Tuotekehittelyehdotukseni Applelle koskien Apple Pencil -kynää

Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
782
Soitin Suomen Applelle tässä säikeessä mainitut tuotekehittelyideat. Tässä säikeessä vain haluan mielipiteitä siitä, miten muut kokevat tuotekehittelyideani.

Tein tuotekehitysideastani myös englanninkielisen version Applen foorumiin, mutta sain siitä "Access denied .... you don't have rights to read..." tai jotain sinne päin.

Alla pääkohdat käymästäni puhelinkeskustelusta.

Minusta Apple Pencil kaipaisi tuotekehittelyä. sillä
a) Kärki on meluisa.
b) Kärki on aavistuksen verran liian liukas.

a) liittyen. Meluisuus on sitä, että vieressä olija ei välttämättä siedä Apple Pencil -kynän käyttämistä. Vaimo sanoi "Etkö voisi mennä toiseen huoneeseen siitä kopsuttelemasta" Vaimon ärsyyntymiseen Apple Pencil -kynän käyttöön kyllä johtuu myös siitä,että tein Android-tabletilleni omia kyniä.

Omissa kynissä meluongelma oli hyvin saman kaltainen kuin Apple Pencil -kynässä,
vain aavistuksen pahempi. Meluongelmasta pääsin sillä, että liimasin kärkeen n. 0,5 mm mokkanahkapalan.

Jos olisin tehnyt saman Apple Pencil kanssa, meluongelma olisi poistunut.
Kitka olisi todennäköisesti ollut ok iPad 9,7:lle. Pieni ongelma olisi ollut kärjen paksuuntuminen.

Apple voisi ratkaista ongelman tarjoamalla kärkeä nimeltä "Silent Tip",
jossa olisi vastaava materiaali kynän kärjessä, mutta kärki olisi optimoitu sille. Tällainen kärki ei häiritsisi esim. bussissa vieressä istujaa tai sängyssä puolisoa.

b) liittyen. Silent-tyypin kärki poistaisi myös kitkaongelman, mutta ei olisi piirtämiseen paras mahdollinen.

Itselle paras pinnoite on ollut n. 0,2-0,3 mm joustava naisten kengän varsimateriaali. Apple voisi tarjota saman tapaisella materiaalilla olevaa kärkeä nimeltä "Art Tip".

Kolme kärkeä eli Hard Tip (nykyinen), Art Tip ja Silent Tip tekisivät kynän käyttökelpoisiksi useammissa tilanteissa ja useampien käyttäjien mielestä. Kärjistä voisi tehdä erilaisia artistien kärkisettejä.

Tablet-hanskaa voisi kehitellä myös. Idea tablet-hanskassa tietokonetaiteessa on se,
että jos hanskalla ja kynällä on sama kitka, voisi hanskan kanssa piirtää yhtenäisen hyvin pitkän viivan - vaikka ison spiraalin yhdellä viivalla. Näin siksi, että hanskan kanssa kättä voisi liu'uttaa laitteen pinnassa. Hanskan ja kynän kitkat laitteen pinnan kanssa vaan pitäisi sovittaa yhteen.

Tiedoksi että tablet-hankoja maailmalla tietokonetaiteilijat käyttävät ja verkkokauppa Amazon myy sellaisia. Kyse on siitä, että hanskan tulee toimia yhdessä kynän ja laitteen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 099
Suomen Apple ei taida tehdä yhtään mitään tuotekehitystä. Osana asiakaspalvelua ottivat selvästi kuitenkin ehdotuksesi mappiin.

Ei millään pahalla, mutta 90% todennäköisyydellä tämä ehdotus menee roskiin. Koska tosiaan R&D on siellä Infinite Loopissa.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
782
Todennäköisesti. Ei sen puoleen, jos nyt tulevaisuudessa oikeasti ostaisin iPadin, ostaisin muutaman ylimääräisen kärjen ja tekisin pikku askartelulla Apple Pencilistä itseäni paremmin miellyttävän. Apple Pencil kohdalla ihan oikeasti niin voi tehdä.

Mutta rehellisesti sanottuna Apple Pencil -kynän modifiointi arveluttaa, vaikka se olisi vaimon takia pakko tehdä. Itse asiassa KAIKISSA tablet-kynissä on ongelmia. Olen niin mieleni pahoittanut kaikkien kanssa, koska kynien kanssa puljaaminen on taistelua ongelmien kanssa.

1) Halvat kumituttipääkynät ovat huonoja. Ne ovat tahmeita, epätarkkoja ja peittävät liikaa, jolloin ei näe riittävän tarkasti, mitä tekee. Paineen tunnistusta kynissä ei tietenkään ole. Ainoa hyvä puoli niissä on hiljaisuus. Pehmeä kontakti on todennäköisesti juuri siksi, että ne on haluttu tehdä hiljaisiksi.

2) Wacom Bamboo Tip -kynissä on todettu kärjen irtoamisia ja jotkut ovat korjanneet asiaa käyttämällä ruuvilukitetta. Wacon Bamboo Tip -kynän ei voi edes ajatella tekevänsä omia parannuksia, koska kärki on niin kapea. Puutteena myös se, ettei ole paineen tunnistusta. Kynän liukkaudesta minulla ei ole käsitystä.

3) Kynien, joiden kärjessä on muoviläpyskä, ongelmana on kärjen irtoaminen. Tähän ongelmaan sovelsin ruuvilukitetta - saa nähdä miten kauan kestää. Parasta kynissä on tarkkuus. Liukkaus ei ole käyttämässäni läpyskäkynässä ongelma ainakaan käyttämäni tablet-laitteen kanssa. Kitkan suhteen kynä on parempi kuin esim. Apple Pencil. Puutteena se, ettei ole paineen tunnistusta.

4) Apple Pencil on liian meluisa. Meluongelman poistaminen saattaa heikentää kynän toimivuutta liikaa.

5) Itse tekemäni kynä oli meluisa. Meluongelman vähentäminen heikensi kynän toimivuutta. Kynä ei toimi uusien laitteiden kanssa.

Laitoin ajatuksiani myös yhteen amerikkalaiseen keskusteluryhmään:
http://forum.tabletpcreview.com/threads/apple-pencil-2.71017/page-6

Siellä keskusteltiin hyvinkin paljon siitä, onko Apple Pencilin kynän kärki liian liukas ja onko se liian paksu. Meluongelman toin esille vain minä. Mutta jos itse yrittäisin poistaa meluongelman, ajatuisin vain ojasta allikkoon. Allikko olisi tässä se, että kynän kärki muuttuisi liian paksuksi, minkä jälkeen ei näe, mitä piirtää.

Tässä kuva, mistä on kyse: https://aijaa.com/L3eAQE

PS. Applen Suomen puhelimeen vastaaja oli kyllä erittäin kohtelias - ainakin näytteli kiinnostunutta, mutta todennäköisesti vain näytteli. Itse asiassa kerroin palautteessani, että puhelinvastaaja oli kyllä kohtelias, mutten usko hänen ottaneen asiaa tosissaan vaan hän vain teeskenteli.

No laitoin asian esille USA:n foorumeissa ja yleisellä palautelomakkeella. Niissä kerroin, että minulle melu on ongelma ja jossakin määrin liukkaus sekä laitoin linkin, missä kerron asiasta enemmän. Enkukielinen versio on netissä, mutta jätän mainitsematta missä.

En usko, että hyötyä. Jos hankkii iPadin, itselle toimivin kynä pitäisi kaiketi etsiä Wacomin luettelosta.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 231
Viestejä
4 195 200
Jäsenet
70 877
Uusin jäsen
MikoThun

Hinta.fi

Ylös Bottom