Tyhmät ihmiset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Taitaa monissa paikoissa olla roskakalan kalastaminen ihan suotavaakin. Näin oon ymmärtäny.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Vaikka olisikin, niin aika mahdoton taitaa moiseen puuttua.
Sakkoja? Sekä joutuu maksamaan järven ennalllistamisen. Siihen ei taida kyllä yksityisen ihmisen rahat riittää, mutta eihän ne riitä siihenkään, jos menee polttamaan kirkon. Ei kannata tehdä asioita joihin ei ole varaa.

Saahan niitä sakkoja ilman kalastuslupaa kalastamisestakin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
415
Lähijärvessä kalastelee yksi aasi, joka ties kuinka monella verkolla pyytää joka päivä ämpäreittäin kalaa. Poimii saalista vain muutaman parhaan ja loput viskaa metsään harakoille ja lokeille syötäväksi. Samaan aikaan muut kalastajat kiroilee, kun kalakanta supistuu ja koot pienenee ja kalastuksenhoitokunta isolla rahalla tuo järveen uutta kalaa kasvamaan.
En tiedä tästä tilanteesta sen tarkemmin joten en siihen ota kantaa.

Mutta rehevöityneissä järvissä hoitokalastus on hyvinkin suotavaa, niissä tuppaavat särkikalat olemaan enemmistöä. Mikäli sieltä saadaan särkikalaa pois niin se on pelkää plussaa järvelle. Särjet tuppaavat möyhimään pohjaa ja saavat sinne päätyneet ravinteet taas uudestaan veden riesaksi jne. Hoitokalastukseen tulee toki olla perusteet olemassa ja sen hoitaakin yleensä jokin asiaan omistautunut taho.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että verkkokalastusta tulisi rajoittaa nykyisestä ainakin pienemmissä järvissä, joissain tapauksissa myös isommissa. Kyllä sillä aika tehokkaasti tyhjennetään etenkin pieni järvi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Onko tuo vielä sitä samaa aktivistiporukkaa joka hakee pilkkikilpailusta itselleen ruokakalat?
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
En tiedä tästä tilanteesta sen tarkemmin joten en siihen ota kantaa.

Mutta rehevöityneissä järvissä hoitokalastus on hyvinkin suotavaa, niissä tuppaavat särkikalat olemaan enemmistöä. Mikäli sieltä saadaan särkikalaa pois niin se on pelkää plussaa järvelle. Särjet tuppaavat möyhimään pohjaa ja saavat sinne päätyneet ravinteet taas uudestaan veden riesaksi jne. Hoitokalastukseen tulee toki olla perusteet olemassa ja sen hoitaakin yleensä jokin asiaan omistautunut taho.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että verkkokalastusta tulisi rajoittaa nykyisestä ainakin pienemmissä järvissä, joissain tapauksissa myös isommissa. Kyllä sillä aika tehokkaasti tyhjennetään etenkin pieni järvi.
Kyseinen heppu nostaa kaiken, mitä irti saa. Roskakaloja siellä ei haitaksi asti ole. Muikkuakin varmaan vähintään 50kg meni viimekesänä lokeille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Kyseinen heppu nostaa kaiken, mitä irti saa. Roskakaloja siellä ei haitaksi asti ole. Muikkuakin varmaan vähintään 50kg meni viimekesänä lokeille.
Kalastuksesta en mitään tiedä. Mutta onko tuo nyt edes laillista, jos viskoo kalat pitkin maita ja mantuja lokeille ja vaikka mille rotille. Voisiko olla ympäristön roskaamista tai jotain?
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Kalastuksesta en mitään tiedä. Mutta onko tuo nyt edes laillista, jos viskoo kalat pitkin maita ja mantuja lokeille ja vaikka mille rotille. Voisiko olla ympäristön roskaamista tai jotain?
Jos verkolla haalaa kymmeniä kiloja kalaa järvestä, heittääkseen ne mehtään lokeille, niin kyllä siinä on pahemmasta kuin tyhmyydestä kyse. Normijantteri laskee verkon tai pari illalla, ja käy sitten rapulasta selvittyään kokemassa ne ja pistää niistä saadut kymmenen muikkua pannulle voin kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Jos verkolla haalaa kymmeniä kiloja kalaa järvestä, heittääkseen ne mehtään lokeille, niin kyllä siinä on pahemmasta kuin tyhmyydestä kyse. Normijantteri laskee verkon tai pari illalla, ja käy sitten rapulasta selvittyään kokemassa ne ja pistää niistä saadut kymmenen muikkua pannulle voin kanssa.
Näinpä on. Voi toki toivoa että on sellainen, löytyi sepalus auki hukkuneena...
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 737
No, itellä tulee pikkulampeen itse istutetut kalat kyllä nosteltua ämpärimeiningillä mutta kyllä mä ne syönkin sit pois. Jopa ne ahvenat jotka sikiää omia aikojaan siellä.

Urheilukalastusta en sit ymmärrä kyllä. Tai no, saahan sitä kalastaa millä haluaa kunhan syö ne sit kans
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Lähteä nyt iltapaskaan soittamaan, kun mac tietokone sekoilee :facepalm:

Minullakin tuota joskus teki Mintissä ja syynä oli paska näyttiksen ajuri ja chrome yhdistelmä. Ruutuun välähteli toisessa ikkunassa auki olevan selain.

Iltalehteen yhteyttä ottanut lukija on kokenut hieman vastaavan tilanteen katsoessaan sunnuntai-iltana Netflixistä Argo ja The Judge -elokuvia. Miehen sukupuolielimien sijaan näytöllä oli välkähtänyt SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen kasvot.

– Se vilkkui useaan otteeseen, mies kertoo.

– Se tuli siinä Netflixin ohjelmassa kymmeniä kertoja, hän jatkaa.

Jos kuvassa ei ole Rinne, niin ainakin kyseessä on hyvin samannäköinen mies.Kuvassa vilahtavan hahmon jakaus on samanlainen kuin Rinteellä, ja takissa on punainen pinssi, kuten Rinteellä usein on.

Mies kertoo käyttäneensä katseluun Macin tietokonetta ja sen Safari-selainta.

Iltalehti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 225
Sokkona 400 000 euron kodin ostanut Ensitreffit alttarilla -pari järkyttyy asunnon nähdessään: ”Me ollaan lyöty järkyttävä määrä rahaa kiinni”
Ensitreffit alttarilla ja sitten vielä kämpän ostaminen sokkona :facepalm:

Silloin kun olin nuori, niin jokasella uimarannalla luki sentään "tiedä mihin hyppäät". Vissiin ei ole muodissa tällanen ajattelu enää :D
No todennäköisesti tuossa ohjelma vaan vähän fuskaa jännityksen vuoksi ja oikeasti talo (mukaanlukien sijainti) on vitun jees kun pakkohan tolla hinnalla on olla. Mutta tuon naisen persoona ei pahemmin vakuuta, että onnea vaan sillekin miehelle :D
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Sokkona 400 000 euron kodin ostanut Ensitreffit alttarilla -pari järkyttyy asunnon nähdessään: ”Me ollaan lyöty järkyttävä määrä rahaa kiinni”
Noh, muutaman kuvan perusteella saa remonttia tehdä huolella, mausta ja lompakon paksuudesta riippuen. 50-100k saa helposti poltettua pelkkään remppaan siellä syrjässä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 245
Tämä kuuluisi enemmän "mikä ärsyttää kanssaihmisissä" kuin "tyhmät ihmiset".
Mutta todella raskasta kun puhut jollekin ja se taukoamatta mölisee päälle "joo, mmm, niin, joo, joo-o...." kyllä mä käsitän vähemmälläkin että se kuuntelee prkl.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Tämä kuuluisi enemmän "mikä ärsyttää kanssaihmisissä" kuin "tyhmät ihmiset".
Mutta todella raskasta kun puhut jollekin ja se taukoamatta mölisee päälle "joo, mmm, niin, joo, joo-o...." kyllä mä käsitän vähemmälläkin että se kuuntelee prkl.
Itse sorrun joskus tähän Jankon Betoni tyyliin kun ei kiinnosta tms, yleensä täällä töissä. En nyt tietenkään ihan joka väliin heitä mutta vähän ton tyylistä :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Noh, muutaman kuvan perusteella saa remonttia tehdä huolella, mausta ja lompakon paksuudesta riippuen. 50-100k saa helposti poltettua pelkkään remppaan siellä syrjässä?
50k€ tekee kyllä melkein remontin kuin remontin (ellei nyt vedetä kolmea kylpyhuonetta uusiksi), 100k€ saa jo sellaista luksusta että oksat pois. Itse tein 7k€ keittiön, eli purin vanhan, vein pois, purin koko keittiön betonipinnoille ja latoin katon, lattian, kaapit, kaikki kodinkoneet ja vain sähkäri oli ulkopuolinen. Toki kaikki kodinkoneet pysyi samalla paikalla eikä ollut mitään saarekkeita tms.

Toki tässäkin tapauksessa työ on se mikä eniten maksaa kun itse ei osata tehdä...
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
411
Tosi tv ihmiset jotka ostelee kämppiä sokkona melko tod. näk. ei oo niitä jotka tekevät itse. Luultavasti lööppien kustannuksella maksetaan urakoitsijalle, joka tarkoituksella kusee hommat jotta saadaan seuraava lööppi myydyksi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Paavihan on erehtymätön, vaikka uusi paavi voi aina muuttaa paavin kantaa. Nykyinen ja (uutena ilmiönä eronnut) paavi voivat siis olla eräänlaisessa mielipiteiden superpositiossa, jossa he ovat eri mieltä ja silti molemmat ehdottomasti oikeassa.

Vakavammin ottaen tuo aihe on ehkä enemmän jotain politiikan ja yhteiskunnan aihepiiriä kuin silkkaa tyhmyyttä tai edes vain paskuutta. En heti mene sanomaan epätodeksi, etteikö ongelma olisi voinut pahentua mainitulla ajanjaksolla ja osin mainituista syistä, mutta eihän se tietenkään silloisista muotivirtauksista johtunut. Ilmiö on ikivanha ja samoin siitä vaikenemisen perinne.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 339
Toki tässäkin tapauksessa työ on se mikä eniten maksaa kun itse ei osata tehdä...
Ajasta se on lähinnä kiinni eikä osaamisesta. Nykyään on itse asiassa todella helppo lähteä remppailemaan omatoimisesti, koska netistä löytyy tarvittava tieto käden käänteessä. Ja eipä remppaillessa mikään ruudinkeksijä muutenkaan tarvitse olla. :D
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ajasta se on lähinnä kiinni eikä osaamisesta. Nykyään on itse asiassa todella helppo lähteä remppailemaan omatoimisesti, koska netistä löytyy tarvittava tieto käden käänteessä. Ja eipä remppaillessa mikään ruudinkeksijä muutenkaan tarvitse olla. :D
En nyt tiedä.
Ihmiset ovat pilanneet kokonaisia taloja, kun eivät tiedä mitä ovat tekemässä. Eli vaikka remontoivat jotain vanhaa puutaloa ja tiivistävät sen hometaloksi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Taloudessa kaksi autoa (molempien työmatka +20km ja toinen tekee 3 vuorotyötä), talonyhtiössä ei tilaa ja siksi vain yhdelle autolle saatu paikka. Olen soittanut nyt viiteen taloyhtiöön tässä vieressä ja tuossa naapurissa olisi 2kpl autopaikkoja tyhjillään eikä ketään jonota autopaikkaa, no eivät silti vuokraa vaikka vuokra-aika olisi vain 6kk, en tarvitse lämpötolppaa ja voisin maksaa sen koko 6kk vuokran yhdellä laskulla pois heti heidän toimistollaan!

Isännöitsijän kanta oli että heille helpompaa pitää paikkoja tyhjänä kuin vuokrata ulkopuoliselle, kyllä kaikesta saa vaikeaa kun oikein haluaa:facepalm:

Kyllä on tehty autoilu helpoksi Pohjois-Helsingissä, yhtään kadunvarsipaikka ei ole kilometrin säteellä ja jos on niin pysäköinti sallittu tunniksi tai kahdeksi vuorokauden ympärin joka viikonpäivä:facepalm:

Onneksi muutto pois tästä helvetin ongelmalähiöstä ja uudessa kämpässä on autopaikat omalla pihalla talon edessä!
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
876
Taloudessa kaksi autoa (molempien työmatka +20km ja toinen tekee 3 vuorotyötä), talonyhtiössä ei tilaa ja siksi vain yhdelle autolle saatu paikka. Olen soittanut nyt viiteen taloyhtiöön tässä vieressä ja tuossa naapurissa olisi 2kpl autopaikkoja tyhjillään eikä ketään jonota autopaikkaa, no eivät silti vuokraa vaikka vuokra-aika olisi vain 6kk, en tarvitse lämpötolppaa ja voisin maksaa sen koko 6kk vuokran yhdellä laskulla pois heti heidän toimistollaan!

Isännöitsijän kanta oli että heille helpompaa pitää paikkoja tyhjänä kuin vuokrata ulkopuoliselle, kyllä kaikesta saa vaikeaa kun oikein haluaa:facepalm:

Kyllä on tehty autoilu helpoksi Pohjois-Helsingissä, yhtään kadunvarsipaikka ei ole kilometrin säteellä ja jos on niin pysäköinti sallittu tunniksi tai kahdeksi vuorokauden ympärin joka viikonpäivä:facepalm:

Onneksi muutto pois tästä helvetin ongelmalähiöstä ja uudessa kämpässä on autopaikat omalla pihalla talon edessä!
Pysäköinti Helsingissä oli allekirjoittaneenkin syy muuttaa Vantaalle. Joko liian kallista tai liian vaikeaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Tuttu ketä ostanut auton ja ei ole kertaakaan katsonut rekisteröintitodistusta autosta.S
iellä ne pölypallot pyörii kallossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Mä en ymmärrä ihmiten tarvetta kommentoida asioita jotka eivät heitä koske.
Esimerkkinä kun joku Iltapaska julkaisee uutisen että Facebookissa on turvallisuusaukko ja että vaihda salasanaa tai vältä tekemästä sitä tai tätä niin enismmäiset kommentit on tyyliin "Mulla ei ole Fcebookia ni ei tarvii tommosesta välittää" ja "Tommoset aukot välttää kun ei käytä Facebookkia".
No vittu aijaa! Kiitos kuitenkin kommentoinnista asian tiimoilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 225
Mä en ymmärrä ihmiten tarvetta kommentoida asioita jotka eivät heitä koske.
Esimerkkinä kun joku Iltapaska julkaisee uutisen että Facebookissa on turvallisuusaukko ja että vaihda salasanaa tai vältä tekemästä sitä tai tätä niin enismmäiset kommentit on tyyliin "Mulla ei ole Fcebookia ni ei tarvii tommosesta välittää" ja "Tommoset aukot välttää kun ei käytä Facebookkia".
No vittu aijaa! Kiitos kuitenkin kommentoinnista asian tiimoilta.
"Ei kiinnosta uutiset mistään Kardashianeista!" tai oikeastaan kenen tahansa kohdalla...

Nämä nyt on näitä kun suuret ikäluokat ovat löytäneet intter netin niin sitten ollaan Iltapaskan sivuilla ja kommentoidaan kaikkea ikäänkuin se uutinen olisi omassa olohuoneessa ja jotain pitää sanoa ja kaikkea pitää klikata. Mun äidillä vähän samaa meininkiä, mutta tietääkseni ei kommentoi uutisia.

 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
"Ei kiinnosta uutiset mistään Kardashianeista!" tai oikeastaan kenen tahansa kohdalla...

Nämä nyt on näitä kun suuret ikäluokat ovat löytäneet intter netin niin sitten ollaan Iltapaskan sivuilla ja kommentoidaan kaikkea ikäänkuin se uutinen olisi omassa olohuoneessa ja jotain pitää sanoa ja kaikkea pitää klikata. Mun äidillä vähän samaa meininkiä, mutta tietääkseni ei kommentoi uutisia.

Tuskin liittyy suuriin ikäluokkiin millään tavalla.
Aina joku on kommentoimassa negatiivisesti mihin tahansa asiaan. Esimerkkejä löytyy myös tästä foorumista ja itsekin syyllistyn siihen säännöllisin väliajoin.

Tyyliin, että keskustellaan vaikka jostain laulajasta ja mun on ihan pakko mennä kertomaan, että se on ihan paska. Täytyyhän se kertoa etteivät kaikki lukijat luule, että se olisi hyvä.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
181
Varsin ironista iltapäivälehtien keskustelupalstoilla on myös, että "ei kiinnosta, miksi tästä on ylipäätään tehty juttu?" -kommentteja kirvoittavat artikkelit ovat aina siellä luettuimpien juttujen listalla. Kustantajan kannalta siis varsin optimaalista, kun mainosrahoilla pyöritään ja ihan nollapanostuksella voidaan luoda sisältöä mediaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Taloudessa kaksi autoa (molempien työmatka +20km ja toinen tekee 3 vuorotyötä), talonyhtiössä ei tilaa ja siksi vain yhdelle autolle saatu paikka. Olen soittanut nyt viiteen taloyhtiöön tässä vieressä ja tuossa naapurissa olisi 2kpl autopaikkoja tyhjillään eikä ketään jonota autopaikkaa, no eivät silti vuokraa vaikka vuokra-aika olisi vain 6kk, en tarvitse lämpötolppaa ja voisin maksaa sen koko 6kk vuokran yhdellä laskulla pois heti heidän toimistollaan!

Isännöitsijän kanta oli että heille helpompaa pitää paikkoja tyhjänä kuin vuokrata ulkopuoliselle, kyllä kaikesta saa vaikeaa kun oikein haluaa:facepalm:

Kyllä on tehty autoilu helpoksi Pohjois-Helsingissä, yhtään kadunvarsipaikka ei ole kilometrin säteellä ja jos on niin pysäköinti sallittu tunniksi tai kahdeksi vuorokauden ympärin joka viikonpäivä:facepalm:

Onneksi muutto pois tästä helvetin ongelmalähiöstä ja uudessa kämpässä on autopaikat omalla pihalla talon edessä!
Vaikka tämä on tyhmille ihmisille niin täytyy kehaista Helsingin kaupungin työntekijää. Lähetin sähköpostia vielä yhteen paikkaan tuosta naapurissa olevasta parkkipaikasta ja sieltä tuli vartissa vastaus että neljä paikkaa vapaana minkä haluat ja laita yhteystiedot niin lasku tulee joka kuun 28pvä ja voi irtisanoa koska vain, avaimenkin saan jos haluan ja hinta huimat 10€/kk tolppapaikasta.

Ei nyt ihan pihassa toi parkkipaikka, mutta 100m kävely ei nyt pahaa tee ja nyt on autolle luvallinen paikka! :tup:

Huomaa eron yksityisen ja kaupungin välillä, kävin ihan piruttain katsomassa sitä yksityisen paikkoja, toisessa peräkärry ja toisessa auto, molemmat oli sen hallituksen PJ:n nimissä:rofl:
Olisihan se pitänyt arvata että siellä on oma lehmä ojassa:facepalm:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Huomaa eron yksityisen ja kaupungin välillä, kävin ihan piruttain katsomassa sitä yksityisen paikkoja, toisessa peräkärry ja toisessa auto, molemmat oli sen hallituksen PJ:n nimissä:rofl:
Olisihan se pitänyt arvata että siellä on oma lehmä ojassa:facepalm:
Jos taloyhtiöllä on ylimääräisiä paikkoja, niin tottakai ne annetaan mieluummin oman talon asukkaiden käyttöön, kuin ulkopuolisille. Hankala laskutuskuvio on tuossa kokonaisuudessa vain yksi pieni sivuseikka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Ei nyt ihan pihassa toi parkkipaikka, mutta 100m kävely ei nyt pahaa tee ja nyt on autolle luvallinen paikka! :tup:
Tästä samaa mieltä, tosin rivarin parkkiksella auto, mutta kun asioin kaupoissa niin jätän auton parkkikselle melko kauas, tai kun kaupungissa (Oulu) niin auto yleensä jää jonnekin kätevään paikkaan parkkiin ja kävelen loput 250-500metriä. Saa happea siinä samalla ja vähän liikkua, sekä auringonvaloa usein. Ja ei tarvi stressata parkkipaikan löytämisen kanssa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Jos taloyhtiöllä on ylimääräisiä paikkoja, niin tottakai ne annetaan mieluummin oman talon asukkaiden käyttöön, kuin ulkopuolisille. Hankala laskutuskuvio on tuossa kokonaisuudessa vain yksi pieni sivuseikka.
Niin, siis isännöitsijän työntekijä kenelle soitin näki että siellä on kaksi paikkaa vapaana ja niihin ei ole jonoa ja käski olla yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan joka voi päättää vuokrataanko ulkopuolisille ja hän vastasi että emme vuokraa kumpaakaan vapaata paikkaa edes ehdollisena ulkopuolisille että helpompi pitää ne tyhjillään.

Samalla saman kaverin peräkärry ja auto seisoo niissä "vapaissa paikoissa" ja kolmas auto vielä kolmannessa paikassa, haiskahtaa eikä ihan vähän.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Niin, siis isännöitsijän työntekijä kenelle soitin näki että siellä on kaksi paikkaa vapaana ja niihin ei ole jonoa ja käski olla yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan joka voi päättää vuokrataanko ulkopuolisille ja hän vastasi että emme vuokraa kumpaakaan vapaata paikkaa edes ehdollisena ulkopuolisille että helpompi pitää ne tyhjillään.

Samalla saman kaverin peräkärry ja auto seisoo niissä "vapaissa paikoissa" ja kolmas auto vielä kolmannessa paikassa, haiskahtaa eikä ihan vähän.
Se haiskahtaminen riippuu vähän katsantokannasta. En minäkään välttämättä haluaisi, että oman taloyhtiön autopaikkoja vuokrataan millään tavalla ulkopuolisille, kun sitten ne eivät ole käytettävissä jos ja kun tarvetta ilmenee talon omille asukkaille. Jollakin 10€/kk kustannuksilla se ei ole rahallisestikaan kannattavaa. Ja se nyt on ihan sivuseikka kenen romuja niillä paikoilla nyt on ja millaisella talon sisäisellä sopimuksella.

Ymmärrän toki, että se sapettaa jos ei saa paikkaa omalle autolle naapuritalon pihalta, mutta ei se ole aina niin yksinkertaista.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Se haiskahtaminen riippuu vähän katsantokannasta. En minäkään välttämättä haluaisi, että oman taloyhtiön autopaikkoja vuokrataan millään tavalla ulkopuolisille, kun sitten ne eivät ole käytettävissä jos ja kun tarvetta ilmenee talon omille asukkaille. Jollakin 10€/kk kustannuksilla se ei ole rahallisestikaan kannattavaa. Ja se nyt on ihan sivuseikka kenen romuja niillä paikoilla nyt on ja millaisella talon sisäisellä sopimuksella.

Ymmärrän toki, että se sapettaa jos ei saa paikkaa omalle autolle naapuritalon pihalta, mutta ei se ole aina niin yksinkertaista.
Niin siis jos asiat haluaa tehdä hankalaksi ja PJ haluaa seisottaa omia autojaan ilmaiseksi niissä paikoissa niin se on ihan ok ja ei mua se haittaa etten siitä paikkaa saannut, sama matka mulla olisi sinne ollut ja hinta olisi ollut 25€/kk. Kysehän oli ehdollisen sopimuksen teosta (eli jos asukas haluaa paikan saa se sen heti) ja huimasta 6kk vuokra-ajasta. Olisin ymmärtänyt nihkeilyn jos vuokra-aika olisi ollut pidempi.

Kumma kun kaupungille ei ollut temppu eikä mikään laittaa ehdollista sopimusta ja tunti sähköpostista oli mulla paikka.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Niin siis jos asiat haluaa tehdä hankalaksi ja PJ haluaa seisottaa omia autojaan ilmaiseksi niissä paikoissa niin se on ihan ok ja ei mua se haittaa etten siitä paikkaa saannut, sama matka mulla olisi sinne ollut ja hinta olisi ollut 25€/kk. Kysehän oli ehdollisen sopimuksen teosta (eli jos asukas haluaa paikan saa se sen heti) ja huimasta 6kk vuokra-ajasta. Olisin ymmärtänyt nihkeilyn jos vuokra-aika olisi ollut pidempi.

Kumma kun kaupungille ei ollut temppu eikä mikään laittaa ehdollista sopimusta ja tunti sähköpostista oli mulla paikka.
Jos se PJ on kysynyt muilta asukkailta, että haittaako jos pidän noilla vapailla paikoilla kärryä/autoja, eikä kenelläkään ole ollut mitään sitä vastaan, niin ei sen pitäisi harmittaa muitakaan, varsinkaan muiden talojen asukkaita. Eikä pitäisi harmittaa senkään, jos eivät halua alkaa paperisotaan ja laskutuskikkailuihin niiden paikkojen vuokraamisen kanssa, kun rahallinen hyöty on kuitenkin suunnilleen +/- nolla. Lisäksi sitten vielä mahdolliset riskit tuntemattoman vuokraajan muista tekemisistä jne. En ihmettele, että sanovat suoraan ei kiitos, vaikka se kuinka sapettaisikin.

Kaupungin tapauksessa ei tarvitse miettiä asiaa muiden asukkaiden kannalta, sen kun antaaa palaa vaan. Hyvä että sait paikan. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ei kai tuossa nyt laskutuksen kannalta tule mitään ylimääräistä? Asukkaalle lähetetään uusi lasku korkeammasta vastikkeesta (sis. parkkipaikan) vs. että ulkopuoliselle taholle lähetetään lasku parkkipaikasta.

Eri asia sitten miettiä sopimuskuviot vedenpitäviksi, niin että se paikka tosissaan vapautuu "heti" kun taloyhtiössä on sille kysyntää. Mutta ei tuonkaan nyt pitäisi olla mikään ongelma, ellei siitä erikseen halua tehdä sellaista. Sopimuksen vastainen pysäköinti kun nyt menee samaan kastiin kuin että kuka tahansa käy parkkeeraamassa kaaransa luvattomasti yhtiön paikoille. -> Auto hinataan helvettiin siitä ja lasku omistajalle.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ei kai tuossa nyt laskutuksen kannalta tule mitään ylimääräistä? Asukkaalle lähetetään uusi lasku korkeammasta vastikkeesta (sis. parkkipaikan) vs. että ulkopuoliselle taholle lähetetään lasku parkkipaikasta.

Eri asia sitten miettiä sopimuskuviot vedenpitäviksi, niin että se paikka tosissaan vapautuu "heti" kun taloyhtiössä on sille kysyntää. Mutta ei tuonkaan nyt pitäisi olla mikään ongelma, ellei siitä erikseen halua tehdä sellaista. Sopimuksen vastainen pysäköinti kun nyt menee samaan kastiin kuin että kuka tahansa käy parkkeeraamassa kaaransa luvattomasti yhtiön paikoille. -> Auto hinataan helvettiin siitä ja lasku omistajalle.
Joo, varmasti se onnistuu, mutta miksi ottaa minkäänlaista riskiä tai lisätyötä pelkästään hyväntekeväisyyden vuoksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Joo, varmasti se onnistuu, mutta miksi ottaa minkäänlaista riskiä tai lisätyötä pelkästään hyväntekeväisyyden vuoksi?
Mikä se riski on?

Ja lisätyötä ei tehdä hyväntekeväisyyden vuoksi, niistä parkkipaikoista kun maksetaan. Ja jotta nyt saadaan oikeaan skaalaan nämä, niin mieti sitä että yhtiöissä edelleen tehdään esim. parin euron korotuksia vesimaksuihin. Lisätyö laskujen lähettämisestä on vähän isompi rumba vs. tää yksittäisen parkkipaikan laskutus, ja hyöty on ihan samaa muutamaa kymppiä kuussa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ei tämä keskustelu etene mihinkään. Minä en voi mitään sille, jos joku ei ymmärrä miksi taloyhtiö x ei halua vuokrata parkkipaikkoja ulkopuolisille.
No kerro nyt mikä se riski sillä taloyhtiöllä siinä on. Sinä puhut riskistä taloyhtiölle, mutta et millään suostu kertomaan mikä se riski on. Ei varmaan keskustelu etene jos suoraan kysymykseen et voi vastata.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
852
Järkeväähän se on seisottaa parkkipaikkoja tyhjillään, eikun...
Meillä on parkkihalli, josta voi myös ulkopuoliset vuokrata paikkoja, jos vapaata on, koska tyhjä paikka ei tuota mitään.
En tiedä sopimuskuviota heille, mutta tällä hetkellä itsellänikin on kaksi paikkaa, kun toistaiseksi kaksi autoa. Omassa sopparissa maininta että, toinen paikka menee 1kk irtisanomisajalla, jos yhtiöstä joku tarvitsee paikkaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 764
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom