Turbo & 2-step

Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Kysymys kosiken tuota turbo ahdettujen autojen 2-steppiä: Mikä se on ja miten se toimii?

Anti-Lagin ymmärrän (kait) ja se toimii niin että käsittääkseni pakosarjaan syötetään polttoainetta ja sytytetään se, jolloin turbo pysyy kierroksilla ja turbon viivettä ei synny. Toi 2-step ei vaan aukee itelle kun ei oikeen löydy suomeksi mitään yksinkertaista selitystä.

Kyssäri tuli mieleen kun kattelin tän YT-pätkän, jossa oli kasa 2-step ja Anti-Lag paukutuksia :).

[edit] Se keleen pätkä unohtu:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 622
@Leo_Greta

Lyhkäsesti: 2 step tarkoittaa kahta eri kierrosrajoitinta, joista siihen alempaan yleensä yhdistetään tuo anti lag tai vastaava siten, että sitä 2 stepin alempaa kierrosrajaa käytetään vaikkapa launchissa ja sitten on auton normaali kierrosrajoitin.

Anti lag taasen tarkoittaa sellaista toimintoa, jossa turbon ahtopainetta aletaan tuottamaan ilman kuormaa eli esim auton seistessä viivalla valmiina kiihdyttämään. Tuo voidaan tehdä kahdella tavalla joista sivistyneempi on sytkän myöhäistäminen siten, että palotapahtuma tapahtuu vielä pakoventtiilien avautuessa, jolloin kuuma palava kaasuseos saa turboon vauhtia ja ahdot ylös. Toinen tapa, mitä nämä paukuttelut yleensä ovat on sitten sytkän katkominen kokonaan siinä halutulla kierrosrajoittimella, jolloin palamatonta bensaa menee putkistoon ja se syttyy räjähdysmäisesti ja paukkuu putkesta.

Molemmilla keinoilla saadaan rajoitettua kierroksia ja molemmilla saadaan liekkiä pakoputkesta, mutta tuo sytkäkatkolla toimiva 2 step on tuo rajumpi mitä noilla videoilla esitellään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 285
Viestejä
4 213 540
Jäsenet
71 030
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom