TV-ohjelmatiedot JSON-muodossa?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 545
Olen yrittänyt etsiä TV-ohjelmatietoja JSON-muodossa, tv-opas-mobiilisovelluksen. Tähän mennessä Googlesta löytyi ainoastaan seuraavat hakutulokset:
Löytyykö tv-ohjelmia JSON-muodossa kaikkien peruskanavien osalta? Onko tietoa mistä esim. telkku.com hakee ohjelmatietonsa?

EDIT: Sain sähköpostia telkku.comin ylläpidolta:

"Ikävä kyllä www.telkku.com:illa ei ole julkista rajapintaa tarjolla, sillä nuo ohjelmatiedot ovat maksullisia, tekijänoikeuden alaista sisältöä.
Kotimaisia ohjelmatietoja on mahdollista tiedustsella Venetsiasta: Venetsia"

"Venetsia on televisioyhtiöiden yhdessä tarjoama ohjelmatiedotusjärjestelmä printtimedian tarpeisiin. Järjestelmä on tarkoitettu erityisesti televisio-ohjelmista kirjoittaville toimittajille eikä salasanoja voida valitettavasti myöntää muille toimijoille."

Näyttää siltä, että scraping on ainoa mahdollinen keino päästä käsiksi kaikkien peruskanavien ohjelmatietoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2019
Viestejä
319
Löytyykö tv-ohjelmia JSON-muodossa kaikkien peruskanavien osalta?
Jos ei löydy, niin tee joku NodeJS tai Python scripti, mikä kapturoi (scraping) tiedot sopivaksi katsomaltasi www-sivulta. Vähän tutkit niitä sivujen HTML-lähdekoodeja, niin yleensä onnistuu aika helposti muutamalla ohjelmarivillä ottaa tiedot taulukoista talteen.
 

nnaku

I'm object-oriented!
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
779
Olen yrittänyt etsiä TV-ohjelmatietoja JSON-muodossa, tv-opas-mobiilisovelluksen. Tähän mennessä Googlesta löytyi ainoastaan seuraavat hakutulokset:
Löytyykö tv-ohjelmia JSON-muodossa kaikkien peruskanavien osalta? Onko tietoa mistä esim. telkku.com hakee ohjelmatietonsa?
Heroku purkkissa nodella käännät ton telkun rss jsoniksi?

rss-parser

Ei vaadi kovinmontaa riviä koodia.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
29
Olen joskus käynyt DNA:n TV-opas sivun rajapintaa hyödyntämällä hakemassa ohjelmatiedot JSON muodossa.
Eli
Koodi:
https://tvopas.dna.fi/ohjelmaopas/getPrograms.aspx?start=201903241700&timestamp=180418&timespan=4
ja tuohon vaan laitat haluamasi arvot.
En ole testaillut kuinka pitkälle tulevaisuuteen/menneisyyteen näyttää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 495
Viestejä
4 164 268
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom