Ratkaistu Tietokoneen ajoittainen jäätyminen

Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
37
Minulla on ollut tällainen ongelma jo pidempään, että ajoittain kone vain jumittaa ja näytöt menevät harmaiksi, jolloin ainoastaan virtakytkimestä saa resetoitua systeemin. Tätä tapahtui aiemmalla näyttiksellä joskus, mutta joulun aikaan, kun hankin uuden näyttiksen sekä virtalähteen, niin tuntuu tapahtuvan useammin eli jopa viikoittain muutaman kerran.

Ei tapahdu yleensä rasituksessa ja pelaaminen onnistuu. Useimmiten minulla on ollut jokin striimi auki kakkosnäytöllä ja päänäytöllä selaan muita sivuja. Selaimena Chrome.

Mistä tätä kannattaisi aloittaa ratkaisemaan, kun näyttiksen ajureitakin on menty läpi useampi?

PC-spekseistä näkyy koneen tiedot.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Vegat tosiaan osaavat ottaa tuon tehoiselle powerille todella pahoja piikkejä ja laaduttomampi poweri voisikin tiltata/kone kaatua rasituksessa.
Mutta ei sitä kyllä pitäisi työpöydällä tapahtua...
Tietenkin voisi kokeilla vaikuttaako toinen näyttiksen tehoprofiili.

Entä oletko kokeillut prossua vakiona?
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
37
Näytönohjaimeen liittyvää tod. näk. Kannattaa myös huomioida että vegat imaisee melkoisia virtapiikkejä välillä, joten tuo powerikin on vähän siinä ja siinä.

Seasonic varoittaa Focus Plus -virtalähteiden yhteensopivuusongelmista

Varmaan voi olettaa että ajurit asenneltu täysin puhtaana ddulla?

Mikä oli edellinen näyttis+virtis combo jos kerta silläkin esiintyi?
Joo olen unohtanut vaihtaa powerin tuonne spekseihin, mutta ostin tuon näyttiksen kanssa RM850x:n, eli ei pitäisi sen puolesta olla ongelmia. Ja juu DDU:ta olen käyttänyt.

Edellinen näyttis oli XFX:n RX 480 ja powerina tuo Seasonicin 520 wattinen.

Entä oletko kokeillut prossua vakiona?
Prossun kelloja olen aiemmin jo pudotellut, mutta laitoin nyt täysin vakioksi.

Nyt edellisen kerran kaatuminen tapahtui, kun katsoin toiselta näytöltä Netflixiä ja muuten kone oli ollut koskemattomana useita minuutteja. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen tulee ilmoitus, että wattmanin oletusasetukset on palautettu, vaikka en toki ole niitä edes muutellut siitä viime aikoina.
 
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
37
Jos en väärin muista niin jollain toisellakin foorumilaisella oli vastaavanlaisia ongelmia useamman monitorin kanssa.
Ongelma taisi liittyä HBM alhaisiin idle kellotaajuuksiin.
Kävin tutkimassa ja kuvausten perusteella sama ongelma. Nostin muistin minimitaajuuden state 1:een, jos se auttaisi.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
230
Jos vielä jatkuu niin kokeile jokaiselle ram muistille erikseen tehdä memtest ohjelma.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 618
Viestejä
4 238 486
Jäsenet
71 228
Uusin jäsen
adrian80

Hinta.fi

Ylös Bottom