Tupakat (sätkä- ja hylsytupakat sekä niiden tarvikkeet)

Liittynyt
29.04.2018
Viestejä
11
Juuh, voi olla että mulle vaan osui huonot pussit. Joka tapauksessa kannattaa tiedostaa se, että se mentholi haihtuu jos pussi ei ole tiivis.

Mun pussit tosiaan avattaessa repivät sen sulkunauhan pois toiselta puolelta pussia, joten mitään keinoa sulkea niitä ei enää ollut.
Joo pari ekaa pussia toimi hienosti, 7 seuraavaa on tehny sen että repi sulkunauhan toiselta puolelta pussia auki. Ratkasin asian ihan vaan laittamalla osan semmoseen pikkupussiin ja laittamalla kiinni muovisella pussinsulkijalla että säilyis mentholin maku. Ei ainakaan ole kadonnut maku ollenkaan itsellä tuollai.
 

MG-42

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
64
Tullut poltettua käsin käännettyjä sätkiä monta vuotta. Ruskea (Gold) Bonus 30g pussi. Mitäs tuolla on hintaa nykyään 7,xxe.

Työkaveri on kotoisin Puolasta, sanoi, että siellä ei tupakka maksa mitään ja toi lomilta tullessaan minulle kokeeksi 80g Chesterfield-pussin. Hinta 7,00e. Kuulemma 500g pussejakin löytyy. Tutkiskelin pussia tarkemmin, kun aloin kirjoittaa tätä viestiä, niin ainoa, mitä lukee englanniksi on: "FOR TUBING". Eli holkkitupakkia kait.

Tuo on aika isoa partikkelia verrattuna tuohon polttamaani Bonus:een, niin jotenkin ajattelin, että on piipputupakkaa. Hyvin tuosta saa käännettyä, mutta palaa nopeasti -> kaveri polttaa 1/3 LM ja minun sätkä on lopussa. Tosin siitä huolimatta tuntuu, että on saanut hyvät savut.

Tuote on hyvä ja vaikka poltan paljon, niin tuntuu, ettei pussi tyhjene lainkaan. Liittyy varmaan tuohon isoon leikkauskokoon. Mitään arvoja nikotiinin ym. määristä ei löydy.

Mielenkiintoinen kokemus. Kuvittelin tosin, että tupakka on Puolassa "ihan" ilmaista. Toki on todella paljon halvempaa, mitä Suomessa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Tältä myyjältä pidattäytyisin hetkeen tilaamasta tupakkatuotteita.

Laitoin tilaukseen 500kpl Slim Mentholeita ja seurannan mukaan paketti olisi vielä Puolassa.

Vuorokausi sitten laitoin viestin myyjälle, mutta siihenkään ei ole reagoinut.

Näitä siis olen tilannut aina: Cigarette Filter Tubes Korona Slim Menthol 1000 or 240 + filling machine | eBay

Homma on toiminut aina aikaisemmin mallikkaasti, ja olen saanut tilattua hylsyjä ilman konetta oman määrän kun olen laittanut myyjälle viestiä siitä.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
636
Kolmas vuosi tupakan kasvatusta testimielessä menossa ja ihan hyvin onnistuu hyvin pienessäkin kasvihuoneessa. Täysin kaupallisten veroista niin piipussa kuin sätkässä. @Asmola @Hessu @akselic





https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/tupakkaa-voi-viljellä-suomessakin-harvasta-siemenestä-saa-sellaista-kilohintaa-1.196599
Itselläkin nyt ensimmäistä kertaa kasvaa omat Virginiat kukkapenkissä ja hyvin ovat kyllä onnistuneet näin ensikertalaisena. Sadonkorjuuta odottaessa.

Kuivattelun ajattelin toteuttaa autotallin katossa, kun ei tähän hätään parempaa paikkaa ole. Tuo fermentoinnin toteuttaminen on vielä vähän auki.
Mitenkä olet hoitanut tuon fermentoinnin?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Itselläkin nyt ensimmäistä kertaa kasvaa omat Virginiat kukkapenkissä ja hyvin ovat kyllä onnistuneet näin ensikertalaisena. Sadonkorjuuta odottaessa.

Kuivattelun ajattelin toteuttaa autotallin katossa, kun ei tähän hätään parempaa paikkaa ole. Tuo fermentoinnin toteuttaminen on vielä vähän auki.
Mitenkä olet hoitanut tuon fermentoinnin?
En tiedä mikä olisi paras tapa tuohon, itse oon pitänyt lämpimässä vanhoissa muutaman litran lasihillopurkeissa kosteina kun pitäisi olla suljettu astia kuitenkin. Ihan ok on onnistunut ja osin tosi hyvää tavaraa. Mulla ei oo koskaan kukkapenkissä onnistunut aidosti hyvin, ei siis ole edes kukkia tullut ulkosalla, vain kasvihuoneessa.
 
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
636
En tiedä mikä olisi paras tapa tuohon, itse oon pitänyt lämpimässä vanhoissa muutaman litran lasihillopurkeissa kosteina kun pitäisi olla suljettu astia kuitenkin. Ihan ok on onnistunut ja osin tosi hyvää tavaraa. Mulla ei oo koskaan kukkapenkissä onnistunut aidosti hyvin, ei siis ole edes kukkia tullut ulkosalla, vain kasvihuoneessa.
Tuosta lasipurkista olen muiltakin kuullut ja ajattelin sitä itsekkin kokeilla. mitenkä olet kostutuksen hoitanut? Sumutellut vähän ennen purkkiin laittoa ja täts it?

Itsellä onnistui kukkapenkissä suht hyvin, ottaen huomioon mitenkä kylmänä välillä kävi kelit. Kukkimaan alkoivat viime viikolla ja lehdet on sellaisia 60cm x 30cm.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Tuosta lasipurkista olen muiltakin kuullut ja ajattelin sitä itsekkin kokeilla. mitenkä olet kostutuksen hoitanut? Sumutellut vähän ennen purkkiin laittoa ja täts it?

Itsellä onnistui kukkapenkissä suht hyvin, ottaen huomioon mitenkä kylmänä välillä kävi kelit. Kukkimaan alkoivat viime viikolla ja lehdet on sellaisia 60cm x 30cm.
Juu suihkepullolla niin että on tasaisen kostea.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Eikös ne lehdet oo kosteita, kun sato korjataan, eli mihin sitä suihkepulloa tarvii?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 228
Eikös ne lehdet oo kosteita, kun sato korjataan, eli mihin sitä suihkepulloa tarvii?
Ne kuivuu todella nopeasti ollessaan lämpissä, ja ennen fermentointia ne kuivataan. Ollessaan kuivia ne hajoaa palasiksi lähes heti.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
519
Saako enää Pall Mallin vihreetä toppaa mistään vai pitääkö ruottista hakia? Tarttu Ruottin reissulta hylsyaski mukkaan koska halpaa oli. 1000 hylsyä 34.90,- eli ei paljo paskaakaan
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Saako enää Pall Mallin vihreetä toppaa mistään vai pitääkö ruottista hakia? Tarttu Ruottin reissulta hylsyaski mukkaan koska halpaa oli. 1000 hylsyä 34.90,- eli ei paljo paskaakaan
Ei saa mitään mentolitupakkaa enää suomesta puruina.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Mentholia ei saa enää puruina ostettua.

Siksi ostan aina Pall Mallin sinisen purupussukan ja "pyöräyttelen" Puolasta tilatuista slim kokoisista mentholholkeista kessuja.
 
Liittynyt
29.03.2018
Viestejä
25
Onko kukaan tilannut viimeaikoina ihan normi hylsyjä? Vinkkiä myyjistä kaipailis, hinnat kun näyttää tuplaantuneet viime vuodesta.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Paljos virossa maksaa toppa,filtterit,paperit?.Alkaa jo vähän ärsyttää toi hintojen ainainen nousu joten pitäisi kai tuolta käydä ostamassa noita samalla kun hakee kaljaa.filttereillä ja papereilla ei taida olla mitään tuontirajoituksia?.montas toppaa saa tuolta tuoda tällä hetkellä?.

/offtopic
Haluaisin nähdä nykyisen hallituksen tyyppien ilmeitä jos/kun porukka lähtee suuressä mittakaavassa ostamaan jostain virosta kaljat/tupakat/viinat ja ne on laskeneet että noiden hintojen korotuksilla olisi pitänyt tulla pari sataa miljoonaa lisää jaettavaa kavereille mutta verokertymä onkin laskenut.:D:kahvi:
 
Viimeksi muokattu:

MrM

Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
178
Filttereistä ja puruista en tiedä, mutta 100 laatikko papereita maksaa jotain 15e paikkeilla. Niitäkään ei vaan nykyään kuulemma löydy joka paikasta. Papereilla ei ainakaan ole rajoituksia, tuskin filttereilläkään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
260
Oletteko tilanneet näitä naksuholkkeja, joissa filsua puristamalla saa mentholin makuista röökiä?

500 DARK HORSE Green Point Click Ball Capsule Empty Cigarette Filter Tubes 5x100 | eBay
Myöhässä ollaan, mutta laitoin juuri oheisen satsin tilaukseen Frutta click Pods 5 Flavours SUPERMIX Tubes 1 box of each grade (5 boxes) | eBay . Minulta löytyy valmiiksi 300 gramman säkki Haaparannasta ostettua raakatupakkaa (Maksoi n. 6€?), joka sopii kuulemma hylsyihin paremmin kuin hyvin. Tupakille jää hintaa n. 5 senttiä, versus halvin kääretupakka (West) Hapiksen papereihin käännettynä n. 15 senttiä ja halvin askitupakka (Lidlin Goldfield) n. 34 senttiä .

Terveellinen harrastushan tämä ei ole, mutta ei helpolla eroon pääse :darra:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
260
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
167
Oliko niin, että näitä tupakkatuotteita ovat myös tupakalta "näyttävät" tuotteet.
Joita nähtyään voi mahdollisesti himoita tupakkaa.

Kuten kipparin piippu - lakupiiput ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 572
Tästähän tuli mieleen että oon joskus ostanut muovisen lelupiipun naamiaisliikkeestä, löytyi nimittäin Halloween-kamoja kaivellessa. Menikohän tuostakin tupakkavero? :D Suomen lainlaatijat huomioonottaen en ihmettelisi vaikka pitäisi mennä. :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Nostetaas. Olen pitkään tilannut Mascotten compact size -hylsyjä mysmokingshopista, mutta jotenkin alkoi kyrsimään tuotteen hinta suhteessa postikuluihin. 2400 hylsyä 13,56 puntaa + postit 13,47 puntaa = ~30€.
Toki mahdollinen brexit-nihkeilykin oli mielessä, noin niinkuin tulevaisuutta ajatellen.

Pengoinpa sitten saksan Amazonin tarjontaa, ja sieltähän löytyikin samoja hylsyjä eri brändillä:
Giza Compact Size Filter Sleeves Filter 7.2 mm Diameter 40 Boxes/8 Units (4800 Sleeves): Amazon.de: Küche & Haushalt

4800 hylsyä hintaan 47,48€, sisältäen toimituskulut ja veroeron. Tilaus tuli perille näinä hankalina aikoina viikossa.
Hyvin pakattu, ja Mascotten hylsykone toimii näidenkin kanssa moitteettomasti.

Edit: Amazonin linkit tuppaa muuttumaan, niin kerrotaan vielä että myyjä on paperguru:
Amazon.de Verkäuferprofil: paperguru

Hylsyt 41,49€ ja postit 5,99€

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 273
Mentholkielto astui voimaan. Löytyykö täältä kokemuksia noista makukorteista, joita sujauttamalla askiin, pitäisi saada haluttu aromi tunnissa aikaiseksi? Miten toimii ja miten maku vertautuu perinteisin menetelmin maustettuihin?
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 210
Mentholkielto astui voimaan. Löytyykö täältä kokemuksia noista makukorteista, joita sujauttamalla askiin, pitäisi saada haluttu aromi tunnissa aikaiseksi? Miten toimii ja miten maku vertautuu perinteisin menetelmin maustettuihin?
Yhtä tyhjän kanssa, röökit alkaa vain haisemaan, mutta poltettaessa ei juuri vaikutusta ole. Paremman tuloksen saat aikaiseksi, kun haet paikallisesta bongikaupasta puhdasta menthol kristallia, työnnät tulitikun tmv. avulla 1mm x 1mm palasen kristallia 1-2 cm syvyyteen röökin päästä. Tuo mieleen 2000 luvun alun laivalta ostetun vihreän marlboron.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Mentholkielto astui voimaan. Löytyykö täältä kokemuksia noista makukorteista, joita sujauttamalla askiin, pitäisi saada haluttu aromi tunnissa aikaiseksi? Miten toimii ja miten maku vertautuu perinteisin menetelmin maustettuihin?
Toimii, tai kai se riippuu mitä tupakkaa polttaa, itsellä sitä vaaleinta Pall mallia. Menthol oikein hyvä, eilen piti ostaa Ice menthol kun ei muutakaan ollut, ei oikein kovin kummoinen kokemus. R-kiskan myyjä kertoi että heillä on pullotavarana mentholia, 6,50e. Paketista päätellen joku mini pullo, pipetti tulee mukaan millä ihan vähän litkua, en tiedä mihin. Mutta pitää kokeilla joku päivä. Kuulemma kestää jopa 19 toista askia, oli joku asiakas kait kertonut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
609
Tupakan hinta näköjään (taas) noussut sen 30 senttiä
20200714_173238.jpg


Kyllä pitäs jo harkita tupakoinnin lopettamista, kallista tohua alkaa olemaan :cigarbeye:
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
120
Tupakan hinta näköjään (taas) noussut sen 30 senttiä


Kyllä pitäs jo harkita tupakoinnin lopettamista, kallista tohua alkaa olemaan :cigarbeye:
Britannian tyylillä kohta mennään. Siellä käsittääkseni tupakan poltto on vaurauden merkki.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Jos on aikaa niin ostaa kokonaisia lehtiä ja leikkaa itse. Halvaksi tulee. Ja paperit ja filsut ulkomailta.
 

voffer

ɹǝɟɟoʌ
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 045
Se tupakanlehtien fermentointi ei taida ihan sekunnissa myöskään tapahtua eikä oo ehkä kaikkein helpointakaan saada hyvin tehtyä. Mutta mikäs siinä, jos on tilaa, aikaa ja innostusta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Se tupakanlehtien fermentointi ei taida ihan sekunnissa myöskään tapahtua eikä oo ehkä kaikkein helpointakaan saada hyvin tehtyä. Mutta mikäs siinä, jos on tilaa, aikaa ja innostusta.
Niinhän se on. Jos kahta ensimmäistä on niin tupakanhinta luo tuon kolmannen :)
 
Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
310
Vieläkö lähtee Rizzlat halvalla ja suosituksia mistä? Puolasta ? Briteistä ennen kuin ovat poistuneet EU:n tulli alueesta ? Onko laki ajantasalla ? Tulkinta kysymys pitää varmaan pirauttaa pojille / naisille jossain vaiheessa. Ystävä nimittäin soitti muutama viikko sitten ja pari viikko kesti vastauksen saaminen mutta meni päiväunien piikkiin . . . Eli vastauksia kaivataan :kahvi:

# edit #

Varaudu siihen, että Britanniasta toimitettavat tilaukset tullataan ja verotetaan 1.1.2021 alkaen, kuten verkkokauppaostokset EU:n ulkopuolelta, esimerkiksi Kiinasta tai USA:sta. ~TULLI

Joko on Bentleyt ja TVR Cerbecat
tilattu ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
332
Moon paperit kiinasta. Tosin kuulin äskettäin että noistakin joutuisi valmisteveroa maksamaan jos tulliin jää. Onneksi niin keveitä paketteja että tulee heittämällä läpi
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Pumppaillas ja kysellään oisko kellään myydä tuommoista sähköistä hylsyntäyttökonetta? Saako tämmöistä edes kysellä? Ketjua sen enempää lukematta voi myös suositella jotain edullista ja suht toimivaa vehjettä ebayn/aliexpressin syövereistä
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Pumppaillas ja kysellään oisko kellään myydä tuommoista sähköistä hylsyntäyttökonetta? Saako tämmöistä edes kysellä? Ketjua sen enempää lukematta voi myös suositella jotain edullista ja suht toimivaa vehjettä ebayn/aliexpressin syövereistä
Mulla taitaa olla jossain kaapinperällä tommoinen, mutta en suosittele.

Testasin tasan kaksi kertaa ja kummallakin kerralla tuli niin tiukkoja röökejä, ettei niistä meinannut saada savuja.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Mulla taitaa olla jossain kaapinperällä tommoinen, mutta en suosittele.

Testasin tasan kaksi kertaa ja kummallakin kerralla tuli niin tiukkoja röökejä, ettei niistä meinannut saada savuja.
Onko minkä mallinen laite kyseessä? Voisin kokeeksi ostaa pois, toki jos hinta on sopiva
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Kaikille hylsy ukoille tästä vahva suositus. Tänään tuli oma postista ja ei mitään negatiivista sanottavaa kyllä.
Nopeudesta sen verran että itse sain tehtyä 50 tupakkia 15 minuutissa ns. kylmiltään :D

 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Toimiiko toi oikeasti normi sininen Palmal puruilla?

Mulla oli sähkökone ja se teki niin tiiviitä röökejä, ettei saanut savuja vaikka yritti imeä peräsuoli pitkänä.

Tarvitsee varmaan jotain karkeampaa piipputukakkapurua?

Kaverille tilasin tossa 3000 koronaa (35€) ja hän kävi hakemassa ne tänään.

IMG_20210305_122937.jpg
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
772
Toimiiko toi oikeasti normi sininen Palmal puruilla?

Mulla oli sähkökone ja se teki niin tiiviitä röökejä, ettei saanut savuja vaikka yritti imeä peräsuoli pitkänä.

Tarvitsee varmaan jotain karkeampaa piipputukakkapurua?

Kaverille tilasin tossa 3000 koronaa (35€) ja hän kävi hakemassa ne tänään.

Nuo kiinan vehkeet on perseeestä kun ne pyörittää ne purut sinne hylsyyn. Tuo powermatic työntää samalla tavalla kun nää kaikki käsillä toimivat vehkeet. Aivan 5/5, ei voi kun suositella
Ja toimii tosiaan pitkillä purilla mukisematta, siinä on samassa semmoinen leikkuri joka leikkaa "pesästä" ylimääräiset pois.

ps. anteeksi viskin tuoma epäselvä artikulointi :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Onko kenelläkään tietoa, että millä Korona Slim 6.8 mm -hylsyt saisi täytettyä luotettavasti?
Tuo mukamas yhteensopiva kone on ihan luokaton tekele:

Korona hylsykone.jpg



Gizeh/Mascotte 7,2 mm hylsyille tarkoitetulla koneella täyttö kyllä onnistuu, mutta turhan tarkkana pitää olla hylsyn asettelussa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 764
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom