Tuleva Meta Quest 3 on puolet ohuempi kuin Quest 2

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 229
The Verge on päässyt käsiksi Metan julkaisuaikatauluja käsittelevään esitykseen, jossa on paljastettu yrityksen tulevien Quest 3 -virtuaalilasien tietoja. Lasien luvataan olevan puolet ohuemmat kuin edeltäjänsä ja hintaluokan osalta niiden odotetaan olevan hieman Quest 2 -laseja kalliimmat. Myyntiin Quest 3:t ovat saapumassa myöhemmin tänä vuonna.

Quest Pro -laseista tuttuun tapaan myös Quest 3 -lasien kanssa on panostettu Mixed Reality -ominaisuuksiin, joissa virtuaalielementtejä liitetään etukameroiden läpi nähtävään reaalimaailmaan. Lasien mukana tullaankin julkaisemaan myös 41 uutta sovellusta ja peliä, joista osa tulee olemaan Mixed Reality -kokemuksia.

Lähde: The Verge
 
Mutta voiko se olla yhtään ohuempi kuin käyttäjiensä luottamus naamakirjan yksityisyyteen, siinäpä lienee oikea kysymys :coffee:
Täällä jengi käyttää kiinalaseja täyttä häkää niin mitäs luulet onko merkitystä.
 
Mutta voiko se olla yhtään ohuempi kuin käyttäjiensä luottamus naamakirjan yksityisyyteen, siinäpä lienee oikea kysymys :coffee:

En koe meta/facebook kytköstä enää mitenkään negatiivisena. Haluatko avata enemmän miksi meta paha, muut hyviä? Quest on meta tunnuksen takana. Ei tarvi pelätä, että facebook tutut näkevät sinun katsovan jotain noloa aikuisviihdettä. Suora facebook kytky on poistettu vaikka epäsuorasti ollaan edelleen saman emofirman alla.

En ymmärrä miksi meta on paha, mutta picon kiinalaiskytkös, jonku random startupin tietojenkeräys tai vaikka steam eivät ole pahoja asioita. En jaksa uskoa, että yksi yritys olisi parempi/huonompi kuin toinen. Kiinakytkös tosin on vähän erilainen, kun siellä voi olla valtio taustalla keräämässä tietoa.
 
Jos puhutaan visiiriosasta ilman sträppiä ja kasvopehmusteita, niin silloin se tulee olemaan P4:n kanssa samaa kokoa.

Omasta mielestä pakollinen fb-kytky oli typerä, harvoin tarvitsee kahta tiliä luoda minkään takia.
Picon kanssa riitti yksi tili.
 
Mutta voiko se olla yhtään ohuempi kuin käyttäjiensä luottamus naamakirjan yksityisyyteen, siinäpä lienee oikea kysymys :coffee:

No eipä oikein, kun Meta ei varsinaisesti piilottele yksityisyyden"suoja"-asennettaan edelleenkään:

“We should be able to run a very good ads business,” he said. “I think it’s easy to imagine how ads would show up in space when you have AR glasses on. Our ability to track conversions, which is where there has been a lot of focus as a company, should also be close to 100 percent.”
 
No eipä oikein, kun Meta ei varsinaisesti piilottele yksityisyyden"suoja"-asennettaan edelleenkään:

Kun tunnut tietävän asiasta niin osaatko kertoa mitkä on pico4 ja quest2 välillä suurimmat erot yksityisyydensuojassa? Verrataan sit joskus tulevaisuudessa AR puolella meta, apple, google jne. että onko yksi firma oikeasti sen parempi kuin toinen.
 
Tulisiko jossain vaiheessa Vr-lasit joiden kanssa voisi olla makuullaan/takaraivon puolella ei mitään päätä painavaa rakennetta? Nykyäänhän se ei onnistu.
 
Kun tunnut tietävän asiasta niin osaatko kertoa mitkä on pico4 ja quest2 välillä suurimmat erot yksityisyydensuojassa? Verrataan sit joskus tulevaisuudessa AR puolella meta, apple, google jne. että onko yksi firma oikeasti sen parempi kuin toinen.
In tiedä kommentoineeni Picoa lainkaan, sen enempää kuin Applea, Googlea tai Ladaakaan.
 
In tiedä kommentoineeni Picoa lainkaan, sen enempää kuin Applea, Googlea tai Ladaakaan.
Herää vain kysymys, että jos metan quest:ia ei voi ostaa koska meta niin minkä vr-kypärän sitten voi ostaa? Siihen jatkokysymyksenä herää, että mitkä nämä erot yritysten toimintatavoissa konkreettisesti ovat? Quest:ssa ei pyöri häiritseviä mainoksia eikä se kyllä edes ole AR-laite.

Mulle kelpais AR-laitteeseen kontekstisensitiiviset mainokset. Esim. kävelet kaupungilla ja mietit, että minne lounaalle niin ei se haittais jos ar-lasit esittelis(ts. mainostaisivat) vaihtoehdot mitä on ympärillä. Pihvi tietenkin siinä, että miten tuo mainostaminen on toteutettu,... Voi olla hyödyllinen tai häiritsevä. Käyttäjät lienee valitsevat hyödyllisen.
 
Herää vain kysymys, että jos metan quest:ia ei voi ostaa koska meta niin minkä vr-kypärän sitten voi ostaa? Siihen jatkokysymyksenä herää, että mitkä nämä erot yritysten toimintatavoissa konkreettisesti ovat? Quest:ssa ei pyöri häiritseviä mainoksia eikä se kyllä edes ole AR-laite.
En siihen osaa vastata. Mun pointti oli vain, että Meta sanoo tuossa kohtuullisen selkeästi että ainakin AR on heille ensisijaisesti mainosmyynnin alusta.
 
En siihen osaa vastata. Mun pointti oli vain, että Meta sanoo tuossa kohtuullisen selkeästi että ainakin AR on heille ensisijaisesti mainosmyynnin alusta.

Quest3:lla ei ole mitään tekemistä AR:n kanssa. AR laitteet ovat jossain tulevaisuudessa, ehkä 2027. AR:ssahan idea on se, että saat vaikka autoillessa AR-näytölle kartan tai kävellessä kaupungilla saat annotoitua museot, lounaspaikat tai jotain muuta jännittävää näkökentän päälle. Tai vaikka juttelet hyvänpäivän tutun kanssa niin saat ar-ruudulle tutun nimen ja viimeiset sosiaalisen median päivitykset. Ei koskaan enää unohda kenenkään nimeä.

imho. vr:ssa mainokset == iso ei(paitsi kauppa-appsissa tai jos on joku ilmainen appsi minkä ansaintamalli on mainokset)

AR:ssa taas voi olla jopa haluttavaa saada mainoksia ympärilläolevista mahdollisuuksista. Pihvi siinä miten ne mahdollisuudet ts. mainokset tuodaan esiin.
 
Quest3:lla ei ole mitään tekemistä AR:n kanssa.
En myöskään niin sanonut. Mutta jos haluat uskoa, että Meta on kiinnostunut yksityisyydensuojasta yhtään sakkojen välttämistä enempää, niin ei siinä mitään. Minä en usko.
 
En myöskään niin sanonut. Mutta jos haluat uskoa, että Meta on kiinnostunut yksityisyydensuojasta yhtään sakkojen välttämistä enempää, niin ei siinä mitään. Minä en usko.
Mulle on edelleen epäselvää mitä metan huonommat toimintatavat ovat versus muut vr-kypärävalmistajat. Viitataan toki tulevaisuusjuttuihin kuten AR, mutta konkreettisesti miksi metan vr-kypärä on huonompi kuin vaikka pico4 yksityisyyden suojan kannalta niin ei ole osattu vastata. Mutta jätän tähän, keskustelu kiertää kehää ja menee vänkäämisen puolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on edelleen epäselvää mitä metan huonommat toimintatavat ovat versus muut vr-kypärävalmistajat. Viitataan toki tulevaisuusjuttuihin kuten AR, mutta konkreettisesti miksi metan vr-kypärä on huonompi kuin vaikka pico4 yksityisyyden suojan kannalta niin ei ole osattu vastata. Mutta jätän tähän, keskustelu kiertää kehää ja menee vänkäämisen puolelle.
Metan pääasiallinen tulonlähde on käyttäjiensä tietojen, sekä mainosten myynti. Esimerkiksi Valve, Sony, HTC, HP ja Varjo taas tekevät tilinsä myymällä rautaa ja/tai softaa kuluttajille. Vaikka tällä hetkelle käyttäjien tiedot eivät siirtyisikään suoraan vr- ja mainospuolen välillä ei se ole mikään tae tulevaisuudesta. Katso esimerkiksi Whatsappin suuntaan, siellä luvattiin ettei palvelun yksityisyyden suojaan tule muutoksia, eikä käyttäjädata tule liikkumaan Facebookin suuntaan. Ei siinä paria vuotta kauempaa mennyt ennen kuin puhelinnumerot ja aktiivisuusdata rupesi virtaamaan siihen tahtiin että taisi sakkojakin tulla. Tai ihan vaan Oculus tilin kiertokulkua , alunperin oli täysin erillinen Oculus tili josta luovuttiin, siirryttiin yhteiseen Facebook tiliin ja nyt taas takaisiin erilliseen Meta tiliin. Vaikka nyt onkin otettu askel takaisin tietojen eriyttämisen suuntaan, ei ole mitään takeita, ettei suunta taas muutu vuoden päästä. Noin yleensä minulla, ja käsittääkseni monella muullakin, on syntynyt sellainen mielikuva että Meta on näistä digijäteistä selkeästi epäystävällisin kuluttajan kannalta. En siis itse boikotoi kyseistä yritystä, mutta mahdollisuuksien mukaan yritän vältellä, eikä siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä että ihmiset yrittävät pienentää kosketuspintaansa yritykseen joka jää toistuvasti kiinni käyttäjädatan väärinkäytöstä.
 
Metan pääasiallinen tulonlähde on käyttäjiensä tietojen, sekä mainosten myynti. Esimerkiksi Valve, Sony, HTC, HP ja Varjo taas tekevät tilinsä myymällä rautaa ja/tai softaa kuluttajille. Vaikka tällä hetkelle käyttäjien tiedot eivät siirtyisikään suoraan vr- ja mainospuolen välillä ei se ole mikään tae tulevaisuudesta. Katso esimerkiksi Whatsappin suuntaan, siellä luvattiin ettei palvelun yksityisyyden suojaan tule muutoksia, eikä käyttäjädata tule liikkumaan Facebookin suuntaan. Ei siinä paria vuotta kauempaa mennyt ennen kuin puhelinnumerot ja aktiivisuusdata rupesi virtaamaan siihen tahtiin että taisi sakkojakin tulla. Tai ihan vaan Oculus tilin kiertokulkua , alunperin oli täysin erillinen Oculus tili josta luovuttiin, siirryttiin yhteiseen Facebook tiliin ja nyt taas takaisiin erilliseen Meta tiliin. Vaikka nyt onkin otettu askel takaisin tietojen eriyttämisen suuntaan, ei ole mitään takeita, ettei suunta taas muutu vuoden päästä. Noin yleensä minulla, ja käsittääkseni monella muullakin, on syntynyt sellainen mielikuva että Meta on näistä digijäteistä selkeästi epäystävällisin kuluttajan kannalta. En siis itse boikotoi kyseistä yritystä, mutta mahdollisuuksien mukaan yritän vältellä, eikä siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä että ihmiset yrittävät pienentää kosketuspintaansa yritykseen joka jää toistuvasti kiinni käyttäjädatan väärinkäytöstä.

Kaikki firmat tuon tekee. Varjokin voi myydä itsensä ja samalla asiakasdatan isommalle yritykselle ja tapahtuu kauheuksia. Picon takana voi olla kiinan valtion datankeräys jne.
 
Kaikki firmat tuon tekee. Varjokin voi myydä itsensä ja samalla asiakasdatan isommalle yritykselle ja tapahtuu kauheuksia. Picon takana voi olla kiinan valtion datankeräys jne.
Kaikki firmat eivät todellakaan tee tuota, osa niistä voi mahdollisesti tehdä, mutta Meta on todistetusti tehnyt sitä toistuvasti. Mielestäni on aika paljon epätodennäköisempää että Valve lähtisi väärinkäyttämään käyttäjätietojani verrattuna Metaan. Esimerkeistäni ei myöskään mielestäni löytynyt Picoa.
 
Mulle on edelleen epäselvää mitä metan huonommat toimintatavat ovat versus muut vr-kypärävalmistajat. Viitataan toki tulevaisuusjuttuihin kuten AR, mutta konkreettisesti miksi metan vr-kypärä on huonompi kuin vaikka pico4 yksityisyyden suojan kannalta niin ei ole osattu vastata. Mutta jätän tähän, keskustelu kiertää kehää ja menee vänkäämisen puolelle.
Yleisesti tunnettu Metan suorastaan vihamielinen suhtautuminen yksilön oikeuksia kohtaan ainakin mut ajaa pois kaikesta ko. yhtiöön liittyvästä. Aikanaan Quest2 kohdalla luin pelottavaa tekstiä mitä kaikkea tietoa Meta kerää ja miten se sitä käyttää. Lisäksi Metalle ei kelvannut ns. feikkitilin linkittäminen vaan jos Metalle selvisi ettet käytä linkittämääsi FB-tiliä tai olet tehnyt sen väärällä nimellä, poistaa Meta sovelluskaupan käyttöoikeuden mukaanlukien jo kaupasta hankkimasi sovellukset. Lisäksi Meta on jo kerännyt käyttäjistä valtavan määrän dataa joka on sillä itsellään jo valmiiksi oman yhtiön sisällä käytettävissä ja vertailtavissa. Muut yhtiöt (myös kiinalaiset) joutuvat hankkimaan vastaavan datan kiertoteitä mm. Metalta ja Googlelta jos aikovat mennä datamainingissa yhtä pitkälle. Kiinalaisen yhtiön VR-laset on toinen artikkeli kuitenkin jota en todellakaan ostaisi, Metan lisäksi.

Osalle porukasta näillä asioilla ei ole merkitystä, ja seon heidän oma asiansa. Osalta taas puuttuu ymmärrys mitä nämä asiat tarkoittaa nyt ja etenkin tulevaisuudessa. Minä kuulun siihen joukkoon joka tietää ettei edes osaa hahmottaa millä kaikin tavoin tuollaisen jättiyhtiön keräämää valtavaa dataa voi hyödyntää nyt ja etenkin tulevaisuudessa ja sen takia pyrkii kiinnittämään näihin asioihin huomiota. Tärkeää kuitenkin olisi pitää ääntä näistä epäkohdista jotta kuluttajat tulisivat tietoisiksi näistä asioista ja voisivat sen tiedon pohjalta tehdä omat päätöksensä.
 
Viimeksi muokattu:
Katsokaa Kiinaa ja sen maan sosiaalipistejärjestelmää. Miltä kuulostaisi sama täällä meillä? Onneksi EU vähän jarruttaa. Jo nyt voisi olla mahdollista välittää vaikka Googlelta tietoja vakuutusyhtiölle sun liikenne- ja vapaa-ajan käyttäytymisestä, juomatavoista ja liikunnallisuudesta. K- ja S-yhtiöt voisivat halutessaan kertoa vakuutusyhtiölle miten terveellisesti syöt, tai dystooppisessa maailmassa valtio voisi puuttua näiden kautta sun käyttäytymiseen. Meta taas voisi myydä tiedot sun VR-laseilla katsomastasi aineistosta hyvin epämiellyttäville tahoille. Tietomurron tai tyytymättömän työntekijän tapauksessa julkisuuteen voisi vuotaa vaikka Salen katselemat VR-pornot. Tai 20 vuoden päästä nämä tietokannat voisi olla kohutabloidien vakio otsikonhankintapaikka. Onneksi eletään EU:ssa eikä Kiinassa.
 
Katsokaa Kiinaa ja sen maan sosiaalipistejärjestelmää. Miltä kuulostaisi sama täällä meillä? Onneksi EU vähän jarruttaa.

Ehkä yksi suosituimmista vr-kypäristä on pico4. Picoa tekee kiinalainen firma. Kiinassa on aika häilyvä raja firmojen ja valtion välillä kuten alibaban jack ma sai kokea. Mut ehkä näille firma X on paha jutuille vois olla oma ketju. Vähän huono tässä uutisketjussa vääntää.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 549
Viestejä
4 476 629
Jäsenet
73 955
Uusin jäsen
Laiska007

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom