Tietokoneen huono suorituskyky

Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Hei
Työkoneessani on jokin ongelma ilmeisesti suorittimen throtlauksesta johtuen. Olen admin-käyttäjä ja olen yrittänyt joskus fortniteä pelailla tällä, alkuun tulee noin 110 fps hyvillä kuvanlaaduilla mutta muutamassa minuutissa framet tipahtaa noin 30fps eikä ne sieltä nouse. Olen seurannut koneen lämpöjä msi:n dragon centerillä, eivätkä ne nouse edes 60 asteen yläpuolelle. Mitäköhän asialle voisi tehdä? Työkäytössä (3d-mallinnus) toimii sentään vielä ok.

 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 955
Onko se ollut aina niin vai onko tilanne nyt muuttunut?
Ja virtalähde on kytkettynä eli akun varassa ei olla?
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 955
Veikkaan että ongelman korjaaminen on Throttlestop cpu alijännite/alikellotusprojekti (vaatii vaivannäköä, olen itse tehnyt ja saanut toimimaan ja starttaa automaattisesti kun Windows käynnistyy). Ja ensiapu Afterburnerista jossa 75 % tehoraja näyttikselle.

Eli siltä pohjalta että throttle olisi läppärin ominaisuus. Jos saat lämpörajoja nostettua biosista ylös, voisi auttaa. Tämmöisen linkin joskus näin, en tiedä auttaako.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Hmm, en taida uskaltaa alkaa biosia kikkailemaan työkoneella. Afterburnerilla voisin kyllä 75% tehorajan laittaa jos se auttaisi.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
508
Hieman kummastelen että miksi työkoneella pitää pystyä pelaamaan Fortniteä. Itse olen sitä mieltä, että työkoneet ovat työntekoa varten eikä käyttäjien pitäisi asentaa niille yhtään mitään ylimääräistä ihan jo tietoturvasyistä. Mutta tämän enempää en toru. :) Jos oikein ymmärsin, niin koneessa on Intelin integroitu GPU ja lisäksi erillinen näytönohjain. Voisiko olla niin, että aluksi peli käyttää tuota erillisnäytönohjainta ja se sitten tipahtaa sitten hetken kuluttua pois pelistä jostain syystä? Prosessorin lämpötilat ilmeisesti ovat ok, mutta mites GPU? Ja onko peli, ajurit ja käyttöjärjestelmä päivitetty ajan tasalle?
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Hieman kummastelen että miksi työkoneella pitää pystyä pelaamaan Fortniteä. Itse olen sitä mieltä, että työkoneet ovat työntekoa varten eikä käyttäjien pitäisi asentaa niille yhtään mitään ylimääräistä ihan jo tietoturvasyistä. Mutta tämän enempää en toru. :) Jos oikein ymmärsin, niin koneessa on Intelin integroitu GPU ja lisäksi erillinen näytönohjain. Voisiko olla niin, että aluksi peli käyttää tuota erillisnäytönohjainta ja se sitten tipahtaa sitten hetken kuluttua pois pelistä jostain syystä? Prosessorin lämpötilat ilmeisesti ovat ok, mutta mites GPU? Ja onko peli, ajurit ja käyttöjärjestelmä päivitetty ajan tasalle?
Miksipäs ei jos se on työnantajalle ok? Kaikki päivitykset on ok, näyttis päivitetty msi:n sivuilta ihan vasta.
Edit: myös näyttiksen lämpötilat pysyvät tuossa 60 asteen tuntumassa. Koneessa on todella tehokas jäähduytys :)
 
Viimeksi muokattu:

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 955
Itse olen sitä mieltä, että työkoneet ovat työntekoa varten eikä käyttäjien pitäisi asentaa niille yhtään mitään ylimääräistä ihan jo tietoturvasyistä.
Less is more mutta tilanteita on niin erilaisia.
Kotimaisista yrityksistä 93 % on alle 10 hengen yrityksiä ja 68 % yrittäjistä on yksinyrittäjiä.
Se ja sama, vaikka esim. suutari laittaisi työläppäriinsä jonkun pelin.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
508
Oiskohan tästä videosta apuja?


Eli nVIDIAn ohjauspaneelista otetaan käyttöön se erillinen GPU eikä mitään automaattiasetusta ja laitetaan asetukset parhaalle suorituskyvylle samoin kuin Windowsin virranhallinta-asetuksista.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 136
Miksipäs ei jos se on työnantajalle ok? Kaikki päivitykset on ok, näyttis päivitetty msi:n sivuilta ihan vasta.
Edit: myös näyttiksen lämpötilat pysyvät tuossa 60 asteen tuntumassa. Koneessa on todella tehokas jäähduytys :)
Näyttiksen ajurit nvidian sivulta eikä mistään msi:ltä jossa todennäköisesti jotkut vanhat ajurit tarjolla! Poistaisin myös noita MSI bloatware ohjelmia koneelta kun nuo voivat joskus sotkea koneen käyttäytymistä, esim. "Oc tai silent profiilit".
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Näyttiksen ajurit nvidian sivulta eikä mistään msi:ltä jossa todennäköisesti jotkut vanhat ajurit tarjolla!
Nvidialta kun lataa niin ei toimi koko ulkoinen näyttis. Sen takia latasin msiltä ja niillä älyää rasituksessa käyttää ulkoista. Ja kyllä, asetukset on nvidian ohjauspaneelista laitettu kaikkeen että käyttää ulkoista näyttistä :)
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Oiskohan tästä videosta apuja?


Eli nVIDIAn ohjauspaneelista otetaan käyttöön se erillinen GPU eikä mitään automaattiasetusta ja laitetaan asetukset parhaalle suorituskyvylle samoin kuin Windowsin virranhallinta-asetuksista.
Nämäkin tehty tätä asiaa selvitellessä, viimeksi alkuviikosta kävin nuo läpi. On mystinen vaiva :D
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 120
Kuulostaa vähän vastaavan tyyppiseltä kuin omassa vanhassa työkoneessa radeonin kanssa. Ulkoinen 2560x1440 toimi vain tietyllä ajuriversiolla.
Eli kannattaa kokeilla myös muita kuin sitä viimeisintä vidian ajuria jos auttaisi. Msin tarjoaman ja uusimman väliltä löytyy todennäköisesti useampikin versio.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 496
Viestejä
4 239 266
Jäsenet
71 213
Uusin jäsen
Jonne Rautiainen

Hinta.fi

Ylös Bottom