• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka TP-Link TX401 10 Gigabit PCI Express verkkokortti, 47,00€ (normaalisti lähemmäs satkun)

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 465
Tuote: TP-Link TX401 10 Gigabit PCI Express verkkokortti
Tarjoushinta: 47,00€
Normaalihinta: 99,00€, halvimmillaan muualla 94,50€ sis. toimituksen
Kauppa: Gigantti, online & myymälät
Voimassa: varaston tyhjennys
Linkki: TP-Link TX401 10 Gigabit PCI Express verkkokortti - Gigantti verkkokauppa
Promokoodi: -

Kommentti tarjouksesta: etsin itselleni 10GbE korttia pöytäkoneen ja nassin väliin, kyseinen kortti kun oli pärjännyt hyvin eri revikoissa joten tilaukseen outlet-malli hintaan 39,00€
 
Viimeksi muokattu:

ibm

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
221
Sinällään loistava tarjous! Itse aloin sit funtsimaan että tarvitseeko oikeasti 10gigasta, kerta koko infra menisi kotona uusiksi: NAS pyörivillä levyillä ei edes pääse yli 200mb/s nopeuksiin, NAS ja oma kone tarvitsisi omat korttinsa, kytkin on Gigabittinen, miksi edes tarvitsisin nopeampaa tiedonsiirtoa kuin 110mb/s riittää vallan hyvin. Ja kotonakin 150mbps netti. Varmaan tulevaisuudessa upgreidi on jees, mutta sitä odotellessa kun kaikilla emolevyillä on vakiona 10gb kortti.
 

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 716
Sinällään loistava tarjous! Itse aloin sit funtsimaan että tarvitseeko oikeasti 10gigasta, kerta koko infra menisi kotona uusiksi: NAS pyörivillä levyillä ei edes pääse yli 200mb/s nopeuksiin, NAS ja oma kone tarvitsisi omat korttinsa, kytkin on Gigabittinen, miksi edes tarvitsisin nopeampaa tiedonsiirtoa kuin 110mb/s riittää vallan hyvin. Ja kotonakin 150mbps netti. Varmaan tulevaisuudessa upgreidi on jees, mutta sitä odotellessa kun kaikilla emolevyillä on vakiona 10gb kortti.
Täähän se kyllä. Itsekin olen tätä pohtinut, että aika kalliiksi tulee jos kaikki päivittää 10 gigaiseen ja sitten että kuinka paljon oikeasti tarvii tavaraa siirtää että siitä oikeasti hyötyisi.

Mutta pistin nyt tilaukseen tämän kuitenkin. Ainakin 2.5 gigaiseen tulee tässä varmaan lähiaikoina päivitettyä kotiverkko, wifeissäkin kun nykyään kulkee yli 1 gigan nopeudella. Tällä tarjouksella ei ole kovin paljoa 2.5 gigaista korttia kalliimpi.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 465
Sinällään loistava tarjous! Itse aloin sit funtsimaan että tarvitseeko oikeasti 10gigasta, kerta koko infra menisi kotona uusiksi: NAS pyörivillä levyillä ei edes pääse yli 200mb/s nopeuksiin, NAS ja oma kone tarvitsisi omat korttinsa, kytkin on Gigabittinen, miksi edes tarvitsisin nopeampaa tiedonsiirtoa kuin 110mb/s riittää vallan hyvin. Ja kotonakin 150mbps netti. Varmaan tulevaisuudessa upgreidi on jees, mutta sitä odotellessa kun kaikilla emolevyillä on vakiona 10gb kortti.
Olisin itsekin pärjännyt tuolla 110mb/s oikein hyvin mutta kokeilunhalusta tulee nyt päivitettyä, itselläni 8 levyn raid 6 joten nopeudet toki hieman paremmat. Pullonkaulaksi tulee kylläkin muodostumaan lähtevä pää eli yli 10v vanha HP MicroServer N40L jossa vain PCI Express 2.0 sekä SATA II (max 3.0Gbps) ja jälkimmäinenkin oli mahdollista vain modatun biossin myötä. Nassiin tilasin valmistajan oma 10GB-kortin ja kytken nämä keskenään suoraan ilman kytkintä. HP:ssa toki muutama SSD.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
Itse ajattelin Proxmoxin ja NASin väliin. Tuntuvat nuo uudemmat SATA levyt ylittävän tuon 100MB/s heittämällä yksinkin, jostain SAS RAIDZ pakasta puhumattakaan saatika SSD RAIDeista.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
230
Houkuttelis kyllä kovasti, kiitokse tästä.Ainut vain että sattuu olemaan valokuitu 10gbit (en muista nimeä) nassin ja pääkoneen välillä. Muuten tuo on ollu ok mutta nopeudet ei aina kyllä ole sitä 1000mb\s vaan ennemminkin 300-400 mb\s. Taitaa tosin pullonkaulat olla jossain muussa kuin tuossa itse kortissa (Kun jokseenkin vähä epäilyttää tuo että toimiiko toi valokuitu kortti ihan 100%:sesti. Alussa nopeus oli 900-1000 mb\s mutta sitten se tippui tuonne 300).

Pitää vielä miettiä.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
72
10GBASE-T kuluttaa aika reippaasti enemmän virtaa, kuin SFP-pohjainen ratkaisu. Joidenkin mukaan 2-5W per portti vs SFP alle watin. Se kannattaa huomioida valintaa tehdessä, kun nämä tuppaavat olemaan aina päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 732
10GBASE-T kuluttaa aika reippaasti enemmän virtaa, kuin SFP-pohjainen ratkaisu. Joidenkin mukaan 2-5W per portti vs SFP alle watin. Se kannattaa huomioida valintaa tehdessä, kun nämä tuppaavat olemaan aina päällä.
Tämä on ihan totta - ja tuon takia ne tuotavat lämpöä sinne koteloon.

Töissä joskus taannoin tarjottiin kuparista 10 gigan kytkintä ja olin kiinnostunut kunnes kuulin että vie satoja vatteja jatkuvalla syötöllä... :D
 

Zimeon

Chairman Meow!
Tukijäsen
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
340
Tulipahan tilattua, tuos yksi tarve mihin kaipailin, ja tämä tuli halvemmaksi kun kupari SFP+ moduuli. Olettaen et saan ajurit toimii vSphere ESXi kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 968
Viestejä
4 215 765
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom