Tonnilla työkone

Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
10
Moro! Viimeksi muron puolella kysellyt neuvoja ja taas on tarvetta koneelle. Edellisen myin kun sain firman kautta tehokkaan läppärin, mutta tällä ei saa freelancer hommia sopimuksen mukaan tehdä. Joten uutta työkonetta olen vailla.

Täällä ei vissiin mitään valmiita pohjia ole?
Siispä suoraa asiaan!
Budjetti?
Alle 1000 € sisältäen alvin
Onko mitään valmiina? Ei
Kuuluuko näyttö budjettiin? Ei
AMD/Intel? Ei väliä
Käyttö? Monipuolinen työkäyttö, ohjelmointi (java), virtualisointi, kontit jne.
Käyttöjärjestelmä? Ubuntu
Kasaus? Osaan
Kellotatko? En
Muuta huomioitavaa?
- Fractal Design Define Nano S, mITX-kotelo on jo ostoskoriin eksynyt.
- Tarvitsen kaksi SSD:tä, käyttöjärjestelmälevyksi riittäisi 250GB mutta hintaero 500GB malliin on aika pieni
- Olen liian vanha kaapelijumppaan joten modulaarinen virtalähde on 7/5
- En tarvitse optista asemaa
- 16GB muistia riittää, virtuaalikoneet ovat pieniä linux koneita

Ei ole kiire, kerkeän vasta sunnuntaina palaamaan foorumille työreissun vuoksi.

Kuvan mukaiset olen löytänyt. Vielä jäisi 650 euroa prossuun, emolevyyn, muisteihin ja cooleriin. Onnistuuko ja voiko joku avittaa? Thanks! 6-core ryzen kiinnostaa, mutta emolevyissä menee sormi suuhun.

Ostoskori.png
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
10
Unohdin mainita, että näytöiksi tulee kaksi tai kolme 1920x1200 näyttöä. Eli vissiin erillisnäytönohjainta vaatii? Harmi kun noita 16:10 näyttöjä ei juuri paremmalla resoluutiolla ole.. Noh, sunnuntaina lähtee paketti tilaukseen!
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Erillinen näyttis olisi hyvä olla, käytettynä saa halvalla vaikka 1050ti. Tallennusmediaa mainostit tarvitsevasti, heitin geneerisen valinnan mukaan.
Screenshot at 2019-01-18 00-11-22.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
n.40" 4K-näyttö voi olla fiksumpi ostos kuin pari pienempää. Saa haluamansa kokoiset ikkunat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Unohdin mainita, että näytöiksi tulee kaksi tai kolme 1920x1200 näyttöä. Eli vissiin erillisnäytönohjainta vaatii? Harmi kun noita 16:10 näyttöjä ei juuri paremmalla resoluutiolla ole.. Noh, sunnuntaina lähtee paketti tilaukseen!
Jos Ryzeniin päädyt niin niissä ei ole iGPU:ta lainkaan (pl. 2200g/2400g).
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
10
Erillinen näyttis olisi hyvä olla, käytettynä saa halvalla vaikka 1050ti. Tallennusmediaa mainostit tarvitsevasti, heitin geneerisen valinnan mukaan.
Kiitos, tarvitsen näytönohjaimen kuitille joten käytetty ei passaa mutta katselin jimmsiltä jonkun halvan multimedianäytönohjaimen. Olin itselleni laittanut kaksi ssd:tä sata väylään kun en tajunnut noiden m2 lättyjen olevan noin halpoja. Otan yhden sellaisen ja tulevaisuudessa toisen jos tulee tarvetta.

n.40" 4K-näyttö voi olla fiksumpi ostos kuin pari pienempää. Saa haluamansa kokoiset ikkunat.
Hyvä vinkki! Ja olen tuota kokeillutkin, mutta en vielä ole valmis luopumaan useammasta 16:10 näytöstä.

Jos Ryzeniin päädyt niin niissä ei ole iGPU:ta lainkaan (pl. 2200g/2400g).
Great, otin halvimman multimedianäytönohjaimen mukaan. Käytetty ei käy kun kuitille tarvitsen.


Päivitin prossun X malliin, en ole vielä varma kannattaako maksaa 50 euroa ylimääräistä +200Mhz. Päivitin myös emolevyn, tuntuu paremmalta kun m2 levy on emolevyn etupuolella eikä kuumenemassa takana. Kokemusta noista m2 levyista ei tosin ole. Vaihdoin prossucoolerin noctuaan kun on
Screenshot_20190119-113750.png
Screenshot_20190119-113925.png
tuttu valmistaja.

Toimiiko tämä setti vai onko haaskausta?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
ihan hyvältä näyttää, mutta suosittelen panostamaan näytönohjaimeen, budgetti mielessä.
Osta ~100e näyttis ja :). Itse tarjoaisin omaa, mutta tarvin. Osta vaikka myyntipalstalta :joy:
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Jäähdyttimeksi riittää aivan varmasti hieman halvempikin, vaikkapa se Fera 3. On ihan kiva siitäkin saada 30€ taas muihin osiin. Saman voi tehdä emolevynkin kanssa, jos ei kellota.

(Lue: gtx1050)
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
56


Tuo AMD:n oma prossujäähy on ihan pätevä, jos tuntuu ettei riitä niin osta sitten parempi. Myyt tuon Divisionin pelikupongin niin kivasti tippuu kokonaiskustannukset alle tonniin.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 609
Unohdin mainita, että näytöiksi tulee kaksi tai kolme 1920x1200 näyttöä. Eli vissiin erillisnäytönohjainta vaatii? Harmi kun noita 16:10 näyttöjä ei juuri paremmalla resoluutiolla ole.. Noh, sunnuntaina lähtee paketti tilaukseen!
Erittäin vahva suositus 1440p näytölle.
Pelikoneessa olen käyttänyt jo pari vuotta 1440p näyttöjä, mutta nuukuuksissani ostin toimistokoneeseen 1080p. Eikä sillä tee oikein yhtään mitään, vaan piti laittaa 1440p tilaukseen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 630
Jos työkonetta ollaan ostamassa niin ei hankita mitään osaläjää jonka vianselvittämisessä menee viikkoja ja varaosien odottelussa kuukausia, ostetaan merkkikone jossa nbd onsite takuu. (Koo, sekin toimii vähemmän kuin täydellisesti nykyään kun kaikesta tingitään mutta taatusti nopeammin kuin se että enisin ihmetellään mikä osa hajosi, sitten lähetellään sitä liikkeeseen josta se on ostettu jonka jälkeen odotellaan että korvaava osa tulee tilalle.)

Taitaa kaksi näyttöä onnistua kaikilta nykyaikaisilta yrityskoneilta, tällainen minikone riittää moneen käyttöön:
Lenovo ThinkCentre M710 Tiny -työasema, Win 10 Pro 649,90 €

SFF koteloon saa matalan näytönohjaimenkin mikäli VGA ei riitä kolmannelle näytölle.
Lenovo ThinkCentre M720 SFF -työasema, Win 10 Pro 884,90 €
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
10
ihan hyvältä näyttää, mutta suosittelen panostamaan näytönohjaimeen, budgetti mielessä.
Osta ~100e näyttis ja :). Itse tarjoaisin omaa, mutta tarvin. Osta vaikka myyntipalstalta :joy:
Näytönohjaimelta en vaadi enempää kuin että saa työpöydän näkyviin. Tämän lisäksi tarvitsen kaikki osat samalle kuitille joten käytetty ei onnaa ainakaan alkuun. Ehkä myöhemmin ostan tehokkaamman näytönohjaimen.

Jäähdyttimeksi riittää aivan varmasti hieman halvempikin, vaikkapa se Fera 3. On ihan kiva siitäkin saada 30€ taas muihin osiin. Saman voi tehdä emolevynkin kanssa, jos ei kellota.

(Lue: gtx1050)
Olet oikeassa. Taidan mennä mukana tulevalla jäähyllä alkuun ja päivitän myöhemmin mikäli on liian äänekäs. Emolevyissä ei oikein vaihtoehtoja ole itx luokassa kun haluan m2 levyn etupuolelle lämmöntuoton takia. Vai onko tämä ihan typerä ajatusmalli? Toki parikymppiä säästäisi jos vaihtaisi siihen b470(?) piirisarjaan.



Tuo AMD:n oma prossujäähy on ihan pätevä, jos tuntuu ettei riitä niin osta sitten parempi. Myyt tuon Divisionin pelikupongin niin kivasti tippuu kokonaiskustannukset alle tonniin.
Paketti vaikuttaa hyvältä mutta en taida tehdä mitään noin tehokkaalla näytönohjaimella. Taidan mennä tolla amd:n coolerilla alkuun.

Erittäin vahva suositus 1440p näytölle.
Pelikoneessa olen käyttänyt jo pari vuotta 1440p näyttöjä, mutta nuukuuksissani ostin toimistokoneeseen 1080p. Eikä sillä tee oikein yhtään mitään, vaan piti laittaa 1440p tilaukseen.
Ymmärrän. Päiväduunissa mulla on neljä full hd näyttöä ja ainoa mitä niihin kaipaisin on enemmän tilaa korkeussuunnassa. Näyttö/näytöt tulee olemaan kyllä vaikein valinta.

Jos työkonetta ollaan ostamassa niin ei hankita mitään osaläjää jonka vianselvittämisessä menee viikkoja ja varaosien odottelussa kuukausia, ostetaan merkkikone jossa nbd onsite takuu. (Koo, sekin toimii vähemmän kuin täydellisesti nykyään kun kaikesta tingitään mutta taatusti nopeammin kuin se että enisin ihmetellään mikä osa hajosi, sitten lähetellään sitä liikkeeseen josta se on ostettu jonka jälkeen odotellaan että korvaava osa tulee tilalle.)

Taitaa kaksi näyttöä onnistua kaikilta nykyaikaisilta yrityskoneilta, tällainen minikone riittää moneen käyttöön:
Lenovo ThinkCentre M710 Tiny -työasema, Win 10 Pro 649,90 €

SFF koteloon saa matalan näytönohjaimenkin mikäli VGA ei riitä kolmannelle näytölle.
Lenovo ThinkCentre M720 SFF -työasema, Win 10 Pro 884,90 €
Nuo voi olla hyviä vaihtoehtoja toimistotyöhön, mutta ei nuo millään riitä tehokkaaseen työn tekemiseen. Eikä budjetti riitä tarpeeksi tehokkaan valmiskoneen ostamiseen. Sen lisäksi olen ikäni hw tasolla pyörinyt niin vianselvittelyt ei ole ongelma. Saa pienemmällä rahalla kuitenkin niin paljon enemmän tehoa että on se sen arvoista.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Ymmärrän. Päiväduunissa mulla on neljä full hd näyttöä ja ainoa mitä niihin kaipaisin on enemmän tilaa korkeussuunnassa. Näyttö/näytöt tulee olemaan kyllä vaikein valinta.
Ostaa halvan 4k näytön/telkan niin saa riittävästi kuva-alaa. Itse en enää 1200p näyttöä ottaisi. QHD tai yli se olla pitää.
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
10
Ostaa halvan 4k näytön/telkan niin saa riittävästi kuva-alaa. Itse en enää 1200p näyttöä ottaisi. QHD tai yli se olla pitää.
Katselin, että tarvitsisi olla vähintään 47 tuumainen 16:9 näyttö, että se vastaa leveydeltään kahta 24" 16:10 näyttöä. Tosin 47 tuumaisessa ikkunat olisivat huomattavasti korkeammat tai "ylimääräiseen" osaan voisi sijoittaa sitten vaikka terminaaleja rivin. Jokin 40-45 tuumainen olisi aivan liian pieni kun näkyvillä tarvitsee olla ainakin kaksi ikkunaa vierekkäin reilulla pinta-alalla.

Jimssiltä löytyy tämmönen
Acer 48.5" EB490QK 4K UHD -monitori, musta - 689,00€
Ppi tuossa ei parane kahteen erilliseen 24" 1200p näyttöön verrattuna.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Kannattaa myös katsoa ihan perinteisiä telkkoja. Yhdellä työkaverilla siis ihan 4k tv työpöydällään ja on tykännyt. Tuon kokoiset "monitorit" on huomattavan kalliita.
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
10
Säästökuuri
Screenshot_20190120-124956.png
Screenshot_20190120-125010.png

Pistän mieluummin enemmän rahaa parempaan näyttöön. Menen toistaiseksi prossun mukana tulevalla coolerilla ja päivitän sen kesällä mikäli lämmöt tai melu nousee. Prossun tiputin tuohon 2600 malliin, päivitän sen vaikka vuoden tai kahden päästä mikäli on am4 kantaan tullut uusia prossuja ja tehoille on tarvetta. Huomasin, että asuksen b450 ja x470 itx emoilla ei ole kuin valaistuksessa eroja joten otin siitä sen halvemman.

Kiitos kaikille vastauksista ja avuista. Mikäli tästä ei löydy suurempaa vikaa niin laitan illalla tilaukseen. Nyt valkkaamaan näyttöä!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 512
Viestejä
4 164 793
Jäsenet
70 419
Uusin jäsen
KukkoPärssinen

Hinta.fi

Ylös Bottom