Tyhmät ihmiset

Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 077
Se on kyllä henkilökohtainen suosikki kun ihminen seisoo kassalla kädet suorassa ja seuraa myyjän piippaavan tuotteita. Itse välillä huomautan siinä tilanteessa että "voit kaivaa sen kukkaron jo esiin, seuraavaksi ne pitää maksaa". Sen nyt vielä ymmärrän että tyhmempi/hitaampi ihminen ei lähde niitä pakkaamaan koska se siirtyminen sinne hihnan päähän ja sieltä takaisin veisi tolkuttoman kauan/ ymmärrys tai nopeus ei riitä myöskään siihen että niitä pakkaisi siinä maksupäätteellä sitä mukaan kun hihna niitä työntää.
Hieno tapa on myös laittaa ne muovikassit sinne hihnalle viimeiseksi ja odotella että rullaavat sieltä kassan läpi.

Sensijaan kun nappaa ne kassit toiseen ja maksukortin toiseen käteen, kun tulee oma vuoro huikkaa myyjälle että "kaksi muovikassia", työntää kortin siihen koneeseen ja alkaa pakata hihnalta tulevia tavaroita. Kun viimeinen tuote on kassissa, painelee pin-koodin, kortti taskuun, kassit käteen ja kohti ovea. Monesti vielä otan auton avaimen valmiiksi käteen laittaessa kortin taskuun niin saa kontinkin avattua parkkiksella jo kävellessä kohti autoa.
Vain joku it-nörtti pitää kaupassa asiointia älykkyyteen verrattavana suorituksena, jossa imbesilli-tason saavuttaakseen täytyy vähintään kolme reunaehtoja täyttyä: ihmisille puhuminen, tavaroiden koskettelu, niistäminen, liian lähellä kävely, kassoilla kuhnailu, käteisellä maksaminen, heikko cumshot.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Vain joku it-nörtti pitää kaupassa asiointia älykkyyteen verrattavana suorituksena, jossa imbesilli-tason saavuttaakseen täytyy vähintään kolme reunaehtoja täyttyä: ihmisille puhuminen, tavaroiden koskettelu, niistäminen, liian lähellä kävely, kassoilla kuhnailu, käteisellä maksaminen, heikko cumshot.

Kyllä mä sanon että idiootti on jos ei osaa pakata tuotteita samalla kun kassa niitä lukee ja siirtyä siitä maksamaan kun sen aika on.

Ei, kun seisotaan siinä ja katsotaan suu auki, kassa sanoo hinnan ja ruvetaan kaivamaan sitä lompakkoa ja pahimmillaan maksetaan käteisellä ja todetaan vielä, "mulla pitäis olla se 50c täällä" :facepalm:

Sama pätee liikenteeseen, risteysalue saadan tukkoon kolmen auton jälkeen kun jätetään 2m turvaväli seuraavaan, valoista ehtii ne kolme autoa kun viimeinen rupeaa arpomaan vaihdetta vasta sitten kun edellä oleva liikahtaa.
 

Sompi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
686
Itseä ei yllätä kun ei tällä alalla vanhemmatkaan ihmiset osaa käyttää komentoriviä. Graafiset käyttöliittymät on kuitenkin olla normia sen 30 vuotta jo, joten ei ihme että ihmiset käyttää sitä (vuosina 2006 ja 2008 oli silloinkin lähemmäs 20 vuotta). Lisäksi kokemuksella voin sanoa ettei korkeakoulussakaan kaikki ole harrastajia vaan osa on siellä vaan että saisi ammatin ja sitten töitä.

Tyhmänä pitäisi tuossa noita opettajia, jotka eivät ole pysyneet ajan mukana vaan ilmeisesti elävät vielä jossain 80-luvun todellisuudessa. Tää menee just tähän kuinka jollain ihmisillä on hankala hahmottaa toisten todellisuutta. Varsinkin opettajille olisi tosi tärkeä juttu pystyä tuohon.
Mutta ei siitä graafisesta käyttöliittymästä pysty kaikkea tekemään. Iso osa perustyökaluista on komentoriviltä käytettäviä ja komentoriviloitsuilla myös yleensä tehdään monenlaisia itseään toistavia tehtäviä, joiden tekeminen graafisesta käyttöliittymästä käsin kestäisi järjettömän kauan. Ja onhan komentorivi nyt muutenkin aika perusjuttuja, sellainen kuitenkin löytyy monesta suositusta FPS-pelistäkin irkkityyliin syötettävine komentoineen. Kyllä se aina jaksaa ihmetyttää, että miten joku voi olla käyttänyt tietokonetta oletettavasti jo hyvinkin pitkään joutumatta kertaakaan käyttämään komentoriviä.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Aiemmin ketjussa mainittiin havaitun henkilöitä, jotka eivät osaa lukea analogista kelloa tai sitoa kengännauhoja.

Tästä tuli mieleen henkilöt, jotka eivät osaa uida. Jostain syystä tätä puutetta pidetään "tavallisena", mitä en itse ymmärrä. En siis puhu mistään 200 metrin uimataitotestin läpäisystä, vaan siitä, että syvään veteen joutuessaan henkilö on aina välittömässä hengenvaarassa.

Toki ei uimataidottomuus ole yhtä "tyhmää" kuin kellon lukutaidon puute tai kenkien sitomisen osaamattomuus. Mutta ehkä verrattavissa siihen, että ei osaisi ajaa polkupyörällä.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Toki ei uimataidottomuus ole yhtä "tyhmää" kuin kellon lukutaidon puute tai kenkien sitomisen osaamattomuus. Mutta ehkä verrattavissa siihen, että ei osaisi ajaa polkupyörällä.
Minä en osaa uida. Pystyn kellumaan uima-altaassa ja vähän räpiköimään. Lapsena oltiin köyhiä eikä ollut kesämökkiä ja uimakoulu kaupungissa jäi kesken kun kaaduin fillarilla ja revin polveni auki niin että se oli kastelukiellossa loppukesän. Uudelleen ei tultu mentyä, tietyistä syistä.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Tuosta kassoilla toimimisesta. Itse en ymmärä miten ihmiset voivat olla niin ajattelemattomia, etteivät osaa liipaista kassalle niitä yogurtti pikareita viimeisenä. Ehei, ehei. Vaan ekana kaikki muovipikarit foliokansilla ja sitten heti perään maitotölkit, perunat, risottopaketit jne kaikki mitkä takuulla paskoo ne pienet tuotteet. Ja ehei ehei, ei mitään kiirettä mennä pakkaamaan niitä tuotteita näillä. Usein vaan monttu auki ihastellaan kun tuotteet menevät pashaksi, parhaimmat jopa ääneen taivastelevat tätä. Menee yli käsityskyvyn o_O
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Lapsena oltiin köyhiä eikä ollut kesämökkiä ja uimakoulu kaupungissa jäi kesken
Eikö teillä käyty koulussa uimassa, tai armeijassa (miesoletettu avatarin perusteella)? Ainakin "sillon omassa nuoruudessa" sekä koulussa ysärillä että armeijassa 2k alussa järjestettiin uimakoulu niille jotka ei vielä siihen mennessä olleet oppineet uimaan.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 005
Eikö teillä käyty koulussa uimassa, tai armeijassa (miesoletettu avatarin perusteella)? Ainakin "sillon omassa nuoruudessa" sekä koulussa ysärillä että armeijassa 2k alussa järjestettiin uimakoulu niille jotka ei vielä siihen mennessä olleet oppineet uimaan.
Offtopicia:
Me käytiin ala-asteen ekalta aina yla-asteen ysille. Muistaakseni neljästi vuodessa uimahallissa, saattoi olla ala-asteella jopa kuudesti.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
394
Eikö teillä käyty koulussa uimassa, tai armeijassa (miesoletettu avatarin perusteella)? Ainakin "sillon omassa nuoruudessa" sekä koulussa ysärillä että armeijassa 2k alussa järjestettiin uimakoulu niille jotka ei vielä siihen mennessä olleet oppineet uimaan.
Koulussa käytiin. Siellä ui ne jotka osas, muista ei välitetty. Intissä ei räpiköity kuin mudassa pari kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
498
Minähän en liiku kassalta ennen kuin kaikki tavarat ovat menneet.
Seuraan näytöstä jokaista piippausta.
Ostokset odottavat minua ja pakkaan ne vasta kun olen maksanut (en käteisellä)

Uimisesta; eikö Alcesten porukat opettanut uimaan?
Meillä päin mitään uimakouluja ollu 80-luvulla, mentiin isän kanssa rannalle.
Piti mahan alta kiinni ja käski uida. Ja uin
Tekniikka opittiin apinoimalla muita.

Mutta niin kuin Tuoppi´ sano niin tyhmyys on eri asia kun se ettei osaa jotain taitoa.
Mutta mun mielestä tyhmää on se ettei esim opettele uimaan. Kuitenkin aika perustaito.
Kummastelen, miten on selvinnyt koulusta (meillä oli ainakin pakollista liikuntatunneilla) ja intistä uimatta
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Kassa antaa sen kuitin sitten lopuksi. Nuo voi mennä ja setviä sitten itse turvallisesti muualla, ei tarvitse viivyttää sen takia muita.
Kyseinen asia (virhe) on kuitenkin melko harvinainen, joten sen takia viivyttely ei ole mitenkään perusteltua.

Lisäksi varsinkin nopean kassan ollessa kyseessä epäilen hyvinkin voimakkaasti, että katsomalla kassan toimintaa saa luotettavasti selvää, tuliko alennus kaikkiin tuotteisiin ja jos tuli, niin millä prosentilla.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Minä en osaa uida. Pystyn kellumaan uima-altaassa ja vähän räpiköimään. Lapsena oltiin köyhiä eikä ollut kesämökkiä ja uimakoulu kaupungissa jäi kesken kun kaaduin fillarilla ja revin polveni auki niin että se oli kastelukiellossa loppukesän. Uudelleen ei tultu mentyä, tietyistä syistä.
Ei nyt sinänsä ketjun aiheeseen liity, mutta missä päin Suomea on paikka, jossa ei olisi vähintään pyöräilyetäisyydellä uimakelpoista vesistöä?
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Kassa antaa sen kuitin sitten lopuksi. Nuo voi mennä ja setviä sitten itse turvallisesti muualla, ei tarvitse viivyttää sen takia muita.
Kyseinen asia (virhe) on kuitenkin melko harvinainen, joten sen takia viivyttely ei ole mitenkään perusteltua.
Nuo kassavirheet on hyvinkin yleisiä. Hyvin harvoin tulee kuittia tarkistettua, mutta joskus harvoin kun se tulee tehtyä, niin aivan liian usein sieltä löytyy jokin tuote tuplana.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Ei nyt sinänsä ketjun aiheeseen liity, mutta missä päin Suomea on paikka, jossa ei olisi vähintään pyöräilyetäisyydellä uimakelpoista vesistöä?
Jos suomen karttaa katsot, niin kyllä siellä aikapaljon on vedetöntä seuua. Ei sitä ihan mihin tahansa suolampeen tee mieli mennä pulikomaan.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Jos suomen karttaa katsot, niin kyllä siellä aikapaljon on vedetöntä seuua. Ei sitä ihan mihin tahansa suolampeen tee mieli mennä pulikomaan.
Kokeilin zoomailla pariinkymmeneen satunnaisesti valittuun kohtaan Google Mapsissa. Joka kerta oli jotain sinistä merkattu vähintään 5 kilometrin säteellä. Annatko esimerkin, jos niitä paikkoja kerran on paljon.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Kokeilin zoomailla pariinkymmeneen satunnaisesti valittuun kohtaan Google Mapsissa. Joka kerta oli jotain sinistä merkattu vähintään 5 kilometrin säteellä. Annatko esimerkin, jos niitä paikkoja kerran on paljon.
Pohjanmaa, lappi jne. Vaikka kartassa sinistä näkyy, niin ei se tarkoita, että kyseinen rapakko olisi uintikelpoinen. Pienemmät lammet voi olla kokonaan jonkun mailla, jolloin sinne on vielä vähemmän menemistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Aiemmin ketjussa mainittiin havaitun henkilöitä, jotka eivät osaa lukea analogista kelloa tai sitoa kengännauhoja.

Tästä tuli mieleen henkilöt, jotka eivät osaa uida. Jostain syystä tätä puutetta pidetään "tavallisena", mitä en itse ymmärrä. En siis puhu mistään 200 metrin uimataitotestin läpäisystä, vaan siitä, että syvään veteen joutuessaan henkilö on aina välittömässä hengenvaarassa.

Toki ei uimataidottomuus ole yhtä "tyhmää" kuin kellon lukutaidon puute tai kenkien sitomisen osaamattomuus. Mutta ehkä verrattavissa siihen, että ei osaisi ajaa polkupyörällä.
On olemassa paljon naisia, jotka eivät osaa juosta. Enkä nyt tarkoita pelkästään pelottavan läskejä tai vanhusikäisiä vaan ihan näennäisesti normaaleja 30+ ikäisiä ihmisiä. Enkä nyt pelleile, vaikka tämä voi siltä kuulostaa. Oli minullekin järkytys, että juokseminen on joku erikseen opeteltava erikoistaito tämän nykyisen läski-idiokratian oloissa. Siinä ei paljon uimataidottomuus paina kun laitetaan avuttomuuden lajit viivalle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Nuo kassavirheet on hyvinkin yleisiä. Hyvin harvoin tulee kuittia tarkistettua, mutta joskus harvoin kun se tulee tehtyä, niin aivan liian usein sieltä löytyy jokin tuote tuplana.
Sitten käyt hoitamassa sen asian jälkikäteen. Selvität sen kuitista, niin ei tarvitse lonnia siinä kassalla turhaan. Voi kävellä pikkumatkan päähän siihen katselemaan kuittiasi ihan rauhassa.

Minä maksavana asiakkaana päätän miten minä itse asiat hoidan. En näe mitään virkaa lähteä pakkaamaan tavaroita ennenkuin tiedän loppusumman. Sillä minun täytyy tietää se summa että riittääkö rahat. On paljon helpompi ottaa pois jotain tuotteita kun ne odottavat pakaamista, kuin se että alan purkamaan ostoskasseja. Olen tyhmä.
Juurihan toteat, että viet pois, jos ei ole rahaa, TS et ole välttämättä täysin maksava asikas vaan lähinnä hankala asiakas. Suosittelen varaamaan lompsaan hieman ylimääräistä ja pitämään sen rahan siellä.
JA JOS NYT EI OLE VARMA rahojen riittävyydestä, niin ne "ei välttämättömät" on täysin mahdollista jättää siihen ihan viimeiseksi, jolloin ne on assissa päälimmäisenä. Ei siis tuota lisävaivaa oikeastaan yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Aiemmin ketjussa mainittiin havaitun henkilöitä, jotka eivät osaa lukea analogista kelloa tai sitoa kengännauhoja.

Tästä tuli mieleen henkilöt, jotka eivät osaa uida. Jostain syystä tätä puutetta pidetään "tavallisena", mitä en itse ymmärrä. En siis puhu mistään 200 metrin uimataitotestin läpäisystä, vaan siitä, että syvään veteen joutuessaan henkilö on aina välittömässä hengenvaarassa.

Toki ei uimataidottomuus ole yhtä "tyhmää" kuin kellon lukutaidon puute tai kenkien sitomisen osaamattomuus. Mutta ehkä verrattavissa siihen, että ei osaisi ajaa polkupyörällä.
Varmaan merkittävä osuus uimataidottomista asuu kaupungeissa ja kaupungissa asuessa uimataidosta on loppujen lopuksi aika vähän hyötyä. Toki voihan sitä joutua veden varaan vaikka putoamalla satama-altaaseen tai mökillä soutuveneen kaatuessa jne.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Tämähän on aivan typerää. Kyllä itse aina katson kuittia samantien kun gigantista ostan kärryllisen elektroniikkaa. En näe mitään syytä poistua siitä kassalta ennenkuin olen katsonut että kaikki on menny niinkuin piti.
Jos kassalle on jonoa, niin siinä on esim yksi erittäin hyvä syy, olipa sitten gigantin tai ruokakaupan kassa.
Vai gigantista kärryllisen elektroniikkaa... HEh, en jotenkin kyllä onnistu näkemään mielessäni tuollaisen tapahtuvan.. Sanoisin, että yritit nyt melko kehnosti siirtää maalitolppia.
-----------------------
Niiden, jotka uskovat toimivansa kassaa paremmin kannattaa muuten sitten käyttää kaupoissa aina, kun mahdollista, sitä itsepalvelukassaa. Kun opettelee sen käytön, niin onhan se nopeampikin esim S-kaupoissa tai Ikeoissa, mitä olen niitä toisinaan käyttänyt..
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
Kassa piippaustahtiin pakkaaminen on yleistynyt vasta viime vuosina.
Ei ole. Vuosituhannen alussa muistan nähneeni jo tätä. Toisekseen näille ihmisille on tyypillistä jatkaa pakkaamistaan vielä senkin jälkeen kun kassa on piipannut viimeisen ostoksen ja huutelee ostosten hintaa. Yleensä vielä tuppaa menemään niin, että mitä rikkaamman näköinen asiakas, sitä vähemmän näyttää olevan kiire maksaa ostokset muiden odottaessa porvaria. Ja ei, tämä on tuskin merkki tyhmyydestä, vaan puhtaasta itsekeskeisyydestä ja/tai ylimielisyydestä.

Mainittakoon myös, että itse olen onnistunut pakkaamaan omat ostokseni joka kerta kassiin niin, etten ole hihnan päässä muiden tukkeena.

Ylipäätään omilla aivoilla ajattelu on yleistymässä ja monille edes sen mahdollisuuden tunnustaminen on melkoinen shokki.
En tiedä millaisessa mielikuvitusmaailmassa elät, mutta tämäkään asia ei ole kuten väität, vaan täsmälleen päinvastoin. Yleinen tyhmyys on pelkästään lisääntynyt ja jopa muodikasta eräissä piirissä (esimerkkinä mainittakoon Ylilauta ja sieltä sikiävät syöpäjonnet.) Aiheesta löytyy jopa ketju: Ihmiset tyhmenee
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Yleensä vielä tuppaa menemään niin, että mitä rikkaamman näköinen asiakas, sitä vähemmän näyttää olevan kiire maksaa ostokset muiden odottaessa porvaria. Ja ei, tämä on tuskin merkki tyhmyydestä, vaan puhtaasta itsekeskeisyydestä ja/tai ylimielisyydestä.
Mistä lähtien kaupassa käyminen on ollut kilpailulaji? Jos itsellä ei ole kiire mihinkään, niin turhapa sitä on hirveellä sykkeellä hötkytä eestaas. Jos joku mielensä pahoittaa kun joutuu 30 sekuntia enemmän odottelemaan, niin ihan oma ongelma.

Itsehän toki haluan päästä kassalta läpi niin nopeasti kuin mahdollista ja pakkaan toki samalla kun kassa piippaa tuotteita, mutta aika olisi se nyt aika itsekästä vaatia, että kaikkien on pakko tehä noin...
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Tai, jos ostaa punalaputettuja, vahtia että kassa muistaa näpäyttää sen alennuksen :hmm:
Vinkki: Jos S-ketjun kaupassa on pikakassat, niin myyjän ei tarvitse näpytellä punalaputetuista alennuksia, koska ne tulevat automaattisesti (viivakoodin päälle on tulostettu uusi viivakoodi-tarra). Paistopiste-alennukset pitää näpytellä.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Minä maksavana asiakkaana päätän miten minä itse asiat hoidan. En näe mitään virkaa lähteä pakkaamaan tavaroita ennenkuin tiedän loppusumman. Sillä minun täytyy tietää se summa että riittääkö rahat. On paljon helpompi ottaa pois jotain tuotteita kun ne odottavat pakkaamista, kuin se että alan purkamaan ostoskasseja. Olen tyhmä. Ja en todellakaan pidä mitään kiirrettä pakkaamisessani maksavana asiakkaana. Pakkaan niin hitaasti ja rauhallisesti kuin haluan. Usein jopa toinen kassa vettää siihen mun viereen 3 asiakasta jo ja siinä mutisevat. Mutta minä olen maksava asiakas ja minä päätän miten minä toimin. Toiset ihmiset ovat myös maksavia asiakkaita ja hekin päättävät itse miten he toimivat. He ovat kiirreisiä. He pitävät kiirettä. Minulla on aikaa. Minulla ei ole kiire.
Tulipas tästä 100% "minäminä" tulokulma esille. Minun rahat, aika, ostokset, asiakkuus jne.

Kun talous on sellainen, että pitää tietää loppusumma - rahan riittävyyden kannalta, eikö se pidä suunnitella etupeltoon se ostosreissu?

Esimerkiksi foodie.fi sovelluksella saat skannatua nykyiset "viivakoodit" kotona tuotteista, joita olet jo ostanut (ja tyyypillisesti ihminen ostaa niitä samoja ostoksia uudestaan), napsuttelet määrät montako ostat jne - lopulta näet minkä verran ostokset tulevat maksamaan - pitääkö jotain ostaa vähemmän jotta budjettiin päästään. Tällaisen voi tietää ennakkoon, helposti, osana suunnitelmallista taloutta, "minäkin" siitä hyötyy. Ja jos ihan normijärkeä käyttää, vois fiksumpi varautua siihen että jos summa menee suunnitellusta 10€ yli, onko siihen ylitykseen varaa vai ei.

Miksi mennä kassalle arpomaan ostosten loppusummaa? En näe yhtäkään syytä tällaiselle toiminnalle.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Tuosta kassoilla toimimisesta. Itse en ymmärä miten ihmiset voivat olla niin ajattelemattomia, etteivät osaa liipaista kassalle niitä yogurtti pikareita viimeisenä. Ehei, ehei. Vaan ekana kaikki muovipikarit foliokansilla ja sitten heti perään maitotölkit, perunat, risottopaketit jne kaikki mitkä takuulla paskoo ne pienet tuotteet. Ja ehei ehei, ei mitään kiirettä mennä pakkaamaan niitä tuotteita näillä. Usein vaan monttu auki ihastellaan kun tuotteet menevät pashaksi, parhaimmat jopa ääneen taivastelevat tätä. Menee yli käsityskyvyn o_O
..ihmiset jotka ottavat aina muovipussin viimeisenä, laittavat sen hihnalle kaikkien tuotteiden perään hihnan päätyyn ja sitten turhautuvat kun myyjä ei ojenna niitä heille samantien takaisin. Monet heistä avaavat pussin valmiiksi..jolloin ei jää mitään syytä laittaa tuotetta hihnalle. Tarvitsee vain näyttää/sanoa myyjälle, että on x määrä pusseja. Lidleissä toki jossain vaiheessa pussit piti mennä myyjän kautta jostain syystä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
Vinkki: Jos S-ketjun kaupassa on pikakassat, niin myyjän ei tarvitse näpytellä punalaputetuista alennuksia, koska ne tulevat automaattisesti (viivakoodin päälle on tulostettu uusi viivakoodi-tarra). Paistopiste-alennukset pitää näpytellä.
Uudet viivakoodit lienevät paikallisia juttua, ei koske koko S-ryhmää.
Joskus olen jossain nähnyt, mutta täällä päin en kertaakaan.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Ei ole. Vuosituhannen alussa muistan nähneeni jo tätä. Toisekseen näille ihmisille on tyypillistä jatkaa pakkaamistaan vielä senkin jälkeen kun kassa on piipannut viimeisen ostoksen ja huutelee ostosten hintaa. Yleensä vielä tuppaa menemään niin, että mitä rikkaamman näköinen asiakas, sitä vähemmän näyttää olevan kiire maksaa ostokset muiden odottaessa porvaria. Ja ei, tämä on tuskin merkki tyhmyydestä, vaan puhtaasta itsekeskeisyydestä ja/tai ylimielisyydestä.

Mainittakoon myös, että itse olen onnistunut pakkaamaan omat ostokseni joka kerta kassiin niin, etten ole hihnan päässä muiden tukkeena.
Jos käytän normaalia kassaa, niin minulla on maksukortti lukijassa heti kun kassa on piipannut ensimmäisen tuotteen. Järjestelmän viiveiden johdosta voin vielä laittaa pari tuotetta piippauksen loppumisen jälkeen ilman, että homma hidastuu. Seuraa vain mitä sirulukijassa lukee ja toimii sen mukaan. Toki useimmat alkavat jostain syystä valmistautua maksuun vasta kun kuulevate summan.

Omien havaintojen perusteella köyhemmän oloiset ovat usein selvästi kiireisempiä, mutta hitaampia. Keskimäärin. Varakkaamman oloisilta jää usein turhia odotteluita ja virheitä tekemättä.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Uudet viivakoodit lienevät paikallisia juttua, ei koske koko S-ryhmää.
Joskus olen jossain nähnyt, mutta täällä päin en kertaakaan.
Ok, en ole koskaan nähnyt pikakassallista S-ketjun kauppaa missä ei olisi punalappuja.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
.ihmiset jotka ottavat aina muovipussin viimeisenä
Ihmiset, jotka käyttävät muovikasseja.

Muovipussi on:
-Paska kantaa vrt. kestokassi
-Paska pakata vrt. kestokassi
-Ei kestä vrt. kestokassi
-Kallis ~20snt vrt kestokassi 90snt (niille, jotka käyttää roskapusseina, 40 litran roskapussit maksaa 1,95e/24kpl, eli 8snt/kpl, eli isompi kuin ruokakaupan normikassi, joka on on 30l)
-Pieni (1 kestokassi vastaa liki kahta muovipussia)

Itsellä on vuosia ollut auto(i)ssa 2-3 kestokassia kontissa kauppakeikkoja varten. Nytkin olen viimeisen 12kk aikana S-ryhmään kantanut 7475e ja ostanut 2kpl muovipusseja (just katoin S-appista, olin kerran laina-autolla liikenteessä ja ei ollut kestokasseja mukana...) Ainakin 3-4 vuotta kestokasseja käyttänyt, enkä ymmärrä yhtään muovikassien käyttöä. Toki joku yksineläjä voi reppua tai muutakin käyttää. Perheellisen ostokset senverran suuret, että useimmiten 2kpl kestokassejakaan ei meinaa riittää.
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
Mistä lähtien kaupassa käyminen on ollut kilpailulaji? Jos itsellä ei ole kiire mihinkään, niin turhapa sitä on hirveellä sykkeellä hötkytä eestaas. Jos joku mielensä pahoittaa kun joutuu 30 sekuntia enemmän odottelemaan, niin ihan oma ongelma.

Itsehän toki haluan päästä kassalta läpi niin nopeasti kuin mahdollista ja pakkaan toki samalla kun kassa piippaa tuotteita, mutta aika olisi se nyt aika itsekästä vaatia, että kaikkien on pakko tehä noin...
En väittänyt kaupassa käynnin olevan kilpailulaji. Pointtina oli pikemminkin se, että joillain ihmisillä saattaa todellakin olla kiire johonkin, jolloin näiden turhan tärkeiden porvarien vartoilemisesta on pelkkää haittaa, päinvastoin kuin lankaa lukemalla saattaisi olettaa. Se, että yksi pakkaa ostoksensa muiden odottaessa jonossa EI nopeuta näiden muiden ihmisten kaupassa asiointia, vaan päinvastoin. Se nopeuttaa ainoastaan näiden itsekeskeisten ihmisten asiointia. En myöskään väitä etteikö olisi mahdollista pakata ostoksia samalla kun kassa piippaa ja silti maksaa ostoksensa asiallisesti ajallaan.

Ja mikäli edellisestä viestistä ei käynyt selväksi: kuulun itse näihin jotka pakkaavat ostoksensa vasta maksusuorituksen jälkeen. En myöskään vaadi kenenkään tekevän näin tai toisinpäin, vaan tulen jatkossakin vittuilemaan niille maailman tärkeimmille pohatoille, jotka odotuttavat meitä muita jonossa silkkaa itsekeskeisyyttään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Ok, en ole koskaan nähnyt pikakassallista S-ketjun kauppaa missä ei olisi punalappuja.
Onhan punalappuja vaikka miten paljon, niissä ei vain ole uutta viivakoodia. Pikakassoilla ohjekyltti, että punalappuisia ei voi niissä maksaa.

e: Ettei nyt vaan sulla menisi Lidl ja s-ryhmä sekaisin. Lidlin punalapuissa on uudet koodit.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 775
En väittänyt kaupassa käynnin olevan kilpailulaji. Pointtina oli pikemminkin se, että joillain ihmisillä saattaa todellakin olla kiire johonkin, jolloin näiden turhan tärkeiden porvarien vartoilemisesta on pelkkää haittaa, päinvastoin kuin lankaa lukemalla saattaisi olettaa. Se, että yksi pakkaa ostoksensa muiden odottaessa jonossa EI nopeuta näiden muiden ihmisten kaupassa asiointia, vaan päinvastoin. Se nopeuttaa ainoastaan näiden itsekeskeisten ihmisten asiointia. En myöskään väitä etteikö olisi mahdollista pakata ostoksia samalla kun kassa piippaa ja silti maksaa ostoksensa asiallisesti ajallaan.

Ja mikäli edellisestä viestistä ei käynyt selväksi: kuulun itse näihin jotka pakkaavat ostoksensa vasta maksusuorituksen jälkeen. En myöskään vaadi kenenkään tekevän näin tai toisinpäin, vaan tulen jatkossakin vittuilemaan niille maailman tärkeimmille pohatoille, jotka odotuttavat meitä muita jonossa silkkaa itsekeskeisyyttään.
Mulla ainakin on usein niin paljon ostoksia, että seuraavan ostokset ei edes kunnolla mahtuisi, jos alkaisin pakkaamaan, vasta kun kaikki mun ostokset on skannattu. Hyvin harvoin selviän alle 100e ostoksilla tossa lähi S-Marketissa. Johan se skannailu kestää niin kauan, että tuntuisi ihan tyhmältä postailla koko sen ajan maksupäätteen edessä. Itse pidän kestokassit kärryissä auki ja pakkaan kamat suoraan kärryssä oleviin kasseihin. En käytä pakkaustasoa. Seuraan pakatessa kassaa ja kun vain muutama tuote skannaamatta, siirryn päätteelle, kortti kourassa ja suoritan maksun käytännössä välittömästi, kun mahdollista. Normaalisti lähden kärryn kanssa alta pois, eenenkuin seuraava asiakas kerkeää pakkaushommiin (ja nyt Korona-aikanahan tämä on vain hyvä). Välillä käy niin, että on enemmän ostoksia, kuin mitä kahteen kassiin mahtuu (mulla normisti 2 kestokassia mukana), silloin kamat vaan kärryyn ja pakkaan auton luona takakontissa olevaan kolmanteen kassiin loput kärrystä.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
En väittänyt kaupassa käynnin olevan kilpailulaji. Pointtina oli pikemminkin se, että joillain ihmisillä saattaa todellakin olla kiire johonkin, jolloin näiden turhan tärkeiden porvarien vartoilemisesta on pelkkää haittaa, päinvastoin kuin lankaa lukemalla saattaisi olettaa. Se, että yksi pakkaa ostoksensa muiden odottaessa jonossa EI nopeuta näiden muiden ihmisten kaupassa asiointia, vaan päinvastoin. Se nopeuttaa ainoastaan näiden itsekeskeisten ihmisten asiointia. En myöskään väitä etteikö olisi mahdollista pakata ostoksia samalla kun kassa piippaa ja silti maksaa ostoksensa asiallisesti ajallaan.

Ja mikäli edellisestä viestistä ei käynyt selväksi: kuulun itse näihin jotka pakkaavat ostoksensa vasta maksusuorituksen jälkeen. En myöskään vaadi kenenkään tekevän näin tai toisinpäin, vaan tulen jatkossakin vittuilemaan niille maailman tärkeimmille pohatoille, jotka odotuttavat meitä muita jonossa silkkaa itsekeskeisyyttään.
Jos pakkaa pitkään vielä piippailun loputtua, niin se ei varsinaisesti edes nopeuta näiden itsekeskeisten asiointia. Kokonaisuudessaan tuo pakkaaminen ennen maksua nopeuttaa kassan toimintaa, koska pääty tyhjenee nopeammin. Esim. tauottaessani kassamyyjää vaikutan melko usein piippaavani tuotteita hitaasti, koska päädyt ovat täynnä kun ihmiset alkavat pakkaamaan vasta maksun jälkeen.


Toki jokainen saa hidastella kassalla jos saa siitä mielihyvää. Sellainen toive vain olisi, että ihmiset eivät käyttäisi "Nyt kun ei ole muita jonossa"-fraasia ennen kuin rupeavat jumittamaan maksutapahtumaansa. Sillä myyjällä kun voi olla muitakin työtehtäviä mitä tämän pitää tehdä aina kun tulee hiljaista (esim. maksupäätteiden jne. putsaaminen). Asiakkaiden toiminnan nopeus ei kuitenkaan vaikuta työtuntien määrään, joten se jumittaminen on aina pois myyjältä. Tämä oli vain toive.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Kokeilin tätä sovellusta kun kuullosti aidosti kätevältä. Noh kävin oitin tuumasta toimeen ja menin jääkaapilleni ja minä otin kuvan minun omasta maitopurkistani jonka minä itse ostin minun k-kaupastani. joten sovellus meni oitis poistoon, joten minun on kyllä pakko toimia aina niinkuin minä maksavana asiakkaana olen tähänkin asti minun kaupassani toiminut.
S-ketjun palvelusta löytyy harvoin Pirkan tuotteita. K-ketjun valikoiman kohdalla: K-Ruoka.fi – Kauppasi verkossa



S-ketjussa tuo sinun tuotteesi on Juustoportin omalla brändillä hieman tyyriimpi. Kotimaista-brändillä (Arla) halvempi
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Kokeilin tätä sovellusta kun kuullosti aidosti kätevältä. Noh kävin oitin tuumasta toimeen ja menin jääkaapilleni ja minä otin kuvan minun omasta maitopurkistani jonka minä itse ostin minun k-kaupastani. joten sovellus meni oitis poistoon, joten minun on kyllä pakko toimia aina niinkuin minä maksavana asiakkaana olen tähänkin asti minun kaupassani toiminut.


K-ryhmän tuotetta etsit S-ryhmän sovelluksesta. No ehkäpä sitä tuotetta ei tosiaan löydy S-ryhmän valikoimasta. Pikku vikoja.

Kun nyt K-ryhmä tuli esille ruokakauppa tottumuksena, niin tarkistappa "K-ruuoka" ohjelma jotta olisko se sinun käyttötapauksen kanssa kättelevä tuote. Ehket Lidl sovelluksellakaan hae Rimi:n tuotteita. Ostolistan K-ruoka sovelluksessa voi tehdä ihan hintojen kanssa, kuten S-ryhmän Foodiessa. Viivakoodin skannausta en pysty tuosta tarkistamaan onko tarjolla vai ei - kesko tunnus puuttuu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 105
Kokeilin tätä sovellusta kun kuullosti aidosti kätevältä. Noh kävin oitin tuumasta toimeen ja menin jääkaapilleni ja minä otin kuvan minun omasta maitopurkistani jonka minä itse ostin minun k-kaupastani. joten sovellus meni oitis poistoon, joten minun on kyllä pakko toimia aina niinkuin minä maksavana asiakkaana olen tähänkin asti minun kaupassani toiminut.

Ihan validi argumentti siinä vaiheessa jos K-Ruoka -sovellus myös osaisi puolestaan tunnistaa Kotimaista- ja Rainbow-tuotteiden viivakoodit, saati Lidlin tuotteet. Ei tuo nyt mikään Barcode Battler ole.
 

A Lake Elk

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
1 443
Hirveetä pätemistä omilla ninjakassataidoilla ja samaan syssyyn kaikki muut jotka ei toimi samalla tavalla on itsekeskeisiä porvareita, natseja, vassareita, oikestolaisia ja kaikkiea muuta pahaa... Ei jumaleissön mitä hommaa :facepalm:... Noh, ainakin oikeassa ketjussa kyseinen porukka on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Mulle on ihan sama miten porukka ne ostokset pakkaa, mutta se kyllä syö miestä, kun joku mamma pitkään arpoo hihnan päässä ostoksia koreihinsa, tietysti tarkasti valitussa järjestyksessä eikä seuraa yhtään milloin kassa on valmis. Siinä sitten jono ja kassa odottaa ämmää maksamaan. Hitaasti lyllertää sitten maksamaan ja alkaa kaivaa jääkiekkokassin kokoisesta "käsi"laukusta sitä lompakkoa. Lyttää sen laukkunsa siihen (toisten) ostosten päälle. Jahka pienen etsinnän jälkeen löytää tiiliskiven kokoisen lompakkonsa, niin alkaa katselemaan ympärilleen, että missäs kaupassa mä olinkaan. Bonuskorttihan toki täytyy kaivaa esiin siitä 30 kpl pinosta. Sitten se maksukortti, siinäkin arvotaan. Lopuksi aina piristävä "ai niin mulla on tää pullokuitti, otatko sen erikseen kun (muka) unohdin". :hammer:

En kyllä ymmärrä muutenkaan piippausvaiheen pakkausta, jos ostoksia on yhteen kestokassiin tai pariin muovikassiin menevä määrä. Nopeampi kassa tykittää ostokset sillä nopeudella viivakoodin läpi, että hyvä kun ehtii aloittaa pakkaamisen. Siinä sitten taas muut odottelevat edes-takaisin kävelijää. Viikon-ostokset-kerralla tyylisen ostajan taas pitäisi oikeasti ymmärtää alkaa pakata heti, että kaikki mahtuu omaan keräysväliin.

Oman elämänsä sankareita ovat myös "lajittelija"kassat, joilla ei ole pienintäkään tolkku siinä lajittelussa. Yleensä syötän pakkausjärjestyksessä tuotteet hihnalle ja toisessa päässä ovat aivan päin helvettiä, kun kassa näpppäränä pistää osan tavarasta sivuun.
 

erikoisninja

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
496
Hirveetä pätemistä omilla ninjakassataidoilla ja samaan syssyyn kaikki muut jotka ei toimi samalla tavalla on itsekeskeisiä porvareita, natseja, vassareita, oikestolaisia ja kaikkiea muuta pahaa... Ei jumaleissön mitä hommaa :facepalm:... Noh, ainakin oikeassa ketjussa kyseinen porukka on.
Huomiohuorat sopivat myös tähän säikeeseen varsin mallikkaasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 679
Pullokuitti erikseen on vain viisasta, kaupoissa joissa bonukset.
No ei se se tyhmä osuus ollutkaan. Vaan se, että esittää "unohtaneensa" kuitin ja tekee siitäkin parin minuutin shown. Veis sitten pullonsa ei-bonus kauppaan, jos niin nolottaa. Yleensä kyllä itse tulee näin tehtyäkin, koska Lidlin omat pullot on yksi syöpä. Tyhmä yritys -ketjun materiaalia.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Pullokuitti erikseen on vain viisasta, kaupoissa joissa bonukset.
Tuo on totta, koska pullokuitti on tuote, millä on negatiivinen hinta. Todella moni luulee pullokuittia maksuvälineeksi ja eivät suostu antamaan sitä ennen kuin sanot loppusumman ja he ovat lukeneet bonus-kortin. Sitten on toki näitä jotka jonottavat pullokuitin kanssa kassalle ja vaihtavat sen rahaksi ja menevät sen jälkeen tekemään ostokset..ja jonottavat uudestaan kassalle. Kuulemma tekevät näin, jotta voisivat laskea paljonko heillä on rahaa. Se kuitissa oleva selkeä numero on vaikeaa yhdistää omista hiluista saatuun lukemaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Jos pakkaa pitkään vielä piippailun loputtua, niin se ei varsinaisesti edes nopeuta näiden itsekeskeisten asiointia. Kokonaisuudessaan tuo pakkaaminen ennen maksua nopeuttaa kassan toimintaa, koska pääty tyhjenee nopeammin. Esim. tauottaessani kassamyyjää vaikutan melko usein piippaavani tuotteita hitaasti, koska päädyt ovat täynnä kun ihmiset alkavat pakkaamaan vasta maksun jälkeen.


Toki jokainen saa hidastella kassalla jos saa siitä mielihyvää. Sellainen toive vain olisi, että ihmiset eivät käyttäisi "Nyt kun ei ole muita jonossa"-fraasia ennen kuin rupeavat jumittamaan maksutapahtumaansa. Sillä myyjällä kun voi olla muitakin työtehtäviä mitä tämän pitää tehdä aina kun tulee hiljaista (esim. maksupäätteiden jne. putsaaminen). Asiakkaiden toiminnan nopeus ei kuitenkaan vaikuta työtuntien määrään, joten se jumittaminen on aina pois myyjältä. Tämä oli vain toive.
Ainakin itse pystyn siirtymään siihen maksamiseen, kun myyjä piippaa viimeisen tuotteen, jos ei satu kaikki ostokset olemaan vielä kasseissa. Lompakonhan otan jo alussa valmiiksi siihen maksupäätteen viereen.. En näe mitään syytä viettää siinä kassalla aikaa yhtään pitempään, kun on tarvis..

Pari kertaa olen katsonut kuittia, sitten autossa, kun ei ole kaupassa ostaessa päässälaskettu summa täsmännyt muutaman euron sisään...(loppusumma ei siis ollut kassalla suurinpiirtein oletettu) Toisella kerralla olin katsonut hyllyn reunasta väärän hinnan tai siinä oli väärä hinta ja toisen kerran olin laskenut väärin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mä pyydän aina pullorahat käteisellä koska ne menee säästöpossuun ja kesälomakassaan.
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
En kyllä ymmärrä muutenkaan piippausvaiheen pakkausta, jos ostoksia on yhteen kestokassiin tai pariin muovikassiin menevä määrä. Nopeampi kassa tykittää ostokset sillä nopeudella viivakoodin läpi, että hyvä kun ehtii aloittaa pakkaamisen. Siinä sitten taas muut odottelevat edes-takaisin kävelijää. Viikon-ostokset-kerralla tyylisen ostajan taas pitäisi oikeasti ymmärtää alkaa pakata heti, että kaikki mahtuu omaan keräysväliin.
Tietysti jos pakkausvälineet ovat hollilla jo kassalle tullessa, niin sitä voi siirtyä pakkaamiseen melko nopeasti kun on saanut tuotteet hihnalle. Itseä ärsyttää kassamyyjät jotka eivät tajua, että se takahihna kuljettaa tuotteita eteenpäin..heidän ei tarvitse "heitellä" tuotteita päätyyn.

------

Yksi asia mikä minua ihmetyttää kaupassa käymisessä: Ihmiset käyvät lähes päivittäin kaupassa vuosien ajan, mutta silti homma tuntuu monelle hyvin hankalalta? Sitä voisi kuvitella, että se kokemus toisi osaamista? Joku puhui "ninjakassataidoista", mutta kyse on usein lähinnä pienistä asioista joita pitäisi havaita ennen 9. ikävuotta. Itse pakkaan tuotteita piipatessa ja maksu on suoritettuna lähes sekunnilleen niin nopeasti kuin on mahdollista. Kuitenkaan ei tarvitse kiirehtiä, tehdä ylimääräistä (sen yhden tai kahden edestakaisen askeleen lisäksi) tai miettiä. Kun on parin vuosikymmenen ajan harjoitellut lähes päivittäin tavaroiden pakkaamista, niin sitä voi vaikka katsoa välillä hintanäyttöä samalla kun laittaa tavaroita talteen.

Ei siinä mitään jos joku haluaa tehdä verkkaista vauhtia ja kuluttaa aikaa. Enemmän häiritsevät nämä ihmiset jotka tavalla tai toisella ilmaisevat, että haluavat päästä nopeasti pois kassalta, mutteivät yksinkertaisesti kykene toimimaan järkevästi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom