olla että myöhemmin ripustaisin töllön seinälle) Eli olisko jollain suositella jotain max 140cm leveää ja 70cm syvää laadukasta pöytää max 300€ hintaluokkaan? Jos "samaa sarjaa" löytyisi vielä telkkarillekkin joku taso ni olisi ihan loistavaa, ei toki pakollista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Itellä olisi tarvettä vähän sirommalle pöydälle. Olisi tarkoitus saada nörttihuoneeseen mahtumaan pc:n kaveriksi 55" töllö xbox one x pelailuun, nykyisellään olohuoneessa jää pelailut jostain ihmeen syystä aika vähiin :) Nyt pari vuotta ollut ikean halpis linnmon kennopöytä 200cm leveänä joka palvellut pelkässä pc käytössä ihan hyvin, telkkari vaan ei tule ultrawide näytön kanssa tuohon pöydälle mahtumaan.

Nykyinen setup näyttää siis tältä




Suunnitelmana olisi ikkunan eteen PC setuppi, jolloin pitkän seinän puolelle saisi sijoitettua telkkarin ja muut roippeet. Absoluuttinen maksimileveys pc pöydälle olisi 140cm (mieluummin 120cm). Nykyisen pöydän tilalle oikeaan reunaan sit joku max 140cm leveä TV taso johon saisi vahvistimen ja ainakin aluksi telkkarin (voi olla että myöhemmin ripustaisin töllön seinälle) Eli olisko jollain suositella jotain max 140cm leveää ja 70cm syvää laadukasta pöytää max 300€ hintaluokkaan? Jos "samaa sarjaa" löytyisi vielä telkkarillekkin joku taso ni olisi ihan loistavaa, ei toki pakollista.
Oisko kellään pistää mitään suosituksia. Nyt viikon koittanut etsiä näistä paikallisista perus putiikeista (sotka,asko,jysk,masku) ja ei oikein mitään järkevää tunnut löytyvän :( Ikeasta toki saisi vaikka mitä sopivia, mutta turhan kaukana lähin liike lähtä yhtä pöytää hakemaan.

Pitää varmaan kohta vaan hakea k-raudasta joku työtaso/keittiötaso ja leikata sopivaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
273
Oisko kellään pistää mitään suosituksia. Nyt viikon koittanut etsiä näistä paikallisista perus putiikeista (sotka,asko,jysk,masku) ja ei oikein mitään järkevää tunnut löytyvän :( Ikeasta toki saisi vaikka mitä sopivia, mutta turhan kaukana lähin liike lähtä yhtä pöytää hakemaan.

Pitää varmaan kohta vaan hakea k-raudasta joku työtaso/keittiötaso ja leikata sopivaksi.
Meinasin juuri ehdottaa Ikeaa aikaisemman viestisi perusteella.
On24 ehkä tarkistamisen arvoinen paikka, itsekin katselin tuolta tietokonepöytiä ja muuta, mutta päädyinkin loppujen lopuksi tilaamaan Ikeasta koska löysin sieltä itselleni sopivimman. On24 löytyy juurikin joitain samaa sarjaa olevia erilaisia huonekaluja. Kokemuksia tuosta kaupasta ei ole.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Ikeasta taitaa tulla aika jäätävät toimituskulut, mitä itse kattelin ni tulisi melkein samanverran toimituskuluja kun mitä itse tuotteet maksaa :). Pitääpä katsella tuota On24 valikoimaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Ikeasta taitaa tulla aika jäätävät toimituskulut, mitä itse kattelin ni tulisi melkein samanverran toimituskuluja kun mitä itse tuotteet maksaa :). Pitääpä katsella tuota On24 valikoimaa.
Ikean toimituskulut on about vakiot. Tilasit sitten kaapinoven tai kokonaisen keittiön, toimitusmaksut on samat :rofl:
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
LINNMON Pöytälevy - valkoinen - IKEA

Mitenhän kestävää levyä tuo olisi? jos jaksaisi pöytäkoneen ja näytönpainon? tuollainen L mallinenkin pöytä ratkaisu olisi itselle passeli. Tai sitten sellainen kulmaan tuleva mutta ikean versio 39€ ei kyllä houkuttele näyttöö sangen pieneltä.

Toki samalla mietin että miten voisi fiksusti järjestää näppäimen ja hiiren osalta johdot kun tuo johto sokkelo taas ärsyttää.

Miten mahtaako ikeasta tulla edes pöytälevyt tuollaisen 10e postimaksujen hinnalla saati ehjänä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
LINNMON Pöytälevy - valkoinen - IKEA

Mitenhän kestävää levyä tuo olisi? jos jaksaisi pöytäkoneen ja näytönpainon? tuollainen L mallinenkin pöytä ratkaisu olisi itselle passeli. Tai sitten sellainen kulmaan tuleva mutta ikean versio 39€ ei kyllä houkuttele näyttöö sangen pieneltä.

Toki samalla mietin että miten voisi fiksusti järjestää näppäimen ja hiiren osalta johdot kun tuo johto sokkelo taas ärsyttää.

Miten mahtaako ikeasta tulla edes pöytälevyt tuollaisen 10e postimaksujen hinnalla saati ehjänä?
Itse ostin tuon 100x60cm kokoisen ja hain viikon päästä toisen (10e/kpl). Laitoin toisen levyn takimmaisten jalkojen eteen kulmaraudoilla ja taakse ruuvasin modeemia, wlan-boksia, johtoja yms piiloon.
Hintaan nähden todella laadukas pöytälevy. Oikeat täysi puiset maksavat 5-10 kertaa enemmän.
Itsellä tuossa on 32 näyttö, Node 202 koppa ja näppis/hiiri. Yllättävän siisti 30e pöydäksi.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Itse ostin tuon 100x60cm kokoisen ja hain viikon päästä toisen (10e/kpl). Laitoin toisen levyn takimmaisten jalkojen eteen kulmaraudoilla ja taakse ruuvasin modeemia, wlan-boksia, johtoja yms piiloon.
Hintaan nähden todella laadukas pöytälevy. Oikeat täysi puiset maksavat 5-10 kertaa enemmän.
Itsellä tuossa on 32 näyttö, Node 202 koppa ja näppis/hiiri. Yllättävän siisti 30e pöydäksi.

Nakkaappa photoa jos kehtaat? =) mä oon niin kömpelö noiden johtojen suhteen että huhhuh. mut nykyinen pöytä on joku iskun vanha jykevä pöytä mutta saanu osumaa jo liiakseen
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Nakkaappa photoa jos kehtaat? =) mä oon niin kömpelö noiden johtojen suhteen että huhhuh. mut nykyinen pöytä on joku iskun vanha jykevä pöytä mutta saanu osumaa jo liiakseen
Tuossa jonkinmoinen kuva. Kaapeleissa olisi vielä tekemistä, mutta pitää laittaa paremmin lanien jälkeen.
20190128_215448.jpg
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 591
Mietinnet pitäskö hakee kaksi pöytää ja tehdä niistä L muotoinen kombo? ei taida tolla 10€ pisteilla saada ton kokoista pöytää
 

Jyrmo

Volvo
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Aikaisempi pöytä oli tuollainen Linnmonni ja pahviahan se on. Kestää kyllä näytön ja tietokoneen painon muttei kestä kiinnittää näyttöä jalkaan joka ruuvataan pöydän laitaan.

Päivitin tästä Linnmonnista ihan massiivipuiseen keittiötyötasoon ja nyt kyllä kestää. 3.8cm vahvuutta ja painostakin huomaa että puuta on kun painoa reilut 30kg kokoluokassa 186x66 tms kun Linnmonni luokkaa 2kg 200x80.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Kyllä itsellä tuo linnmon on ihan hyvin kestänyt monitorivarren + 34 ultrawide näytön. Rimpulahan tuo toki on ja ei suositeltavaa, mutta kestää kyllä kun käyttää järkeä varren kirityksessä. Ei sitä hampaat irvessä tarvi puristaa kiinni.

Itelläkin tarkotus olisi pöytä päivittää, mutta ei oikein tunnu sopivaa löytyvän.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Luultavasti tuo on vaan kiristetty liian tiukalle = pöytä murtunut tuosta monitorivarren päällislevyn kohdalta jo heti asennuksessa & siitä sitten ajanmyötä pettänyt lopullisesti. Mutta niinkun sanoin en suosittele linnmon pöytää jos tarkoitus on erillista monitorivartta käyttää, järkeä käyttäen tuokin kyllä onnistuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Onko kellään kokemusta diy-mallisesta koivuvaneripöydästä? Miten kestää monitorivarren? Saako siistiä jälkeä hiomalla ja vahaamalla?

30mm paksua ajattelin ja mahdollisesti jalat Ikeasta tai sitten tekisin jalat myös tuosta vanerista. L-mallista suunnittelin ja valmista mieleistä pöytää ei meinaa löytyä. Kinnarps/Martela käytettynä olisi vaihtoehto, mutta ne pitäisi hakea sadan kilometrin päässä ja siinä ja tässä mahtuvatko autoon.
 
Liittynyt
26.11.2017
Viestejä
25
Itelläkin ois työpöytä hakusessa kun Ikean Malm alkaa lahoamaan eikä tähän oikein saisi edes AmazonBasicin jalustaa kiinni. Aika vähissä tuntuu vaihtoehdot olevan kun vaatimukset on 140-150 x 60-70 cm, musta/tummanruskea ja mahdollisuus kiinnittää AmazonBasicsin jalusta. Toistaiseksi ainoa mikä on tullut vastaan on Ikean Bekant. Tuossakin voi ehkä vähän joutua säätämään jalustan kanssa koska noiden jalkojen mukana tulee metallituki joka vie tilaa pöydän alta. Ilmeisesti pöytälevy on kuitenkin tarpeeksi vahva Acer x34p:tä kannattelemaan.

Redditistä kyllä löytyi pari threadiä aiheesta ja ihan lupaavalta vaikuttaa:
Ikea Bekant - Thick enough for monitor mount? : AskBattlestations
Ikea Bekant Triple Monitor Arm. Has anyone broken a bekant before? : AskBattlestations
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Itelläkin ois työpöytä hakusessa kun Ikean Malm alkaa lahoamaan eikä tähän oikein saisi edes AmazonBasicin jalustaa kiinni. Aika vähissä tuntuu vaihtoehdot olevan kun vaatimukset on 140-150 x 60-70 cm, musta/tummanruskea ja mahdollisuus kiinnittää AmazonBasicsin jalusta. Toistaiseksi ainoa mikä on tullut vastaan on Ikean Bekant. Tuossakin voi ehkä vähän joutua säätämään jalustan kanssa koska noiden jalkojen mukana tulee metallituki joka vie tilaa pöydän alta. Ilmeisesti pöytälevy on kuitenkin tarpeeksi vahva Acer x34p:tä kannattelemaan.

Redditistä kyllä löytyi pari threadiä aiheesta ja ihan lupaavalta vaikuttaa:
Ikea Bekant - Thick enough for monitor mount? : AskBattlestations
Ikea Bekant Triple Monitor Arm. Has anyone broken a bekant before? : AskBattlestations
Tai sitten ostaa tuon Bekant rungon ja siihen keittiötason.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
54
Aikaisempi pöytä oli tuollainen Linnmonni ja pahviahan se on. Kestää kyllä näytön ja tietokoneen painon muttei kestä kiinnittää näyttöä jalkaan joka ruuvataan pöydän laitaan.

Päivitin tästä Linnmonnista ihan massiivipuiseen keittiötyötasoon ja nyt kyllä kestää. 3.8cm vahvuutta ja painostakin huomaa että puuta on kun painoa reilut 30kg kokoluokassa 186x66 tms kun Linnmonni luokkaa 2kg 200x80.
Mulla on tällä hetkellä kaksi 27" näyttöä yhden tällaisen jalan varassa Linnmonnissa. Ehkä vähän riski, mutta hyvin on 1,5 vuotta kestänyt.

41nnWzPeaRL.jpg
 

Jyrmo

Volvo
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
311
Mulla on tällä hetkellä kaksi 27" näyttöä yhden tällaisen jalan varassa Linnmonnissa. Ehkä vähän riski, mutta hyvin on 1,5 vuotta kestänyt.

Kokeilin vanhaan tasoon vastaavanlaista jalkaa ja ennenkuin löysäsin käsistä niin rutisi jo siihen malliin että poikki tuo taso menee, 27" ja 24". 3.8cm vahva massiivipuu tiennyt mitään tuosta.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
Itse painin saman ongelman kanssa, enkä uskaltanut laittaa 2x 27'' varren päähän tuohon linnmoniin niin hain KodinTerrasta vaan liimalevyn, hioin ja puuvaha päälle ja kyllä kestää eikä se nyt hirveästi maksanutkaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
Nyt pitäisi löytää pöytä tai pöytälevy ja jalat mitoilla 150x 60-70 ja korkeutta 75cm. Löytyiskö hyviä ehotuksia?
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Tai sitten on jo monitorivarren jalka ennestään leveämpää mallia. Nyt tuossa on kiinni 1kpl 27" ja 1kpl 24".
Emännän monitorivarren jalka (samanlainen kuin aiemmin linkatussa kuvassa) alko painautua levyyn ja oli jo selvästi kallellaan. Levyssä oli jo selkeä kuoppa/painauma. Levy vaihtoon, tuet molemmin puolin jalkaa ja nyt on pysynyt kunnossa.

20190212_112449.jpg


Nyt tosin emme tiedä onko kysyjällä edes monitoritelinettä.

Toinen paikka mistä noita pöytälevyjä voi katsella on Bauhaus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Itsellä oli etsinnässä jämäkkä kulmapöytä, eikä oikein järkevää mahdollisuutta päästä käsiksi käytettyihin toimistokalusteisiin, tai ne eivät sopineet nykyiselle paikalle. Tutkinnan päätteeksi hankin Ikea Bekant 140cmx60cm jalustan pöytälevylle, pari Ikean pöydänjalkaa ja paikallisesta puutavaraliikkeestä mittaansahatut palat 30mm koivuvaneria. Vähän hiontaa hiekkapaperilla ja Osmon vahaa pari kerrosta päälle. Pieni hionta 600 hiekkapaperilla ja tuli hyvä. Pohjassa kummallakin sivulla Ikean Signum johtokourut. Hintaa pompsautti tämä 30mm koivuvaneri, joka oli yllättävän kallista, vaikka tuntuu, ettei sitä ihan kamalasti mennyt. Toisaalta nyt on käytännössä ikuinen pöytälevy ja tuo Bekantin jalustakin vaikuttaa todella hyvältä. Lisäksi tein samasta vanerista lattiarullakon koneelle, niin ei tarvitse pitää sitä pöydällä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 422
Viestejä
4 160 823
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom