Ratkaistu Tietokoneeseen kytketyt aktiivikaiuttimet särisevät

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Elikkä laitoin tänään Behringer B2030A aktiivikaiuttimet kiinni tietokoneeseen ja tuloksena oli aivan järkyttävä surina kajareista. Sain pörinän loppumaan kunhan otin xlr-liittimen irti kajarin sisääntulosta. Alentamalla sisääntulo vaimennusta/vahvistusta 0db -> -6db pörinän voimakkuus noin puolittui. Tietokoneesta lähtee äänet ulos 2xRCA naaras-3,5mm uros adapterilla johon olen liittänyt 2 x XLR - 2 x RCA välikaapelin. Huoneessa jossa pc ja kajarit ovat ei ole maadoitettuja pistorasioita. Kajarien ja pc:n virtajohtojen liittäminen samaan maadoitettuun jatkojohtoon ei auttanut mitään. Eikä se, että laitoin eri maadoitettuihin jatkojohtoihin kajarit ja pc:n virtajohdot. Mites tälläinen? Olisiko tälläisesta hyötyä tämän todennäköisesti maalenkin poistamisessa? 4Connect RCA häiriönpoistaja - Hifix

Kiitos jo etukäteen neuvoista ja vastauksista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
12
Itselläni oli monta vuotta vastaava ongelma Behringerin 3031A kajareiden ja PC:n kanssa. Kajareista kuului aina voimakas surina, ja jos käynnistin jonkun pelin, niin ääni vielä koveni moninkertaiseksi. Koitin myös mainitsemaasi johtorumbaa eikä siitä ollut mitään apua. Itse pääsin eroon ongelmasta tällä välikappaleella: https://www.amazon.com/gp/product/B019393MV2/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Uskoisin kuitenkin että tuo linkkaamasi häiriönpoistaja ajaa täysin saman asian.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Itselläni oli monta vuotta vastaava ongelma Behringerin 3031A kajareiden ja PC:n kanssa. Kajareista kuului aina voimakas surina, ja jos käynnistin jonkun pelin, niin ääni vielä koveni moninkertaiseksi. Koitin myös mainitsemaasi johtorumbaa eikä siitä ollut mitään apua. Itse pääsin eroon ongelmasta tällä välikappaleella: https://www.amazon.com/gp/product/B019393MV2/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Uskoisin kuitenkin että tuo linkkaamasi häiriönpoistaja ajaa täysin saman asian.
Jep, rca häiriönpoistajalla nuo ongelmat poistuivat. Nyt vain tuli uusi ongelma vastaan, jotain biisiä kuunnellessa laulajan ääni voi yhtäkkiä ns kadota kaukaisuuteen joka on todella erikoinen ongelma. Ja yhtäkkiä ääni palautuu taas normaaliksi. Ainut mihin olen koskenut on nuo dippikytkimet, voisiko niissä olla jotain häikkää?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 150
Jep, rca häiriönpoistajalla nuo ongelmat poistuivat. Nyt vain tuli uusi ongelma vastaan, jotain biisiä kuunnellessa laulajan ääni voi yhtäkkiä ns kadota kaukaisuuteen joka on todella erikoinen ongelma. Ja yhtäkkiä ääni palautuu taas normaaliksi. Ainut mihin olen koskenut on nuo dippikytkimet, voisiko niissä olla jotain häikkää?
Jos molemmat kajarit oirehtivat samalla tavalla niin niiden rauta tuskin on menossa rikki. Emolevyn äänipiiri tai liittimet taas voivat happamoitua, lainaa joltakin usb-dac vianmääritykseen tai liitä kajarit vaikka televisioon.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Kokeile niitä rca-liittimiä hieman siirtää edestakaisin (ulos-sisään). Minulla on Marshall ja Genelec tosi tarkkoja plugin kohdasta. Ei toimi kuten 90-luvun stereot.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Jostain syystä tuo omituinen ongelma vaivasi vain ensimmäisen päivän ajan, nyt ei ole kyseistä ongelmaa enää ilmennyt. Varsin outoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 788
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom