Työ- ja pelikone (1080 Ti valmiina)

Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
3
Olisi aika hankkia uusi tietokone. 1080 Ti näytönohjain löytyy jo valmiiksi ja nyt tarvitsen muut osat. Käyttöjärjestelmää en tarvitse. Tällaista olen alustavasti katsellut:
kone.png

Mielipiteitä?
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
X370 emo toimii, mutta ehkä jos uutta ostaa niin x470 olisi järkevämpi. Ottaisin myös poweriksi jonkin laadukkaamman kuin tuon corsairin vs:n. Esimerkiksi tämä Seasonic 650W FOCUS+ 650 Gold, modulaarinen ATX-virtalähde, 80Plus Gold - 94,90€
Jäähy ei myöskään sovi am4 kantaan joten sen vaihto. Jos parasta ilmajäähyä haluaa niin Noctua NH-D15 SE-AM4 -prosessorijäähdytin, AMD AM4 - 86,50€ ja tässä erittäin hyvä budjettivaihtoehto Thermalright HR-02 Macho rev.b. -prosessorijäähdytin, LGA775/115x/1366/2011, AMD AMx/FMx - 52,90€
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
X370 pro kuulemani mukaan aika epävarma muistikulun suhteen. X370:llä myös bios tulee päivittää ennen uuden prosessorin asennusta. X370 Hero oli hetki sitten ainakin vielä saatavissa 150e hintaan verkkokaupasta. X470 Pro muistikulultaan kai parempi jo kuin x370 pro. Herolla muistit itsellä kulkenut miten päin vain, jopa 3600Mhz. Jos budjetti venyy niin asusilta halvimmasta kalleimpaan:

-X370 Hero (VI)jos vielä tarjouksessa
-X470Pro
-X470F gaming
-X470 Hero (VII)

Herot noista parhaita, uudempi hieman parempi
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
51
Itsellä aiemman sukupolven Ryzen ja voin sanoa että huonosti optimoiduissa peleissä tulee microstutteria, jota en ole millään saanut pois, ilmeisesti kyseessä on ominaisuus joka liittyy CCX:ään. Tästä uudemmasta sukupolvesta en tiedä, mutta jos pelikonetta itse hankkisin, niin hankkisin Intelin, omalla kokemuksella AMD:llä pelaamisesta ei tule muuta kuin paha mieli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Itsellä aiemman sukupolven Ryzen ja voin sanoa että huonosti optimoiduissa peleissä tulee microstutteria, jota en ole millään saanut pois, ilmeisesti kyseessä on ominaisuus joka liittyy CCX:ään. Tästä uudemmasta sukupolvesta en tiedä, mutta jos pelikonetta itse hankkisin, niin hankkisin Intelin, omalla kokemuksella AMD:llä pelaamisesta ei tule muuta kuin paha mieli.
Yhdellä GPU:lla en mitään tuollaista ole havainnut. Sanoisin, että valitat turhasta.

Tai sitten on kellotettu väärin, mikä on todennäköisempää.

--

Tietenkin Intel oli peleissä aina 10-15% nopeampi, mutta tuollaiset mikrostutterit on hevonpaskaa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
51
Yhdellä GPU:lla en mitään tuollaista ole havainnut. Sanoisin, että valitat turhasta.

Tai sitten on kellotettu väärin, mikä on todennäköisempää.

--

Tietenkin Intel oli peleissä aina 10-15% nopeampi, mutta tuollaiset mikrostutterit on hevonpaskaa.


En ole ainoa noiden ongelmien kanssa, useilla eri säädöillä olen saanut pienennettyä noita microstuttereita, mutta edelleen ovat kyllä havaittavissa ja tämä on vain yksi monista peleistä. Toki joillekin ei ilmeisesti ole väliä miten pelit pyörivät, mutta kyllä mielestäni niiden pitäisi smoothisti pyöriä ilman nykimisiä ja Inteliä käyttävillä pelikavereilla ei ole ollut vastaavia ongelmia. Jos ei pelaa fps- tai hyvin optimoituja pelejä, niin noita stuttereita ei tule samalla tavalla huomattuakaan. Tosiaan ihan vaan varoituksen sanana AMD:n suhteen, itsekin aikanaan kuvittelin että onhan nuo nykimiset korjattavissa täysin pienillä säädöillä ja vuoden jälkeen vieläkin taistellaan.

Jos väärin kellotuksiin haluaa vedota, niin otan kyllä opastuksen mielellään vastaan ja haluan todeta kuinka olen ollut väärässä AMD:n suhteen, privalla saa kyllä yhteyden.
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
560
Sain itse tuon sutteroinnin kuriin nopeilla muisteilla. 3466Mhz cl15 käytössä. Ei mitään valittamista. Edellisillä 2400Mhz cl 16 tuota esiintyi jonkin verran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 086
Mikäs tällä kaverilla on kokoonpano? Pari HD 7970:stä Crossfiressä ja ei olisi mikään ihme..

En ole ainoa noiden ongelmien kanssa, useilla eri säädöillä olen saanut pienennettyä noita microstuttereita, mutta edelleen ovat kyllä havaittavissa ja tämä on vain yksi monista peleistä. Toki joillekin ei ilmeisesti ole väliä miten pelit pyörivät, mutta kyllä mielestäni niiden pitäisi smoothisti pyöriä ilman nykimisiä ja Inteliä käyttävillä pelikavereilla ei ole ollut vastaavia ongelmia. Jos ei pelaa fps- tai hyvin optimoituja pelejä, niin noita stuttereita ei tule samalla tavalla huomattuakaan. Tosiaan ihan vaan varoituksen sanana AMD:n suhteen, itsekin aikanaan kuvittelin että onhan nuo nykimiset korjattavissa täysin pienillä säädöillä ja vuoden jälkeen vieläkin taistellaan.
Minulla on ollut R7 1700 ja GTX 1060 jo kohta kaksi vuotta. Tällä koneella pelaan kevyitä pelejä (en FPS) ja mitään en ole havainnut. FPS näyttää intel-ultrawidellä niin paljon paremmalla, niin pelaan siinä. Prosessori on ollut kevyesti kellotettuna.

Intel on vaan ollut perinteisesti nopeampi peleissä. Nyt uusi Ryzen 2 -generaatio ja Intelin haavoittuvuusongelmat, niin ero on paljon pienempi.

Jos väärin kellotuksiin haluaa vedota, niin otan kyllä opastuksen mielellään vastaan ja haluan todeta kuinka olen ollut väärässä AMD:n suhteen, privalla saa kyllä yhteyden.
Tämä on todella helppoa varmistaa. Alikellota prosessori vaikka 3.5GHz. Myös näytönohjain -10% power target tms.

Jos silloin toimii vakaammin, ilman nykimisiä - niin kellotukset on aiheuttaneet ongelmat. Toki ainakin näytönohjaimen alikellottaminen laskee pelinopeutta, mutta sen jälkeen voi niitä turvallisia rajoja lähteä hakemaan - jos ne nykimiset poistuvat. Jos eivät poistu, niin voi privalla kuvien kanssa lähestyä ja saada suurta tyydytystä siitä, että olin väärässä. Semmoinen disclaimer, että en omista PUBG:tä, H1Z1:stä enkä Fortniteä. Ja pelaan FPS:iä tuolla i7-koneella, kun se nyt vaan on nopeampi niiden kanssa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Ööh, siis vuoden vanha videoklippi early access pelistä jonka kokoonpanosta ei mitään mainintaa ja todetaan että AMD:llä tulee peleissä microstutteria? :beye:
Pistetään suoraan ö-mappiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 120
Viestejä
4 196 220
Jäsenet
70 852
Uusin jäsen
tofu

Hinta.fi

Ylös Bottom