Tietokoneesta kuuluu coil whineä/ininää

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Kasasin uuden koneen viime vuoden alussa ja siitä asti on mietityttänyt tietokoneesta silloin tällöin kuuluva ininä. Kyseessä ei ole pelatessa kuuluva coil whine (Ääni on mielestäni kuitenkin vastaava kuin coil whine) vaan kun selaan nettiä kuuluu välillä voimistuva ininä joka hiljenee ja sitten taas hetken päästä alkaa uudelleen. Tuo tapahtuu myös vaikken tekisi koneella mitään vaan ruudulla olisi esim. joku kansio avattuna. Mielestäni kuuluu varsinkin kun ruutu on valkoisena.

Ei mikään maailman häiritsevin asia, mutta aloin miettimään jos joku keksisi mitä voisi kokeilla. Profiilin kone kyseessä. Mekaanisia kiintolevyjä ei tosin ole enää koneessa kiinni vaan ne on erillisessä telakassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
85
Kuuluuko ääni varmasti koneesta eikä näytöstä? Minulla oli monta vuotta sitten näyttö joka inisi varsinkin valkoisilla grafiikoilla ja lopulta hajosi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
382
Mulla pitää ilmeisesti prossun virransyöttö pientä ulinaa työpöydällä/idlatessa. Reagoi just pieniin asioihin peruskäytössä, kuten hiiren liikkeeseen, ohjelmien avaukseen jne.. Kertaalleen vaihtui RMAssa koko emolevy tuon takia kun ensimmäinen piti aika hurjaa ääntä. Nyt ei kuitenkaan kovin häiritsevä ole, mutta kerran kun huomaa niin eipä ole enää huomaamatta. Pelatessa se taas hiljenee kun näytönohjain ottaa oman roolin asiaan isoilla fps-luvuilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Kuuluuko ääni varmasti koneesta eikä näytöstä? Minulla oli monta vuotta sitten näyttö joka inisi varsinkin valkoisilla grafiikoilla ja lopulta hajosi.
Juu on varma, että ääni kuuluu keskusyksiköstä.

Mulla pitää ilmeisesti prossun virransyöttö pientä ulinaa työpöydällä/idlatessa. Reagoi just pieniin asioihin peruskäytössä, kuten hiiren liikkeeseen, ohjelmien avaukseen jne.. Kertaalleen vaihtui RMAssa koko emolevy tuon takia kun ensimmäinen piti aika hurjaa ääntä. Nyt ei kuitenkaan kovin häiritsevä ole, mutta kerran kun huomaa niin eipä ole enää huomaamatta. Pelatessa se taas hiljenee kun näytönohjain ottaa oman roolin asiaan isoilla fps-luvuilla.
Tuo kuullostaisi juurikin siltä mikä omassa koneessa on. Koneeni on idlessä lähes äänetön niin tuo ääni on käytännössä ainoa mikä kuuluu. Jos peleissä FPS menee johonkin yli 1000 niin näytönohjain pitää ääntä ja niin on aina ollutkin. Tosin Gsync kun on käytössä niin nopeus on aina lukittu maksimiin niin tuota ääntä harvoin kuulee. Jostain muistan lukeneeni jotain ehdotuksia jolla voisi äänen saada hiljennettyä. En nyt kuitenkaan onnistunut löytämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
85
Ajurin asetuksista voi rajoittaa fps:ää pelikohtaisesti jos se fps pyörii siellä tuhansissa muuten. Tuo on auttanut ainakin minulla pariin softaan joissa tuota vinkumista muuten olisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Ajurin asetuksista voi rajoittaa fps:ää pelikohtaisesti jos se fps pyörii siellä tuhansissa muuten. Tuo on auttanut ainakin minulla pariin softaan joissa tuota vinkumista muuten olisi.
Juu noin olen tehnytkin. Tämä vinkuna tosin ei mielestäni kuulu näytönohjaimesta kun on sen verran eri kuuloinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 379
Viestejä
4 200 024
Jäsenet
70 893
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom