Tietokoneesta lähtevä rätinä, mahd. virtalähde?

Liittynyt
31.01.2019
Viestejä
4
Hei!
En tiedä onko oikea alue, mutta korjatkoon joku jos on väärässä.
Tosiaan, ongelmaksi on ilmennyt virtalähteen(?) tai kotelon rätinä, jonka paikansin virtalähteen luokse.
Lisätietoja:
1. Rätinä kuuluu vain raskaammissa peleissä (Battlefield 1, battlefront 2, battlefield V) muttei laisinkaan "kevyemmissä" (fortnite, r6 siege).

2. Kokeilin virtalähde ulkona kotelosta, rätinää ei kuulu. Vain virtalähde sisällä ja ruuvein kiinni, voisiko päätellä, että onkin kotelosta johtuva?

Itse olen ajatellut, että voisiko olla virtalähteen tuuletin, joka kovemmin pyöriessään tuottaa ääntä, mutta epäröin asiaa joten ajattelin kysäistä, löytyisikö täältä vinkkiä. Otin videotakin asiasta, alla linkki. Ei kuulu kovin hyvin, mutta on siis häiritsevän kova ääni kyseessä.

Kone on itse koottu joulukuussa, RTX 2070, Seasonic 520 wattinen M12II, kotelona Corsairin 275R. Kertokaa jos tarvitsee muuta tietoa

 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Ei tuo täysin sähköiseltä kuulosta, vaan joltain mekaaniselta resonoinnilita jne.
Voisihan tuo hyvinkin olla tuulettimen värinää.
Kokeilitko painaa kädellä kotelon isompia paneeleita (kuten kyljet) virtalähteen läheltä?
Ne vahvistaisivat herkästi tuulettimesta (taiihan mistä tahansa) peräisin olevaa tärinää.

Tai sitten tuulettimen ilmavirtaa ohjaava muovinpala voisi sekin olla syyllinen:
[H]ardOCP: Seasonic M12II-620 Power Supply Review
Sinulla oli varmaan poweri irti ollessa tuuletin ylöspäin jolloin kyseinen muovinpala taipuu alaspäin irti tuulettimesta painollaankin.
Powerin ollessa tuuletin alaspain painovoimahan taivuttaisi sitä kohti tuuletinta.
 
Liittynyt
31.01.2019
Viestejä
4
En ole kokeillut painaa kädellä vielä, kiitos vinkistä! Poweri oli tosiaan noinpäin irti ollessaan, joten pitääpä tutkailla muovinpalastakin. Uusi juttu minulle että tuollaisia näissä on :D
 
Liittynyt
31.01.2019
Viestejä
4
Ei tuo täysin sähköiseltä kuulosta, vaan joltain mekaaniselta resonoinnilita jne.
Voisihan tuo hyvinkin olla tuulettimen värinää.
Kokeilitko painaa kädellä kotelon isompia paneeleita (kuten kyljet) virtalähteen läheltä?
Ne vahvistaisivat herkästi tuulettimesta (taiihan mistä tahansa) peräisin olevaa tärinää.

Tai sitten tuulettimen ilmavirtaa ohjaava muovinpala voisi sekin olla syyllinen:
[H]ardOCP: Seasonic M12II-620 Power Supply Review
Sinulla oli varmaan poweri irti ollessa tuuletin ylöspäin jolloin kyseinen muovinpala taipuu alaspäin irti tuulettimesta painollaankin.
Powerin ollessa tuuletin alaspain painovoimahan taivuttaisi sitä kohti tuuletinta.
Kokeilin tuota kotelon kylkien (ja pohjan) painamista, ei vaikutusta. Voisi siis ollakin tuulettimessa vika. Onko tuo virtalähde turvallista avata ja katsoa, vaiko viisain laittaa takuuseen, kun sitä vielä jäljellä?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Ei virtalähdettä kannata itse lähteä avaamaan vaikka kyseessä olisikin vain kyseisen muovinpalan resonointi.
Yksi kannen kiinnitysruuvikin lienee kaikissa tarran alla, joka vaaditaan takuun säilymiseen.
Kannattaa ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 330
Viestejä
4 335 034
Jäsenet
72 171
Uusin jäsen
Kimix

Hinta.fi

Ylös Bottom