Galaxy
Team H2O
No, pitäähän niitä saamiaan sakkoja jossain itkeä
Itseäni on ihmetyttänyt ja huvittanut eräs toinen kameratolppa. Siinä on hyvin harvoin kamera, mutta silloin kun on niin kukaan ei edes yritä hidastaa vaikka selkeästi jo kaukaa näkee että tolpan salama vilkkuu kuin strobovalo discossa konsanaan. Eivätkö ihmiset oikeasti seuraa liikennettä autoillessaan vai eikö vaan ymmärretä että tolpassa vilkkuva salamavalo tarkoittaa että kamera on käytössä? Tuo salaman välkyntä tosiaan näkyy varmaan ainakin puolen kilsan päähän eikä suunnilleen kukaan reagoi siihen millään tavalla vaan ajaa silti reipasta ylinopeutta ja ottaa "passikuvan" itsestään.
Tuo tolppa kun vielä on koulun läheisyydessä niin itse kyllä ajelen tuossa erityisen tarkkaan rajoitusten mukaisesti. Se tosin aiheuttaa sen, että aika moni lähtee tuossa kohti sitten minua ohittamaan. Tästä voikin päätellä että tuokin tolppa on kyllä ihan oikealla paikalla, antamassa muistutuksia koulun luona kaahareille. (tosin, saman tienpätkän varrella paukkuu risteyksissä varmaan vähintään parin viikon välein kun joku ajaa punaisia päin tai muuten tötöilee risteyksissä tms)
Vähän veikkaan että olet keskustelun aiheen mukainen henkilö. Jos kamera välkkyy jatkuvasti on vain kyseessä väärin asetettu/kalibroitu rajoitus kamerassa. Siinä on ihan turha alkaa paniikissa polkemaan jarrua vaan jatkaa rajoituksen mukaan.
Olen kaksi kertaa törmännyt tuollaiseen kameraan joka välkkyy käytännössä jokaisen kohdalla. Ei tullut sakkoja vaikka toinen noista oli työmatkalla viikkoja tuossa tilassa.