• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tinaimurit

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
741
Amazonissa ZD-915 irtoaisi 99€ +postit



https://www.amazon.de/Regelbare-dig...F8&qid=1551606314&sr=8-2&keywords=desoldering

Samaa laitetta myydään monilla eri nimillä ja ilmeisesti imussa on ainakin joidenkin mielestä vikaa.
Ehdotuksia ei ole oikein antaa, tinaimuasema on itelläkin hankintalistalla jossain vaiheessa. Mutta työpaikan ei ihan ilmainen HAKKOn imuasema toimii juurikin noin, eli pumppu käynnistyy vasta liipaisimesta. Eikä se ainakaan minua ole häirinnyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 712
Itellä oli jotain 10v sitten hommattu Aoyue 474A+, muta siitä hajos lämmitysvastus. Ostin sitten ~100€ tossa viime syksynä uuven ZD-8915 aseman ebaysta.
Hyvä ostos ollu kyllä tämä uus laitos. Ainoa huono puoli tässä on noi kuoret on muovia entisen pellin sijaan, mutta eikiöhän toi kestäne tuossa pöyvällä vaikka ei olekkaan metallia. Ohan tässä 10W enemmän tehoakin mitä tossa entisessä.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 672
Onko tinaimuasema jossain hommassa parempi kuin tinaimusukka? Itse en ole tuollaisia kunnollisia asemia käyttänyt, mutta niiden käsipelien päälle ainakin oksennan.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Onko tinaimuasema jossain hommassa parempi kuin tinaimusukka? Itse en ole tuollaisia kunnollisia asemia käyttänyt, mutta niiden käsipelien päälle ainakin oksennan.
Imusukka on todella surkea ottamaan mitään muuta kuin päällimmäiset kuonat ja sen kanssa polttaa näpit ja ympäristön. En itse ainakaan tykkää sukkaa käytellä. Käsipumppu on paljon parempi, mutta sillä on pirun hankala saada tinat pois, jos komponentti on paikallaan. Imurikolvilla saa parissa sekunnissa kaikki tinat pois ja komponentit miltei tippuu paikaltaan.

Hakko Fr 300 on kehuttu laite, eikä tarvitse erillistä pummpuasemaa, vaan kaikki on käsipistooliin rakennettu, mutta on vain euroopassa turkasen kallis. Briteistä saisi 600€ hintaan :darra:
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Paninpahan tuon ZD-915:n tilaukseen, vaikka siinä pienoisia ongelmia esiintyykin. Ei moiselle käyttöä kuitenkaan edes joka kuukausi ole, niin eiköhän tuo hyvän tovin kestä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Tinaimu sukka on kyllä sellanen että sitäkin pitää osata käyttää ja kannattaa ostaa kunnollista esim Chemtronics ollut omasta mielestä hyvä. pahimmillaan huonoilla ei saa kun sotkua aikaan.

Tina imureista käsikäyttöset ollut omasta mielestä totaalisen syvältä honompia kun kunnollinen sukka oikein käytettynä.
Koneellisista imu asemista esim Hakko joka tuon ZD-915:n kin esikuva ilmeisesti on oli varsin hyvä humattavasti parempi kun esim saman aikakauden Metcal (matcal oli turhan raskas ja kahva huono yms) nykysin itellä kotona Pace MBT250 vanhempi versio jossa kahvamallinen imuri joka on no ihan ok mutta ei läheskään vanhan hakon veroinen (hakko tosin käytti ulkoista vakuumia ja pace käyttää sisäistä pumppua) pacen imuteho on humattavasti heikompi.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Paninpahan tuon ZD-915:n tilaukseen, vaikka siinä pienoisia ongelmia esiintyykin. Ei moiselle käyttöä kuitenkaan edes joka kuukausi ole, niin eiköhän tuo hyvän tovin kestä.

Tuli nyt jokunen juotos tuolla imettyä ja ihan mainiosti toimii. Kyllä tuossa imua ainakin näin uutena on vielä riittävästi.
 

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
741
Tuli nyt jokunen juotos tuolla imettyä ja ihan mainiosti toimii. Kyllä tuossa imua ainakin näin uutena on vielä riittävästi.
Itse pistin kans TME:ltä tulemaan ZD-915 kloonin, eli SP-1010DR. Yhestä 90-luvun piirilevystä sain tinaimunauhalla padin irti kun jouduin pari kertaa komponentin irrottamaan, niin pakko oli pistää imuasema tilaukseen.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Itse pistin kans TME:ltä tulemaan ZD-915 kloonin, eli SP-1010DR. Yhestä 90-luvun piirilevystä sain tinaimunauhalla padin irti kun jouduin pari kertaa komponentin irrottamaan, niin pakko oli pistää imuasema tilaukseen.
Onko tuo ihan 1:1 kopio? Näyttää ainakin ihan samalle ja tuohon saa varaosana lasiputken, mutta tuolla myynnissä olevaan ZD-915:n sitä ei ole listattu, niinkuin ei muitakaan varaosia.

ZD-915 - Huoltoasema | TME - Elektroniikka komponentit
 

Rensu

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
741
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 599
Viestejä
4 185 528
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom