Toinen wifi reititin asunnon toiseen päähän?

Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Tällä hetkellä mulla on kämpän toisessa päässä perus zyxel VDSL2 modeemi wifillä johon netti tulee, mutta wifi ei millään kata koko kämppää ja pihaa. Onko mahdollista että ostan toisen ihan tavallisen wifi reitittimen talon toiselle puolelle ja vedän VDSL2 modeemista piuhan(internet yhteyden), käyttäen asunnon ethernetkaapelointia, tuolle toiselle wifi reitittimelle?
Ja saako näissä bokseissa wifit saman nimisiksi, jotta tableteissa sun muissa ei tarvitse itse tukiasemaa vaihdella, vaan automaattisesti vaihtaisi lähimpään boxiin?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Pitäisi onnistua. Minulla on tällainen, ja toimii juuri kuten kuvailit.

Ja Sama SSID ja salasana ilman muuta!
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Tosiaan unohtu mainita että tuo VDSL2 modeemi on tavallinen reititin VDSL2 modeemilla =P Oli edellisessä kämpässä mulla käytössä valokuidun päässä
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Pitäisi onnistua. Minulla on tällainen, ja toimii juuri kuten kuvailit.

Ja Sama SSID ja salasana ilman muuta!
Jees hienoa, pitääpi käyä hakee joku satasen wifi reititin ja tarvittavat rj45 piuhat jotta saa sähkökaapin kautta tuon netin vedettyä kämpän toiselle puolelle RJ45 pistokkeeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Jees hienoa, pitääpi käyä hakee joku satasen wifi reititin ja tarvittavat rj45 piuhat jotta saa sähkökaapin kautta tuon netin vedettyä kämpän toiselle puolelle RJ45 pistokkeeseen.
Itse ostaisin pelkän tukiaseman, enkä turhaan toista reititintä. Esim. Ubiquitin UniFi AP-AC -sarjasta joku.

Jos ostaa toisen reitittimen, siitä pitää konffata reititys pois päältä, eli laittaa siltaavaan tilaan. Muuten tulee erilliset verkot.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Itse ostaisin pelkän tukiaseman, enkä turhaan toista reititintä. Esim. Ubiquitin UniFi AP-AC -sarjasta joku.

Jos ostaa toisen reitittimen, siitä pitää konffata reititys pois päältä, eli laittaa siltaavaan tilaan. Muuten tulee erilliset verkot.
Niin noissa on vaan yks rj45 pistoke mistä tuodaan netti sisään? Tommonen vois olla hyvä
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Jep, tukiasema kuulostaa hyvältä. Mullakin on siltaavana tuo Applen TimeCapsule NAS/reititin, joka toimii kakkoswifinä.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Joo hain tommosen TPlinkin EAP245 tukiaseman ku sattu olee ainoo mitä tästä 20km säteellä löyty hyllystä. Nyt kuuluu koko talossa helposti wifi.
Semmonen kyssäri vielä et laitanko 2.4G ja 5G samat SSID:t vai pidänkö erillisinä? Tähän mennessä mulla on aina ollu ne eri nimillä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Joo hain tommosen TPlinkin EAP245 tukiaseman ku sattu olee ainoo mitä tästä 20km säteellä löyty hyllystä. Nyt kuuluu koko talossa helposti wifi.
Semmonen kyssäri vielä et laitanko 2.4G ja 5G samat SSID:t vai pidänkö erillisinä? Tähän mennessä mulla on aina ollu ne eri nimillä
Itse tykkään pitää samalla nimellä helppouden vuoksi. Ainakin teoriassa laitteet käyttää 5Ghz verkkoa lähellä tukiasemaa ja 2,4Ghz sitten kauempana.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
447
Mulla on eri nimellä nuo, mutta kapula roamaa niiden välissä kuuluvuuden puitteissa. On vaan 2 SSID:tä mutta laitteet hanskaa ne ja ei niistä itse tarvi huolehtia. Näkeepähän helposti että millä taajuudella kulloinkin ollaan.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 905
Itse ostaisin pelkän tukiaseman, enkä turhaan toista reititintä. Esim. Ubiquitin UniFi AP-AC -sarjasta joku.

Jos ostaa toisen reitittimen, siitä pitää konffata reititys pois päältä, eli laittaa siltaavaan tilaan. Muuten tulee erilliset verkot.
No ainakin Asuksen wlan-reitittimet osaa toimia myöskin pelkkänä WLAN-laitteena ilman IP-jakoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
639
Mutta miksi maksaa reititinkyvykkyydestä jos se kytketään heti alkuunsa pois?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Reitittimen saa halvemmalla kuin pelkän tukiaseman.
Mutta ostaako ruuvaamiseen juuri siihen käyttöön tarkoitetun ruuvimeisselin vaiko linkkuveitsen, jossa ruuvauskärki. Lähiverkkojutuissa monesti kannattaa eri toiminnoille hommata juuri siihen tarkoitukseen tarkoitettu laite, eikä sitä linkkuveistä hoitamaan joka asiaa kerralla. Ostohinta voi olla kalliimpi erikseen, mutta laitteiden elinkaari on todennäköisesti pidempi. Ja tietyt asiat kehittyy eri tahtia, ei tarvitse säätää reititintä uudestaan, jos haluaa wifiä päivittää jne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 108
Viestejä
4 191 539
Jäsenet
70 865
Uusin jäsen
Southsidespinner

Hinta.fi

Ylös Bottom