Tyhmät ihmiset

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
En ole ihan varma, olenko tyhmä ihminen, kun olen tätä ketjua taas lueskellut. Varmuuden vuoksi totean liikenneaiheisesti, että punaisiin valoihin liruttajat ovat yhtä tyhmiä kuin vihreisiin vauhtiaan himmaavat. Se on varmaan se, kun se valo voi vaihtaa väriä ihan koska vaan.
Tämä, 500m aikasemmin nähdään että valo vaihtuu punaiseksi, alkaa valuttelu vaikka kuinka tiedetään ettei valo ehdi vaihtua uudestaan vihreäksi vaan on pakko pysähtyä, sitten siihen päälle joku kantakaupunki ja ruuhka-aika :facepalm:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tämä opetettiin aikoinaan autokoulussa, taloudellista ajoa kun ei tarvitse pysähtyä, siis punaisiin valoihin :tup:
Mutta maailma muuttuu, nykyään auto sammuu valoihin joten hyötyä ei saada, varsinkaan jos on pakko pysäyttää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 228
Mutta maailma muuttuu, nykyään auto sammuu valoihin joten hyötyä ei saada, varsinkaan jos on pakko pysäyttää.
Saadaan jos vaihtoehtona on se että ei tarvi pysähtyä ollenkaan. Ainakin perinteisillä polttomoottoriautoilla. Sähkö- ja hybridiautoilla joissa on talteenottava jarrutus voi ehkä jo aiheuttaa sen että eroa ei ole tai se on mitätön.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 041
Kun sitä käsijarrua käytetään, se ei jumiudu, nimimerkillä koskaan ei ole ollut käsijarrun kanssa ongelmia katsastuksessa ja jos tarkkoja ollaan niin kerran on tässä 25v aikana auto pompannut leimasta, väyrysen narinanivel oli väljä.
Minulla on ainakin yhdessä autossa ollut käsijarrumurhetta, mutta sekin oli tavallaan oma syy kun ostin käytetyn volkkarin. En ratkaissut ongelmaa kuin hetkellisesti jättämällä käsijarrua käyttämättä, vaan ensin kunnostamalla satuloita ja toisella kerralla lähettämällä auton paalattavaksi. Tyhmyydestä tämäkin johtui.

Ai niin, oli toisessakin natsivankkurissa käsijarruongelma kun kahva jäi käteen vaijerin ruostuttua poikki, ja yhdessä japsissa myös lakkasi satula kunnolla vapauttamasta. Myös pahoilla romuilla ajelu ja huollon laiminlyönti on tyhmää, oma vika.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Helppo nyrkkisääntö varmaan on, että jaksaako aisan nostaa (työntää) aisankannattimeen :hmm:
Tämä. Autosta irti olevaa kärryä on mahdotonta kuormata väärin. Jos menee takapainoiseksi, kärry ystävällisesti ilmoittaa nostamalla aisan pystyyn. Jos on liikaa painoa edessä, ei jaksa nostaa aisaa kiinni autoon. Jos olen tullut kärry autossa kiinni hakemaan jostain tavaraa, tapana on nostaa kärryä hieman kuormauksen jälkeen. Korjaustarpeen huomaa varsin nopeasti ja samalla tulee varmistettua kiinnitys.
 
Liittynyt
17.09.2017
Viestejä
467
Punaisiin valoihin liruttaminenkin on täysin tapauskohtaista. Samaa reittiä kun ajaa useamman kerran niin oppii tuntemaan valojen logiikan ja mahdollisten tiessä olevien sensoreiden paikat, tiettynä aikana on esim. usein niin että vihreä palaa aina defaulttina tiettyyn suuntaan ja vaihtuu tunnistimella toisesta suunnasta tuleville. Ainakin kahdessa lähiseudulla olevassa risteyksessä vihreästä punaisiin vaihtuessa liruttaminen kannattaa jos näkee, että risteävällä tiellä ei ole tulossa autoa sillä valot on kahdella lähestymisanturilla ja ehtii muuttua vähän himmaamalla takaisin vihreäksi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Kuuluisi ehkä paremminkin liikenneketjuun mutta menee niin vahvasti tännekin: Ennakointikyvyttömät jalankulkijat ja pyöräilijät. Risteyksissä ja varsinkin kauppojen parkkipaikoilla, miksi ihmeessä taaksepäin parkkiruudusta peruuttava auto pitää kiertää auton takaa?? Auton keulan kauttahan reitti on täysin vapaa muutaman sekunnin päästä, ja liikenne joutuisaa. Mutta ei, otetaan se typerin polku.

Samoin risteystä lähestyvä pyöräilijä, joka pystyy kyllä huomioimaan että tuleeko sieltä minun suunnastani enää yhtään autoa minun jälkeeni kun olen itse "lirutellut" suojatien yli, ja matkaa kyllä on tässä vaiheessa vielä reippaasti jotta ennakointi olisi mahdollista. Vaan eihän tämä tietenkään onnistu, pyöräilijän pitää manata autoilijan käytöstä ihan mielenosoituksellisesti päätä pyörittelemällä ja kääntää ohjaustankoa aavistus vasempaan päin, jotta ohitus auton etuosan sijasta sen takaa onnistuu. :facepalm:

Näissä molemmissa tapauksissa ei siis tietenkään ole mitkään millinohuet suoja-ajat olleet käytössä, vaan esim. jalankulkijat ovat monen autonmitan päässä peruuttavasta autosta. Pyöräilijän suuri nopeus on toki saattanut edesauttaa tuota toista tapausta, mutta ei sekään ole mikään syy olla ennakoimatta liikenteessä. Siinä tilanteessa takaa ei ollut tulossa ketään, ja minun taakse oli hyvä näkyvyys pyörätieltä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kuuluisi ehkä paremminkin liikenneketjuun mutta menee niin vahvasti tännekin: Ennakointikyvyttömät jalankulkijat ja pyöräilijät. Risteyksissä ja varsinkin kauppojen parkkipaikoilla, miksi ihmeessä taaksepäin parkkiruudusta peruuttava auto pitää kiertää auton takaa?? Auton keulan kauttahan reitti on täysin vapaa muutaman sekunnin päästä, ja liikenne joutuisaa. Mutta ei, otetaan se typerin polku.

Samoin risteystä lähestyvä pyöräilijä, joka pystyy kyllä huomioimaan että tuleeko sieltä minun suunnastani enää yhtään autoa minun jälkeeni kun olen itse "lirutellut" suojatien yli, ja matkaa kyllä on tässä vaiheessa vielä reippaasti jotta ennakointi olisi mahdollista. Vaan eihän tämä tietenkään onnistu, pyöräilijän pitää manata autoilijan käytöstä ihan mielenosoituksellisesti päätä pyörittelemällä ja kääntää ohjaustankoa aavistus vasempaan päin, jotta ohitus auton etuosan sijasta sen takaa onnistuu. :facepalm:

Näissä molemmissa tapauksissa ei siis tietenkään ole mitkään millinohuet suoja-ajat olleet käytössä, vaan esim. jalankulkijat ovat monen autonmitan päässä peruuttavasta autosta. Pyöräilijän suuri nopeus on toki saattanut edesauttaa tuota toista tapausta, mutta ei sekään ole mikään syy olla ennakoimatta liikenteessä. Siinä tilanteessa takaa ei ollut tulossa ketään, ja minun taakse oli hyvä näkyvyys pyörätieltä.
Eräs mamma kimpaantui tästä kun olin peruuttamassa autoa pois ruudusta ja hän käveli taakse ja aloitti sen perus huutamisen ja ikkunan hakkaamisen. Hyppäsin ulos kun en ollut häntä nähnyt vaikka kaikki mahdolliset keinot käytin ja pelästyin että olinko ajanut jonkun päälle.

No ei ollut onneksi alle jäänyt mutta oli siis kävelemässä sieltä takaata ja oli vain siinä C-pilarin takana etten sisältä häntä nähnyt, kysyin sitten että etkö nähnyt että olen lähdössä pois? Oli kuulemma nähnyt, no sitten totesin eli tahalleen kävelit sinne eteen että aiheutat itsellesi hengenvaaran jäädä auton alle? Oli hieman hiljaista sen jälkeen kun tajusi että sieltä autosta ei välttämättä näe ja enkä tosiaan ollut tahalleen ajamassa päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Samoin risteystä lähestyvä pyöräilijä, joka pystyy kyllä huomioimaan että tuleeko sieltä minun suunnastani enää yhtään autoa minun jälkeeni kun olen itse "lirutellut" suojatien yli, ja matkaa kyllä on tässä vaiheessa vielä reippaasti jotta ennakointi olisi mahdollista. Vaan eihän tämä tietenkään onnistu, pyöräilijän pitää manata autoilijan käytöstä ihan mielenosoituksellisesti päätä pyörittelemällä ja kääntää ohjaustankoa aavistus vasempaan päin, jotta ohitus auton etuosan sijasta sen takaa onnistuu. :facepalm:
En ymmärrä tästä oikein mitään? Jos sinä ole väistämisvelvollinen ja pyöräilijä joutuu kikkailemaan sinut kiertääksesi, niin kuka se tyhmä nyt onkaan. Vai mikä tämä skenaario oli?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
En ymmärrä tästä oikein mitään? Jos sinä ole väistämisvelvollinen ja pyöräilijä joutuu kikkailemaan sinut kiertääksesi, niin kuka se tyhmä nyt onkaan. Vai mikä tämä skenaario oli?
Ei se ole mitään kikkailua ajaa auton takaata, se on ennakointia ja joustavuutta mitä uusi tieliikennelaki pyytää noudattamaan.

Kuvassa loistava esimerkki missä spendexi osoitti mieltään kun olin mukamas hänen edessään

Olen siis tuossa punaisen laatikon kohdalla odottamassa että pääsen kääntymään tielle ja perä on 20-30cm siinä kevyenliikenteen väylällä, olinko siis edessä?

vähän niinkuin toisessa kuvassa mutta koska autoni on lyhyempi niin vielä vähemmän kevyenliikenteen väylällä

Tuolta suojatien toiselta puolelta on mahdoton nähdä liikennettä
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Ei se ole mitään kikkailua ajaa auton takaata, se on ennakointia ja joustavuutta mitä uusi tieliikennelaki pyytää noudattamaan.

Kuvassa loistava esimerkki missä spendexi osoitti mieltään kun olin mukamas hänen edessään

Olen siis tuossa punaisen laatikon kohdalla odottamassa että pääsen kääntymään tielle ja perä on 20-30cm siinä kevyenliikenteen väylällä, olinko siis edessä?

vähän niinkuin toisessa kuvassa mutta koska autoni on lyhyempi niin vielä vähemmän kevyenliikenteen väylällä

Tuolta suojatien toiselta puolelta on mahdoton nähdä liikennettä
No eihän siinä silloin mitään jos sitä suojatietä on reippaasti vapaana.
Tuo jälkimmäisen kuvan auto voisi kyllä olla vielä 1-2m edempänä -> sinä olisit saanut autosi niin ettei senttiäkään ole seeprojen päällä. :tup:
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 463
Ei se ole mitään kikkailua ajaa auton takaata, se on ennakointia ja joustavuutta mitä uusi tieliikennelaki pyytää noudattamaan.

Kuvassa loistava esimerkki missä spendexi osoitti mieltään kun olin mukamas hänen edessään

Olen siis tuossa punaisen laatikon kohdalla odottamassa että pääsen kääntymään tielle ja perä on 20-30cm siinä kevyenliikenteen väylällä, olinko siis edessä?

vähän niinkuin toisessa kuvassa mutta koska autoni on lyhyempi niin vielä vähemmän kevyenliikenteen väylällä

Tuolta suojatien toiselta puolelta on mahdoton nähdä liikennettä
Aika tyypillinen tilanne missä pyöräilijät osoittaa mieltään. Noita risteyksiä on paljon joihin ei voi yksinkertaisesti ryhmittyä olematta joko katveessa tai sitten osittain suojatien päällä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
En ymmärrä tästä oikein mitään? Jos sinä ole väistämisvelvollinen ja pyöräilijä joutuu kikkailemaan sinut kiertääksesi, niin kuka se tyhmä nyt onkaan. Vai mikä tämä skenaario oli?
Pyöräilijä oli sen verran kaukana tulossa kun hänet havaitsin, että normaalinopeudella tullessaan olisin reippaasti ehtinyt suojatien yli ja jäädä odottamaan häntä siihen risteyksen kynnykselle siten että koko auto on suojatien yltä pois. Aivan kuten tuo tila-auto on tuossa @Dr. Who kakkoskuvassa. Siinä oli jo myös toisella kaistalla auto risteyksen kynnykselle ajaneena joten ei ollut kyse siitäkään ettei pyöräilijä olisi voinut aivoillaan ajatella minunkin väistävän siihen viereen alta pois.

Olen pyöräilijänä huomannut että moni autoilija ei toisaalta ollenkaan hiffaa tuota yhteispelin mahdollisuutta, ja laittaa suotta liinat kiinni suojatien eteen vaikka olisi samaa vauhtia jatkaessaan ehtinyt tuohon samanlaiselle kynnykselle jo ainakin neljään kertaan - samalla kun takaa ei tule ketään. Koko kuvio muuttuu toki täysin jos myös takaa tulee autoilijoita, tottakai silloin itse autoilijana annan tilaa pyöräilijälle tosi reilustikin koska joku sitä pyöräilijää joutuisi anyway väistämään.

Minulle ainakin riittää pyöräilijänä jos edes neljännes suojatiestä jää vapaaksi, mahdun siitä mainiosti. Spandexien ego vaatii tosiaan koko suojatien ja vähän extraa vielä vapaaksi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
No eihän siinä silloin mitään jos sitä suojatietä on reippaasti vapaana.
Tuo jälkimmäisen kuvan auto voisi kyllä olla vielä 1-2m edempänä -> sinä olisit saanut autosi niin ettei senttiäkään ole seeprojen päällä. :tup:
Tuo on 11v vanha kuva, risteys on muuttunut aika paljon tuon jälkeen ja itseasiassa tuossa ilmakuvassakin on vielä vanha versio siitä, uudessa kevyenliikenteen väylää levennettiin, risteystä kavennettiin ja autoille tuli hidastuskorote tuohon, siitä syystä mun auto ei enää mahdu tuohon "väliin" kunnolla
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tässä toinen loistava esimerkki miten liikennesuunnitelu epäonnistuu täysin, onko kyseessä tyhmä ihminen vai mikä, mutta ei tuossa ole mitään järjen häivää ja myös tässä olen nähnyt monta kolaria ja spendexin mielenilmaisua vaikka auto on pakotettu tulemaan suojatielle että näkee tuon muurin taakse.
 

Liitteet

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Tässä toinen loistava esimerkki miten liikennesuunnitelu epäonnistuu täysin, onko kyseessä tyhmä ihminen vai mikä, mutta ei tuossa ole mitään järjen häivää ja myös tässä olen nähnyt monta kolaria ja spendexin mielenilmaisua vaikka auto on pakotettu tulemaan suojatielle että näkee tuon muurin taakse.
Peilit risteykseen niin ongelma on pitkälti ratkaistu?
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 463
Se on kyllä jännä, että pyöräilijöille näkee annettavan usein suojateillä tietä vaikka mitään velvollisuutta siihen ei olisi ja jos autoilija itse erehtyy risteyksessä olemaan hetken sen verran tiellä että pitää hiukan omaa ajolinjaa muuttaa, niin näytetään nyrpeää naamaa, paukutetaan auton kattoa ja huudellaan perään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Se on kyllä jännä, että pyöräilijöille näkee annettavan usein suojateillä tietä vaikka mitään velvollisuutta siihen ei olisi ja jos autoilija itse erehtyy risteyksessä olemaan hetken sen verran tiellä että pitää hiukan omaa ajolinjaa muuttaa, niin näytetään nyrpeää naamaa, paukutetaan auton kattoa ja huudellaan perään.
Miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa? Ei mitenkään.

Välillä kyllä näkee tapauksia, joissa auto on niin keskellä suojatietä kuin suinkin mahdollista, eli ei ole edes yritetty mennä pienimmän haitan mukaan. Silloin protestointi on kyllä paikallaan. Mutta jos ohi pääsee ilman ihmeempiä manöövereitä niin toki silloin protestointi on typerää ja tarpeetonta.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa? Ei mitenkään.

Välillä kyllä näkee tapauksia, joissa auto on niin keskellä suojatietä kuin suinkin mahdollista, eli ei ole edes yritetty mennä pienimmän haitan mukaan. Silloin protestointi on kyllä paikallaan. Mutta jos ohi pääsee ilman ihmeempiä manöövereitä niin toki silloin protestointi on typerää ja tarpeetonta.
Se on kyllä totta että autoilijatkin osaa olla urpoja välillä, juuri se että kaikki mitä tapahtuu takana ei ole mitään väliä. Tilaa olisi mennä eteenpäin risteyksessä se metri tai kaksi että takaata mahtuu menemään niin ei mennä vasta kuin torvea on soittanut niin tajutaan katsoa peiliin ja liikkua.

Sitten on nämä jotka jättää valoissa suojatien eteen 1-2auton välin :facepalm:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Se on kyllä totta että autoilijatkin osaa olla urpoja välillä, juuri se että kaikki mitä tapahtuu takana ei ole mitään väliä. Tilaa olisi mennä eteenpäin risteyksessä se metri tai kaksi että takaata mahtuu menemään niin ei mennä vasta kuin torvea on soittanut niin tajutaan katsoa peiliin ja liikkua.

Sitten on nämä jotka jättää valoissa suojatien eteen 1-2auton välin :facepalm:
Meitä on kyllä moneen junaan, mulle ainakin autokoulussa v. 2000 opetettiin väistämisen joustavuutta ja juurikin tuota takaa tulevien jonon katselemista samalla kun miettii antaako tietä vaiko ei. Eli juurikin tuo pienimmän haitan mukaan meneminen. Omat vanhemmatkin opettivat siihen kun olin ajokortti-iässä, mutta joillekin nuo väistämis- ja tienantamiskuviot ovat täysin ehdottomia.

Näitä 1-2 autonmittaa suojatien eteen jääviä on usein hauska seurata sivusta, jos itse ajankin siihen aivan suojatien eteen kiinni niin heidän on pakko liruttaa autoa myös eteenpäin koska nyt oma autoni blokkaa heidän näkyvyyden suojatielle. :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Jos jatketaan liikenneteemalla, niin tässä on lisää tyhmiä autoilijoita:



Olen monesti itsekin jättänyt tuohon auton kun pitänyt esim. hakea jotain pakettia läheisestä DHL:n pisteestä. En ole kuitenkaan havainnut mitään poikkeuksellista gravitaatioaaltoa, joka vetäisi auton jalkakäytävän puolelle, vaan olen kyllä saanut auton tuohon ajoradalle mahtumaan ja pysymään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Jos jatketaan liikenneteemalla, niin tässä on lisää tyhmiä autoilijoita:



Olen monesti itsekin jättänyt tuohon auton kun pitänyt esim. hakea jotain pakettia läheisestä DHL:n pisteestä. En ole kuitenkaan havainnut mitään poikkeuksellista gravitaatioaaltoa, joka vetäisi auton jalkakäytävän puolelle, vaan olen kyllä saanut auton tuohon ajoradalle mahtumaan ja pysymään.
Tuollahan on ainakin Google Mapsin v. 2014 Streetview-kuvan Google Maps mukaan aluepysäköintikielto, eli pysäköit sitten ajoradalle tai jalkakäytävälle, niin pysäköinti on laitonta. Fillari+tarakka olisi oikea valinta jos ei jaksa muutamaa ylimääräistä askelta ottaa tuolta isolta parkkialueelta paketin hakemisen tai muun piipahdusreissun ajaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 590
Tuollahan on ainakin Google Mapsin v. 2014 Streetview-kuvan Google Maps mukaan aluepysäköintikielto, eli pysäköit sitten ajoradalle tai jalkakäytävälle, niin pysäköinti on laitonta. Fillari+tarakka olisi oikea valinta jos ei jaksa muutamaa ylimääräistä askelta ottaa tuolta isolta parkkialueelta paketin hakemisen tai muun piipahdusreissun ajaksi.
No tietenkin parkkipaikalle jos sinne mahtuu. Usein se on kuitenkin täynnä. Lasken parin minuutin "pysäköinnin" vielä pysäyttämiseksi (vaikka toki siinä ei silloin tieliikennelain edellyttämää lastausta / purkua jatkuvasti tapahdukaan).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Meillä päin ainakin saa naureskella tyhmille autoilijoille ja tyhmille pyöräilijöille. Autoilija x päästää suojatietä pitkin pyöräilijän y ajamaan ensin. (ei käänny, eikä välttämättä ole edes risteysalue) Seuraavan kerran kun pyöräilijä y ajaa samassa kohtaa, olettaa hän että autoilija z väistää häntä suojatiellä ja nostaa keskisormen pystyyn kun mulkku autoilija ei anna tietä. Yhteen tämmöiseen paikkaan on laitettu jopa kevyelle liikenteelle pieni kolmio. :D
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Ei avioliiton tarvitse liittyä mihinkään muuhun kuin käytännöllisyyteen ja se samalla auttaa lainopillisesti mm. juuri lasten huoltajuuden, muun omaisuuden ja perinnönjaon kohdalla jne. Uskonnollisen avioliiton aika oli ja meni, mutta tuo lainopillinen puoli pitää pintaansa.
Avioliitto on käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan.

Avioehto taasen - jolla siis on varsin täsmälleen samat funktiot - ei sitten mielestäsi sitä olekaan. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Avioliitto on käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan.

Avioehto taasen - jolla siis on varsin täsmälleen samat funktiot - ei sitten mielestäsi sitä olekaan. :think:
Tässä se homman juoni tulikin.
Esim. mulle ja mun vaimolle avioliitto on jotain aivan muuta kuin "käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan."

Se käytännöllinen ja juridinen puoli seuraa avioliiton mukana, se ei suinkaan ole eikä ollut se syy miksi avioon alun perin mentiin.

Jos naimisiin menee sopimusteknisistä syistä niin voi tietty olla vaikea nähdä miksi joku ei ajattele siitä samoin kuin auton ostamisesta ja halua tehdä etukäteisvalmisteluita eron varalle...
 

Myocyte

team omegga
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
371
Tässä se homman juoni tulikin.
Esim. mulle ja mun vaimolle avioliitto on jotain aivan muuta kuin "käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan."

Se käytännöllinen ja juridinen puoli seuraa avioliiton mukana, se ei suinkaan ole eikä ollut se syy miksi avioon alun perin mentiin.

Jos naimisiin menee sopimusteknisistä syistä niin voi tietty olla vaikea nähdä miksi joku ei ajattele siitä samoin kuin auton ostamisesta ja halua tehdä etukäteisvalmisteluita eron varalle...
Ymmärrän tuon, mutta tällä kertaa kyseessä oli yksi ja sama käyttäjä, jonka takia kaksijakoinen suhtautuminen yllättikin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Tässä se homman juoni tulikin.
Esim. mulle ja mun vaimolle avioliitto on jotain aivan muuta kuin "käytännöllinen, juridinen asia joka solmitaan pääosin käytännön seikkojen takia ja niitä helpottamaan."

Se käytännöllinen ja juridinen puoli seuraa avioliiton mukana, se ei suinkaan ole eikä ollut se syy miksi avioon alun perin mentiin.

Jos naimisiin menee sopimusteknisistä syistä niin voi tietty olla vaikea nähdä miksi joku ei ajattele siitä samoin kuin auton ostamisesta ja halua tehdä etukäteisvalmisteluita eron varalle...
Pitäisiköhän tässäkin kirkko ja valtio erottaa toisistaan, jolloin implisiittisestä omaisuudentasauksesta riitatilanteissa siirryttäisiin explisiittiseen ennakkoperintöasiakirjaan niiden osalta, jotka sellaisen aiesopimuksen erityisesti haluavat.

Tilastokeskuksen mukaan eroavaisuus on tasainen 1.3% vuosittain. 20 vuoden aikana erotodennäköisyys on jo 25%. Mersu kestää samalla todennäköisyydellä ton.
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 673
Rahoitusvaikeuksia, mutta kuitenkin oli varaa yli puoli miljoonaa lähetellä maailmalle?
Tätähän se tyhmyys näissä huijauksissa on, epätoivoisessa tilanteessa ollaan valmiita ottamaan järjettömiä riskejä isojen voittojen toivossa. Tai sitten ollaan vaan ahneita ja pikavoittojen perässä. Mutta nyt kun sanoit niin onhan se vähän hassua että mistä tuollaiset rahat sitten löytyi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 041
Tuo jälkimmäisen kuvan auto voisi kyllä olla vielä 1-2m edempänä -> sinä olisit saanut autosi niin ettei senttiäkään ole seeprojen päällä.
Totta. Kuitenkin kaikkien turvallisuuden kannalta lienee marginaalisesti parempi olla justiinsa kuvan mukaisella kohdalla kuin metriä edempänä. Vaikka spandexille tulisi paha mieli.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Mutta nyt kun sanoit niin onhan se vähän hassua että mistä tuollaiset rahat sitten löytyi
Firman kassassa x miljoonaa ja velkoja erääntyy maksuun x+y miljoonaa? FedExin perustaja hoiti homman tyylikkäämin ja meni kasinolle pelaamaan firman jäljellä olevan kassan - lopputulos on historiaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Onko tästä jotain faktaa, kiinnostaisi lukea.
Useista lähteistä olen tuohon FedExin tapaukseen törmännyt, tässä yksi:


"When FedEx's funds dwindled to just $5,000, Smith realized he didn't have enough to fuel the planes. The company had already gone to many extremes, from pilots using their personal credit cards to fuel planes to uncashed paychecks.

So what's a desperate founder to do? Smith impulsively flew to Las Vegas and played blackjack with the last of the company money.

Amazingly, when he came back the next week, he had turned the remaining $5,000 into $27,000 — just enough for the company to stay in operation for another week."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Kansanedustaja taitaa olla triplatyhmä.
- asuu töölössä eduskuntatalon vieressä
- on menossa autolla eduskuntataloon (meneeköhän useinkin autolla kun matkaa vajaa kilometri)
- selkäkivussa lähtee kuitenkin liikkeelle

 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Kansanedustaja taitaa olla triplatyhmä.
- asuu töölössä eduskuntatalon vieressä
- on menossa autolla eduskuntataloon (meneeköhän useinkin autolla kun matkaa vajaa kilometri)
- selkäkivussa lähtee kuitenkin liikkeelle

Jos on jotain asiointitarvetta tai vaikkapa kimppakyyti päivähoitoon/puolison työpaikalle ennen tai jälkeen työpäivän niin mikä jottei. Mutta jos jatkuvasti suhataan jotain stadin ydinkeskustan matkaa autossa yksin istuen niin on kyllä aika idioottitouhua, vaikka miten olisi liisaripeli ja lämpimät parkkihallit molemmissa päissä. Tai itse asiassa varsinkin siinä tapauksessa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Mutta jos jatkuvasti suhataan jotain stadin ydinkeskustan matkaa autossa yksin istuen niin on kyllä aika idioottitouhua, vaikka miten olisi liisaripeli ja lämpimät parkkihallit molemmissa päissä. Tai itse asiassa varsinkin siinä tapauksessa.
Muuan vävykokelas (vanhemmilleni, itte oon nuor sälli) katosi eräänä kylmänä jouluna aina muutaman tunnin välein pitämään vanhaa Audi 80 stä lämpimänä. Ajattelin, että nyt ei oo raketti-insinööriä sukuun tulossa...

Vai mitä tarkoitat, että muussa tapauksessa pl. parkkihallit, ei olisi niin idioottitouhua?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Muuan vävykokelas (vanhemmilleni, itte oon nuor sälli) katosi eräänä kylmänä jouluna aina muutaman tunnin välein pitämään vanhaa Audi 80 stä lämpimänä. Ajattelin, että nyt ei oo raketti-insinööriä sukuun tulossa...

Vai mitä tarkoitat, että muussa tapauksessa pl. parkkihallit, ei olisi niin idioottitouhua?
Sitä lähinnä meinasin että olisi varmaan Helsingin keskustassa järkevämpääkin käyttöä rajalliselle parkkitilalle kuin ydinkeskustan sisäisen lyhyen matkan liikennöinnin mahdollistaminen auto melkein tyhjänä. Riippuu toki monesta muustakin muuttujasta mutta yhtä kaikki, idioottimainen "ne piirtää kenellä on liitua" asenne, kun joukkoliikenne on niin hyvä tapa liikkua tuolla, tulotasoon katsomatta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 566
Viestejä
4 166 596
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom