Ratkaistu Tökkäsin sormen CPU coolerin esiasennettuun lämpötahnaan, kannattaako vaihtaa?

Liittynyt
05.05.2022
Viestejä
21
Availin 12400F -prossua äskettäin ja pian otettuani tuulettimen pakkauksesta tunsin jotain kylmää, ja huomasin mun sormen olevan lämpötahnassa. Ensinnäkin luulin että siinä ois jonkinlainen suojamuovi päällä, mutta ei ilmeisesti..
Joka tapauksessa, oisko ihan turhaa pyyhkiä nää esiasennetut tahnat pois ja ostaa uutta tilalle? Vai alanko vaan kasamaan, eihän tuo varmaan paljoa tietenkään lämpöihin vaikuta.

dsadssadas.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
86
Sinuna mä katselisin ehkä ennemminkin jotain säädyllistä prossujäähyä.
Ainakin ennen noi vakiot oli melkoisia sirkkeleitä.
 
Liittynyt
05.05.2022
Viestejä
21
Sinuna mä katselisin ehkä ennemminkin jotain säädyllistä prossujäähyä.
Ainakin ennen noi vakiot oli melkoisia sirkkeleitä.
Joo, ajattelin alkuu mennä tällä koska ainakin mitä itse oon kuullu niin 12-gen stokkijäähyt on ihan käytettäviä ainaki tälle 12400f -mallille.
Tilasin nyt kuitenkin Arctic MX-4 tahnaa, voinpahan käyttää samaa varmaan myöhemminkin jos tarve tulee.
Varmaan aika piakkoin toki hommaan paremman jäähyn sitten.
 
Liittynyt
05.05.2022
Viestejä
21
Ei tuo sormenjälki tuossa haittaa, tahna leviää kiinnityksen paineessa hyvin.
No joo tätä aattelinkin. Oisin voinut varmaan sen tahnan jättää tilaamatta mutta turhapa sitä tilausta varmaan peruuttamaan on mennä, onpahan sitten seuraavaa kertaa varten valmiina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 939
Oisin voinut varmaan sen tahnan jättää tilaamatta mutta turhapa sitä tilausta varmaan peruuttamaan on mennä, onpahan sitten seuraavaa kertaa varten valmiina.
Aina on hyvä olla jäähdytystahnaa varalla, kyllä sille myöhemmin käyttöä löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Lämpöihin vaikuttaa paljon enemmän tuo alitehoinen jäähy, joka ei riitä jäähdyttämään i5-12400F:ää täydessä rasituksessa.
 
Liittynyt
05.05.2022
Viestejä
21
Availin 12400F -prossua äskettäin ja pian otettuani tuulettimen pakkauksesta tunsin jotain kylmää, ja huomasin mun sormen olevan lämpötahnassa. Ensinnäkin luulin että siinä ois jonkinlainen suojamuovi päällä, mutta ei ilmeisesti..
Joka tapauksessa, oisko ihan turhaa pyyhkiä nää esiasennetut tahnat pois ja ostaa uutta tilalle? Vai alanko vaan kasamaan, eihän tuo varmaan paljoa tietenkään lämpöihin vaikuta.

Päätin muuten vähän päivitellä toimivuutta näin vähän myöhään. Stokkijäähy pitää lämmöt odotettua paremmin kurissa. Idlessä pyörii siinä 30 paikkeilla ja rasituksessa jossain 45-60 lukemilla. Ääntä en kuulokkeiden läpi kuule. Ajattelin kuitenkin että voisin fan curvea vähän säätää. Ainiin, ja mainittakoon vielä että kotelona 205 Mesh koska airflow varmasti myös jollain tasolla vaikuttaa.

En näe tällä hetkellä kiirettä lähteä cpu cooleria päivittelemään, ehkä sitten tulevaisuudessa jos ulkonäön takia tekee mieli. Mutta ei tää huonoltakaan kopassa näytä.

Naurattaa muuten tää alkuperäinen postaus jälkeenpäin, mutta aloittelijoita kaikki joskus on ollut
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Ei tarvitse vaihtaa. Se jälki ei haittaa mitään jos sitä massaa on siinä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 414
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom