Toinen tietokoneen kovalevyistä hidastaa windowsin käynnistymistä ssd levyllä

Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
99
Elikkäs minulla on käytössä tällä hetkellä käytössä

Seagate 2TB ST2000DM008 sekä A-Data 512GB XPG SX8200 Pro NVMe SSD-levy

Olen viime aikoina huomannut kun 2 teran kovalevyni on liitettynä tietokoneeseen, niin windowsin käynnistys viivästyy noin 15-20 ylimääräisellä sekunilla. Kovalevyn ollessa irrotettu, windowsin lataus vilahtaa hetkellisesti ja pääsen työpöydälle noin 5 sekunnissa bios ruudun jälkeen (ASUS Z390-F Strix emolevy).

Outona seikkana olen myös huomannut että jos katkaisen tietokoneesta virrat 20 sekunnin ajaksi ja käynnistän uudeleen, niin onglema katoaa aina seuraavaan käynnistykseen asti. Mikäköhän mahtaa olla vialla kun periaatteessa windows voisi käynnistyä nopeasti, mutta ainoastaan jos kovalevy on 1. irroitettu tietokoneesta 2. 2TB:n kovalevystä on katkaistu virrat hetkellisesti ennen käynnistystä.

Kyseiseen 2TB:n kovalevyyn ei ole koskaan aikaisemmin asennettu windowsia, vaan on ainoastaan toiminut suurempien tiedostojen ja ohjelmien tallennustilana. Kovalevy on Crystaldiskinfon mukaan Hyvässä kunnossa. Jos jollakin teistä on vinkkejä tai tiedätte miksi kyseinen onglema ilmenee, niin olisin hyvin kiitollinen jos osaisitte auttaa!!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 181
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom