Moro
Nykyinen kone on vuodelta 2011, joten alkaa olla korkea aika ostaa uusi. Tavoitteena olisi ostaa kustannustehokas kone, jolla pärjäisi kuitenkin mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen. Viestin lopussa on näyttöön liittyvä kysymys, joka saattaa vaikuttaa paketin sisältöön.
Budjetti?: noin 2000 euroa, voi venyä vähäsen mutta en tietenkään halua maksaa turhasta
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä
Ylikellotatko prosessoria?: En
Kotelon koko: Tavallinen/ATX
Onko kotelon värillä väliä?: Ei
Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Mieluiten ikkunaton, en halua värivaloja
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Mitä hiljaisempi, sitä parempi
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Kyllä
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen (esim. Borderlands 3, Witcher 3, Destiny 2, Cyberpunk 2077), leffojen katselu yms.
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei, mutta myös uusi näyttö on haussa (saa suositella)
Tällaista olen suunnitellut:
Nyt kun katson, niin näytönohjaimelle suositellaan 700W poweria, riittääkö tuo 650W vai onko tuota syytä vaihtaa? Seasonicilla ei näy olevan kohtuuhintaista 750 watin virtalähdettä...
Onnistuuko Mugenin asennus tuohon emolevyyn?
Tarvitaanko koteloon lisätuulettimia (muitakin koteloita saa suositella)?
Olisiko järkeä ottaa muisteiksi sittenkin
G.Skill 32GB (2 x 16GB) Trident Z Neo DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta/hopea - 253,00€
vai onko parannus turhan pieni hintaan nähden?
Muuta huomauttamista?
Olen pohtinut myös näytön uusimista samalla, nykyinen näyttö on tämä:
Benq G2420HDBL - Tuotetiedot | Hinta.fi
Tuolla olen ihan tyytyväisenä katsonut leffojakin.
Onko kokoonpano riittävän tehokas 1440p 144 Hz pelaamiseen? Ajattelin nimittäin 27 tuuman näyttöä, ja silloin kai optimiresoluutio olisi 2560x1440? En missään tapauksessa halua kaarevaa näyttöä. Katselukulmilla ei ole suurta väliä, koska istun näytön edessä. Saako noilla spekseillä kunnollisen näytön alta 400 euron vai kannattaako siihen sijoittaa 500-600 euroa (paljon sitä enempää en ole valmis maksamaan)? Olisiko suosituksia?
Ja loppuun vielä iso kysymys. Olen huomannut, että tälläkin foorumilla on juttua Freesync-näyttöjen ikävästä välkkymisestä. Onko tuo niin tavallista, että olisi parempi ottaa suosiolla Nvidian näyttis ja G-sync näyttö (ovatko ne luotettavampia)? Luonnollisesti haluan kokoonpanon, joka toimii kunnolla.
Nykyinen kone on vuodelta 2011, joten alkaa olla korkea aika ostaa uusi. Tavoitteena olisi ostaa kustannustehokas kone, jolla pärjäisi kuitenkin mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen. Viestin lopussa on näyttöön liittyvä kysymys, joka saattaa vaikuttaa paketin sisältöön.
Budjetti?: noin 2000 euroa, voi venyä vähäsen mutta en tietenkään halua maksaa turhasta
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä
Ylikellotatko prosessoria?: En
Kotelon koko: Tavallinen/ATX
Onko kotelon värillä väliä?: Ei
Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Mieluiten ikkunaton, en halua värivaloja
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Mitä hiljaisempi, sitä parempi
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Kyllä
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen (esim. Borderlands 3, Witcher 3, Destiny 2, Cyberpunk 2077), leffojen katselu yms.
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei, mutta myös uusi näyttö on haussa (saa suositella)
Tällaista olen suunnitellut:
Nyt kun katson, niin näytönohjaimelle suositellaan 700W poweria, riittääkö tuo 650W vai onko tuota syytä vaihtaa? Seasonicilla ei näy olevan kohtuuhintaista 750 watin virtalähdettä...
Onnistuuko Mugenin asennus tuohon emolevyyn?
Tarvitaanko koteloon lisätuulettimia (muitakin koteloita saa suositella)?
Olisiko järkeä ottaa muisteiksi sittenkin
G.Skill 32GB (2 x 16GB) Trident Z Neo DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta/hopea - 253,00€
vai onko parannus turhan pieni hintaan nähden?
Muuta huomauttamista?
Olen pohtinut myös näytön uusimista samalla, nykyinen näyttö on tämä:
Benq G2420HDBL - Tuotetiedot | Hinta.fi
Tuolla olen ihan tyytyväisenä katsonut leffojakin.
Onko kokoonpano riittävän tehokas 1440p 144 Hz pelaamiseen? Ajattelin nimittäin 27 tuuman näyttöä, ja silloin kai optimiresoluutio olisi 2560x1440? En missään tapauksessa halua kaarevaa näyttöä. Katselukulmilla ei ole suurta väliä, koska istun näytön edessä. Saako noilla spekseillä kunnollisen näytön alta 400 euron vai kannattaako siihen sijoittaa 500-600 euroa (paljon sitä enempää en ole valmis maksamaan)? Olisiko suosituksia?
Ja loppuun vielä iso kysymys. Olen huomannut, että tälläkin foorumilla on juttua Freesync-näyttöjen ikävästä välkkymisestä. Onko tuo niin tavallista, että olisi parempi ottaa suosiolla Nvidian näyttis ja G-sync näyttö (ovatko ne luotettavampia)? Luonnollisesti haluan kokoonpanon, joka toimii kunnolla.