Tietokoneen ulostulevan äänen jakaminen useampaan tuloon

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Tulee pelailtua usein multiplayereita kuten PUBGia ja tämä vaatii kuitenkin kuuloke-mikki -setin jota itse käytän. Vaimoa kuitenkin myös kiinnostaisi katsella juuri esim PUBG-pelejä mun pelaillessa, mutta aika ankeaa katsella kun ei kuule peliääniä eikä ingame-chatia. Millä tavalla helpoiten saisin jaettua koneen ääniulostulon useampaan lähteeseen niin että vaimokin kuulisi peliäänet ja Discordin omista kuulokkeistaan?

Tällä hetkellä koneessa Focusrite Scarlett 2i2 -interface, josta äänentoisto Yamaha HS6+subwoofer -studiomonitorosetteihin. Itse kuuntelen peliäänet SteelSeriesin Arctis 7 -langattomilla kuulokkeilla. Lisäksi löytyy vanhat Razer Kraken Pro v2 -kuulokkeet (3,5mm liitäntä) sekä AudioTechnican ATH-M50X-kuulokkeet (5mm liitäntä, joka kiinni Focusriten Scarlett 2i2 -interfacessa)

Olisiko jotain iisiä tapaa jakaa audio koneelta useampaan lähtöön? Jotain softia testasin mutta niitä en saanut kyllä edes säätämällä toimimaan järkevästi.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Voicemeeter Banana

Itsellä on tuo kun pelatessa tykkään pitää AudioTechnican ATH-M50X-kuulokkeita, jotka on kiinni koneessa USB-donglella.
Normaalissa käytössä pidän ihan perus nappikuulokkeita 3.5mm liitännällä.

Tuolla saa halutessaan äänet molempiin kuulokkeisiin, mutta omassa tapauksessani tilanteesta johtuen heitän vaan jomman kumman äänitulon mutelle.

Ohjelma vaatii vähän perehtymistä ja miten se toimii, mutta aivan loistava kun siihen oppii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Itsellä vähän samanlainen vaiva, mukava olisi että tarvitsi koneen takana rymytä kunnon pubg mättöjen jälkeen ja laittaa kaiuttimien 3.5mm piuhaa paikalleen. Onnistuisikohan tuo ihan normi 3.5mm splitterillä?
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Itsellä vähän samanlainen vaiva, mukava olisi että tarvitsi koneen takana rymytä kunnon pubg mättöjen jälkeen ja laittaa kaiuttimien 3.5mm piuhaa paikalleen. Onnistuisikohan tuo ihan normi 3.5mm splitterillä?
Ei onnistu tietääkseni ainakaan tuolla ohjelmalla. Olen kokeillut myös kaiuttimmia, jotka on 3.5mm liittimellä, mutta ei toimi jos koneessa on jo joku muu 3.5mm liitin kiinni. 3.5mm to USB/ulkoinen USB äänikortti sitten kyllä toimii.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
567
Aikoinaan kun oli PC:ssä kiinni myös telkkari VGA-liitännällä niin äänet meni telkkuun ihan parin euron jakajalla ja 3.5 mm piuhalla. Ongelmahan tietysti oli se, että äänet tulivat yhtä aikaa sekä PC:n kaiuttimista että telkkarista, mutta helppohan kajarit oli panna pois päältä telkun ruudulta videota katsellessa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
149
Itsellä vähän samanlainen vaiva, mukava olisi että tarvitsi koneen takana rymytä kunnon pubg mättöjen jälkeen ja laittaa kaiuttimien 3.5mm piuhaa paikalleen. Onnistuisikohan tuo ihan normi 3.5mm splitterillä?
Tuo onnistuu nimenomaan splitterillä hienosti
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 642
Viestejä
4 197 250
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom