Tyhmät ihmiset

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 039
Olisikohan kannattanut kysyä jos et ymmärtänyt?
Ehkä Thug on jo tajunnut että aina ei tosiaan kannata kysyä vaikka ei ymmärrä. Ainakaan suoraan esimieheltä tai vastaavalta. Ainoa syy jättää kysymättä ei ole se, ettei vastausta ole odotettavissa.

Meillä oli aikanaan peruskoulussa joku feikki ex-linnakundi puhumassa ihan pehmeitä huumeista ja jopa lasimurskasta nuuskassa. Kysyin opettajahenkilöltä, miksi moinen oli pyydetty käymään. Sain keskustella asiasta myös rehtorin, terveystädin ja kuramoottorin kanssa. Tänä päivänäkään en tiedä enkä osaa hyvin arvata järkevää ja kypsää selitystä sille, miksi moinen kekkuli puoskari oli pyydetty paikalle. Sen kuitenkin oivalsin, että kyllä niitä tyhmiä kysymyksiä on, vaikka toisin oli opetettu.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Ehkä Thug on jo tajunnut että aina ei tosiaan kannata kysyä vaikka ei ymmärrä. Ainakaan suoraan esimieheltä tai vastaavalta. Ainoa syy jättää kysymättä ei ole se, ettei vastausta ole odotettavissa.

Meillä oli aikanaan peruskoulussa joku feikki ex-linnakundi puhumassa ihan pehmeitä huumeista ja jopa lasimurskasta nuuskassa. Kysyin opettajahenkilöltä, miksi moinen oli pyydetty käymään. Sain keskustella asiasta myös rehtorin, terveystädin ja kuramoottorin kanssa. Tänä päivänäkään en tiedä enkä osaa hyvin arvata järkevää ja kypsää selitystä sille, miksi moinen kekkuli puoskari oli pyydetty paikalle. Sen kuitenkin oivalsin, että kyllä niitä tyhmiä kysymyksiä on, vaikka toisin oli opetettu.
Meillä oli kanssa koulussa "entinen narkomaani" valistamassa. En muista muuta kuin sen, että hän sanoi asuneensa veneen alla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Joo, kieltämättä aivan uskomatonta pa°kaa tämä nykytouhu. Toivottavasti eivät laita minkäänlaista henkilöä purkkeihinsa. Pitää ruveta vattuillakseen pahoittamaan mielensä kaikesta missä vain jonkin rodun edustaja on.
Tästähän juuri on nyt ollut kysymys. Joku on vattuillut "nykytouhusta". Ilman että kukaan, siis kukaan, olisi pahoittanut mieltään.

Homma taisi tällä.kertaa alkaa Eskimopuikoista. Valio ole vuosiin tehnyt Suomessa jäätelöä. Joku iltaläyhy teki asiasta mätäkuun jutun jossa käsittääkseni ainoana asiasisältöä oli että joku Suomeen tai Valioon mitenkään liittymätön yhtiö oli BLM-hengessä päättänyt muutta Eskimo Pie-nimisen tuotteen nimeä. Jutussa mainittiin eskimopuikko - mutta ei sitä, muuttuuko sen nimi. Tästä jutusta joku kilahti ihan täysin.

Pingviini-jäätelön Eskimopuikko ei enää ole kotimaisen Valion vaan Nestlén tytäryhtiön Froneri Finlandin tuote ja mitä Nestlé tai sen tytäryhtiö tekee lienee kaikissa tapauksissa heidän mielestään liiketaloudellisesti perusteltua.

Kukaan ei myöskään ole missään vaiheessa närkästynyt turkkilaisesta fetsistä sen paremmin kuin Geisha-suklaasta, vaan koko juttu on trollausta. Trollauksen takana ei tietääkseni ole vihervasemmisto, suvakit eikä mielensäpahoittajat, jutussa mainittu Anter Yaşa on ainakin viimeksi ollut Persujen listoilla.

Kun joku keksii trollata, tarttuu uutisnälkäinen toimittaja asiaan ja mitätön asia nousee uutisiin. Tässä on yritykselle vaarallinen paikka ja vaikka yritys kuinka ymmärtää joutuneensa trollatuksi, on homma hyvä hoitaa "vastuullisesti" ettei yrityskuva kärsi. Sitten se ulkoasu voi tosiaan muuttua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Aijaa. Valio Jäätelöfabriikki
[/QUOTE]
Ok, ovat aloittaneet. Toivottavasti parempaa kuin ennen.

Valio kuitenkin möi vuosia sitten jäätelöt Nestlélle.https://www.pingviini.fi/froneri-finland/tietoa-meista/
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Ok, ovat aloittaneet. Toivottavasti parempaa kuin ennen.

Valio kuitenkin möi vuosia sitten jäätelöt Nestlélle.https://www.pingviini.fi/froneri-finland/tietoa-meista/
Eivätkös eskimot syö söpöjä hylkeitä? There's that... :comp2:
[/QUOTE]
OT: joo,syö ne.

Eskimo- nimi tarkoittaa "raa.'an lihan syöjää". Käytettävät itse mielummin sanaa "inuit" Raakaa lihaa ne kuitenkin syö: yksi paikallinen herkku on hylkeen kuonosta veistellyt kuutiot jotka syödään raakoina, viiksikarvasta kiinni pitäen kuin coctailtikusta.

Monet asiat ovat Grönlannissa toisin kuin meillä. Jos lennät.Angmassalikin lentoasemalle huomaat että pienen odotushuoneen seinää koristaa kaksi jääkarhuntaljaa (ammuttu kiiitoradalle), ja penkit on päällystetty hylkeennahalla.

Hylkeet ja valaat jota siellä syödään ovat sikäläisten ainoata ja myös alkuperäistä ravintoa, vaikka nykyään kaupasta saa muutakin. Pyyntimenetelmät on perinteisiä, kannat eivät ole vaarantuneita. Edes Greenpeace ei vastusta inuitien ikiaikaista kotitarvepyyntiä. Siellä ei kerta kaikkiaan ole paljon muuta syötävää, ehkä etelä-Grönlantia lukuunottamatta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
102
Eskimo- nimi tarkoittaa "raa.'an lihan syöjää". Käytettävät itse mielummin sanaa "inuit"
Riippunee miltä eskimokansalta kysyy asiaa. Osa eskimoista ovat inuitteja ja toiset taas ovat jupikeja.

Wikipedia sanoi:
Sana eskimo ei ole eskimoiden omaa kieltä, vaan sen on selitetty johtuvan algonkini-intiaanien antamasta nimityksestä, joka on alun perin tarkoittanut vierasta kieltä puhuvaa.[3][4] Vaihtoehtoisten selitysten mukaan eskimo-sana juontuisi creenkielisestä sanasta askamiciw, joka tarkoittaa raa’an lihan syöjää, tai askimew, joka tarkoittaa lumikenkien solmijaa, mutta nämä saattavat olla väärinkäsityksiä. Nykyään eskimo-nimitys koetaan etenkin Kanadassa usein halventavaksi, mutta tämä ei välttämättä ole yhteydessä sen alkuperäiseen käyttöön tai merkitykseen.[5][6]

Eskimoilla ei ole omakielistä sanaa, joka viittaisi kaikkiin maailman eskimokansoihin, sillä hajallaan asuneet ryhmät eivät ole tienneet kaltaisiaan asuvan eri puolilla kalottialuetta. Niinpä mikä tahansa yleisnimitys on keinotekoinen, ja eskimologi Ernest Burch suositteleekin vuosisatojen kuluessa vakiintunutta eskimo-sanaa.[3] Myös osa eskimoista on sitä mieltä, että eskimo on sopiva nimitys, mutta asia on kiistanalainen.[7] Tarvittaessa voidaan käyttää täsmällisempiä nimityksiä inuitti ja jupik.
Eskimot – Wikipedia
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
301
Liekö jotain sukua tälle.

Porrastasanteelta vedetty sähköjohto paljasti kannabisviljelmän Espoossa – poliisi käytti etälamautinta pesäpallomailalla uhkailleeseen mieheen
Asunnossa ollut mies on otettu kiinni epäiltynä huumausainerikoksesta.
Mari Areva STT
Julkaistu: 5:15
PORRASTASANTEEN pistorasiasta postiluukun kautta asuntoon vedetty sähköjohto johti kannabisviljelmän paljastumiseen taloyhtiössä Espoon Leppävaarasta.
Länsi-Uudenmaan poliisi kertoo lauantain ja sunnuntain välisenä yönä tehdystä löydöstä Twitterissä.

POLIISI käytti tehtävässä etälamautinta, kertoo yleisjohtaja Ilkka Kantola STT:lle. Kantolan mukaan asunnossa ollut mies oli uhkaillut partiota pesäpallomaila kädessään.
”Jouduttiin käskyttämään ja etälamauttimen kanssa laskemaan pesäpallomaila. Haimme kotietsintäluvan, koska asunnosta tuli voimakas kannabiksen tuoksu”, Kantola kertoo.
Kantolan tiedossa ei vielä ollut paljonko kannabiskasveja asunnosta oli löytynyt.

”Harvoin niitä paria kolmea kasvia on. Pääsääntöisesti puhutaan kymmenistä kasveista”, Kantola sanoo kasvilöydöistä yleisesti.

VILJELMÄ paljastui, kun yksi talon asukkaista oli huomannut sähköjohdon ja irrottanut sen pistorasiasta, Kantola kertoo.
”Asunnosta tuli silloin ulos vihainen mies, kun koko kämppä meni pimeäksi. Hän tuli pesäpallomailan kanssa ulos rähjäämään”, Kantola kuvailee STT:lle.

Asunnossa ollut mies on Kantolan mukaan otettu kiinni epäiltynä huumausainerikoksesta.

VASTAAVISSA tapauksissa poliisi kerää Kantolan mukaan asunnosta kasvit ja myös kasvatuksessa käytetyn välineistön.
”Kannabikset kerätään talteen, samoin ruukut, lämmittimet ja muut rikoksentekovälineinä. Syyttäjä vaatii niitä sitten valtiolle menetetyksi. Kannabikset menevät hävitykseen”, hän kertoo.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 143
Voidaanko luokitella tyhmyydeksi se ettei osaa ajaa autolla tai polkupyörällä? Molemmat on mekaanisia laitteita eikä kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen minkä kuljettaja käskee. Ohjaaminen ja hallitseminen on kuitenkin todella yksinkertaista eikä mitään "äkkinäistä" pääse tapahtumaan. Ymmärrän ehkä sen että jotain valtamerilaivaa ohjastaessa täytyy olla jo vähän erilaiset skillit.

Jotenkin käsittämätöntä että tässä naapurustossa asuu eräs nainen joka ei osaa ajaa autoa parkkiruutuun vaan joutuu aina soittamaan miehensä (tai veljensä, mistä minä tiedän kuka se on) pysäköimään auton kun tulee kotiinsa.

Pari kertaa sattumalta olen tuon nähnyt kun olen pyörällä pitänyt taukoa juuri ko. talon kohdalla ja tänään oli pakko jäädä seuraamaan kun näin tutun pösön ajelevan vastaan. Sama homma taas, ämmä ajaa pihan eteen -> mies tulee veivaamaan auton kotipihaan parkkiin. Ymmärtäisin ehkä jonkun ahtaan vaikean paikan mutta kun kyseessä on ihan normaali parkkiruutu johon voi ajaa vaikka keula edellä...
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Voidaanko luokitella tyhmyydeksi se ettei osaa ajaa autolla tai polkupyörällä? Molemmat on mekaanisia laitteita eikä kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen minkä kuljettaja käskee. Ohjaaminen ja hallitseminen on kuitenkin todella yksinkertaista eikä mitään "äkkinäistä" pääse tapahtumaan. Ymmärrän ehkä sen että jotain valtamerilaivaa ohjastaessa täytyy olla jo vähän erilaiset skillit.

Jotenkin käsittämätöntä että tässä naapurustossa asuu eräs nainen joka ei osaa ajaa autoa parkkiruutuun vaan joutuu aina soittamaan miehensä (tai veljensä, mistä minä tiedän kuka se on) pysäköimään auton kun tulee kotiinsa.

Pari kertaa sattumalta olen tuon nähnyt kun olen pyörällä pitänyt taukoa juuri ko. talon kohdalla ja tänään oli pakko jäädä seuraamaan kun näin tutun pösön ajelevan vastaan. Sama homma taas, ämmä ajaa pihan eteen -> mies tulee veivaamaan auton kotipihaan parkkiin. Ymmärtäisin ehkä jonkun ahtaan vaikean paikan mutta kun kyseessä on ihan normaali parkkiruutu johon voi ajaa vaikka keula edellä...
Minun naapurina on mummo, joka hujauttaa auton ruutuun välittämättä, miten minä autoon mahdun. Yleensä sen auto on helvetin vinossa ja minä joudun usein menemään autoon apparin puolelta ja sillä on metri omalla puolellaan. Lukemattomia kertoja olen käynyt siltä avaimen ja ajanut sen auton siihen ruutuun paikalleen, mutta ei se siltä vain onnistu, kuin aniharvoin.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Voidaanko luokitella tyhmyydeksi se ettei osaa ajaa autolla tai polkupyörällä? Molemmat on mekaanisia laitteita eikä kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen minkä kuljettaja käskee. Ohjaaminen ja hallitseminen on kuitenkin todella yksinkertaista eikä mitään "äkkinäistä" pääse tapahtumaan. Ymmärrän ehkä sen että jotain valtamerilaivaa ohjastaessa täytyy olla jo vähän erilaiset skillit.

Jotenkin käsittämätöntä että tässä naapurustossa asuu eräs nainen joka ei osaa ajaa autoa parkkiruutuun vaan joutuu aina soittamaan miehensä (tai veljensä, mistä minä tiedän kuka se on) pysäköimään auton kun tulee kotiinsa.

Pari kertaa sattumalta olen tuon nähnyt kun olen pyörällä pitänyt taukoa juuri ko. talon kohdalla ja tänään oli pakko jäädä seuraamaan kun näin tutun pösön ajelevan vastaan. Sama homma taas, ämmä ajaa pihan eteen -> mies tulee veivaamaan auton kotipihaan parkkiin. Ymmärtäisin ehkä jonkun ahtaan vaikean paikan mutta kun kyseessä on ihan normaali parkkiruutu johon voi ajaa vaikka keula edellä...
Suoraan en laskisi tyhmyydeksi. Kumpaakaan ei ihminen osaa opettelematta. Autokoulua tosin ihmettelen miten kortin voi saada ilman, että osaa parkkia. Itsellä kaveri ketä ajokortin saatuaan ei "uskaltanut" ajaa keskustassa. Tarpeeksi kun on ajamatta ja harjoittelematta niitä tilanteita niin opithan unohtaa ja pelko/jännitys kasvaa. Ei suostu näin 10vuotta myöhemminkään ajamaan keskustoissa. Ehkäpä sama tuo parkkeerauksen kanssa. Jos ei halua taas opetella tai uskaltaa parkkeerata niin mielestäni ei kuuluisi olla korttia ja jättää ajamatta. Kuitenkin aika perustaitoihin kuuluu jokaisella ajokortillisella..
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
607
Töissä yksi vieraileva professori bulgariasta tosissaan sanoi että ulkopuoliset tähdet vaikuttaa meidän säähän.En iha tajuu miksi se oli pyydetty
Mutta onko sinulla hyvää argumenttia sille, miksei tämä proffan väittämä voisi pitää paikkaansa? Kuitenkin tiedämme jo varmasti sen, että esimerkiksi @Kautium :n mainitsema kuu vaikuttaa melkoisesti säähän ja etenkin vuoroveteen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Voidaanko luokitella tyhmyydeksi se ettei osaa ajaa autolla tai polkupyörällä? Molemmat on mekaanisia laitteita eikä kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen minkä kuljettaja käskee. Ohjaaminen ja hallitseminen on kuitenkin todella yksinkertaista eikä mitään "äkkinäistä" pääse tapahtumaan. Ymmärrän ehkä sen että jotain valtamerilaivaa ohjastaessa täytyy olla jo vähän erilaiset skillit.

Jotenkin käsittämätöntä että tässä naapurustossa asuu eräs nainen joka ei osaa ajaa autoa parkkiruutuun vaan joutuu aina soittamaan miehensä (tai veljensä, mistä minä tiedän kuka se on) pysäköimään auton kun tulee kotiinsa.

Pari kertaa sattumalta olen tuon nähnyt kun olen pyörällä pitänyt taukoa juuri ko. talon kohdalla ja tänään oli pakko jäädä seuraamaan kun näin tutun pösön ajelevan vastaan. Sama homma taas, ämmä ajaa pihan eteen -> mies tulee veivaamaan auton kotipihaan parkkiin. Ymmärtäisin ehkä jonkun ahtaan vaikean paikan mutta kun kyseessä on ihan normaali parkkiruutu johon voi ajaa vaikka keula edellä...
Tuohan on ihan stereotyyppinen naisen ominaisuus ja kai vakuutuskorvaustilastotkin tätä hieman tukee, että naisilla on ongelmia nimenomaan parkkipaikoilla.. ;)

Jokin avaruudellinen "hahmotuskyky" niillä tuntuu olevan miehiä heikompi. Kaipa tämän tueksi jotain tiedettäkin saattaa löytyä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Tuohan on ihan stereotyyppinen naisen ominaisuus ja kai vakuutuskorvaustilastotkin tätä hieman tukee, että naisilla on ongelmia nimenomaan parkkipaikoilla.. ;)

Jokin avaruudellinen "hahmotuskyky" niillä tuntuu olevan miehiä heikompi. Kaipa tämän tueksi jotain tiedettäkin saattaa löytyä.
Juu, ei taida löytyä.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Tuohan on ihan stereotyyppinen naisen ominaisuus ja kai vakuutuskorvaustilastotkin tätä hieman tukee, että naisilla on ongelmia nimenomaan parkkipaikoilla.. ;)

Jokin avaruudellinen "hahmotuskyky" niillä tuntuu olevan miehiä heikompi. Kaipa tämän tueksi jotain tiedettäkin saattaa löytyä.
Tuollaisilla ei ole mitään asiaa ratin taakse. Kortti pois heti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Voidaanko luokitella tyhmyydeksi se ettei osaa ajaa autolla tai polkupyörällä? Molemmat on mekaanisia laitteita eikä kuitenkaan tee mitään muuta kuin sen minkä kuljettaja käskee. Ohjaaminen ja hallitseminen on kuitenkin todella yksinkertaista eikä mitään "äkkinäistä" pääse tapahtumaan. Ymmärrän ehkä sen että jotain valtamerilaivaa ohjastaessa täytyy olla jo vähän erilaiset skillit.

Jotenkin käsittämätöntä että tässä naapurustossa asuu eräs nainen joka ei osaa ajaa autoa parkkiruutuun vaan joutuu aina soittamaan miehensä (tai veljensä, mistä minä tiedän kuka se on) pysäköimään auton kun tulee kotiinsa.

Pari kertaa sattumalta olen tuon nähnyt kun olen pyörällä pitänyt taukoa juuri ko. talon kohdalla ja tänään oli pakko jäädä seuraamaan kun näin tutun pösön ajelevan vastaan. Sama homma taas, ämmä ajaa pihan eteen -> mies tulee veivaamaan auton kotipihaan parkkiin. Ymmärtäisin ehkä jonkun ahtaan vaikean paikan mutta kun kyseessä on ihan normaali parkkiruutu johon voi ajaa vaikka keula edellä...
En laskisi tyhmyydeksi sitä ettei osaa ajaa autoa, mutta sen lasken ettei viitsi tai halua opetella.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Juu, ei taida löytyä.
Tällainen löytyi 10 sekunnin googlauksella:


"In addition, four visuo-spatial working memory (VSWM) tasks were presented. Significant differences favouring men in VSWM tasks were reported, supporting existing evidence."
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
286
normaali parkkiruutu johon voi ajaa vaikka keula edellä...
Parkkiruutuunhan on helpompi peruuttaa kuin ajaa keula edellä. Tätä ei moni edes tajua kun katsoo parkkihallien ja kauppojen pihoja. Suurin osa autoista keula seinään päin. Sieltä ruudusta kun on sitten joka tapauksessa peruutettava pois ja kaiken lisäksi huonommalla näkyvyydellä kuin jos peruuttaisi ruutuun ja lähtisi keula edellä pois.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Tällainen löytyi 10 sekunnin googlauksella:


"In addition, four visuo-spatial working memory (VSWM) tasks were presented. Significant differences favouring men in VSWM tasks were reported, supporting existing evidence."
Altogether, these data do not provide consistent evidence for gender effects in visuo-spatial everyday tasks.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
ah, eli tieteellisen tutkimuksen (erkkiTM) tulos ei sitten ollutkaan pätevä.

Minkäs teet...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
592
Altogether, these data do not provide consistent evidence for gender effects in visuo-spatial everyday tasks.
Miksi pitää vängätä vastaan vain vänkäämisen ilosta? Tämä on jo todistettu monessa eri tutkimuksissa, että KESKIMÄÄRIN naisten ja miesten aivot toimivat näissä asioissa hiukan eri tavalla.

Se on biologiaa. Ei mitenkään naista tai miestä halventavaa.

Ärsyttää kun tälläkin foorumilla voi nykypäivänä trollata täysin merkityksettömistä asioista ja muka pahoittaa mielensä.

Kohta varmaan poistetaan koko foorumi, kun täällä esiintyy patriarkkaallinen järjestys tai jotain muuta paskaa.

Mä olen lukenut muroBBS ja TechBBS kohta kaksikymmentä vuotta ja mua henkilökohtaisesti vituttaa teidän reikäpäitten jatkuva mielenkiintoisten keskustelujen pilaaminen.

Minä ja mun moni samanikäinen kaveri opittiin 12-vuotiaina näiltä foorumeilta mitä osia kannattaa ostaa koneeseen ja lopulta kasattiin ne itse. Nykypäivänä CoVid-19 topic piti mut ajan tasalla siitä, miten mun kannattaa käyttäytyä KOSKA sinne listattiin monia hyviä lähteitä ja moderaattorit poisti alienilluminadi öyhötykset sieltä välistä.

Eli tämä foorumi on vieläkin suht luotettava tietolähde, vähän niin kuin koko interwebsin idea oli.

Reddit ja some on tuhonnut kaikki muut kiinnostuksieni kohteiden foorumit, niin voitaisiinko me yrittää pitää keskustelun taso edes jossain.
Reddit ja some on tuhonnut kaikki muut kiinnostuksieni kohteiden foorumit, niin voitaisiinko me yrittää pitää keskustelun taso edes jossain.

Eli offtopic loppuu, kun vituttaa tyhmät ihmiset jotka vänkää turhasta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
ah, eli tieteellisen tutkimuksen (erkkiTM) tulos ei sitten ollutkaan pätevä.

Minkäs teet...
Tutkimuksen tulos on ihan pätevä ja toi lainaamasi lause näyttää olevan jostain keskeltä satunnaista kappaletta. Olet irroittanut sen asiayhteydestä, eikä se liity suoraan tämän tutkimuksen loppupäätelmiin......

Ihan abstraktin ensimmäisessä virkkeessä todetaan: "Experimental evidence and meta-analyses offer some support for gender-related differences in visuo-spatial ability." Eli on olemassa jonkinlaista tukea sille, että miehillä ja naisilla on eroja avaruudellisessa hahmottamiskyvyssä, vapaasti suomennettuna. Yllättyneitä ovat, bunville ja...?

Löytyisihän näitä varmasti lisääkin kun jaksaisi kaivella, mutta ei todellakaan ole mitään sovinistista salaliittotiedettä, että naisten ja miesten aivoissa on eroja ja niiden vahvuudet kohdistuu hieman erilaisiin toimintoihin keskimäärin.

Vakuutusfirmatkin tietävät hyvin missä mennään:


"Naiset törmäävät pysäköityyn autoon miehiä useammin, samoin he ajavat useammin kolareita seinän kanssa ja peruuttavat päin toista autoa. Myös parkkipaikalla toiseen liikkuvaan autoon kolauttavat ovat useammin naisia."

Joko myönnät tappiosi kuin MIES? :)
 
Viimeksi muokattu:

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Tuohan on ihan stereotyyppinen naisen ominaisuus ja kai vakuutuskorvaustilastotkin tätä hieman tukee, että naisilla on ongelmia nimenomaan parkkipaikoilla.. ;)

Jokin avaruudellinen "hahmotuskyky" niillä tuntuu olevan miehiä heikompi. Kaipa tämän tueksi jotain tiedettäkin saattaa löytyä.
Aina ei kannata yleistää, meillä vaimo peruuttaa kuorma-autosta henkilöautoon kaikki parkkiin tai vaikka 2km samaa tietä pois kun ei mahtunutkaan matkailuautolla sitä tietä pitkin.

Näkisin että suurempi ongelma on se että miehet ruokkii naisten "avuttomuutta" ja se johtaa siihen ettei ne edes halua enää opetella jotain asioita kerta mies sen on aina tehnyt.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Minulla on tietääkseni keskimääräistä parempi avaruudellinen hahmottamiskyky, mutta silti taskuparkkeeraus saa käteni hikoamaan. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Parkkiruutuunhan on helpompi peruuttaa kuin ajaa keula edellä. Tätä ei moni edes tajua kun katsoo parkkihallien ja kauppojen pihoja. Suurin osa autoista keula seinään päin. Sieltä ruudusta kun on sitten joka tapauksessa peruutettava pois ja kaiken lisäksi huonommalla näkyvyydellä kuin jos peruuttaisi ruutuun ja lähtisi keula edellä pois.
Ja vitut on. Aina keula edellä ja pakittaen pois. Onhan se nyt ihan selvä asia. Rupee siinä nyt arpomaan auton perän liikeratoja tai kulmia ahtaassa parkkihallissa. Keula edellä niin ei tarvii seurata kuin kahta lähikulmaa ja siinä kaikki. Lähtiessä sama juttu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
518
Auton perä on myös jätettävä sellaiseen paikkaan, että taakse pääsee ostoskärryjen kanssa, ja kassien nosto konttiin sujuu mukavasti. Isossa osassa parkkeja jos niihin ajaa perä edellä, konttia vastassa on se seinä, toinen auto tai esimerkiksi korotettu kivetys, johon ei kärryillä edes pääse. Eli vähän pakko jättää perä ajoväylän puolelle, jossa on eniten tilaa nostaa ostokset kyytiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Auton perä on myös jätettävä sellaiseen paikkaan, että taakse pääsee ostoskärryjen kanssa, ja kassien nosto konttiin sujuu mukavasti. Isossa osassa parkkeja jos niihin ajaa perä edellä, konttia vastassa on se seinä, toinen auto tai esimerkiksi korotettu kivetys, johon ei kärryillä edes pääse. Eli vähän pakko jättää perä ajoväylän puolelle, jossa on eniten tilaa nostaa ostokset kyytiin.
Juurikin näin.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 019
Liiallinen omatoimisuus ei ole hyvä. Joku oli päättänyt tuossa tovi sitten lisätä taloyhtiön ruohonleikkuriin öljyä. Lopputuloksena kiinnileikannut leikkuri, öljyä tuli pakoputkesta pihalle, eli lisätty ns. riittävästi.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Tyhmyyttä ei sinänsä siinä parkkiruutuun ajamisen osaamattomuudessa mielestäni ole, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin on tyhmää ylipäätään ajella autolla tuossa vaiheessa jos taidot ovat puutteelliset. Olisi mielenkiintoista nähdä miten kyseinen henkilö suoriutuu lopusta ajosuoritteesta noilla reissuillaan.

Opin jo lapsena äidin kyydissä ajellessa että helpointa mahdollista pysäköintiä on ajaa marketin parkkipaikalla ruutujen läpi siten, että keula on seuraavan puolen parkkiruudun etureunassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Tyhmyyttä ei sinänsä siinä parkkiruutuun ajamisen osaamattomuudessa mielestäni ole, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin on tyhmää ylipäätään ajella autolla tuossa vaiheessa jos taidot ovat puutteelliset. Olisi mielenkiintoista nähdä miten kyseinen henkilö suoriutuu lopusta ajosuoritteesta noilla reissuillaan.

Opin jo lapsena äidin kyydissä ajellessa että helpointa mahdollista pysäköintiä on ajaa marketin parkkipaikalla ruutujen läpi siten, että keula on seuraavan puolen parkkiruudun etureunassa.
Mutta missä menee se "taidottomuuden" raja? Se että ei osaa pakittaen parkkeerata ruutuun? Se että ei osaa taskuparkkeerata? Se että ei osaa pakittaa peräkärryn kanssa?

Toi seuraavan puolen parkkikselle ajaminen eli ns. "akkaparkki" on hyvä jos ei ole ostoksia tai muuta mitä pitäis yrittää kiikuttaa autojen välistä takaluukulle. Mä jätän itte ihan vaan sen takia siihen "edelliselle" parkille. Vituttaa ronttaa ostoksia sinne autojen väliin vaikka helpompi on lähtee, mutta mielummin mä pakitan pois ja pakkaan väljemmin.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Mutta missä menee se "taidottomuuden" raja? Se että ei osaa pakittaen parkkeerata ruutuun? Se että ei osaa taskuparkkeerata? Se että ei osaa pakittaa peräkärryn kanssa?
Selvä enemmistö ei korostamaani osaa, joten ei ainakaan se. :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Mutta missä menee se "taidottomuuden" raja? Se että ei osaa pakittaen parkkeerata ruutuun? Se että ei osaa taskuparkkeerata? Se että ei osaa pakittaa peräkärryn kanssa?

Toi seuraavan puolen parkkikselle ajaminen eli ns. "akkaparkki" on hyvä jos ei ole ostoksia tai muuta mitä pitäis yrittää kiikuttaa autojen välistä takaluukulle. Mä jätän itte ihan vaan sen takia siihen "edelliselle" parkille. Vituttaa ronttaa ostoksia sinne autojen väliin vaikka helpompi on lähtee, mutta mielummin mä pakitan pois ja pakkaan väljemmin.
Jos ne omat ajot ei sitä vaadi, ja tietää ettei tule jatkossakaan ikinä vastaan tilanteita joissa tarvitsisi taskuparkkeerata, pakittaa peräkärryn kanssa tai ihan vain ajaa parkkiruutuun asiointia varten, niin sitten se taito ei ole tarpeellinen.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Jos ne omat ajot ei sitä vaadi, ja tietää ettei tule jatkossakaan ikinä vastaan tilanteita joissa tarvitsisi taskuparkkeerata, pakittaa peräkärryn kanssa tai ihan vain ajaa parkkiruutuun asiointia varten, niin sitten se taito ei ole tarpeellinen.
Kyllä auton parkkeeraus on tarpeellinen taito/pitää osata jos on ajokortti. Peräkärrystä samaa mieltä ettei tarvitse opetella ja ilman taskuparkkiakin menee hyvin. Helpottaa tosin paikkojen löytämistä jos kykenee ajamaan hiukan ahtaimpiinkin väleihin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 107
Kyllä auton parkkeeraus on tarpeellinen taito/pitää osata jos on ajokortti. Peräkärrystä samaa mieltä ettei tarvitse opetella ja ilman taskuparkkiakin menee hyvin. Helpottaa tosin paikkojen löytämistä jos kykenee ajamaan hiukan ahtaimpiinkin väleihin.
Jep, tuossa lähinnä pohdin sitä auton pitämisen ja esim. taksin tai palvelubussin käyttämisen vaihtoehtoa, oletuksena jotenkin ajattelin autoilijan olevan tässä tilanteessa ikäihminen. En usko että kovinkaan monelle työikäiselle on mahdollista kaikenlaisen parkkeerauksen taidon unohtaminen.

Taskuparkki itseltänikin luonnistuu vaikka en ole koskaan käynyt töissä tai asunut alueella jossa se olisi välttämätöntä, tosin sen osaamisen taito on varmasti rapautunut nyt kun tulee käytettyä pysäköintiavustinta, joka pysäköi 2-3x lyhyempään tilaan kuin mihin itselläni taidot ja ennen kaikkea hermot riittäisi.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Nyt kun taskuparkkeerauksia määritellään, niin mikä on tavoiteraja: yksi suora peruutus ja tasaus ilman että renkaan sivu osuu kadun reunakiveykseen ja ilman ranskalaista puskurisuudelmaa?

Tyhmyydestä lienee kyse silloin, kun ei tajua kykyjään ja anoppi joutuu nousemaan takaluukusta viittomaan puskurin tasalle koko jonon odottaessa takana.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Vihaan taskuparkkerausta, en aja paljoa - tulemme toimeen vuokra-autolla/miniliisarilla ja niissä ei aina ole peruutustutkaa. Tämän kesän miniliisarissa on onneksi peruutuskamera.

Vähäisen ajokokemuksen ja aina vaihtuvan auton lisäksi minulla on jotenkin vähän vaikea hahmottaa tilan geometriaa ellen katso suoraan kohti. Se saattaa liittyä silmäleikkaukseen joka muuten sujui hyvin.

Sen sijaan että jättäisin auton typerästi vinottain tai "tunnustelisin" puskurilla, nousen reilusti ulos ja arvioin tilanteen ja hinkkaan niin kauan että menee. Kestää ja näyttää typerältä.

Haaveilen traileroitava purjeveneen ostosta vielä joskus, siitä tulisi kyllä mielenkiintoista...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Mä vihaan taskuparkkeerausta sen verran että mielummin kävelen vaikka 5min enemmän ku ängen autoa vartin jonnekkin vitun pieneen koloon.

Sama peräkärryn peruutusten kanssa. Nopeemmalla pääsee kun irrottaa kärryn ja laittaa lähtövalmiiks ja pakittaa auton siihen. Tyhjentäessä ajaa mihin pystyy ja käsin työntämällä loput. Pääsee paljon helpommalla ku alkaa veivaamaan sitä oikeeseen paikkaan.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Lopetetaanpa sitten taas se offtopic - tämä parkkeerauskeskustelu ei ole nähdäkseni enää hetkeen liittynyt ketjun otsikon aiheeseen.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Lopetetaanpa sitten taas se offtopic - tämä parkkeerauskeskustelu ei ole nähdäkseni enää hetkeen liittynyt ketjun otsikon aiheeseen.
Olisko Ajotavat ja liikennesäännöt ketju , jos huono niin joku korjaa parempaan paikkaan

Tyhmyyttä ei sinänsä siinä parkkiruutuun ajamisen osaamattomuudessa mielestäni ole, mutta kuten muutkin ovat sanoneet niin on tyhmää ylipäätään ajella autolla tuossa vaiheessa jos taidot ovat puutteelliset. Olisi mielenkiintoista nähdä miten kyseinen henkilö suoriutuu lopusta ajosuoritteesta noilla reissuillaan.
Hyvää kai tuossa se että tekee niin kuin osaa turvallisesti ja muita liikoja kiusaamatta.
Tosin voisi ne perus pysäköinnit opetella, osalle parilla harjoituksella opittavissa ja sen jälkeen elämähelpottuu. Korosta osalla, osa autoista on vaikeata hahmottaa jos näkökyvyt ja ajamiseen liittyvät ei ole lähellä keskiverto nuorentasoa.

Opin jo lapsena äidin kyydissä ajellessa että helpointa mahdollista pysäköintiä on ajaa marketin parkkipaikalla ruutujen läpi siten, että keula on seuraavan puolen parkkiruudun etureunassa.
Tämä hyvä ohje, ja jos ei ruuhka-aikaan niin monessa automarketissa helposti toteutettavissa, jos ei noiden välissä sitä kävelykäytävää. (joka taasen kiva auton lastaamisen takia)


Taskuparkkeeraminen on siis pitkälti pieni oppimusjuttu ja jos sen oppi, niin ehkä edelläkuvutan jälkeen toiseksi helpoin tapa pysäköidä.

Toi seuraavan puolen parkkikselle ajaminen eli ns. "akkaparkki" on hyvä jos ei ole ostoksia tai muuta mitä pitäis yrittää kiikuttaa autojen välistä takaluukulle. Mä jätän itte ihan vaan sen takia siihen "edelliselle" parkille. Vituttaa ronttaa ostoksia sinne autojen väliin vaikka helpompi on lähtee, mutta mielummin mä pakitan pois ja pakkaan väljemmin.
Nopeasti miettien ajattelin, että olet oikeassa, mutta kun miettii että miksi ei noin missään suositella ja ylritti hahmottaa kuvailemaasi tilannetta, niin tuo on kyllä huono tapa. Joo näkyy noita, siellä kärryjen kanssa ajoväylällä touhutaan , siis muidenkin tiellä kuin sen toisen joka samanlailla parkkeerannut ja yrittää peruutella ruudusta pois.




Edit:
Linkki yhteen taskuparikki ohjeeseen.

Moottori.fi taskupurkki ohje

Eli helppoa, "veikeinta" on se oike aloitus. Sitä kannattaa testata heti kun näkee vapaan paikan kohdassa jossa esim liiketilan ikkunat josta voi varmistaa (peilata) omaa suoritusta.
 
Viimeksi muokattu:

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Pariskunta oli tavannut heille entuudestaan tuntemattomat kaksi miestä Espoossa Sellon kauppakeskuksen portailla.

Aikansa keskusteltuaan miehet kutsuivat asuntoa etsineen pariskunnan luokseen - heillä oli kertomansa mukaan huone vuokrattavana.

Asuntoa etsineet olivat jo ehtineet nauttia muutaman oluen. He ottivat kutsun iloisina vastaan.

”Tää on sulle”
Saavuttuaan perille omakotitaloon paikalla oli myös muita miehiä. Kaikki olivat kerrotun mukaan ”hyvissä fiiliksissä” tarjoten vieraille olutta ja kannabista. Puheet koskettelivat muun muassa miesten taustoja. Nainen oli kiinnostunut islamista. Erityisesti häntä kiinnosti naisen asema kyseisessä uskonnossa.

Nainen otti vastaan myös isäntien tarjoaman siiderin. Juomassa oli kuitenkin outo, kemiallinen maku - aivan kuin sitä olisi terästetty. Nainen kysyi, mitä siinä oli. Miehet vastasivat, että ”tää on sulle”.

Pian naista alkoi heikottaa. Päätä huimasi, eivätkä jalat tahtoneet kantaa. Yksi isännistä talutti vieraan lepäämään huoneeseen, joka olisi ”vain hänelle, ei hänen miehelleen”.
Sai nainen ainakin omakohtaisen kokemuksen naisten kohtelusta kyseisessä ukonnossa.

Asuntoa etsivä pariskunta kutsuttiin katsomaan vapaana olevaa huonetta – isännät huumasivat naisen, ”veivät lepäämään” ja raiskasivat
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Kyllä muuten selvisivät tekijät helpolla tuosta, huh huh!

"Itä-Uudenmaan käräjäoikeus tuomitsi vuonna 1972 syntyneen miehen vuoden ja yhdeksän kuukauden vankeuteen raiskauksesta ja huumausaineen käyttörikoksesta. Uhrilleen hänet tuomittiin maksamaan 4500 euron kipu- ja kärsimyskorvaukset.

Nuoremman miehen raiskaussyytteen oikeus hylkäsi riittävän näytön puuttuessa. Mies selvisi huumerikoksesta annetulla pikku sakolla."

Lisäksi:

"Vanhempi miehistä oli jo aiemmin tuomittu törkeästä raiskauksesta sekä pahoinpitelystä. Rikokset oli kuitenkin tehty kymmenisen vuotta sitten, joten käräjäoikeuden mukaan niillä ei ollut vaikutusta nyt annettavaan tuomioon."
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 931
Mitä tästä opimme? Ei anneta rasismille valtaa ja että kaikki kulttuurit ja uskonnot on samalla linjalla, vai että vituttaa kun hyväuskosia käytetään hyväkseen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 951
Oli muuten annettu naiselle sen verran tuju lääkecocktailkin, että kyllä se jo yksinään on mun kirjoissani aika hemmetin vakava rikos, ihan raiskaamisesta riippumatta...

Maailma on hyväuskoisia hölmöjä täynnä, siihenhän kaikki pyramidihuijauksetkin perustuu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 542
Viestejä
4 165 929
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom