Tulostimen ICC profiili HP Envy 5020

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 212
Menin ostamaan halvan valokuvatulostimen, HP Envy 5020 ja nyt kun sillä tulostaa niin kaikki on aivan liian tummaa ja saturoitua.

Photoshopissa kun tulostaa, niin olisi mahdollisuus valita, että Photoshop hallitsee värejä. Mutta silloin pitäisi tulostimen ja paperin osalta olla profiili. No tämän tulostimen ajurin mukana ei sellaisia tule ja mistään en löydä miten sellainen profiili luodaan itse.

Netissä on keskustelua asiasta ja 50% keskustelusta menee aina siihen suuntaan, että näyttö pitäisi kalibroida päin vittua niin, että se täsmäisi tulostimen paskojen värien kanssa ja muokata kaikki kuvat uusiksi.

Onko joku muu koittanut tulostaa Envyllä ja ratkaissut väriongelmat?
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 203
Millaiselle paperille koitat tulostaa? Itse ostin joskus tarjouksesta edullista HP:n valokuvapaperia, vaikka minulla ei ole HP:n tulostinta. Paperia on vieläkin jäljellä, sillä Canonin tulostinta käyttäessäni en löytänyt sellaista paperivalintaa, joka olisi antanut yhtä hyvän tuloksen kuin vastaavalla Canonin Everyday-paperilla. Todennäköisesti siis HP tulostaa parhaiten HP:n papereille, mutta paperin merkistä riippumatta on tärkeätä, että valitsee tulostimen asetuksista sen tyyppiä mahdollisimman hyvin vastaavan paperilaadun. Kun käyttää Photoshopin kaltaista ohjelmaa, kannattaa varmaan hankkia Everyday-tasoa parempaa valokuvapaperiakin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 399
Viestejä
4 197 452
Jäsenet
70 902
Uusin jäsen
kymera3534

Hinta.fi

Ylös Bottom