Tuulilasinpyyhkimen viiksen vaihto (Dacia Duster)

Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
624
Tervehdys!

Mitä on ammattivärkkääjät mieltä, sopiiko seuraava

https://www.autonvaraosat24.fi/herthbus ... s/13673677

Dacia Dusterin tihkusäädöttömän orkkis-viiksikytkimen tilalle,

eli tämän:

https://www.autonvaraosat24.fi/valeo/79 ... ageGroup-1 .

Ihan varmasti löytyy Renun jostain mallista sopiva tihkusäädöllinen kytkin tuohon, nimittäin tuohan on ihan selkeästi rampautettu, kun tuossa vakioviiksessäkin on paikka tihkukiertokytkimelle. Tuo minun linkkaamani vaikuttaa jo erittäin lupaavalta, mutta huomaan hienoista eroa kiinnityksissä, mutta sielläkin alla saattaa olla saman kiinnikkeet kuin Dusterin viiksessä. Tuo tihkullinen viiksi on siis Lagunasta, ja Renulla noita malleja on, että uskoisi jostain sen löytyvän. Ja tuskinpa niissä lopulta kovin montaa erilaista viistä on käytetty eri malleissa, koska tulisi tavattoman kalliiksi valmistajallekin suunnitella joka autoon ihan erilainen viiksi niin ulkomuodoltaan, kiinnityksiltään kuin sähkökytkennöiltäänkin.

Tein saman päivityksen Ford Focukseen, mutta siinä olikin helppo, kun samassa mallissa oli virallisestikin tihkusäädöllinen viiksi saatavilla.

Tämä kyllä näyttäisi just samalta, löytääkö porukat vielä parempia vertailu kuvia vrt. Dusterin orkkisviikseen? https://www.autonvaraosat24.fi/metzger/15489114

Oletko itse vaihtanut koskaan viistä parempaan? Itse luulen, että nuo viikset kyllä sopivat paikalleen.

Näyttää siltä, että Dacia Duster on suurimmalta osin yhtä kuin Renault Megane 90-00 -luvulta! Näyttää oikeammalta, jopa kiinnistysten suhteen tuo Meganen viiksi. Ei niinkään Lagunan. Tsekkasin, niin romiksilta saa parilla-kolmella kympillä noita 00-luvun alun vähänajetuista Meganen viiksikytkimiä. Ei siis kannata uusien perään ajatella.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
151
Saattanee vaatia vielä värkkäilyjä releiden kanssa. Volkkareissa esim. pystyi päivittämään säädettävään tihkuun vain vaihtamalla uudemman releen.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
624
Saattanee vaatia vielä värkkäilyjä releiden kanssa.
Meneekö mikään rikki, jos kokeilee vaan tuolla viiksellä? (Itsellä semmoinen ajatus, että miksipä se nyt rikki menisi. Toki viisainta tsekata ne 13 napaa yleismittarilla orkkis vs. uusi viiksi, että kytkentä ainakin samanlainen...)
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
624
Nonniin, pikkuisen päivitystä ketjuun, eli

satuin löytämään kytkentäkuvan tuosta tihkusäädöllä olevasta Rellun viiksestä (navat täysin samassa järjestyksessä kuin Dusterin viiksessä):

Kuva


Tulipahan opeteltua ranskaa vähäsen! No ei, vaan käänsin nuo sinne päin Googlella, ja kylläpä niistä melkein saa selvää, paitsi nuo "Arret fixe av" ja "Arret fixe ar". Ne on käännettynä "Kiinteä pysäytys etu" ja "Kiinteä pysäytys taka" Whaat???
:shock:


Harmi, kun orkkis-viiksestä ei löydy vastaavaa kytkentäkuvaa. Tai minä en ainakana löytänyt. Löydätkö sinä? Jos löydät, voitko linkata ko. kuvan tähän ketjuun. Olisi nimittäin paljon apua, kun voisi jo etukäteen verrata näitä. Muuten viiksen joutuu hankkimaan ja irrottamaan myös autosta orkkis-viiksen. Tämän jälkeen aikamoinen mittausoperaatio, jos meinaa kaikki navat käydä läpi. Toki voisi tehdä myös ns. otannan, eli mitata satunnaisesti jotkin asennot, johtavatko silloin / eivät johda. Esim. tuo ajotietokoneen nappi tuossa viiksen päässä.

Tässä vielä kuvat: 1. kuva on Rellun viiksi ja 2. kuva Dusterin orkkis-viiksi

Kuva


Kuva
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 874
Viestejä
4 207 062
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom