Työmatkan pituus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 824
6km suunta, mennyt nyt pyörällä säännöllisesti jo muutaman kk. Vartin per suunta plus suihku ja vaatteiden vaihto. Autolla pääsisi kyllä nopeammin mutta pyöräilyyn on nyt rutinoitunut hyvin.
Tätä olen aina hieman ihmetellyt kun kaikki aina puhuvat että pyöräilyn jälkeen pitää päästä suihkuun. Ja ei sitten voi kulkea pyörällä töihin kun ei ole suihkua.

Itse hikoilen todella helposti ja paljon, mutta osaan myös sovittaa pyörällä nopeuden niin ettei tule hiki. Ajan 7km/ suunta töihin ja en ole kyllä suihkussa kertaakaan käynyt. Semmonen 20 min menee tuohon eli ihan kohtuu vauhdilla kuitenkin menen. Muutenkin ajan pyörällä paljon ja jos ei nyt siis ihan tarkoituksella lähde ajamaan kovaa kuntoilumielessä niin ei tuossa nyt hiki tule sen enempää kun normaali kävelyssäkään.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
740
About 10 km suuntaansa, omalla autolla menee vartissa. Viime kesänä/syksynä tuli pyöräiltyä, jäi sitten talven tullessa. Pitänee lomien jälkeen aloittaa uudestaan, näkyy jo kovasti keskivartalolla :p
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Maailma pelastuu pyörällä ;)
Voisi laittaa pyöräilijöille -5% veroa
Millä tavalla Maailma pelastuu pyörällä? Siitä olen samaa mieltä että arkiliikunta on hyväksi, ja siihen voisi kannustaa. -5% on utopiaa, eikä tuota voida mitenkään valvoa. Ehkä voisi halukkaille olla kuntotesti vuosittain, ja jos pääsee tavoitteen alle niin vaikka -0,5% verotus keveämmäksi.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
545
Tätä olen aina hieman ihmetellyt kun kaikki aina puhuvat että pyöräilyn jälkeen pitää päästä suihkuun. Ja ei sitten voi kulkea pyörällä töihin kun ei ole suihkua.

Itse hikoilen todella helposti ja paljon, mutta osaan myös sovittaa pyörällä nopeuden niin ettei tule hiki. Ajan 7km/ suunta töihin ja en ole kyllä suihkussa kertaakaan käynyt. Semmonen 20 min menee tuohon eli ihan kohtuu vauhdilla kuitenkin menen. Muutenkin ajan pyörällä paljon ja jos ei nyt siis ihan tarkoituksella lähde ajamaan kovaa kuntoilumielessä niin ei tuossa nyt hiki tule sen enempää kun normaali kävelyssäkään.
Hikoilu on nähdäkseni yksilöllinen ominaisuus, toisin sanoen joku muu saattaa pyöräilyn jälkeen hikoilla runsaasti, vaikka sinä et niin tekisikään. Ja vaikka sanoit hikoilevasi paljon, niin joku toinen hikoilee vielä sinuakin enemmän :D Varmaankin myös kunto ja massa vaikuttavat tähän jossain määrin.

Itse olen tällainen kovan luokan hikolija... äskenkin poljin 1,5km kauppaan ja takaisin sillä lopputuloksella, että paitaa sai ottaa päältä pois heti kotiin pääsemisen jälkeen, vaikka keskinopeus oli vain hieman päälle 20 km/h. En kuitenkaan koe olevani erityisen huonossa kunnossa, koska olen esimerkiksi heittänyt useamman yli 100km lenkin 27-30 km/h keskinopeudella kuluneen kesän aikana, mutta olen silti lyhyiden kauppareissujenkin jälkeen yltäpäältä hiessä.

Mullakaan ei ole mahdollisuutta käydä työpaikalla suihkussa, mutta en anna tämän haitata. Toivottavasti ei haittaa muitakaan :D
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
7
Tätä olen aina hieman ihmetellyt kun kaikki aina puhuvat että pyöräilyn jälkeen pitää päästä suihkuun. Ja ei sitten voi kulkea pyörällä töihin kun ei ole suihkua.

Itse hikoilen todella helposti ja paljon, mutta osaan myös sovittaa pyörällä nopeuden niin ettei tule hiki. Ajan 7km/ suunta töihin ja en ole kyllä suihkussa kertaakaan käynyt. Semmonen 20 min menee tuohon eli ihan kohtuu vauhdilla kuitenkin menen. Muutenkin ajan pyörällä paljon ja jos ei nyt siis ihan tarkoituksella lähde ajamaan kovaa kuntoilumielessä niin ei tuossa nyt hiki tule sen enempää kun normaali kävelyssäkään.
Itsellä kyllä tulee jo normaali kävelyssäkin ainakin jonkin verran hiki :) Nojoo, eihän se suihku varmasti pakollinen ole että pyöräillä pystyy, mutta sillä myös usein säästää kotona yhden suihkussakäynnin. Miten kukakin nyt tekee, mutta jos normaalisti kävisit ennen töitä kotona suihkussa, niin ei tuo töissä pyöräilyn jälkeen suihkuttelu sen sijaan sen enempää aikaa kuluta. Eli sinänsä sitä ei ehkä pitäisi edes laskea tai mainita kun työmatkaan kuluvasta ajasta puhutaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 659
Ite oon kanssa kova hikoilemaan ja se oli osaltaan syynä miks alko pyöräilyt riittämään ja ostin auton.Pyöräily sinällään oli ihan jees, mutta se hikoilun määrä.. vaikka kuinka hiljaa pyöräili niin ulkoa kun pääsi sisälle niin hetken päästä oli aivan litimärkänä hiestä ja hikoilu jatkuin vielä tunnin ajan joka pyöräilyn jälkeen. Vaatteita joutuis vaihtaa vähintään kolmesti päiväsässä.
Eikä asiaa auta se että olen kuumaverinen tyyppi joka toimii parhaiten viileässä ja "normaali" sisätilojen lämpö on mulle aivan liian kuuma. Mulla ei ole kuin yksi pitkähihainen paitakaan. Aina riittää t-paita siitä huhtikuun puolen välin paikkeilta tonne lokakuun loppuun. Sama pitkien housujen kanssa. Pääsiäisen tienoilla vaihtuu shortseihin ja sitten lokakuun lopussa taas pitkiin. Kotona makkarissa on mahdollisuuksien mukaan max 16 astetta lämpöä, siitä ylöspäin alkaa olla jo tukalaa nukkua.

Näillä spekseillä ku kesäaamuisin noin 16c ulkona ja polki töihin ja sitten sisälle missä 24-25c ni kuolema on aika varma. Hiki vuotaa kuin seula. Tai vielä hauskempi että jos ulkona on 10 astetta pakkasta ja pelkät farkut, t-paita ja talvitakki ni oikein mukava fillaroida. Mutta sitten kun tulee lämpimään sisätilaan ni voi luoja sitä hikoilun määrää.
Samoin jos syö tulista ruokaa ni pää alkaa vuotaa kuin vesiputous.

Meitä on aika moneen junaan.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Ehkä voisi halukkaille olla kuntotesti vuosittain, ja jos pääsee tavoitteen alle niin vaikka -0,5% verotus keveämmäksi.
Eiks se olis yhteiskunnalle parasta, kun kaikki saisi eläkkeelle jäämispäivänä sydärin ja kuolisi pois, ennen kuin eläkkeitä aletaan maksamaan? Eli +0,5% hyväkuntoisille, jotka nostaa eläkkeitä ties kuinka monta vuosikymmentä. :D

Oma työmatka on n.15km. Nykyään pääasiassa auto+metro yhdistelmä päiväkotikyydityksestä johtuen (auto siis). Välillä pelkkä metro ja kesäkeleillä fillarilla satunnaisesti.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
489
Töitäkin on monenlaisia. Jos töihin tullessasi vedät haalarit ylle ja aloitat fyysisen työn, niin pieni alku hiki ei kai haittaa. Toisin kuin jos työnkuva on päätetyö avokonttorissa tai jopa asiakkaiden tapaaminen, niin hikivaatteet ei sovi.

Itsellä tosiaan tuollainen aivotyö, ja ei oikein viitsi fillaroida liikaa ettei kollegat liikaa pökrää ympärillä. Joskus menen töihin kaikessa rauhassa fillarilla, mutta useimmiten autolla.
 

Luistis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.08.2019
Viestejä
60
Töitäkin on monenlaisia. Jos töihin tullessasi vedät haalarit ylle ja aloitat fyysisen työn, niin pieni alku hiki ei kai haittaa. Toisin kuin jos työnkuva on päätetyö avokonttorissa tai jopa asiakkaiden tapaaminen, niin hikivaatteet ei sovi.

Itsellä tosiaan tuollainen aivotyö, ja ei oikein viitsi fillaroida liikaa ettei kollegat liikaa pökrää ympärillä. Joskus menen töihin kaikessa rauhassa fillarilla, mutta useimmiten autolla.
Eikö työnantaja tarjoa mahdollisuutta peseytymiseen? Itse vaihdan vain eri vaatteet toimistolla vaikka kuumalla olisi vähän hiki päässytkin tulemaan.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
273
Pyörällä/jalkaisin n. 4km suuntaansa, autolla reilu 5km per suunta.

Jos hiljalleen saisi rutiiniksi mennä juosten pari kertaa viikossa niin saisi aina kaksi kärpästä yhdellä iskulla. :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Autolla 40km/80km edestakaisin töihin, matkalla pääsee käymään kaupoissa jos on päiväsaikaan liikkeellä. Voisi olla helpompi jäämällä työttömäksi ja jäädä nostelemaan tukia....
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 380
Viestejä
4 159 105
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom