Tulinen ruoka ja vielä tulisemmat kastikkeet

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Itse en ole noita juurikaan kaipaillut, nuo vahvemmat soosit tuntuivat varsin keinotekoisilta eli pelkkää kapsaisiiinia ja täyteainetta. Muutama miedompi tosin oli ihan ok. Pure death taisi vielä olla ihan ok mutta sitä vahvemmat taisivat vain olla kapsaisiinimäärällä leikkimistä eivätkä enää maistuneet oikein muulta kuin "tuliselta".
Tuo pure death taisi olla habanerosta tehtyä, mutta se oli älyttömän hedelmäinen ja maukas. Niitä vahvempia blair's kastikkeita en maistanut.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
119
Itse en ole noita juurikaan kaipaillut, nuo vahvemmat soosit tuntuivat varsin keinotekoisilta eli pelkkää kapsaisiiinia ja täyteainetta. Muutama miedompi tosin oli ihan ok. Pure death taisi vielä olla ihan ok mutta sitä vahvemmat taisivat vain olla kapsaisiinimäärällä leikkimistä eivätkä enää maistuneet oikein muulta kuin "tuliselta".
Makuasioita, tietenkin. Minusta ja meillä muittenkin mielestä tuo Mega Death on todella hyvää, kun siinä on juuri sopiva savuisuus ja riittävä tulisuus. Ultra Death on sitten hieman tulisempi, mikä sinänsä on meillä ihan ok, mutta se ei ole maultaan läheskään yhtä hyvä. Kun nyt Blairien ollessa hankalasti saatavia, on kokeiltu mm. Da'Bombin Beyond Insanitya, Ground Zeroa ja Final Ansveria. Nuo ensimmäiset ovat sen verran miedohkoja, että niitä kuluisi varsin paljon, mutta maultaan ne eivät (minusta/meidän perheestä) ole kovinkaan häävejä. Tuo Final Ansver taas sitten oli aika kallista ja siinä oli chiliuutetta mukana, joten se ei sitten ole "luonnollista". Riittävän tulista se kyllä oli, joten pullo kesti jonkin aikaa.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 226
Heikkoa saatavuutta ja korkeahkoa hintaa voi toki kompensoida myös tekemällä sooseja itse. Ihan puhtaalta pöydältä ei tarvinne aloittaa, koska reseptejä löytyy netistä. Itse tekemällä saa sitten tulisuudeltaan ja maultaan sellaista kastiketta kuin haluaa. Tai ainakin sellaista, mitä sattuu tulemaan ;)
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
voiha perskule, nappasin pullon poppamiehen hyllystä josssa oli tai piti olla naga jalokia. kotona sit huomasin et matkaan tarttuikin smoky reaperia. maistaa vaa vähä ehkä tomattimaisuuden joka pohjana ilmeisesti tolle. ja silkkaa poltetta senjälkee. scorppari itelle maistuu paljon hedelmäiselle. tässä mun makuaisti ei sitä maista .

pullo saa jäähä viel oottelee parempiapäiviä. kun tul prismasta napattua tuore habaneroja. mun makuaistiin ne tuntuu poppamiehen asteikolla 11/10
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
Tuli tilattua kilon verran padron chilejä Heinän Puutarhalta. No nämä perkeleet ovatkin kertaluokkaa tulisempia, joutuu syömään nämä kaikki itse. Ei näitä muijalle voi antaa kun sillä tulee toleranssit vastaan.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
525
Tuli tilattua kilon verran padron chilejä Heinän Puutarhalta. No nämä perkeleet ovatkin kertaluokkaa tulisempia, joutuu syömään nämä kaikki itse. Ei näitä muijalle voi antaa kun sillä tulee toleranssit vastaan.
Ostin näitä itse kaupasta je helvetin hyviähän ne on, hinta oli kyllä sitten 45€/kg joka on aikamoinen. Vertailun vuoksi lidl padronit 1.30€ 200g (jos en ihan väärin muista).
Potkua on mukavasti mutta tuo hinta pitää ne harvemmin käytettävänä herkkuna.

Poppiksen Scorppari on korvannut omassa käytössä lähes kaikki muut soosit. Ytyä riittää maustamaan patojakin mutta samalla se taipuu leivän päälle sellaisenaan, paras soosi varmaan mitä tullut vedettyä. Ainakin poppamiehen sooseista kevyesti paras, ei muinainen Blairssin Pure Deathkään ihan näin hyvää ollut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
@R+L=J Heinän puutarhalla nämä maksavat 30€ / kilo + toim. kulut

 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Tuli tilattua kilon verran padron chilejä Heinän Puutarhalta. No nämä perkeleet ovatkin kertaluokkaa tulisempia, joutuu syömään nämä kaikki itse. Ei näitä muijalle voi antaa kun sillä tulee toleranssit vastaan.
Noitahan voi halutessaan grillata. Saattaa hiukan tulisuuskin tasaantua samalla.
 
Liittynyt
28.04.2019
Viestejä
49
Ostin näitä itse kaupasta je helvetin hyviähän ne on, hinta oli kyllä sitten 45€/kg joka on aikamoinen. Vertailun vuoksi lidl padronit 1.30€ 200g (jos en ihan väärin muista).
Potkua on mukavasti mutta tuo hinta pitää ne harvemmin käytettävänä herkkuna.

Poppiksen Scorppari on korvannut omassa käytössä lähes kaikki muut soosit. Ytyä riittää maustamaan patojakin mutta samalla se taipuu leivän päälle sellaisenaan, paras soosi varmaan mitä tullut vedettyä. Ainakin poppamiehen sooseista kevyesti paras, ei muinainen Blairssin Pure Deathkään ihan näin hyvää ollut.
Hetkinen, kerrot padroneissa (500-2500 SHU) olevan mukavasti potkua ja samalla Poppamiehen Trinindad Scorpion "taipuu leivän päälle sellaisenaan" (yli 600 000 SHU). Eikö tällaisella sietokyvyllä padron pitäisi olla ihan paprikaa eli tulisuutta ei masta juuri lainkaan? Itsekin pidän Trinidad Scorpionista ja 2-3 tl kaupan valmiisiin salsapurkkeihin tuo mukavasti lisäpotkua, mutta minulla se ei ihan taivu leivän päälle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 233
Mistä aitoa kukkosoossia? Nämä feikki kastikkeet maistuu kaikki oudolle.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
525
Hetkinen, kerrot padroneissa (500-2500 SHU) olevan mukavasti potkua ja samalla Poppamiehen Trinindad Scorpion "taipuu leivän päälle sellaisenaan" (yli 600 000 SHU). Eikö tällaisella sietokyvyllä padron pitäisi olla ihan paprikaa eli tulisuutta ei masta juuri lainkaan? Itsekin pidän Trinidad Scorpionista ja 2-3 tl kaupan valmiisiin salsapurkkeihin tuo mukavasti lisäpotkua, mutta minulla se ei ihan taivu leivän päälle.
Olen tainnut tässäkin ketjussa aiemmin spekuloida että tuo Scorpparin luku ei pidä ihan paikkaansa, ei edes lähelle. Sitä tulee nimittäin käytettyä niin paljon kaikessa (esim. Heinzin ketsupin kanssa sekaisin tulee pirun hyvä tulinen ketsuppi).
Eilen illalla grillasin 200g noita Heinän padroneja ja niissä taas potkua tuntuu olevan runsaasti tuota mainittua numeroa enemmän. Rinnalla grillatut Jalapenot (joiden pitäisi olla tulisempia) ei nimittäin tuntuneet edes vähää. Muutenkin ainakin omalla kohdalla tuoreet chilit polttaa ihan eri lailla kuin kastikkeet tai jauheet, oli ne Scovillet sitten miten päin vaan. Tuleehan noita toki ihan eri määräkin vedettyä kun padroneja voi syödä 10 samalla kun Scorpparia leivän päälle riittää muutama tippa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 360
Eilen illalla grillasin 200g noita Heinän padroneja ja niissä taas potkua tuntuu olevan runsaasti tuota mainittua numeroa enemmän. Rinnalla grillatut Jalapenot (joiden pitäisi olla tulisempia) ei nimittäin tuntuneet edes vähää. Muutenkin ainakin omalla kohdalla tuoreet chilit polttaa ihan eri lailla kuin kastikkeet tai jauheet, oli ne Scovillet sitten miten päin vaan. Tuleehan noita toki ihan eri määräkin vedettyä kun padroneja voi syödä 10 samalla kun Scorpparia leivän päälle riittää muutama tippa.
Jep, nuo Heinän padronit ajavat reippaasti ohi esim tuoreen jalapenon joka on myös kohtuu tulista. Huomasin myös että tulisuus näissä Heinän padroneissa vaihtelee aikalailla. Mutta hemmetin hyviä nämä on.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 226
Jep, nuo Heinän padronit ajavat reippaasti ohi esim tuoreen jalapenon joka on myös kohtuu tulista. Huomasin myös että tulisuus näissä Heinän padroneissa vaihtelee aikalailla. Mutta hemmetin hyviä nämä on.
Otin noista viime kesänä siemeniä talteen ja laitoin itämään. Nyt on viitisen puskaa kasvamassa ja postit alkaa olla syötävän kokoisia. Odotan kumminkin niin kauan että alkavat vaihtaa väriä.
 
Liittynyt
28.04.2019
Viestejä
49
Olen tainnut tässäkin ketjussa aiemmin spekuloida että tuo Scorpparin luku ei pidä ihan paikkaansa, ei edes lähelle. Sitä tulee nimittäin käytettyä niin paljon kaikessa (esim. Heinzin ketsupin kanssa sekaisin tulee pirun hyvä tulinen ketsuppi).
Eilen illalla grillasin 200g noita Heinän padroneja ja niissä taas potkua tuntuu olevan runsaasti tuota mainittua numeroa enemmän. Rinnalla grillatut Jalapenot (joiden pitäisi olla tulisempia) ei nimittäin tuntuneet edes vähää. Muutenkin ainakin omalla kohdalla tuoreet chilit polttaa ihan eri lailla kuin kastikkeet tai jauheet, oli ne Scovillet sitten miten päin vaan. Tuleehan noita toki ihan eri määräkin vedettyä kun padroneja voi syödä 10 samalla kun Scorpparia leivän päälle riittää muutama tippa.
Kiitos tiedosta padronien suhteen. En ole vaivautunut maistamaan koska niin mietoja ilmoitetun SHU -arvon suhteen. Mielestäni Jyväskylän Prismoissa on myynnissä Heinän puutarhan chilejä (ainakin Scotch Bonnetit vaikuttavat olevan Heinän puutarhalta) ja mm. padroneja, joten pitää ostaa seuraavan kerran kun niitä löydän.

Olen harkinnut taas tilausta suoraan Heinän puutarhalta, erityisesti Rocotot kiinnostaa. Niistä voisi valmistaa perinteisiä perulaisia Rocoto rellenoja. Muutama vuosi sitten tilasin, mutta tein niistä silloin hapatettua chiliä. Tuli hyvää ja rocotoista jäi mieleen hyvä maku, kohtuullisen siedettävä polte, joka viipyilee pitkään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
489
Jep, nuo Heinän padronit ajavat reippaasti ohi esim tuoreen jalapenon joka on myös kohtuu tulista. Huomasin myös että tulisuus näissä Heinän padroneissa vaihtelee aikalailla. Mutta hemmetin hyviä nämä on.
Olen käsittänyt että yksi padroneiden juttu on juuri se että osa on extra tulisia. Eli jokainen ei ole yhtä tulinen.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 226
Olen käsittänyt että yksi padroneiden juttu on juuri se että osa on extra tulisia. Eli jokainen ei ole yhtä tulinen.
Joo, Espanjassa niitä kerätään raakoina ja popsitaan alkupaloina. Koska ovat raakoja niin vain noin joka viides tai kymmenes on tulinen. Siinä sitten muilla on hauskaa kun joku aina vuorollaan nappaa sen tulisen. Suomessa ostetuista valmiiksi pakatuista Padroneista en ole vielä yhdestäkään löytänyt tulisuutta, Heinän irtochileistä kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Tulipa testattua Atrian Carolina Reaper Wilhelmit, oli noissa hieman poltetta. Omaan makuun aika sopivasti, mutta kun makkaraa mainostetaan Carolina Reaperillä, niin ei tuo tulisuusaste ihan sinne asti yllä. Silloin kun kasvatin kotona chilejä, niin perus habanerokin oli tulisempaa. Ja esim. Lidlin Inferno-pizza on ainakin minusta ärjympää tavaraa.

Mutta näistä grillimakkaroista tämä on varmaan se tulisin. Kai.

 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Tulipa testattua Atrian Carolina Reaper Wilhelmit, oli noissa hieman poltetta. Omaan makuun aika sopivasti, mutta kun makkaraa mainostetaan Carolina Reaperillä, niin ei tuo tulisuusaste ihan sinne asti yllä. Silloin kun kasvatin kotona chilejä, niin perus habanerokin oli tulisempaa. Ja esim. Lidlin Inferno-pizza on ainakin minusta ärjympää tavaraa.

Mutta näistä grillimakkaroista tämä on varmaan se tulisin. Kai.

Entäs grillimaisteri polttava oletko sitä kokeillut?
Eiköhän ne ihan tarkoituksella jätetä semmoiseksi, että suurinosa niitä kykenee syömään.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 226
Ihan hyvää tuo CR Wilhelmi on vaikka ei mitään tulista. Tuntuu, että Poppamiehen/Poutun juusto-jalapenossakin on enemmän potkua.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Entäs grillimaisteri polttava oletko sitä kokeillut?
Eiköhän ne ihan tarkoituksella jätetä semmoiseksi, että suurinosa niitä kykenee syömään.
Ei oo tullut Grillimaisteria testattua, en niin usein grillimakkaroita syö. Oikeastaan vaan näin kesäisin.
Juu, nuo on lähinnä vaan markkinointikikkoja, että mainostetaan kuinka tulista jokin tuote on semmoisella chilillä mikä on milloinkin tredinkäs. Mutta samallahan se on harhaanjohtavaa mainostamista, jos tuote ei oikeasti vastaakkaan sen chilin tulisuutta, millä sitä mainostetaan.

Kabanossin Habanero makkara on ainakin täysi vitsi. Hiilloksen Hot Chili makkarakin väkevämpää. :D
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Tuosta Carolina Reaper Wilhelmistä on tullut myyntiin tulisempi versio asiakaspalautteiden ansiosta. En ole vielä onnistunut näitä uusia löytämään, mutta ehdottomasti testiin. Tuo nykyinen on vähän niin ja näin, tulisin kaupan makkaroista mutta ei Carolina Reaperia nähnytkään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Tuosta Carolina Reaper Wilhelmistä on tullut myyntiin tulisempi versio asiakaspalautteiden ansiosta. En ole vielä onnistunut näitä uusia löytämään, mutta ehdottomasti testiin. Tuo nykyinen on vähän niin ja näin, tulisin kaupan makkaroista mutta ei Carolina Reaperia nähnytkään.
On siinä poltetta, mutta ei hirveästi enempää kuin muissakaan markettien chili-makkaroissa. Savuhovin Tuska oli muutama vuosi sitten oikeasti tulinen ja muutenkin mainio makkara, mutta massat olivat sitä mieltä, että se on oli liikaa, joten nyt sen on sitten sellainen lötkö paprikamakkara muiden joukossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Onhan sitä ainakin Citymarketeissa ollut myynnissä jotain olikohan Tuska -merkkistä makkaraa ja aiemmin ainakin oli paria muutakin ihan oikeasti tulista grillimakkaraa samalta valmistajalta, olisikohan ollut Savuhovi. Ainakin omien muistikuvien mukaan vuoden tai kahden takaa nuo olivat reippaasti tuota Carolina Reaper -makkaraa tulisempia mutta saatavuus oli aika heikkoa.

Nykyään taitaa olla vain tuota Tuskaa mutta joskus aiemmin oli ainakin yksi vielä reippaasti tulisempi versio.

edit: Kautium kerkiskin jo...

edit2: Se oli Isoviha se tosi tulinen makkara, siinä oli ainakin Nagaa reippaasti joukossa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Joo tuo Savuhovi Tuska on nykyään yks iso vitsi. Se on oikeasti enimmäkseen maustettu paprikalla. Sen naga-version kun saisi takaisin myyntiin... Niillä oli joskus muistaakseni sekä Isoviha että Viha, mutta ei minkäänlaista muistikuvaa niiden tulisuuksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 395
Näköjään on joo aika paljon tuo Tuska muuttunut.

Vanha versio:
Sianliha, vesi, suola (1,7 %), mausteet (naga morich- ja habanero -chili, valko- ja viherpippuri, korianteri, muskottipähkinä, kumina), rypsiöljy, gelatiini, tomaatti, glukoosi, stabilointiaine (E450), hapettumisenestoaine (E316), säilöntäaine (E250), aromit

Uusi versio:
Sianliha, vesi, stabilointiaineet (E1420, E452), suola, glukoosisiirappi, mausteet (mm.paprika, chili), hapettumisenestoaineet (E315, E316), säilöntäaine natriumnitriitti, aromit, luonnonsuoli (sika)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Minkäköhän takia tuo on edes Tuska nimellä koska näyttää tosiaan olevan aivan täysin eri tuote?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Minkäköhän takia tuo on edes Tuska nimellä koska näyttää tosiaan olevan aivan täysin eri tuote?
Kuluttajien kusettamista. Jengi kattoo että tässähän on tätä tulista Tuskaa mitä söin joskus, ostetaanpa paketti. En minä ainakaan katso tuoteselostetta jos ostan jotain semmosta mitä olen ostanut ennenkin samalla nimellä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Sama paketti se on mutta olikohan 6.5 tms. eteenpäin muka tulisempia.
Tuskin kuitenkaan kun alkuperäinenkin versio tuli myyntiin vasta noilla main. Itse asiassa 5.5. katsoin omasta kaupasta eikä niitä vielä ollut, mutta 7.5. ostin ensimmäisen paketin.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
Kyllähän tuossa Wilhelmin Carolina Reaperissa sitä chilin lämpöä vähän pukkaa, mutta ei tuo nyt omilla mittareilla mitenkään erityisen tulinen ole.
Jos nyt johonkin vertaa niin taitaa kuitenkin perus markettimakkaroista olla tulisin mitä itse olen maistanut, se nyt ei tietysti paljoa vaadi.
Ihan perushyvä grillimakkara, kyllähän tuota syö. Ehkä vähän liian rasvaisen oloinen, en tiedä
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 637
Kyllähän tuossa Wilhelmin Carolina Reaperissa sitä chilin lämpöä vähän pukkaa, mutta ei tuo nyt omilla mittareilla mitenkään erityisen tulinen ole.
Jos nyt johonkin vertaa niin taitaa kuitenkin perus markettimakkaroista olla tulisin mitä itse olen maistanut, se nyt ei tietysti paljoa vaadi.
Ihan perushyvä grillimakkara, kyllähän tuota syö. Ehkä vähän liian rasvaisen oloinen, en tiedä
Samat kommentit täältä. Tavikselle tulinen, mutta tulisen ruoan ystävälle ei niinkään. Ja rasvaa tosiaan pukaa hillittömästi tuota paistaessa/grillatessa. Ei huono, mutta ei mikään erityinen voittajatuotekaan.

Poppamiehen "Jalapeno-Cheese" ja "Asian Sriracha" olivat itse asiassa parempia kuin tuo Wilhelmin Carolina Reaper ja tulisuuskin on likimain samalla tasolla. Koostumus on lihaisampi, vaikka rasvaa on saman verran. Tai no, tuo Asian Sriracha on speksienkin mukaan selvästi vähärasvaisempi broilermakkara. Yleensä en noista kanamakkaroista välitä, mutta tuossa se oli ihan ok.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 444
Samat kommentit täältä. Tavikselle tulinen, mutta tulisen ruoan ystävälle ei niinkään. Ja rasvaa tosiaan pukaa hillittömästi tuota paistaessa/grillatessa. Ei huono, mutta ei mikään erityinen voittajatuotekaan.

Poppamiehen "Jalapeno-Cheese" ja "Asian Sriracha" olivat itse asiassa parempia kuin tuo Wilhelmin Carolina Reaper ja tulisuuskin on likimain samalla tasolla. Koostumus on lihaisampi, vaikka rasvaa on saman verran. Tai no, tuo Asian Sriracha on speksienkin mukaan selvästi vähärasvaisempi broilermakkara. Yleensä en noista kanamakkaroista välitä, mutta tuossa se oli ihan ok.
Kappas, molempia tuotteita näyttäisi löytyvän oman paikallisen Prisman valikoimasta ainakin Foodien mukaan. Noitahan pitää laittaa tälle kesää vielä testiin kun itse en ole noita koskaan maistanut. :eat:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Asian Sriracha oli mielestäni ihan järkyttävää paskaa mutta Jalapeno-Cheese onkin listallani toiseksi paras tulinen makkara. Ehdottomasti sitä kannattaa testata.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 901
Kyllähän tuossa Wilhelmin Carolina Reaperissa sitä chilin lämpöä vähän pukkaa, mutta ei tuo nyt omilla mittareilla mitenkään erityisen tulinen ole.
Jos nyt johonkin vertaa niin taitaa kuitenkin perus markettimakkaroista olla tulisin mitä itse olen maistanut, se nyt ei tietysti paljoa vaadi.
Ihan perushyvä grillimakkara, kyllähän tuota syö. Ehkä vähän liian rasvaisen oloinen, en tiedä
Parin paketillisen ja pienen vertailun jälkeen vaikuttaisi Lidlin chilimakkara olevan huomattavasti tulisempi kuin tuo Wilhelmin CR. Sen lisäksi joku toinen chilimakkari oli tulisempi kun vertasi vuorotellen, mutta maistitestista jo kuukausi niin en muista mitä merkkiä se oli.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
119
Joko joku on kokeillut Pepper X -chilejä tai niistä tehtyä Last Dab -kastiketta? Ovatko ne ansainneet hypetyksensä eli ovatko ne oikeasti tulisia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13
Joko joku on kokeillut Pepper X -chilejä tai niistä tehtyä Last Dab -kastiketta? Ovatko ne ansainneet hypetyksensä eli ovatko ne oikeasti tulisia?

Kaveri tilasi tuota Last Dabbia, ei ollut kyllä hypetyksen/hinnan väärti. Tulista toki, mutta ei huomattavaa eroa näihin muihin supertulisiin, selvästi vähemmän tulista kuin osa reaperkastikkeista.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
372
Ndujaa on tullut paremmissa pizzerioissa maistettua mutta suomesta hankala löytää. Iso harmi koska kyseessä erittäin hyvä tulinen makkara /makkaralevite. Onko joku onnistunut tuota tilaamaan ulkomailta?
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
525
Ndujaa on tullut paremmissa pizzerioissa maistettua mutta suomesta hankala löytää. Iso harmi koska kyseessä erittäin hyvä tulinen makkara /makkaralevite. Onko joku onnistunut tuota tilaamaan ulkomailta?
Just oli FB:n Pizza Love Finland ryhmässä juttua että joku oli paikalliseen Cittariinsa (edit. just tarkistin, Jyväskylän cittari, Keskon tukun listalla on tuo niin luulisi olevan vaivatonta saada hyllyyn melkein mihin vaan) pyytänyt tilaamaan ja sitä oli saatu hyllytavaraksi hintaan 15€/kg. Tuo voi olla ihan hyvä vaihtoehto ulkomailta tilaamisen sijaan. Tokihan sitä nytkin saa Capperista ja parista Italiakaupasta ainakin Helsingissä ja Turussa ostettua.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
372
Just oli FB:n Pizza Love Finland ryhmässä juttua että joku oli paikalliseen Cittariinsa (edit. just tarkistin, Jyväskylän cittari, Keskon tukun listalla on tuo niin luulisi olevan vaivatonta saada hyllyyn melkein mihin vaan) pyytänyt tilaamaan ja sitä oli saatu hyllytavaraksi hintaan 15€/kg. Tuo voi olla ihan hyvä vaihtoehto ulkomailta tilaamisen sijaan. Tokihan sitä nytkin saa Capperista ja parista Italiakaupasta ainakin Helsingissä ja Turussa ostettua.
Täytyykin heti laittaa toivetta omaan citymarketin. Kiitokset vinkistä.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
smoky reaperiin aukes makuaisti. ja hyvin tulee sellainen savuinen tunkkaisuus esille. menny liharuuan kanssa ihan pöytämausteena
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Viimeinen käyttöpäivä 2.6 on jo uudempaa eli tuli jo toukokuussa reilustikin. Mutta pointtini viestissä oli että paketti ei mitenkään muuttunut. Eikä kyllä todellisuudessa tulisuuskaan.
Atrialta sain tiedon, että uudet tulisemmat Carolina Reaperit tulivat kauppoihin vasta kesäkuun alkupuolella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 709
Asian Sriracha oli mielestäni ihan järkyttävää paskaa mutta Jalapeno-Cheese onkin listallani toiseksi paras tulinen makkara. Ehdottomasti sitä kannattaa testata.
Mikä on paras? :)

Pitääköhän tolle Carolina Reaperille antaa uusi mahdollisuus. Joskus loppukeväästä tms. tuli testattua ja oli kyllä todellinen pettymys, tulisuudeltaan suunnilleen kuin maitoa joisi.
 

Apinamakina

Tukijäsen
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
1 079
Asian Sriracha oli mielestäni ihan järkyttävää paskaa mutta Jalapeno-Cheese onkin listallani toiseksi paras tulinen makkara. Ehdottomasti sitä kannattaa testata.
Tuli eilen itsekin testattua Poppamiehen Jalapeno-Cheese. Ei mielestäni mikään vaikuttavan tulinen, Carolina Reaper makkarat oli tulisempia, ja olen melko varmasti syönyt jotain muutakin chilimakkaraa, mikä on samalla tasolla Jalapeno-Cheesin kanssa.
Jääkaapissa odottaa myös Sriracha pötkylät testaamista.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Mikä on paras? :)

Pitääköhän tolle Carolina Reaperille antaa uusi mahdollisuus. Joskus loppukeväästä tms. tuli testattua ja oli kyllä todellinen pettymys, tulisuudeltaan suunnilleen kuin maitoa joisi.
Isoviha, jota ei kyllä ole enää myyty ties miten pitkään aikaan. Vaikea uskoa että ikinä löytyy toista yhtä hyvää makkaraa. Savuhovilla oli ennen myös Tuska-niminen makkara, jossa oli sekä habaneroa ja nagaa. On kerta kaikkiaan kuluttajan kusettamista, että nykyään samainen Tuska on maustettu paprikalla.

Tuli eilen itsekin testattua Poppamiehen Jalapeno-Cheese. Ei mielestäni mikään vaikuttavan tulinen, Carolina Reaper makkarat oli tulisempia, ja olen melko varmasti syönyt jotain muutakin chilimakkaraa, mikä on samalla tasolla Jalapeno-Cheesin kanssa.
Jalapeno-Cheesessä on loistava maku vaikka se ei tulisimmasta päästä olekaan. Sen takia rankkaan sen toiseksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 716
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom