Tuulilasin hionta

buko

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
117
Moro,
tuulilasissa paljon pintanaarmuja, ei syviä. Onko tämä sellainen homma, jonka pystyisi tekemään itsekin kunhan hommaa vermeet ja ohjeet? Että olisi helppo tehdä ja ei pahenna vaan tilannetta. Onko joku tehnyt itse, tänne vois laittaa tiedot aineista ja muutenkin tekemisestä.

Tai sitten, tietääkö joku jotain firmaa/jamppaa, joka tekisi sen sanotaan TKU-HML akselilla. Vähän soittelin firmoihinkin, mutta eipä tehdä, ei edes CarGlass. Jos jollakin on osaamista itse, voin tietenkin maksaa viulut ym.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 615
Moro,
tuulilasissa paljon pintanaarmuja, ei syviä. Onko tämä sellainen homma, jonka pystyisi tekemään itsekin kunhan hommaa vermeet ja ohjeet? Että olisi helppo tehdä ja ei pahenna vaan tilannetta. Onko joku tehnyt itse, tänne vois laittaa tiedot aineista ja muutenkin tekemisestä.

Tai sitten, tietääkö joku jotain firmaa/jamppaa, joka tekisi sen sanotaan TKU-HML akselilla. Vähän soittelin firmoihinkin, mutta eipä tehdä, ei edes CarGlass. Jos jollakin on osaamista itse, voin tietenkin maksaa viulut ym.
Oisko tosta apua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
225
En kyllä voi suositella tekemään tuota ihan kylmiltään. Varsinaisen hionnan kanssa saa olla tarkka ettei tule mitään häiritsevää optista muutosta tehtyä lasiin ja kiilloittaessa taad pitää varoa kuumentamasta lasia liikaa ja silti lasi voi haljeta itsestään vielä seuraavana päivänä
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 415
En kyllä voi suositella tekemään tuota ihan kylmiltään. Varsinaisen hionnan kanssa saa olla tarkka ettei tule mitään häiritsevää optista muutosta tehtyä lasiin ja kiilloittaessa taad pitää varoa kuumentamasta lasia liikaa ja silti lasi voi haljeta itsestään vielä seuraavana päivänä
Samaa mieltä. Itse asiassa ekaa kertaa kuulen, että joku suunnittelisi tuulilasin hiomista. Joka tapauksessa aika suuri työ, voisin veikata.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Aivan järkyttävä työ on lasin hiomisessa. Olen ite tehnyt autonhoitoalan töitä kohta 11v, ja kerta lasin myllytystä riitti. Yhtä hieman terävempää jälkeä poistin sivulasista tunnin ajan, eikä se edes kokonaan häipynyt. Tuulilasissa en näe vähääkään pointtia tuolle, kun lasivakuutukseen voi laittaa uuden lasin.
 

buko

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
117
Kitos vastauksista, tätä vähän ajattelinkin, en kyllä ala moiseen kun vaarana, että homma kusee kokemattomuuden puutteesta. Pitää yrittää löytää joku ammattilainen hoitamaan homma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 994
Muistan että tekniikan maailmassa oli joskus kokeiltu ja tultu siihen tulokseen, että esim. risan tuulilasinpyyhkijän tekemä pinnassa oleva samentuma oli mahdollista poistaa, mutta mikään syvempi naarmu ei.

Eli ainoastaan jos kyseessä on joku harrasteauto johon ei yksinkertaisesti enää saa tuulilaseja niin mahdollisesti kannattaa, muuten tuskin ei.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 619
Eli ainoastaan jos kyseessä on joku harrasteauto johon ei yksinkertaisesti enää saa tuulilaseja niin mahdollisesti kannattaa, muuten tuskin ei.
Tai jos tosiaan haluu ettei randomijonnet pilaa jotain kallista autoa jossain Kaken pajalla vaihtamalla lasin huonosti. Mut sitäkin varten on hyviä lasipajoja. Ohan joissan tehtaaltakin suoraan tuulilasi vähän vika-asemassa ja suhinat loppuu lasinvaihdolla. Tulee ekana mieleen oma silloin BMW F20-sarjalainen...

Lähinnä toi hionta just jos tulee joku yksittäinen naarmu/pyyhinjälki, eihän mitään kivienhakkaamaa paskaa kannata ruveta...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Aivan järkyttävä työ on lasin hiomisessa. Olen ite tehnyt autonhoitoalan töitä kohta 11v, ja kerta lasin myllytystä riitti. Yhtä hieman terävempää jälkeä poistin sivulasista tunnin ajan, eikä se edes kokonaan häipynyt. Tuulilasissa en näe vähääkään pointtia tuolle, kun lasivakuutukseen voi laittaa uuden lasin.
En näe järkeä minäkään tuossa, enkä tiedä firmoja, jotka sitä edes aktiivisesti toteuttaisivat.

Sen verran kuitenkin tarkennusta, ettei lasivakuutuksesta ihan noin vain saa uutta lasia, jos vanha ei ole käyttökelvoton, eikä ole korjattavissa. Eli siis pelkästään mukavuuden nimissä naarmuista lasia ei saa vakutuuksen piikkiin tietääkseni uusittua.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 415
En näe järkeä minäkään tuossa, enkä tiedä firmoja, jotka sitä edes aktiivisesti toteuttaisivat.

Sen verran kuitenkin tarkennusta, ettei lasivakuutuksesta ihan noin vain saa uutta lasia, jos vanha ei ole käyttökelvoton, eikä ole korjattavissa. Eli siis pelkästään mukavuuden nimissä naarmuista lasia ei saa vakutuuksen piikkiin tietääkseni uusittua.
Tarkasti ottaen ajan myötä tapahtuva kuluminen ei ole koskaan vakuutusehtojen mukainen korvaukseen oikeuttava tapahtuma, vaikka lasista ei näkisi lainkaan läpi. Eli jotta saa uuden lasin vakuutuksen piikkiin, niin sen pitää mennä rikki "äkillisesti ja ennalta arvaamattomasti". Toki tätä voidaan katsoa erinäisissä lasifirmoissa vähän sormien läpi, kun oma lehmä on ojassa, mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 619
Kyllä lasifirmasta saa uuden lasin nykyään ihan vaan sanomalla ja monessa paikkaa onnistuu myös esim. omavastuun tiputtaminen / varsinkin pk-seudulla on näitä 50% pois vakuutuksen omavastuusta -tarjouksia. Tokihan vakuutuksen omavastuu ei muutu mut kusettavat vakuutusyhtiötä. Autokaupoissa kans jos viet rikkinäisellä lasilla vaihtoon niin aina ovat saaneet lasin mun vakuutuksen piikkiin ja mulle 0 € kulua mut seuraavalle omistajalle uus lasi / win-win.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Sen verran kuitenkin tarkennusta, ettei lasivakuutuksesta ihan noin vain saa uutta lasia, jos vanha ei ole käyttökelvoton, eikä ole korjattavissa. Eli siis pelkästään mukavuuden nimissä naarmuista lasia ei saa vakutuuksen piikkiin tietääkseni uusittua.
Joo tarkalleen ottaen noin, mutta tosiasiassa se ainoastaan kulunut lasi saattaa ollakin halki, kun lasia aletaan vaihtaa. Itse en ole yhtään lasia vaihdattanut koskaan, mutta tiedän kyllä miten paljon lasivakuutuksia käytetään.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Tarkasti ottaen ajan myötä tapahtuva kuluminen ei ole koskaan vakuutusehtojen mukainen korvaukseen oikeuttava tapahtuma, vaikka lasista ei näkisi lainkaan läpi. Eli jotta saa uuden lasin vakuutuksen piikkiin, niin sen pitää mennä rikki "äkillisesti ja ennalta arvaamattomasti". Toki tätä voidaan katsoa erinäisissä lasifirmoissa vähän sormien läpi, kun oma lehmä on ojassa, mutta kuitenkin.
Juurikin tämä. Itsellä omassa autossa orkkis lasi vuodelta -90 ja alkaahan siinä kulumaa olemaan sen verran että jos ei olisi uutena lätkittyjä tarroja yms lasissa niin vaihtaisin vaikka omaan piikkiin. Ei sentään ole vielä vaarallinen, kuten vanha -65 Kuplani josta ei nähnyt aurinkoa vasten läpi juuri mitään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 830
Viestejä
4 205 636
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom