Kaverin puolesta kyselen ja mulla on omia visioita, mutta haluan muiltakin .
Budjetti?: 1000 €. +/-200€, JOS sillä saa SELKEÄSTI lisätehoa/kestävyyttä
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Foorumilta ostan
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: En itse ehdi tätä kokoamaan hänelle, joten luultavasti se Jimms' kokoamispaketti, 80€
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Omat kokemukset näiden asennuksen helppoudesta on, että kaveri itse osaa. Tarvittaessa se vajaa 40€ Jimm's.
Ylikellotatko prosessoria?: Ei ole kiinnostusta. Paitsi jos päädytään esim ryzen 3, niin sitten. Mutta lähtökohtaisesti halutaan setti, jolla pelaa samantien.
Kotelon koko: Ei väliä
Onko kotelon värillä väliä?: Ei ole
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Perushiljainen, jos se on mahdollista ilman kustannusten jyrkkää nousua.
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Ei.
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Helpoin olisi saada tilattua esim. Jimm's niin saa sieltä suoraan sen kokoamispalvelun.
Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: Eivät maksa paljoa niin sisällytetään varmuuden vuoksi.
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä, mutta järkevän kokoinen eli max 500gb. Voisin uskoa, että 256gb SSD ja esim. 1tb normi kovo rokkaisi.
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen, 1080p/(1440p tulevaisuudessa), PUBG tms.
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei.
- 60hz näytöllä varmaankin liikkeelle aluksi ja multa pitäisi löytyä sellainen antaa pois.
Mietin itse:
Jimm's Gamer Iron 580, pelitietokone - 1 499,00€
Jimm's Gamer Iron 1060 V2, pelitietokone - 1 399,00€
pienillä muutoksilla (käyttis pois, massamuistin twiikkailu).
Entäs mitä mieltä tuosta Ryzen 3 1300x hankinnasta?
Budjetti?: 1000 €. +/-200€, JOS sillä saa SELKEÄSTI lisätehoa/kestävyyttä
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Foorumilta ostan
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: En itse ehdi tätä kokoamaan hänelle, joten luultavasti se Jimms' kokoamispaketti, 80€
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Omat kokemukset näiden asennuksen helppoudesta on, että kaveri itse osaa. Tarvittaessa se vajaa 40€ Jimm's.
Ylikellotatko prosessoria?: Ei ole kiinnostusta. Paitsi jos päädytään esim ryzen 3, niin sitten. Mutta lähtökohtaisesti halutaan setti, jolla pelaa samantien.
Kotelon koko: Ei väliä
Onko kotelon värillä väliä?: Ei ole
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Perushiljainen, jos se on mahdollista ilman kustannusten jyrkkää nousua.
Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Ei.
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Helpoin olisi saada tilattua esim. Jimm's niin saa sieltä suoraan sen kokoamispalvelun.
Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: Eivät maksa paljoa niin sisällytetään varmuuden vuoksi.
Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä, mutta järkevän kokoinen eli max 500gb. Voisin uskoa, että 256gb SSD ja esim. 1tb normi kovo rokkaisi.
Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen, 1080p/(1440p tulevaisuudessa), PUBG tms.
Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei.
- 60hz näytöllä varmaankin liikkeelle aluksi ja multa pitäisi löytyä sellainen antaa pois.
Mietin itse:
Jimm's Gamer Iron 580, pelitietokone - 1 499,00€
Jimm's Gamer Iron 1060 V2, pelitietokone - 1 399,00€
pienillä muutoksilla (käyttis pois, massamuistin twiikkailu).
Entäs mitä mieltä tuosta Ryzen 3 1300x hankinnasta?