Toshibalta 2 teratavun XG5-P M.2 SSD

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 585
toshiba-ssd-01122017.jpg


Toshiba on päivittänyt XG5-sarjan NVMe SSD -asemien mallistoa uusilla suorituskykyisemmillä ja isommilla XG5-P-malleilla, jotka tulevat saatavilla yhden ja kahden teratavun kapasiteetilla.

M2-liitäntäisissä asemissa on käytössä 64-kerroksiset 3D BiCS Flash-muistit ja perättäiseksi lukunopeudeksi mainostetaan maksimissaan 3000 Mt/s ja perättäiseksi kirjoitusnopeudeksi 2200 Mt/s.

Toshiba Increases Performance, Doubles Capacity With New XG5-P NVMe SSDs | TOSHIBA Semiconductor & Storage Products | Americas
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 073
New “Premium” Client Series
Hinta taitaa olla samaa luokkaa.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 963
Kyllähän noin isot muisti lastut maksaa, varsinkin jos yhdessä "asemassa" on niitä 2Tb verran.

2Tb limputkin aikoinaan maksoivat hunajaa kun normi kuluttajat menivät vielä 512Gb limpuilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
Mutta niin kuin muutenkin Toshiban linjaston tuotteita ei liiemmin Suomeen asti tipu, niin noiden hinnoistakaan liiemmin tarvitsee murehtia.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 963
Aivan, Toshiban levyt eivät tule koskaan valtaamaan pää-asiallisia kuluttaja markkinoita. On niin monia muitakin merkkejä jotka pesee varmasti ominaisuuksillaan noi Touhot, saati kun otetaan mukaan hinta-suhde jotain...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 257
SSD-asemat | Hinta.fi ja Kiintolevyt | Hinta.fi ovat kanssasi hyvin eri mieltä. Itseltäkin löytyy Toshiban kiintolevy koneesta
Juu, katoin kanssa tuota listausta, mutta mielestäni hinnat karkaavat nopeasti tavan tallaajan ulottumattomiin. Yrityspuolella nuo taitaa paremmin liikkua, siellä olen itsekin niitä nähnyt.
Sitä paitsi, esim. Jimms tai Verkkis ei myy noita ollenkaan.
Ja hinta.fi:stäkään ei löydy uutisessa mainittua XG5-sarjaa, vaikka luulisi niitä jo löytyvän, kun siihen on jo tulossa P-liitteellä täydennystä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Valmiskoneissa olen eniten nähnyt Toshiboja, muttei kyllä tosiaan muuten löydy kauheasti Suomesta. En sitten tiedä onko mitään väliä, kun tuntuu vaihtoehtoja olevan jo tällä hetkellä aika paljon. Tosin M.2 tikuissa nuo vaihtoehdot on aika vähäisiä, johtuen joidenkin valmistajien tavasta tehdä tikuistaan suhteessa todella hitaita, eli SATA versiot ovat joskus saman nopeuksisia.

Toki olisi mukava saada nopeita M.2 tikkuja markkinoille enemmän, ettei vaihtoehdot olisi aina Samsung Pro sarjassa ja yli 500gb kokoisissa. (tosin itsellänikin on tuo 256gb Pro, mutta se tulikin halvan bundlen mukana, en olisi muuten ostanut)
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 124
tollanen olis hieno läppäriin ku 512 alkaa ahistaa =)

Tosin tähän läppäriin ehkä saa normi sata3 ssd mut ei oo varmuutta eikä viittis takuunalaista avata.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
tollanen olis hieno läppäriin ku 512 alkaa ahistaa =)

Tosin tähän läppäriin ehkä saa normi sata3 ssd mut ei oo varmuutta eikä viittis takuunalaista avata.
Senhän näkee specseistä mikä levy siihen menee. Itse olen myös kituutellut takuun ohi ennen läppärin puukottamista, monesti on halvempaa ostaa se pienemmällä SSD:llä oleva ja päivittää sitten tulevaisuudessa.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 124
Senhän näkee specseistä mikä levy siihen menee. Itse olen myös kituutellut takuun ohi ennen läppärin puukottamista, monesti on halvempaa ostaa se pienemmällä SSD:llä oleva ja päivittää sitten tulevaisuudessa.
Netistä löytyy kahdenlaista tietoa, toisissa on että on vapaa paikka normi ssd:lle ja toisissa että ei. käytössä pelkkä moderni M2 SSD
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Netistä löytyy kahdenlaista tietoa, toisissa on että on vapaa paikka normi ssd:lle ja toisissa että ei. käytössä pelkkä moderni M2 SSD
Jos kyseinen kone löytyy iFixitistä tms. avauskuvista, niin niistä sitten viimeistään näkee.

Välillä on kyllä tosiaan valmistajillakin asiat ilmoitettu niin, ettei normaalilla loogisella päättelyllä tee mitään. :)

Lisättäköön vielä, että itselläni olevassa läppärissä on tallennusta hoidettu M.2 SSD:llä, mutta tuo on tavallinen sata-väyläinen, eikä NVME, eli sieltä koneesta voi löytyä mitä vaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 150
Viestejä
4 193 032
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom