Total War: Three Kingdoms (2019)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 598
Sarjan seuraava peli on Total War: Three Kingdoms. Peli on tulossa keväällä 2019 Steamiin.



----------

Omalta osaltani totean vain, että VIHDOINKIN. Tätä on odotettu! Ennakkotilaushaluja alkoi yllättäen ilmetä, vaikka yleensä en ennakkotilaa mitään ja sarjan pelit taitavat olla julkaisussa yleensä vähän raakileita. :D
 
Viimeksi muokattu:
Kerrotko vielä meille muillekin, miksi tätä on odotettu?

Total War -pelisarjaan julkaistaan uusia luomuksia tasaisin väliajoin, joten mitkä ominaisuudet tai uudistukset tekevät mielestäsi juuri "Three Kingdomsista" poikkeuksellisen odotetun julkaisun?
 
Kerrotko vielä meille muillekin, miksi tätä on odotettu?

Total War -pelisarjaan julkaistaan uusia luomuksia tasaisin väliajoin, joten mitkä ominaisuudet tai uudistukset tekevät mielestäsi juuri "Three Kingdomsista" poikkeuksellisen odotetun julkaisun?
En minä muista foorumin käyttäjistä tiedä enkä niin väittänytkään, mutta henkilökohtaisesti koen teeman erittäin kiinnostavaksi ja siksi olen tätä odottanut. Olen kyllä nähnyt paljon myös muita kiinnostuneita, mutta epäilemättä tämäkin jakaa ihmisten mielipiteitä. Omalla kohdallani siis edellinen Total War -peli on Shogun 2 syystä jos toisestakin, ja ainakin siihen nähden tämän pitäisi olla iso uudistus. Toki jos Warhammerit on pelattuna, voisin odottaa tässä olevan suhteessa vähemmän uudistuksia.
 
No ainaki itelle nuo historialliset Total Warit on odotettuja, erityisesti nyt ku Rome2(ja Attila) jälkeen ei oo tullut mitään. Medievaliahan sitä olis nyt toivonut. Jotenki ei tuo Aasia iha hirveenä oo napannut temaattisesti ja varsinkaan tuo Shogun 2 ei napannut itelle yhtää. Oli vähä liian kivi-paperi-sakset ja kun kaikki yksiköt oli vähän samanlaisia nii ei sit tullu mitää hinkua pelata enempää ku puolikas kampanja. Rome 2 tykkäsin kyl ku hullu puurosta, joskin pelasin vasta sit ku oli pätsätty pääasiassa kuntoon. Attilaa en oo vielä pelannut, pitää sekin katsastaa jossakin vaiheessa, tää ultrawidella pelaaminen oli vähän hankalaa vaan kameran kääntelyn osalta =P
 
Kerrotko vielä meille muillekin, miksi tätä on odotettu?

Total War -pelisarjaan julkaistaan uusia luomuksia tasaisin väliajoin, joten mitkä ominaisuudet tai uudistukset tekevät mielestäsi juuri "Three Kingdomsista" poikkeuksellisen odotetun julkaisun?

Vähän happamana herätty, vai sekoittaako passiivimuoto?:bored:

Varmaan se, mikä toisille odotuksia herättää on tuo aihepiiri, eli Kiinan rikas historia? Ja tietysti uudessa versiossa on usein asioita viilattu parempaan päin.

Mutta älä huoli, en minäkään ihan kybällä tätä odota, vaikka aihepiiristä varmaan maukkaan pelin saakin tehtyä. On varmaa eksoottisia yksiköitä ja ajankohtaan nähden mielenkiintoista teknologiaa ynnä muuta tiedossa.

Ennemmin itse olisin nähnyt vaikka Medievalin uudelleenlämmityksen tai vaikka renessanssi-Eurooppaan sijoittuvan pelin ala Condottieri.
 
En minä muista foorumin käyttäjistä tiedä enkä niin väittänytkään, mutta henkilökohtaisesti koen teeman erittäin kiinnostavaksi ja siksi olen tätä odottanut.
Vähän happamana herätty, vai sekoittaako passiivimuoto?:bored:
Jos on tehty keskusteluketju pelille, jota kirjoittaja kovasti "odottaa", niin olisihan se kiva silloin tietää ja kuulla mikä/mitkä asiat pelissä kirjoittajalle sitä odotusarvoa luo. Eikös? Tätä tarkoitin hieman raflaavalla viestillä, tarkoitus ei ollut ilkeillä. Vastauskin sieltä kyllä tuli seuraavassa viestissä, eli teema kiinnostaa.

Total War -sarja on itselle tuttu alkuperäisestä Shogun: Total Warista asti, jonka julkaisusta onkin vierähtänyt jo 18 vuotta. Medieval-saagat ovat näistä jääneet lähimmäksi sydäntä historiallisen keskiaikateemansa ja monipuolisten sotilasryhmittymien/yksiköiden vuoksi. Aivan uusimpia tuotoksia en ole pelannut (viimeisin on Shogun 2, joka odottelee vielä syvällisempää pelisessiota), mutta jokaista Total War -julkaisua tulee sivusilmällä seurattua. Fantasiateemaisia Warhammereita hitusen vähemmän, mutta tätä tulevaa kiinadynastiaan sijoittuvaa Three Kingdomsia varmasti enemmän, sillä kyseessä on vaihteeksi isompi historiallinen Total War-julkaisu.
 
Viimeksi muokattu:
ostoonhan tämä menee, jokainen peli tullu mätettyä. enitenkyllä shogun 2 uppos tosin hard tasollaki alkoi olla helppo.
 
Itse ainakin jään odottamaan julkaisua sekä arvosteluja samoin kuin tuon Total War Saga: Thrones of Britannia suhteen.

Jos pelimoottori on sama kuin Attilassa jää kyllä ostamatta (eli raskas 32bittinen versio mikä ei osaa hyödyntää useita ytimiä jne vs esim. Total War: Warhammerin moottori), samaten jos yhtä buginen kuin esim. Rome 2 julkaisun aikana.

Ehdottomasti eniten on tullut pelattua Medieval 2 (+ lisäri) peliä sekä siihen tehtyjä modeja. Uusista Warhammer I & II kaikkine lisäosineen hankittuna.
 
Tästä tuli uutta tietoa! Ensinnäkin peli viivästyy vuoden 2019 kevääseen. Toisekseen pelistä saatiin pelimoottorilla tehty traileri:



Lisäksi trailerin kaverina tuli vähän lisätietoa, ja esim. PC Gamerilla on juttukin aiheesta.

Jos vähän vetää yhteen, niin peli perustuu enemmänkin Luo Guanzhogin klassikkokirjaan, joka sinänsä pohjautuu historiaan mutta siinä on otettu taiteellisia vapauksiakin ihan reippaasti. Käytännössä näkyy pelissä ainakin niin, että kenraalit pärjäävät yksin (ts. ilman henkivartijoita) isojakin vihollisjoukkoja vastaan, ja lisäksi pelissä pitäisi olla kirjaan perustuvia tapahtumia. Myös kenraaleiden välisillä suhteilla on jotain merkitystä, ja nähtävästi kenraalit määrittävät, millaisia joukkoja armeijaan voi saada. Historiallisemman lähestymistavan ystäville on tarjolla myös enemmän historiaan perustuva pelitila, jossa esim. kenraaleilla on perinteiseen tapaan henkivartiostot.

----------

En ole itse vielä varma, mitä mieltä olen uudistuksista. Nämä voivat olla ihan hyviäkin juttuja, mutta kuulostavat kyllä samalla hieman riskialttiilta. Suhtaudun kai varovaisen toiveikkaasti.
 
Nyt tuli myös ensimmäinen gameplay traileri. Vaikuttaa kyllä saatanan hyvältä. Animaatiot ehkä vähän vielä tässä vaiheessa huonoja ja osa liian nopeita, mutta muuten vaikuttaa kaikista pelattavaimmilta Total Warilta koskaan.


Tuo uusi kenraalisysteemi voipi tehdä moninpelille hyvää. Vaikuttaisi vähän siltä että vaikutteita on otettu Total War Arenasta.


 
Taas on saatu uutta videomateriaalia. Ensin on hahmo- ja kampanjakarttaesittelyä:


Sitten on vajaat kymmenen minuuttia pelikuvaa taistelusta:

Lisäksi jotain tietoa on tullut myös vakoilusta ja kenraalien eri tyypeistä, mutta en jaksa kaivaa tähän sopivaa lähdettä.
 
Tulipa tähän törmättyä kun hurahdin Roomaan pitkästä aikaa Divide et Imperan takia. Modi päivittyy edelleen ahkerasti ja uusimmasta 1.23f on julkinen ja suljettu beta menossa (mukana molemmissa).

Ei vaan pysty innostumaan uusimman aiheesta ja varsinkaan nykyisistä TW:sta vanillana. Ihan komeita efektejä ja näin, mutta kaikesta paistaa läpi arcade ja suoraviivastus. Se tietty myy enemmän, mutta nyt kun 5v odotuksen jälkeen Rome 2:een on oikeasti syvällinen ja jopa tekoälyyn on saatu tolkkua, vaikea tästä on innostua. Eri aiheella modit ois voinut pelastaa.. Jospa se Rome 3 tämän jälkeen.. :D

ps. hylätkää tälläiset hömpötykset ja ladatkaa:
http://www.twcenter.net/forums/show...-Impera-1-2-3e-Rise-of-the-Republic-August-17
 
Tuli eka kampanja Cao Caolla pelattua läpi ja voittohan siitä tuli. En oo Total Wareja sitten ensimmäisen Romen jälkeen pelannu mutta tää vaikutti nii hyvältä et oli pakko testata. Diplomatiaa ilmeisesti parannettu sitten aiempien pelien mutta muuten vaikuttais hyvin pitkälti samalta ku esim Warhammerit provinssienhallinnan suhteen. Eiköhän tämä tästä vielä parane tulevien päivitysten muodossa
 
Tuli eka kampanja Cao Caolla pelattua läpi ja voittohan siitä tuli. En oo Total Wareja sitten ensimmäisen Romen jälkeen pelannu mutta tää vaikutti nii hyvältä et oli pakko testata. Diplomatiaa ilmeisesti parannettu sitten aiempien pelien mutta muuten vaikuttais hyvin pitkälti samalta ku esim Warhammerit provinssienhallinnan suhteen. Eiköhän tämä tästä vielä parane tulevien päivitysten muodossa

Oliko pitkään pelatavaa vai nopeasti ohi?
 
36h oon pelannu, josta ehkä 30 Cao Caolla ja loput He-Manilla :D Yellow Turban DLC:n ostin kans. Pelattavaa tossa kyl riittää jos kaikilla meinas pelata, en tiiä kuinka nuo sitten eroaa toisistaan
 
Oliko pitkään pelatavaa vai nopeasti ohi?
Minulta ei kysytty mutta vertailun vuoksi: Pelaan myös Cao Caolla, aikaa on mennyt 22 h, ja edelleen riittää tekemistä. Omat laajentumissuunnitelmani lähtivät aika hitaasti käyntiin, mikä sotki vähän kaiken, joten voi varmaan pelata nopeamminkin.
 
Itekki otin aika hissukseen laajenemisen, yritin pitää yhdenaikaiset sodat minimissä mut eipä tossa montaa vuoroa ollu etteikö jonku kans olis sodassa ollu. Viimeinen sota tuli sit ku vasallille julistettiin sota nii piti mennä puolustamaan. Olivat sitten jättäneet pääkaupungin melko tyhjäksi nii kahen täyden armeijan kans hyökkäsin ja voitin. Peli loppui siihen kun muita kuninkaita ei enää ollut
 
Itekki otin aika hissukseen laajenemisen, yritin pitää yhdenaikaiset sodat minimissä mut eipä tossa montaa vuoroa ollu etteikö jonku kans olis sodassa ollu. Viimeinen sota tuli sit ku vasallille julistettiin sota nii piti mennä puolustamaan. Olivat sitten jättäneet pääkaupungin melko tyhjäksi nii kahen täyden armeijan kans hyökkäsin ja voitin. Peli loppui siihen kun muita kuninkaita ei enää ollut
Hieman kuulostaa onnekkaallekin. :D Minulla on koilliskulma lähes hallussani, lännessä on vallassa Liu Bei, ja etelässä on se viimeinen valtausta vailla oleva keisari, Sun Jian. Valitettavasti Sun Jianin pääkaupunki on ihan kartan eteläreunassa ja kaverilla on ainakin pinta-alassa mitattuna varmaan isoin alue... Ei ole siis loppua näköpiirissä ihan heti.
 
Hieman kuulostaa onnekkaallekin. :D Minulla on koilliskulma lähes hallussani, lännessä on vallassa Liu Bei, ja etelässä on se viimeinen valtausta vailla oleva keisari, Sun Jian. Valitettavasti Sun Jianin pääkaupunki on ihan kartan eteläreunassa ja kaverilla on ainakin pinta-alassa mitattuna varmaan isoin alue... Ei ole siis loppua näköpiirissä ihan heti.
Joo melkeinpä eteläisin provinssi oli sen pääkaupunkina, sattumoisin vaan mun vasallin alue ulottu juuri sen kaupungin viereen, joen yli vaan ja siege pystyyn :D
Youtubestahan löytyy muuten 2010 tehty Three Kingdoms sarja kokonaisuudessaan, 94 jaksoa tms. Sitä tässä on tullu katteltua samalla, vähän lisää ulottuvuutta peliin
 
Eilen tuli ostettua tämä, hieman pihalla kun edellinen TW taitaa olla se ensimmäinen tai toinen julkaistu, joskus 2000-luvun alussa.

Ootteko löytäneet hyviä tutoriaaleja tms. tähän? Ideahan sinällään on melkolailla simppeli itse taistelun osalta, mutta nuo kaikki kaupunkien hallinta ja erilaiset vivut ja vipstaakkelit ei ole niin hallussa, mitä tässä kannattaa rakentaa jne. Taitaa kyllä mennä opettelun piikkiin tää ensimmäinen aloitus (sillä helpoimmalla Cao Caolla starttailin).
 
Ite pärjäsin ihan pelin omalla tutoriaalilla ja Cao Caolla eka peli meni opettelussa, virheitä tulee mutta kokeilemalla juttuja tässä oppi parhaiten. Linnoja ei kannata mennä päivittämään ihan noin vain, public order laskee mitä enemmän populaa kaupungissa on ja sitä myötä myös ruokaa menee enemmän. Public orderia saa lisättyä temppeleillä ja joillakin sotilasrakennuksilla. Provinssit on hyvin pitkälti yksiteemaisia. Joistakin saa ruokaa, joistakin industryä/commercea/erikoisjuttuja. Mitä enemmän on ylimäärästä ruokaa, sitä enemmän saa verotulojakin.
 
Ite pärjäsin ihan pelin omalla tutoriaalilla ja Cao Caolla eka peli meni opettelussa, virheitä tulee mutta kokeilemalla juttuja tässä oppi parhaiten. Linnoja ei kannata mennä päivittämään ihan noin vain, public order laskee mitä enemmän populaa kaupungissa on ja sitä myötä myös ruokaa menee enemmän. Public orderia saa lisättyä temppeleillä ja joillakin sotilasrakennuksilla. Provinssit on hyvin pitkälti yksiteemaisia. Joistakin saa ruokaa, joistakin industryä/commercea/erikoisjuttuja. Mitä enemmän on ylimäärästä ruokaa, sitä enemmän saa verotulojakin.
Juurikin näin. Toisaalta linnoja päivittämällä saa lisää rakennuspaikkoja, joita voi uhrata public orderin ylläpitämiseen (temppeleiden ja yhden sotilasrakennusketjun lisäksi viljasiilot parantavat public orderia). Yleisesti ottaen varmaan kannattaa päivittää linna aina, kun siihen on oikeasti varaa taloudellisesti ja ruoan puolesta. Toki kannattaa miettiä myös sitä, mikä on strategisesti järkevällä paikalla päivittämisen kannalta. Ei varmaan sitä kaikkein uhatuinta linnaa kannata ensimmäisenä päivittää.
 
Mulla meni ensimmäisessä kampanjassa Sun Jianilla noin 45 tuntia. Lähdin valtaamaan alueita etelään päin Han Empire:ltä ja sain kasvaa melko rauhassa kuningaskunnaksi. Sillä aikaa jäi kuitenkin vähemmälle huomiolle pohjoisen valtasuhteet, enkä pystynyt juurikaan niihin vaikuttamaan.

Pohjoisessa majaansa pitävä Yuan Shao oli hankkinut ympäriltään kymmenkunta vasallia (onneksi vasallien määrää muutettu uusimmissa päivityksissä), joten hän oli hyvin turvassa. Sotahan siitä syttyi ja voittaakseni kampanjan minun täytyi puskea yhdeksällä armeijalla koko kartan läpi.

Yuan Shaolla (siinä vaiheessa joku perillinen) oli vastassa myös maksimimäärä armeijoita, joissa lähes kaikissa dragon-unitteja, minkä lisäksi jokaisella vasallilla oli 3-4 isoa armeijaa. Taistelin varmaankin 15 tuntia lähes samassa kohtaa kartalla. Lopulta vihollisten rahat loppuivat ja saavutin tarpeeksi voittoja alistaakseni Yuan Shaon luopumaan keisarin oikeuksistaan.

Nyt toisessa kampanjassani Kong Rongilla olen ymmärtänyt poliittiset suhteet paremmin ja talouskin kukoistaa ihan eri tavalla (tulee rahaa noin 15k per vuoro). Olen hankkinut itse kymmenkunta vasallia ja minulla on 8 kauppasopimusta. Kuningaskunnaksi etenin periaatteessa rahan avulla ostamalla alueita ja käymällä lyhyitä tehokkaita sotia, jotka päättyivät siihen että pakotin vihollisen vasalliksi. Nyt ongelmana on se, että lähes kaikki pitävät minusta ja 3/4 kartasta kuuluu koalitiooni (jopa valtava Sun Jianin kuningaskunta). Täytynee jättää koalitio, mutta sen jälkeen voin hankkia lisää vasalleja. :lol:

Täällä kyseltiin myös tutoriaaleja. Näillä kolmella pääsee jo pitkälle:





 
Meni ostoon itsellänikin muutamia päiviä sitten tämä.

Muutamia huomioita:

1. Graafisesti kamppanja kartta on kaunis ja eläväinen. Samaa ei voi sanoa taisteluista. Hahmojen liikkeiden synkki on pielessä ja yksiköiden yksityiskohtaisuus on todella huono jopa grafiikat täysillä. En tajua miksi ne nerffas tämän pelin taistelugradiikat noin alas. Vrt rome 2 tai thrones of britannia - niissä peleissä sitä silmäkarkkia on taisteluissa enemmän.

2. Taisteluiden koko on aika masentava. Kiina?!? Historia? 2K kokoiset taistelut? Ei kiitos. Lisäksi tuo kenraaleiden aiheuttama sekamelska on aika hanurista, mutta käsittääkseni tossa voi tehdä niin että nuo kenraalit eivät olisikaan mitään tarunhohtoisia taistelijoita jotka lennättää porukkaa ympäriinsä?
 
Meni ostoon itsellänikin muutamia päiviä sitten tämä.

Muutamia huomioita:

1. Graafisesti kamppanja kartta on kaunis ja eläväinen. Samaa ei voi sanoa taisteluista. Hahmojen liikkeiden synkki on pielessä ja yksiköiden yksityiskohtaisuus on todella huono jopa grafiikat täysillä. En tajua miksi ne nerffas tämän pelin taistelugradiikat noin alas. Vrt rome 2 tai thrones of britannia - niissä peleissä sitä silmäkarkkia on taisteluissa enemmän.

2. Taisteluiden koko on aika masentava. Kiina?!? Historia? 2K kokoiset taistelut? Ei kiitos. Lisäksi tuo kenraaleiden aiheuttama sekamelska on aika hanurista, mutta käsittääkseni tossa voi tehdä niin että nuo kenraalit eivät olisikaan mitään tarunhohtoisia taistelijoita jotka lennättää porukkaa ympäriinsä?

Taistelukartalla näkyvien sotilaiden määrää sai säädettyä asetuksista, olikohan ihan unit size niminen asetus. Romance moodissa nuo kenraalit on eeppisiä sotakoneita, records moodissa ne taitaa olla vain kenraaleita. Viime pelikerrasta on itellä aikaa tosi kauan nii en tarkalleen muista
 
Nyt kun tätä aihetta on näemmä taas nostettu, voisin todeta, että CA meni lopettamaan tämän tuen ennenaikaisesti, joten lisää päivityksiä tai sisältöä ei ole enää tulossa. Tästä tulee omasta puolestani pitkä miinus CA:lle varsinkin, kun jatkoa on tekeillä nähtävästi siinä toivossa, että sen DLC-malli olisi tuottoisampi.

Taistelukartalla näkyvien sotilaiden määrää sai säädettyä asetuksista, olikohan ihan unit size niminen asetus. Romance moodissa nuo kenraalit on eeppisiä sotakoneita, records moodissa ne taitaa olla vain kenraaleita. Viime pelikerrasta on itellä aikaa tosi kauan nii en tarkalleen muista
Juurikin näin.
 
Nyt kun tätä aihetta on näemmä taas nostettu, voisin todeta, että CA meni lopettamaan tämän tuen ennenaikaisesti, joten lisää päivityksiä tai sisältöä ei ole enää tulossa. Tästä tulee omasta puolestani pitkä miinus CA:lle varsinkin, kun jatkoa on tekeillä nähtävästi siinä toivossa, että sen DLC-malli olisi tuottoisampi.


Juurikin näin.

Kyllä sotilaiden määrää saa nostettua per yksikkö , mutta yksiköiden kokonaismäärä on aika pieni per armeija.
 
Taistelukartalla näkyvien sotilaiden määrää sai säädettyä asetuksista, olikohan ihan unit size niminen asetus. Romance moodissa nuo kenraalit on eeppisiä sotakoneita, records moodissa ne taitaa olla vain kenraaleita. Viime pelikerrasta on itellä aikaa tosi kauan nii en tarkalleen muista

LOL. Ja joku oikeasti pelaa historiallista Total Waria jollain tuollaisella Romance moodilla? :facepalm: Ei ihme, ettei CA ole paljoa enää historiallisia pelejä julkaissut, jos niissä tekemisen taso on tämä. Ja varmaan vieläkin sama Warscape engine vuodelta 2009 jyllää taustalla?
 
LOL. Ja joku oikeasti pelaa historiallista Total Waria jollain tuollaisella Romance moodilla? :facepalm: Ei ihme, ettei CA ole paljoa enää historiallisia pelejä julkaissut, jos niissä tekemisen taso on tämä. Ja varmaan vieläkin sama Warscape engine vuodelta 2009 jyllää taustalla?
LOL ja ite hommasin oikeastaan romance moodin takia tämän kun ei tavalliset TW:t kiinnosta.
 
LOL. Ja joku oikeasti pelaa historiallista Total Waria jollain tuollaisella Romance moodilla? :facepalm: Ei ihme, ettei CA ole paljoa enää historiallisia pelejä julkaissut, jos niissä tekemisen taso on tämä. Ja varmaan vieläkin sama Warscape engine vuodelta 2009 jyllää taustalla?
Tämän pelin tapauksessa on valitettu aika paljon siitä, miten CA on jättänyt historiallisen tilan niin vähälle huomiolle, ettei se jaksa kiinnostaa ihmisiä. Ei siis ole kenties ihmekään, jos sitä ei pelata paljon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 457
Viestejä
4 489 232
Jäsenet
74 239
Uusin jäsen
viemäri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom